Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy takie dziwne zachowanie sie zegarow moze byc spowodowane np wadliwa kostka lub nie wiem jakas usterka instalacji elektrycznej czy problem jest w samych zegarach...??? bo teraz zaczynam sie zastanawiac ze moze zegary sa ok tylko cos po drodze... bo tez slyszalem cos takiego ze moze kostki sa zle wpiete do zegarow oi to tez moze byc przyczyna wiec wyjalem zegary, wyjolem kostki wsadziłem je spowrotem i pupunia zbita :/ :( dalej dzieje sie tak samo...a boje sie ze jak kupie zegary moze sie okazac ze tez tak bedzie sie dzialo.,... i co teraz ?? :doh:
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam wszystkich

u mnie w e32 735iA,świrowały liczniki delikatnie mówiąc :mrgreen:

Rozebrałem licznik,wstawiłem wszystkie nowe za aż 1.80 zł ,przy okazji zobaczyłem,że brakuje mi żaróweczek w liczniku :mrgreen:

Największy problem miałem z dobraniem się do płyty-bo była zamocowana na plastykowych nitach,a nie na śróbkach jak w 750 e32.

JAK ZMIENIACIE TO NIE SZUKAJCIE KTÓRY DZIAŁA,A KTÓRY NIE---WSZYSTKIE MAJĄ KILKA-KILKANAŚCIE LAT PRZECIEŻ I SWOJE PRZEPRACOWAŁY :!:

po co robić sobie podwójną robotę np za miesiąc

JAK ROBIĆ TO RAZ A DOBRZE :lol:

Za komplet zapłacicie mniej niż za dobre piwo :mrgreen:

u mnie wszystko działa :roll2: no i portwel cały :mrgreen:

komuś nie wyszło-sam bym pomylił bieguny kondensatorków przez nieuwagę.może w tym przyczyna u kolegi:idea:

Opublikowano

witam, jestem swiezym posiadaczem e34, widze ze zegary to slaby punkt e32, mam dokladnie takie same objawy jak wiekszosc klubowiczow, poniewaz jestem elektronikiem podejrzewalem kondensatory, sprobuje wymienic wszsytkie i dam znac czy to pomoglo. najgorsze niestety jest to ze nowe kondensatory produkowane w wiekszosci w chinach sa kiepskiej jakosci i za 2 lata moze wczesniej problem pewnie powroci. zauwazylem u siebie ze jak w srodku jest zimno i nagle puszcze ogrzewanie na pelna moc to zegary wylaczaja sie doslownie po kilku minutach, za duze zmiany temp. i kondensatory moga tego nie wytrzymywac, dziwne to troche bo przewaznie np w TV sytuacja jest odwrotna, czyli jak sie sprzet nagrzeje to jest OK.ale sie rozpisalem...

pozdrawiam

Opublikowano
zamowilem zegary z niemiec mam miec w poniedzialek zmienie i dam znac czy ich wymiana pomogla bo moze to nie tylko wina samych zegarow... miejmy jednak nadzieje ze to wina zegarow :)
Opublikowano
zmienilem kondensatory 4szt, 1 dzien bylo OK, ale dzis wieczorem niestety problem sie powtorzyl, tzn odpalilem auto i nic nie dzialalo. Wylaczylem ogrzewanie i puscilem zimny nawiew, po 2 minutach zegary zaczely dzialac, o dziwo 1 raz nie skasowal sie dzienny licznik kilometrow, zawsze wczesniej kasowalo km. Ale od pewnego czasu nie dziala mi wskaznik paliwa, caly czas pokazuje pol baku - 40l, pomimo ze w nim jest okolo 15 litrow. Jak ja kupilem prawie 2 tygodnie temu to bylo wporzadku.
Opublikowano
z diesla do benzyny nie podejda :naughty: tak zamo z 2.0 - 6 cylindrow do 1.8 czy 1.6 tez nie beda pasowaly - bedzie przeklamanie na wskaznikach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam, w moim przypadku wymiana kondensatorow nie pomogla, wymiana pamieci na zaprogramowana wlasciwym wsadem tez nie pomogla, jak sie uporam (jesli nie kupie nowych) to dam znac na forum, moze sie komus przyda.
Opublikowano
ja kupilem nowe zegary i mam swiety spokoj ale niestety mam z modeli 92 a moje sa z 94 i sa ladniejsze wiec bede je naprawial ....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

naprawilem zegary.dzialaja juz dobrych pare dni i nic zlego sie z nimi juz nie dzieje. Podsumuje :

1) wymienione kondensatory 4szt - wymieniac jesli resetuje sie licznik dzienny przy odpalaniu auta (niski koszt wiec mozna wymienic)

2) wymieniilem pamiec na inna (24LC16) pracujaca juz od 3,3 V, przy zakupie pytac sprzedawcy czy bedzie pracowac przy -20 stopniach, parametr bardzo istotny. wymienic jesli sie kasuje, rozprogramowuje, wyswietla ppppp, lub code. u mnie ktos cofal licznik i wsadzil nie orginalna pamiec (powinna byc x24c02) pamiec musi byc oczywiscie zaprogramowana odpowiednim wsadem.

** dopiero ponizsze kroki pomogly **

3) przelutowalem kwarce i kondensatorki odsprzegajace kwarce (sa 2)

4) przelutowalem wszystskie rezystory te wieksze, one sie nagrzewaja i luty na nich wygladaly na oko dobrze, ale ....

 

mysle ze komus pomoze , bo widze ze zegary w e34 czesto w zime odmawiaja posluszenstwa.

Opublikowano
Witam

Od kilku dni troche się wkurzam bo mam taką sytuację

Jadę sobię i nagle patrze a tu obrotomierz na 0 ale nie dlatego że mi zgasł samochód tylko popadały zegary, czyli obrotomierz, temperatura, ekonomizer, poziom paliwa i licznik kilomertów. Działał tylko prędkościomierz i kontrolki np kierunków. Poza tym nic sie nie działo dziwnego. Pojechałem do domu i sprawdziłem bezpieczniki. Wszystki całe ale jak nimi poruszałem to potem zegary zaczeły działać. Na drugi dzień to samo. Przejechałem kawałek i znowu padły. w końcu się wkurzyłem i wyjąłem wszystkie bezpieczniki, spsikałem preparatem do kontaktu i powsadzałem je. Dwa dni było ok ale dzisiaj znowu padły.

Jak myślicie czy to wina bezpieczników czy może przekaźników czy może jeszcze gdzieć coś nie kontaktuje. A może to wina zegarów?

Poradzcie coś bo to wkurzające jest

 

Miałem coś takiego, i po wielu próbach okazało się, że jak wyciągniesz licznik i otworzysz go tak jak się otwiera książkę są takiego wystając piny (bolce). Sprawdź czy któryś z nich nie jest obruszany lub zimny lut. U mnie było to.

Opublikowano

U mnie nie działał prędkosciomierz na mrozie - po nagrzaniu juz było ok.

Wymieniłem kondensatory na nowe - 4szt. - nic nie pomogło , dalej to samo o dziwo po wymianie na nowe kondenstatory po 2 dniach skasował się dzienny przebieg (wczesniej przed wymianą tez miałem 3 razy taki efekt ale sądziłem ze po wymianie chociaż to ustapi a tu lipa) wnioskujać u mnie wymiana kondensatorów nic nie dała ;/

Sprawdzę jeszcze i przelutuję ta rezystory oraz bolce - dam znać czy nastapiła poprawa (z przelutowaniem u mnie jest gorzej - cała strona montażowa płytki jest zalana rzywicą czy cos takiego wiec bezpośreni dostęp do lutu ciężki - trzeba walczyć z tą rzywicą ;/)

 

p.s Flash - które są to te kwarce???

"przelutowalem kwarce i kondensatorki odsprzegajace kwarce (sa 2)" - przy których kondensatorach - na całej płycie są tylko 4 szt.

 

Dzieki

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

jeden kwarc wyglada jak srebrna rurka z 2 nogami, drugi jest bardziej plaski , stojacy tez srebrny. do kazdej nogi kwarca jest podlaczony 1 kondensator do masy. W moim przypadku byly to male kondensatory SMD, montowane powierzchniowo. Do rozpuszczenia lakieru z drugiej strony polecam aceton, ale uwaga na plastiki, moze rozpuscic. aceton jest np w zmywaczach do paznokci.

 

ponizej kwarc zdjeciach :-)

http://www.allegro.pl/item87899208_kwarc_nadajnik_odbiorn_para_z_zakresu_27mhz_fm.html

 

http://www.allegro.pl/item88531180_kwarc_8_00_mhz_niski_5szt.html

Opublikowano

ŻYWICA U MNIE PUŚCIŁA TAK:

LUTOWNICA Z CZUBKIEM OSTRYM,NAGRZEWASZ,ŻYWICA PUSZCZA,LUT TEŻ, LUT ODSYSASZ I ROBISZ NOWY

Opublikowano
Jak juz sprawdzaci swoje zegary i rozbieracie je to zawsze sprawdźcie akumulatorki. Powinny mieć 1,2 V. U mnie przyczyną "dziwnego" zachowania się zegarów były właśnie to. Dokładniej mówiąc jeden miał zbyt niskie napięcie. Po przelutowaniu jest OK.

 

Można spytac gdzie takie kupic? Moje nie dają znaku życia, a padł mi obrotomierz. Jak zdjąlem szybke i przesunąłem wskazówke np: na 3000 to ciągło ją do 0, jak na 4000 to poszła na maxa i wróciła dopiero po zgaszeniu silnika.

Jeśli macie jakąs rade to chętnie wysłucham.

Opublikowano
w e34 nie ma akumulatorkow, byly w e28 i chyba e30.

Chciałem sie tylko dowiedziec gdzie mozna kupic te akumulatroki, a wątek już poruszył MMac. Nie bede zakładał nowego tematu tylko dlatego że mam e-30.

Opublikowano
rozumiem, w e28 byly akumulatorki wielkosci bateri AA , czyli do kupienie praktycznie wszedzie. w e30 nie widzialem zegarow
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

** dopiero ponizsze kroki pomogly **

3) przelutowalem kwarce i kondensatorki odsprzegajace kwarce (sa 2)

4) przelutowalem wszystskie rezystory te wieksze, one sie nagrzewaja i luty na nich wygladaly na oko dobrze, ale ....

 

mysle ze komus pomoze , bo widze ze zegary w e34 czesto w zime odmawiaja posluszenstwa.

 

U siebie chyba musze zrobic to samo :!: juz mnie szlak trafia z tymi zegarami :?

jak jest zimno to wszystko dziala a jak cieplo albo wlacze cieply nawiew to zaraz wszystko poda "tylko predkosciomierz i wyswietlacz dziala"

 

i teraz male pytanko:

jest moze ktos z wawy kto zna sie na tym i moze mi to zrobic :?: :?: bo ja i elektronika jakos sie nie lubimy :mrgreen:

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Również mam problem z zasilaniem a dokładnie z brakiem zasilania tablicy licznikowej (tak myśle, że to to) w e36 316i z 91r, a oto co się dzieje: po wlaczeniu samochodu szystko działa normalnie, ale po rozgrzaniu auta i wyłączeniu i włączeniu ponownym wskaźnike są martwe samochod ostygnie wszystko dziala, a jeszcze jedno wskazanie temperatury powietrza na zewnątrz rowniez w tym czasie szaleje zatrzymuje sie na -37 stopniach C. Dzieje się to tylko jak jest ciepło zimą nigdy. Już 3 rok mnie to dobija.

Kontrolki świateł i kierunkowskazów działaja nie słychac "cykania stycznika kierunkowskazów". Prosze o jakąś podpowiedź.

Opublikowano

Widze że to dość popularna usterka...

U mnie w E36 316i 93r jest taki objaw (niezależny od temperatury) - podczas jazdy całkowicie wyłączają się zegary (na kilka sekund).Oprócz zegarów ginie podświetlanie i wszystkie kontrolki. Na szczescie nie gubię świateł na drodze (sprawdzone w nocy). Po chwili problem mija i jest efekt jak po przekręceniu stacyjki- na chwile zaświecają się kontrolki akumulatora , smarowania, testuje sie ABS i kontrolki hamulców(klocki, płyn). Pojawiają się też cegiełki oleju. Zdarza sie to sporadycznie w tempie raz na tydzień, choć raz migneło mi tak chyba 4 razy w ciągu 15 min.

W/g mnie to chyba nie kondensatory, ze względu na gasnące kontrolki... Czy oprócz złącz i kondensatorów może być jeszcze siakias przyczyna ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zacznij od kondensatorow, przeciez twoje auto ma swoje lata. W telewizorach potrafia sie wylac juz po 2-3 latach.

Wymiana kondensatorów, kontaktspray na stykach i przelutowanie wszystkich lutów nic nie dały!!! Po padaczce zegarów, zegary włączają się przy przełączeniu wycieraczek na najszybszą prace(poziom 3=większy prąd). przypuszcam, że to masa szwankuje. gdzie szukać podłączenia masy zegarów, komputera pokładowgo i przełącznika wycieczarczek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.