Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy mam pytanie, jaka jest różnica między silnikiem 2.3 a silnikiem 2.5 skoro i tak wszyscy piszą 2.5?? i czy da sie wzmocnić 2.3 montując np kolektor dolotowy od 2,5?? a może to ten sam silnik tylko specjalnie zdławiony??? proszę o konkretne odp...dziekuje))))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oba silniki maja pojemnosc 2.5 litra. oznaczenie modelu bylo 325 i 323, w pierwszym byl silnik M50 2.5 litra i 192 konie drugi silnik to M52 takze 2.5 litra i 170 koni

🙃🙃

Opublikowano
Oj, Saku, zamiast nabijać sobie konto niepotrzebnymi uwagami, wyjaśnił byś koledze o co biega. Sam przecież wiesz jak to jest z wyszukiwarką. A i tytułowanie tematów przez forumowiczów pozostawia wiele do życzenia. Czytałeś chyba nowy przyklejony wątek. Wracając do tematu: silniki te praktycznie nie różnią się osiągami (minimalnie większa max prędk. przy 325 - większa moc, przyśpieszenie takie same). Generalnie z tego co tu już wyczytałem silniki M50b25 uchodzą za bardziej trwałe, efekty akustyczne pracy tego silnika też są ponoć lepsze. Silniki m52b25 jak i wszystkie inne m52 były między innymi na gładziach cylindrowych pokrywane warstwą nikasilu, czy jak to się pisze, co przy przegrzaniu silnika okazywało się mniej trwałym rozwiązaniem niż w silnikach m50 ( niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pominąłem). Silnik montowany m. in. w 325 rzeczywiście ma kolektor dolotowy o większych kanałach i co niektórzy tunerzy z powodzeniem wstawiają go do silnika m52b25, ba, ostatnio przeczytałem, że nawet silnik 2,8 ma węższe kanały dolotowe i co niektórzy wymieniają go na ten z silnika m50b25, chodź tego akurat nie jestem do końca pewien. Czy m52b25 jest specjalnie zdławiony? Może i tak. Często obniżając moc silnika uzyskuje się lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego i o to chyba chodziło inżynierom BMW, tym bardziej że wszedł wtedy do produkcji silnik 2,8 o mocy praktycznie takiej samej (2,8l 193 KM vs. 2,5l 192 KM). Nowy 2,5l m52b25 ma moc 170 KM i taki sam moment obrotowy jak m50b25.
E 36 320i '96
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ponoc nikasil kladni tylko do 98 roku w silnikach M52, pozniej zaprzestali bo zauwazyli ze szkodzi. mam nadzieje ze to prawda bo mam 2.8 z 99 roku :D

🙃🙃

Opublikowano
czyli coś juz wiem;))) a powiedzcie mi czy są jakieś szasne wzmocnienia tego silnika??? czy ktoś coś takiego juz robił??? nie chodzi mi o jakieś drastyczne podniesienie mocy ale chociaż pare koni??? jutro chce jechać obejrzeć ładna 323i i z tąd moje pytanie, dlatego ze chce miec tez troszke frajdy z jazdy;))) :D
Opublikowano
no wlasnie Komak ci napisal nieco. Wymienic mozna kolektor dolotowy z m50b25 i juz cos niecos daje. Mozna do tego wrzucic barany troche porobic z wydechem i moze sportowy filtr powietrza. Do tego jakis fajny czip i mozna powyzej 200KM uzyskac. Co do m52b28 to rzeczywiscie zmieniaja tam bardzo czesto kolektory z m50b25 i moza na samej zmianie uzyskac ponad 200KM. Silnik w 323i zostal tak zrobiony przez to ze w niemczech oplaty zaleza od kazdego szczegółu. Emisja spalin itd... A wiec tak to troche ograniczono zeby bylo mniejsze spalanie wzgeledem m50b25 oraz te spaliny w mniejszym stopniu sie wydostawaly. Wiec po zmianie kolektorow ten fakt stanie sie mitem i wrocimy w punkcie wyjscia tak jak w m50b25 z troche wiekszym przyrostem mocy :) Troche czytalem o tym to napisalem co wiedzialem :D

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Czyli idąc tropem tego co napisał kolega risto, jeśli wymienie kolektor ssacy na ten z silnika M52B25 wrzuce sportowy kolektor wydechowy+ wydech i takie szczegóły jak poprawienie dolotu,dobre świece i chip (nie z allegro tylko podjade do poznańskiego Geko Cars lub Mapteka) to powinno koło 200koni pokazać???
Opublikowano
Aaaa :D czyli kolektor od tego starszego silnika??? a wiesz może czy są jakieś problemy z montażem?? czy wyjmuje mój i wkładam ten kupiony???.. a może kolego wiesz do którego roku wychodziły te M50 by mi ktoś od M52 nie wcisnął, albo wiesz czym sie różnią???
Opublikowano

nie pasuje tak ze wyciagasz i wkladasz. Trzeba to przerobic. Ale sa osoby ktore to przerabiaja. Napisz do takiego usera: korona

On ci napisze wszystko co i jak i nie wykluczam ze posiada taki kolektor. A kolektory roznily sie bardzo

tak wyglada kolektor z m50b25 ale nie sugeruj sie tym zaznaczeniem na czerwono. Zobacz sobie pozniej twoj jak ma wygladac i wtedy nie kupisz napewno zlego ;)

http://img378.imageshack.us/img378/392/img0103gw7.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Super:))) dziękuje ci bardzo za pomoc zaraz zorientuje sie ile kosztuje taki kolektor i będe działał w tym temacie... Jeszcze raz WIELKE DZIĘKI:))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlatwiej rozpoznac po korku oleju w silnikach M50 jest pod szyba tak jak na zdjeciu natomiast w silnikach M52 od strony chlodnicy. tak bedziesz wiedzial z jakim masz do czynienia. pozdro

🙃🙃

Opublikowano
Fakt, dosyć istotna różnica, więc w momencie zakupu będe wiedział co i jak, a z tym przerobieniem kolektora duży problem?? może ktoś wie:))
Opublikowano
ja widzialem to ceny sa ok 300-400zl za przerobiony kolektor. A co do korka oleju to nie jest to istotne bo korek nie ejst czescia kolektora. A to jest tylko roznica miedzy silnikami m50 i m52. Koloktor to te 6 zeber ;)

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Spokojnie kolego wiem jak wygląda kolektor ssący- inaczej bym sie nie zabierał za to.. a gdzie moge szukać takiego kolektora??? bo na allegro sprawdzałem to nie ma nic;((( chyba jutro pojade na giełde kupie oryginalny i będe próbował przerobić;))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego risto, lolek0 chcial wiedziec jak poznac z jakigo silnika jest kolektor zeby nie pomylic sie miedzy m52 a m50 dlatego podpowiedzialem ze pozna w ten sposob :P pozdro

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj, Saku, zamiast nabijać sobie konto niepotrzebnymi uwagami, wyjaśnił byś koledze o co biega.

 

No dobrze. Udobruchałeś mnie :D

 

Poszukałem trochę, bo widzę, że kolega lolek0 naprawdę chce się zająć zmianą kolektora. Może ten materiał go troszkę ostudzi a może sprawi że chętniej zabierze się za robotę :D Ale wg mnie łatwe to nie jest.

 

Proszę lolek0 :wink:

http://www.team-bar.com/diy_m50manifold.htm

 

Powodzenia :wink:

Opublikowano
Teraz troche zwątpiłem ;))) bo z tego co tutaj kolega mi podesłał widze ze sam kolektor to dopiero początek przeróbek??? nigdy tego nie robiłem dlatego przed rozpoczęciem prac chce mieć jasność sytuacji, tylko teraz nie wiem czy wymienia się sam kolektor czy dochodzą jeszcze jakieś części?? Może ktoś juz robił coś takiego???
Opublikowano
Juz pisałem do kolegi korona i jak wszystko pójdzie ok to w tym tygodniu sfinalizuje tranzakcje i będe czekał na korektor:)) aco koledzy myślą o czymś takim:http://moto.allegro.pl/item473702956_kolektor_wydechowy_bmw_e36_92_98_3_0_3_2l.html ... to jest z tego co widze do M a czy do 2.5 by pasował??? bo jeśli nie to znalazłem jeszcze coś takiego;http://moto.allegro.pl/item467979049_sportowy_kolektor_wydechowy_bmw_e36_325i.html ...chciał bym wiedzieć co koledzy myślą o tym, i czy jest sens zakładania (oczywiście zakładam również przerobienie reszty układu wydechowego)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A czy nie jest tez tak ze M50 od M52 rozni sie tez ( i to jest chyba glowna roznica ) tym ze M52 posiada VANOS?

M50 też posiada vanos.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
A czy nie jest tez tak ze M50 od M52 rozni sie tez ( i to jest chyba glowna roznica ) tym ze M52 posiada VANOS?

M50 też posiada vanos.

 

Ale tylko te po 09.1992 :wink: Wcześniejsze były non vanos.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.