Skocz do zawartości

Grzeje sie


vulture

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem mimo ze wymienilem visco jak stoje w korku to grzeje mi sie po jakims czasie samochod, temp. rosnie do 3/4 zakresu. podczas jazdy jest ok. jak wyjade z korka to ladnie wraca do pionu. czym to moze byc spowodowane?? ogrzewanie dziala bardzo dobrze pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź pompę wody.

A jak jest ok to upewnij się czy to nowe visco wogóle działa?

 

No i napisz jaki tam masz silnik?

I czy tak jest z klimą czy bez klimy?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odkręć korek chłodnicy < TYLKO NIE NA GORĄCYM SILNIKU !!!!!!>

Włącz silnik i zobacz czy z górnego otworka wypływa płyn?

Otworek jest w szyjce wlewu.

 

Jeśli jest to wszystko ok.

Jeśli brak to daj trochę gazu i patrz przy jakich obrotach się pojawi?

 

Ale sprawdź to visco.

To visco to oryginał czy zamiennik?

A może używane?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wygląda mi to na termostat < jakoś nie mogę wymyśleć co by mogło się stac z termostatem żeby dawał podobne objawy :think: >

 

Termostat stale otwarty powoduje spadek temperatury w czasie jazdy. A na postoju wraca.

Termostat stale zamknięty powoduje wzrost temperatury zawsze.

 

Visco ma się załączyć jak mocno rozgrzejesz silnik.

Tylko nie trzymaj stale na wysokich obrotach ale czasem puszczaj do wolnych i wtedy słuchaj czy zaczyna być słychać wiatrak.

Jak wskaźnik wychyli się za pion a wiatrak będzie nadal luźno chodził to wywalaj to visco.

 

Ja u siebie mam tak , że za nic nie da się wychylić wskazówki poza pion.

ale i tak czasami załączy się visco.

 

Nie otwieraj maski bo będzie miał dodatkowe chłodzenie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu

 

Dzisiaj złapał mi temp

Sądziłem że może być mało płynu, ale nie

 

Obserwowałem skazówke temp bo zaczeła ładnie iść do góry a z ogrzewania zimne powietrze oraz gaz mi się nie włączył (mam sekwencje ustawioną na ok 30 st. C. na włączenie).

 

Jak skazówk skoczyła ponad połowe otworzyłem maske

u góru przewóg gorący a na dole zimny

 

Czy to są objawy pompy wodnej, w sumie tak jak by nie było obiegu skoro z jednej strony jest gorący a z drógiej zimny.

 

Dzięki za jakie kolwiek rady

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłącze się do tematu

 

Dzisiaj złapał mi temp

Sądziłem że może być mało płynu, ale nie

 

Obserwowałem skazówke temp bo zaczeła ładnie iść do góry a z ogrzewania zimne powietrze oraz gaz mi się nie włączył (mam sekwencje ustawioną na ok 30 st. C. na włączenie).

 

Jak skazówk skoczyła ponad połowe otworzyłem maske

u góru przewóg gorący a na dole zimny

 

Czy to są objawy pompy wodnej, w sumie tak jak by nie było obiegu skoro z jednej strony jest gorący a z drógiej zimny.

 

Dzięki za jakie kolwiek rady

 

Może być pompa ale może też być zapowietrzony < trzeba sprawdzić>

Jeśli nie jest zapowietrzony to może być termostat.

Ale ja stawiam na zapowietrzony.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, termostat wymieniałem rok temu, co do zapowietrzenia to chyba ot tak by się chyba sam nie zapowietrzył :?:

 

W poniedziałek podjade do mechanika zobacze co stwierdzi, dobrze że jest niedaleko to nie zdąży się dobrze zagrzać.

 

Patrzyłem na allegro to koszt pompy wody chyba coś ok 100 zł

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc zapowietrzony, moze byc termostat jak najbardziej termostat (co z tego ze rok temu wymieniales) a zapowietrzony moze byc swoja droga

 

stawiam na termostat

pompe wody sprawdz przez odkrecenie korka na zbiorniczku wyrownawczym i zobacz czy jest strumien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek chłodnicy < TYLKO NIE NA GORĄCYM SILNIKU !!!!!!>

Włącz silnik i zobacz czy z górnego otworka wypływa płyn?

Otworek jest w szyjce wlewu.

 

Zrobiłem tak jak tu kolega napisał, u mnie nic się nie przelewa tylko płyn idzie do góry, pozatym parownik od gazu zimny czyli tak jakby cyrkulacji nie było czy tak :?:

Czyli jednak pompa wody :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pompa lub zapowietrzony.

Odkręć odpowietrzniki.

Dolej płynu na max. < ale nie do znaku tylko ile wlezie >

Zakręć odpowietrzniki.

Odpal z odkręconym korkiem.

Poziom może troszkę opaść.

Jeśli nie opadnie to ujmij płynu tak żebyś widział czy jest strumień.

 

Jeśli i teraz brak to pompa do wymiany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze przy odpowietrzaniu ogrzewanie ustawione na maxa

u mnie zostało tylko 1/3 obwodu pompy i cyrkulacja jeszcze była w miare dobra zero grzania sie silnika masz zapowietrzony układ no chyba ze zostały ci tylko resztki pompy bo to jest oczywiscie mozliwe

POZDRAWIAM !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podjade do znajomego mechanika to pomoże mi to stwierdzić, ja jednak obstawiam że to będzie pompa (wie ktoś dużo czasu schodzi nad wymianą :?: )

 

Choć gdyby tylko zapowietrzony to zero kosztów.

 

Ale sam ottak by się zapowietrzył :?:

 

Rok temu wymieniłem termostat i było oki, ani płynu nie ubywało.

 

ale jutro napisze jak się dowiem co jest.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awięc wstępne ustalenia co do przyczyny to jednak pompa wody

(pytałem w sklepie to cena od 100 zł do 150 zł zależy jakiej firmy)

 

Mamy zamiar jeszcze sprawdzić poziom dwutlenka w płynie z chłodnicy celem by wykluczyć uszczelke pod głowicą.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak byś miał uszkodzony termostat to po 1.zwiększyło by Ci się spalanie ,po 2. tmperatura potrafi podczas szybszej jazdy . może spaść do prawie niebieskiego pola, ja tak miałem okazało sie że był ukł. :!: :mrgreen: zapowietrzony a jak odpowietrzałeś układ :?: :?: :?: Miałeś włączone ogzewanie :?: :?: Był dane na "Ciepło" :?: :?: A jak byś miał Visco uszkodz. to tem by Ci ciągle rosła :!: :!: i nie spadała,pompa raczej też nie bo jak jest uszkodzona pompa to nie ma automatycznie ciecz chłodzaca obiegu i temp.od razu rosnie i jest słabe grzanie tzn.ogrzwanie.A masz w buni gaz???pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam gaz (sekwencje) dlatego musi mieć co najmniej ok 30 st aby przełączyć na gaz, Próbowałem odpowietrzać, oczywiście że centralka była otwarta na maxa tak robiłem rok temu jak wymieniałem termostat, ale w tej chwili jest tak

Temp szybko rośnie, na postoju trzyma 90 st podczas jazdy w momencie idze do góry,

Gaz się nie przełancza a z ogrzewania zimno.

 

Próbowaliśmy odpowietrzać ale nic, tak jak by nie było obiegu dlatego obstawiam na pompe wody.

 

Tym bardziej że przez rok czasu nie było problemu, jak wtedy mi się zagrzał sądziłem że mogło być mało płynu, ale płyn jest.

 

Po nalaniu do pełana nie widać by się przelewało tylko zaczyna go wyrzucać do góry.

 

Teraz mam tylko nadzieje że to faktycznie ta pompa a nie uszczelka, ale to jurto będę wiedział

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, oki będę próbował pobawić się z odpowietrzaniem go, znajomy ponoć robił to w ten sposób

odkręcił górny wąż od chłodnicy i w niego wlewał płyn trzymając przy tym na 2,5tyś obrotach

To dobry sposób :?:

 

A parownik jak się odpowietrza :?: Czy to całość trzeba, bo parownik itak jest podłączony do przewodów od centralki

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, moim zdaniem odpowietrzasz parownik tak samo jak caly uklad, nie tworzmy jakis mitow. Jak nie masz cyrkulacji plynu to bierz sie za pompe.

Ja tez mam gaz i nie raz odpowietrzalem samochod i korzystalem z odpowietrznika na chlodnicy. Przeciez to wszystko jeden uklad takze nie odpowietrza sie oddzielnie parownika.

 

P.s. A odpal zimny samochod, wczesniej odkrec korek i zobacz czy Ci sie cos tam leje tym otworkiem na gorze zbiorniczka. Jak nic, to pompa na pewno.

NO chyba ze masz tak malo plynu ale watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.