Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

udało Ci się założyć 16tki do 330tki?

 

GR, były kiedyś jedne felgi 16tki które wchodziły na zaciski w 330, AT Italia 5,

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=26729#26729

ale że w Polsce chyba nie są/były dostępne to temat uważam za czysto teoretyczny.... Czyli z ciekawości dołączam się do Twojego pytania i mam nadzieję że Robinio odpisze co to za felga....

Też dołączam się do pytania!

A tak przy okazji czy na te felgi założę opony 205/50 ?

merci

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kiedyś czytałem o tej feldze na forum i szukałem na rynku ale nic nie znalazłem.

 

Myślę, że jednak skazani jesteśmy na 17. Kupiłem orginalne alu felgi 17 i do tego opony 205/50/17.

 

Na szesnastkę to chyba 205/55.

Opublikowano

Nie do końca :D.

 

Ja mam letnie na fabrycznych felgach od m-pakietu

Z przodu 225/45/17 i szerokość felgi 7,5 cala.

Z tyłu to 245/40/17 ale na feldze o szerokości 8,5 cala.

 

Te felgi są za szerokie do 205/50 i na dodatek przód jest inny od tyłu.

Na zimę kupiłem wszystkie opony w jednym rozmiarze i potrzebowałem felg o szerokości 7 cali.

 

Kupiłem używane orginalne felgi BMW od E46 i w sobotę założe na nie oponki.

 

Ty masz auto bez X więc pewnie wszystkie 4 koła to 225/45/17 i felgi 7,5.

W forumowym kalkulatorze nie ma rozmiaru 205/50/17 ale myslę, że optymalna szerokość to 7, a 7,5 to maksymalna szerokość dla tych opon.

Opublikowano

Nie odpowiem bo nie mogę teraz wjść na allegro.

 

ZALECANA MIN MAX

205/40 R 17 7,5 7,0 8,0

205/45 R 16 7,0 6,5 7,5

205/50 R 15 6,5 5,5 7,5

205/50 R 15 6,5 5,5 7,5

205/50 R 16 6,5 5,5 7,5

205/55 R 15 6,5 5,5 7,5

205/55 R 16 6,5 5,5 7,5

205/60 R 15 6,0 5,5 7,5

205/65 R 15 6,0 5,5 7,5

205/70 R 14 6,0 5,0 7,0

205/70 R 15 6,0 5,0 7,0

ZALECANA MIN MAX

215/40 R 17 7,5 7,0 8,5

215/45 R 17 7,0 7,0 8,0

215/70 R 15 6,5 5,5 7,0

215/75 R 15 6,0 5,5 7,0

ZALECANA MIN MAX

225/45 R 16 7,5 7,0 8,5

225/45 R 17 7,5 7,0 8,5

225/50 R 16 7,0 6,0 8,0

225/55 R 16 7,0 6,0 8,0

225/60 R 15 6,5 6,0 8,0

225/60 R 16 6,5 6,0 8,0

225/65 R 15 6,5 6,0 8,0

225/70 R 15 6,5 6,0 7,5

 

Jeżeli chcesz mieć 205/50/17 to musisz kupić felgę 17" o szerokości 7" i ET od 35 do 47. Otwór centrujący i na śruby muszą pasować do E46.

 

Jeśli masz orginalne felgi 17" z oponami letnimi to prawdopodobnie masz szerokość 7,5" i opony 225/45/17.

 

Na te felgi można założyć opony zimowe np. 215/45/17. Dla mnie szkoda letnich felg na zimę i chciałem mieć jednak jak najwęższe opony czyli 205.

Opublikowano
Tak obecnie mam 225/45/17.. Ale na słupku przy drzwiach mam info o możliwości zamontowania 205/50/17.

Czy ktoś z Was ma takie felgi i na nich opony 205 ?

 

225/45/17 - szerokość felgi alu na taką opone wynosi 8cali.

 

205/50/17 - szerokość felgi na taką oponę powinna wynosić:

- dla stalówek - 7cali

- dla alu - 7 lub 7,5 cali.

 

Pzdr,

Opublikowano
225/45/17 - szerokość felgi alu na taką opone wynosi 8cali.

Ja mam fabrycznie 7,5 cala. 225/45 R 17 7,5 7,0 8,5 jak widać 7,5 optimum 7 minimum i 8 maksimum.

 

Gdzieś nie dawno ktoś na forum o tym pisał, może w dziale z oponami i felgami :?: .

 

Na standartowych felgach opony 205 są równo z rantem, szkoda felgi, wygląda marnie ale jak się jeździ to nie wiem.

 

Jeśli koniecznie chcesz używać letnich felg w zimie to może dostosuj rozmiar opony do ich szerokości. Czyli nie kupuj dodatkowego kompletu felg i kup 215.

 

Są forumowicze którzy kupują 225 zimowe :D do 3 i sobie chwalą.

Opublikowano

Dzięki chłopaki!

No na tę chwilę będę jeździł na tych felgach, nawet w zimę bo po pierwsze i tak zimy słabe u nas, a po drugie ranty mam już mocno poobcierane.. więc w przyszłości kupię jakieś felgi na lato - a te na stałe będą służyły jako zimowe.

 

... w takim razie zostaje 225/45/17 albo 225/50/17-

 

P.S. a czy są oryginalne felgi z do e46 7,5 cala? Oczywiście 17"..

Opublikowano

Najpierw sprawdź jakie ty masz bo myślę, że właśnie 7,5" a nie 8'.

 

... w takim razie zostaje 225/45/17 albo 225/50/17-

Możesz kupić 215/45/17 i takie bym polecał bo 225 to jednak szeroki kapeć na zimę.

 

Generalnie jak zmiana felg to 205, jeśli na standartowych to 215 chyba, że już strasznie chcesz 225 ale szerokie zimówki źle się prowadzą i duuużo kosztują.

 

P.S. a czy są oryginalne felgi z do e46 7,5 cala? Oczywiście 17"..
Mam takie na lato z przodu. Jak kupisz komplet 2 przednich par to masz 4 identyczne :D.
Opublikowano
widziałem też że ktoś sprzedawał felgi 17" ALUMINIOWE o szerokości 7,5 cala do e46. Czyli są aluski na które można założyć 205/50/17 :?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
widziałem też że ktoś sprzedawał felgi 17" ALUMINIOWE o szerokości 7,5 cala do e46. Czyli są aluski na które można założyć 205/50/17 :?

Ty chyba nie czytasz co Ci tu piszą :mrgreen: :duh: :mrgreen:

Do E46 są 17tki o szerokości 7 i 7,5 i 8 i 8,5 :mrgreen: :mrgreen:

Najlepsza do opony 205/50/17 jest 7J17

albo rybki, albo akwarium :wink:

 

Twoja felga to Styling 44 i ma 8 cali szerokości

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam 225/45/17 letnie i zimowe. Da się żyć, zresztą w zimie to po śniegu i tak się nie da za szybko jechać, a jak jest suchy asfalt to co za róznica czy to w lecie czy zimie jak jedziesz po asfalcie i koleiny takie same.
Opublikowano (edytowane)

Jak jest sucho to wszystko jedno ale...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73268

 

...sucho w zimie to bywa, często jest jednak zwyczajnie mokro bo posypany śnieg się rozpuszcza. Śniegu może mało i nie zalega zaspami ale jest momentami np. często rano i zanim się rozpuści to trochę na nim jeździmy.

 

zimie to po śniegu i tak się nie da za szybko jechać

W sumie to w zimie chyba najbardziej lubię ubity śnieg :D. Na mokrym i po błocie to nigdy nie wiem czy nie trafię na jakąś lodową niespodziankę.

 

Co do szybkiej jazdy to zobaczę jak sprawuje się X, mam nadzieję że spadnie choć trochę aby potestować :dance: . Specjalnie kupiłem z indeksem do 240 km/h.

Edytowane przez Comret
Opublikowano

oke dzięki za wyrozumiałość.

Chciałem się dowiedzieć tylko czy jak kupię felgi o szerokości 7,5 cala to czy założę 205/50/17. Teraz mam 8 cali i 225/45/17. Aha i czy da radę założyć na moje felgi 225/50/17 ?

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest sucho to wszystko jedno ale...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73268

 

...sucho w zimie to bywa, często jest jednak zwyczajnie mokro bo posypany śnieg się rozpuszcza. Śniegu może mało i nie zalega zaspami ale jest momentami np. często rano i zanim się rozpuści to trochę na nim jeździmy.

 

 

Mokro też nie ma żadnej różnicy czy w zimie czy w lecie, po prostu jest mokro, różnica może być jak jest śnieg albo koleiny/dziury w śniegu, błocie pośniegowym itd i to oczywiście pisze w kontekście szerokości opony.

Opublikowano
Mokro też nie ma żadnej różnicy czy w zimie czy w lecie, po prostu jest mokro

Nie do końca bo pod tą mokrą powierzchnią w zimę może być coś jeszcze, ale nawet w lecie szeroka opona jest gorsza od węższej w pewnych granicach. Coś takiego jak porowaty asfalt z brudnym śniegiem który pokryty jest wodą powstałą w skutek opadów czy roztapiania.

 

Właśnie dla tego przytoczyłem link.

 

Wprost przeciwnie w przypadku aquaplaningu. Szerokie opony są bardziej na niego podatne. Ceed z ogumieniem 225/40 R18Y zaczynał „pływać" już przy 69 km/h, podczas gdy na oponach 185 efekt ten występował dopiero przy 80 km/h.

 

Tak czy siak skoro jeździsz i jesteś zadowolony to z pewnością nie jest źle, ja musiałem bo na 245/40/17 w zimę jeździł nie będę . :mad2:

Opublikowano
a ja powiem tak przerabialem juz rozne rozmiary na roznych autkach w tym 17 calowe zimowe na e36 i z praktyki moje wnioski sa tkie ze im wyzszy bieznik tym lepiej im ostrzejrze faktury im wiecej lameli tym tez lepiej na sniegu i lodzie no i niestety im wezsza opona tym wiekszy nacisk na te powierzhcnie tym tez lepiej np na 225/45 R17 [BAD] latala jak chciala mimo ze zimowe to sie balem na zakretach w nastepnym sezonie 195/60 R15 i poprostu bajka odrazu ezpieczniej a zeby was dobic autko ktore mnie zachwycilo na zimowych to Fiat panda na tych waziutkich nowych oponkach zimowych poprostu mialem problem zeby wprowadzic na sniegu w poslizg tak do 60km/h szok... teraz na e39 mam 205/65 R15 sniegu jeszcze nie bylo oponki nowe Good yeara ostry bieznik duzo zaciec troszke je slychac podczas jazdy ale na zakretach na mokrym trzyma sie pewnie trakcja nie lapie zobaczymy jak na sniegu bedzie...
Opublikowano
Kolego jak byś jeszcze wstawil kropki i przecinki, to dużo latwiej byłoby zrozumieć co napisałeś... :doh:
Opublikowano
Wczoraj byłem na wymianie opon. Miałem do wyboru sprawdzone przeze mnie na innych autach Goodyear UltraGrip 7 i nowość tego sezonu Continental WinterContact TS830. Zakupiłem oczywiście te pierwsze bo nie chciałbym się zdziwić w zimę. Wszystko jest super do 120 km/h. Gdy przekroczę tą prędkość auto dostaje wibracji i dopiero przy 150 km/h sytuacja się poprawia. Wiem, że w zimę, jak "zasypie" nie będę raczej tak ganiał ale trochę mnie to denerwuje. Może opona się jakoś "dotrze"? Czy jechać jeszcze raz na wyważenie do innego warsztatu a może na zbieżność?
Opublikowano
Wczoraj byłem na wymianie opon. Miałem do wyboru sprawdzone przeze mnie na innych autach Goodyear UltraGrip 7 i nowość tego sezonu Continental WinterContact TS830. Zakupiłem oczywiście te pierwsze bo nie chciałbym się zdziwić w zimę. Wszystko jest super do 120 km/h. Gdy przekroczę tą prędkość auto dostaje wibracji i dopiero przy 150 km/h sytuacja się poprawia. Wiem, że w zimę, jak "zasypie" nie będę raczej tak ganiał ale trochę mnie to denerwuje. Może opona się jakoś "dotrze"? Czy jechać jeszcze raz na wyważenie do innego warsztatu a może na zbieżność?

pojeździj jeszcze trochę i jeszcze raz na wyważanie kół :roll:

Opublikowano
nowość tego sezonu Continental WinterContact TS830

Ta nowość to jedna z najlepszych opon na rynku o ile nie najlepsza w swojej klasie, dostała w testach najwyższe oceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.