Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od niedawana mam problem ze wspomaganiem. Otóż kręcąc kierownicą wyczuwam pewne opory w niektórych momentach. Przy mocniejszym skręcie kierownica potrafi nie wrócić na swoje położenie. Pompy wspomagania nie słychać, żeby dawała jakieś niepokojące odgłosy, stan oleju poprawny, naciąg paska także. Problem zaczął się pewnego dnia po odpaleniu silnika i tak już zostało. Ewentualne sugestie mile widziane. Dzięki.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano

Pukania właśnie nie czuć, natomiast czuć tylko opory w pewnych momentach, a przy dłuższej jeździe tylko w malutkim zakresie działa lekko wspomaganie natomiast ostrzejszy zakręt wymaga już włożenia większej siły w kręcenie kierownicą.

 

Zatem jeśli to maglownica to sądzicie Panowie, że regeneracja jej to dobry pomysł. Bo znalazłem w internecie wiele firm zajmujących się tym. Czy kupno używanej będzie lepsze?

 

PS. Może ktoś mi polecić dobry warsztat samochodowy w Gdańsku (sprawdzony) gdzie zdiagnozują mi dokładnie w czym leży problem? Byłbym wdzięczny.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Słyszałem opinie, że lepsza jest regenerowana bo używka już może być rozszczelniona itp. Proszę ponownie o jakiś dobry warsztat w Gdańsku:)

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano

Ja na początek zaproponowałbym ci zakup ze 4 litrów oleju do wspomagania spuszczenie starego i nalanie świeżego i po kilku dniach ponownie albo po zabawie kierownicą do oporu w prawo i w lewo tak z 50 razy i kolejna wymiana... wypłuczesz w ten sposób stary kilkuletni jak nie kilkunastoletni olej z opiłkami aluminium i jak nalejesz świeżego to wspomaganie jak nowe !!! Uratowałem w ten sposób swoje i kumpla auto z tym że u niego było czuć dość mocny opór przy skręcie w lewo coś tak jakby trzymało i trzeba było mocno ciągnąć kierownicę.

U mnie zaś było czuć opór w obie strony też jakby trzymało a jak mocniej pociągnąłem to nagle puszczało i dalej szło luźno.... taki mocny skok a po wypłukaniu maglownicy teraz wszystko gra ..

Opublikowano
Oki na pewno spróbuje, ale w jaki sposób go spuścić najprościej, bo można też zapowietrzyć układ prawda? Jeżeli możesz to tak po krótce napisz jak to najlepiej zrobić.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Układ sam się odpowietrza przy skręcaniu kierownicą do oporu raz w jedną raz w drugą stronę tak długo aż pompa przestanie wydawać dziwne dźwięki i ucichnie całkiem. Ja spuszczałem płyn odkręcając zbiorniczek i z otwartym korkiem puściłem go na wężach w dół i odpaliłem na chwilkę silnik i poruszałem kierownicą. potem nalałem nowego znów pokręciłem kierownicą i znów uzupełniłem płyn. Następnie po kilkudziesięciu ruchach kierownicą od lewej do prawej i spowrotem do oporu znów spuściłem płyn i był już czarny i ponownie nowy poszło mi prawie 4 litry a im więcej razy przepłukasz układ tym lepiej litr płynu to koszt około 24 złotych
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat gdyż problem jest już w pełni rozwiązany i może komuś się przyda ta informacja:)

 

Problemem okazał się stary zużyty krzyżak kolumny kierowniczej który zacinał się niemiłosiernie. Tak dla przestrogi: nie kupujcie od razu maglownicy a sprawdźcie wszystko dokładnie bo być może nie będzie ona potrzebna (tak było u mnie ) :)

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.