Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam krotkie pytanko:

czy opony w rozmiarze 225/50R16 do 330D na zime to przegiecie?

jezeli tak to dlaczego i czym moze sie objawiac jazda na nich w zimie?

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
rzeczywiscie min 17 :o w instrukcji nie bylo napisane :D a jaki rozmiar opon polecalibyscie?

205/50/17 (do 330d)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17. Pierwszy raz będę jeździł na czymś tak szerokim w zimie - powiem Ci za pół roku jak wrażenia...

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

Minusem przyczepność na śniegu i dużej ilości błota pośniegowego (gorzej się wrzynają, choć to i tak ciężkie auto, wiec powinno sobie radzić), ale tego ostatnio u nas coraz mniej.

Kolejny minus to mniejszy komfort - na 50 trochę przyjemniej.

kolejny plus to lepsza ochrona felg (z oszczednosci nie kupiłem jeszcze w tym roku stalowych felg na zimę i planuję jeździć na alu)

 

Gdybym miał stalowe chyba wybrałbym 205/50/17. a najchętniej 16" tak jak Ty chciałeś, ale niestety nie da rady.

 

225/45 a 205/50 to nie jest jakas kolosalna różnica i wydaje mi się, że nie ma duzego znaczenia.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Pozdr.

.valdek
Opublikowano
Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17. Pierwszy raz będę jeździł na czymś tak szerokim w zimie - powiem Ci za pół roku jak wrażenia...

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

Minusem przyczepność na śniegu i dużej ilości błota pośniegowego (gorzej się wrzynają, choć to i tak ciężkie auto, wiec powinno sobie radzić), ale tego ostatnio u nas coraz mniej.

Kolejny minus to mniejszy komfort - na 50 trochę przyjemniej.

kolejny plus to lepsza ochrona felg (z oszczednosci nie kupiłem jeszcze w tym roku stalowych felg na zimę i planuję jeździć na alu)

 

Gdybym miał stalowe chyba wybrałbym 205/50/17. a najchętniej 16" tak jak Ty chciałeś, ale niestety nie da rady.

 

225/45 a 205/50 to nie jest jakas kolosalna różnica i wydaje mi się, że nie ma duzego znaczenia.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Pozdr.

 

Ja też do 330xd zakupiłem 225/45/17.

 

Naped na 4 kółka na pewno da sobie i z oponami i ze śniegiem radę...

Opublikowano
Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17........

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

 

 

Z tym mokrym to bym polemizował. Z tego co ja wiem - to opona zimowa gorzej odprowadza wodę od opony letniej. Opona letnia ma więcej rowków obwodowych - dzięki czemu woda może swobodnie zostać odprowadzona. W oponie zimowej mniej jest rowków obwodowych dzięki temu odprowadzenie wody jest gorsze. Jeśli jeszcze do tego dojdzie szeroka opona i większa prędkość to niestety opona zimowa może sobie nie radzić najlepiej.

 

pzdr,

Opublikowano
mam krotkie pytanko:

czy opony w rozmiarze 225/50R16 do 330D na zime to przegiecie?

jezeli tak to dlaczego i czym moze sie objawiac jazda na nich w zimie?

 

Ja kupiłem 4 opony Dunlop na zimę (typu nie pamiętam ale jak potrzebujesz to skoczę do samochodu obejrzeć) o rozmiarze 225/45R17 i samochód śmiga na nich jak szalony praktycznie bez różnicy czy zimowe czy letnie. Co i jak to okaże się w zimie, ale znajomy z zakładu oponiarskiego powiedział ze powinno być wszystko ok. Jadę codziennie do pracy ponad 50 kilosów w jedna stronę to opony tez muszę mieć dobre, te mają dobrą gęstość gumy i bardo dobrze się prowadzą w śniegu.

Opublikowano
Co i jak to okaże się w zimie........ bardo dobrze się prowadzą w śniegu.

 

 

To okaże się w zimie - czy bardzo dobrze prowadzą się w śniegu??? Bo jedno zdanie wyklucza drugie.

Chyba, że to drugie zdanie to opinia internautów???

 

Jest jeszcze jedna możliwość - w twojej miejscowości już leży snieg na drogach a nie mamy jeszcze kalendarzowej zimy :mrgreen:

 

Pzdr,

Opublikowano

Witam też jestem przed kupnem opon zimowych.. i mam pytanko czy ktoś jeździł na BRIDGESTONACH BLIZZAK LM22?

I jeszcze jedno pytanko co ozancza ET w rozmiarze felgi np. w rozmiarze 8J x 17 - 2szt. ET18, 2szt. ET35 bo takie chcę zamontować do e46, 330d? I czy na taką felgę założę 205/50 ? ?

Pozdrawiam i dziękuję z odp

Opublikowano

I jeszcze jedno pytanko co ozancza ET w rozmiarze felgi np. w rozmiarze 8J x 17 - 2szt. ET18, 2szt. ET35 bo takie chcę zamontować do e46, 330d?

 

ET - to jest offset - czyli odsadzenie. Im mniejsze ET tym koła będą bardziej rozstawione. Może okazać się iż wyjdzie ci poza obrys. Nie zaleca się stosowania róznych ET na osiach samochodu.

 

Z tego co ja wiem zakres stosowania ET dla E46 wynosi 35-47.

 

I czy na taką felgę założę 205/50 ? ??

 

Moim zdanie felka szerokości 8 cali będzie zbyt szeroka dla opon 205. Dla 205 idealna jest 7 a poprawna 7,5.

 

Pzdr,

Opublikowano

 

Z tym mokrym to bym polemizował. Z tego co ja wiem - to opona zimowa gorzej odprowadza wodę od opony letniej. Opona letnia ma więcej rowków obwodowych - dzięki czemu woda może swobodnie zostać odprowadzona. W oponie zimowej mniej jest rowków obwodowych dzięki temu odprowadzenie wody jest gorsze. Jeśli jeszcze do tego dojdzie szeroka opona i większa prędkość to niestety opona zimowa może sobie nie radzić najlepiej.

 

pzdr,

 

Mówiąc "...i mokrym" miałem na myśli po prostu mokrą nawierzchnię a nie jazdę po kałużach. Oczywiście kałuże też trzeba brać pod uwagę i mnie się wydaje, że robienie opon zimowych, (które nie tylko mają odprowadzać wodę ale też gęstsze błoto pośniegowe) z gorszym aquaplaningiem niż dla letnich byłoby co najmniej bez sensu. W końcu to jesienią i zimą jest najwięcej wody. Ale to tylko takie myślenie na "zdrowy rozum" i niekoniecznie musi się pokrywać z rzeczywistością. Ale to co mówisz jest trochę oderwane od tematu, bo przecież nie założysz opon letnich na zimę by mieć lepszy aquaplanning.

Dodatkowo odprowadzanie wody i błota pośniegowego w bardzo dużej mierze zależy od firmy i modelu opony.

A to, że opona 225 odprowadza w kałużach troszkę gorzej niż 205 to jest oczywiste. Tak samo jest na letnich.

W przypadku jednak tylko mokrej nawierzchni lub z delikatną warstewką wody/śniegu (a takich warunków jest u nas najwięcej zimą) 225 radzi sobie lepiej - niewiele jest do odprowadzania, a powierzchnia styku opony z nawierzchnią większa.

:cool2:

 

Pozdr.

.valdek
Opublikowano

Mówiąc "...i mokrym" miałem na myśli po prostu mokrą nawierzchnię a nie jazdę po kałużach. Oczywiście kałuże też trzeba brać pod uwagę i mnie się wydaje, że robienie opon zimowych, (które nie tylko mają odprowadzać wodę ale też gęstsze błoto pośniegowe) z gorszym aquaplaningiem niż dla letnich byłoby co najmniej bez sensu.

 

No niestety tak jest. Zobacz sobie na budowę opon zimowych. Tak jak napisałem - za odprowadzenie wody odpowiadają rowki obwodowe. Ja na letnich oponach mam 5 szerokich rowków obwodowych. Na oponie zimowej mam - 1 wąziutki rowek obwodowy. Co za tym idzie - niestety woda będzie odprowadzana wolniej - i im opona szersza tym zjawisko to będzie bardziej niekorzystne. Dlatego - zaleca się stosowanie opon zimowych węższych niż opony letnie. Samo zjawisko powierzchni styku ma swoje dobre i złe strony:

Dobre - większe tarcie - dzięki temu lepsze hamowanie oraz reakcja na ruch kierownicą

Złe - im większa szerokość tym większa powierzchnia z której trzeba odprowadzić wodę. Brak dobrego odprowadzenia wody = zjawisko aquapleningu.

 

Ale to co mówisz jest trochę oderwane od tematu, bo przecież nie założysz opon letnich na zimę by mieć lepszy aquaplanning.

Dodatkowo odprowadzanie wody i błota pośniegowego w bardzo dużej mierze zależy od firmy i modelu opony.

Nie założę letnich na warunki zimowe gdyż ich guma jest znacznie bardziej twarda w temperaturach poniżej zera, znacznie gorsze prowadzenie na śniegu (brak lemeli), specyficzny bieżnik, który nie wgryza się w śnieg etc.

Natomiast gdyby zima polegała u nas na porze deszczowej - znacznie lepsze byłyby opony letnie.

 

A to, że opona 225 odprowadza w kałużach troszkę gorzej niż 205 to jest oczywiste. Tak samo jest na letnich.

Wszystko zależy od budowy opony. Na zimę jednak większość kierowców zakłada węższe opony. Może chodzi o koszta - bo opona 225 jest znacznie droższa od 205.

 

 

W przypadku jednak tylko mokrej nawierzchni lub z delikatną warstewką wody/śniegu (a takich warunków jest u nas najwięcej zimą) 225 radzi sobie lepiej - niewiele jest do odprowadzania, a powierzchnia styku opony z nawierzchnią większa.

 

Akurat tutaj nie tyle szerokość się liczy - co budowa opony. Z tym "niewiele do odprowadzania" bym polemizował - ze wzgl. na liczne koleiny i zastoiska wody w nich.

 

Pzdr,

 

P.S. Jako budowlaniec wspomnę także o naprężeniach. Węższa opona wywołuje większe naprężenia na warstwę śniegu - dzięki temu lepiej się wżera w śnieg - a to chyba to to chodzi czyż nie??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak czy inaczej - w instrukcji do 330xd Touring stoi, że zimówki też mają być (tak jak letnie) 225/45/R17...

Nie ma się co czepiać - ale może czyta to też ktoś, kto nie ma instrukcji, więc przydałoby się rzetelniej... bo nie tylko ten rozmiar podaje...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img88.imageshack.us/img88/4607/330xds25vp4.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie ma się co czepiać - ale może czyta to też ktoś, kto nie ma instrukcji, więc przydałoby się rzetelniej... bo nie tylko ten rozmiar podaje...

 

Dokładnie - równie dobrze mogą być 205 :).

 

Pzdr,

Opublikowano

Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

udało Ci się założyć 16tki do 330tki?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Ja zakładam do 323 niedługo 185/60/15, zostały mi z E36, opony nowki i to bardzo dobre, Dunlop Winter Sport M3 kupione nowe, maja moze 5000km, czy przy takim rozmiarze moga byc jakies problemy? Poprzednio auto jezdziło na 195/chyba60/15 i było podobno ok.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
330xd 225/45/17 Dunlop M3 Wintersport...rewelka,lepiej szersze poniewaz u nas i tak wiekszosc zimy drogi sa czarne wiec liczy sie bardziej kontakt z droga niz ze sniegiem...a te oponki godza wode-snieg-asfalt...sa cichutkie,juz je mam zalozone ..zero uslizgu,polecam! Cena troche zabija ale sa warte. Do 330xd mniej jak 17-stka nie wchodzi..zacisk nie pozwoli..pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

udało Ci się założyć 16tki do 330tki?

 

GR, były kiedyś jedne felgi 16tki które wchodziły na zaciski w 330, AT Italia 5,

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=26729#26729

ale że w Polsce chyba nie są/były dostępne to temat uważam za czysto teoretyczny.... Czyli z ciekawości dołączam się do Twojego pytania i mam nadzieję że Robinio odpisze co to za felga....

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.