Skocz do zawartości

Jaki jest prawidłowy poziom oleju na bagnecie??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No właśnie-pytanie lamerskie, ale nie wiem jaki jest prawidłowy poziom oleju na bagnecie w E46 320d z 1999r. Nacięcia na płaskiej części bagnetu, to oznaczenie max., czy połowy stanu, a może min.? Sprawdzałem w instrukcji obsługi, ale tam jest inny bagnet na rysunku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zimnym silniku sprawdza się stan oleju, poziom powinien być taki aby na miarce było 3/4 czyli trochę poniżej górnej kreski
Pozdrawiam
Opublikowano
Zawsze jest tak samo we wszystkich samochodach, dolna kreska minimalny stan oleju górna maksmalny stan oleju. I nie musi być ani 3/4 ani 1/2 ma być pomiędzy, ale po to żeby nie sprawdzać non stop czy bodaj poziom nie spadł poniżej dolnej kreski to leje się pod górną.
Opublikowano

Prawidłowy poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy MAX a MIN. I nie jest regułą czy lejesz 3/4 poziomu czy lejesz 1/2 poziomu.

 

Wszystkie wartości pomiędzy MAX a MIN sa dobre. A dla wałsnej wygody powinieneś wlewać powyżej zakresy minimalnego - aby wrazie wypalenia częsci oleju poziom nie spadł poniżej wartości granicznej.

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zimnym silniku sprawdza się stan oleju, poziom powinien być taki aby na miarce było 3/4 czyli trochę poniżej górnej kreski

 

Instrukcja twierdzi, że na ciepłym, po kilku minutach od zatrzymania. ;)

Opublikowano

hunter napisał:

Na zimnym silniku sprawdza się stan oleju, poziom powinien być taki aby na miarce było 3/4 czyli trochę poniżej górnej kreski

 

 

Instrukcja twierdzi, że na ciepłym, po kilku minutach od zatrzymania.

 

Za sam naprawiam E46 wydanie PL:

Poziom oleju sprawdzac po nagrzaniu silnika do normalej temperatury pracy i po conajmniej 2 min od jego zatrzymania.

 

Robiąc tak jak książka zaleca mam okolo 3/4 pokrycia bagnetu (min/max) i jest si

Robiąc tak jak myślałem że jest po bożemu do tej pory tzn. rano na zupełnie zimnym silniku jest ciut powyżej max.

I bądź tu mądry...

Myślę że powinienem ze 200 ml zlać-co o tym sądzicie?

Auto od chwili kupna do teraz(zrobiłem nim 5000 km nie wzięło żadnej ilości oleju zauważalej przez ludzkie oko na bagecie-ile było tyle jest i teraz-co dość dobrze świadczy...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja będę się upierał że poziom mierzy się na zimnym silniku jak już wszystko dokładnie spłynie, robiłem tak we wszystkich samochodach i motocyklach jakie miałem to jest tylko moje zdanie

 

Myślę że powinienem ze 200 ml zlać-co o tym sądzicie?

Auto od chwili kupna do teraz(zrobiłem nim 5000 km nie wzięło żadnej ilości oleju zauważalej przez ludzkie oko na bagecie-ile było tyle jest i teraz-co dość dobrze świadczy...)

Pamiętaj że zbyt duży poziom oleju może źle wpłynąć na uszczelniacze w silniku

Ja badam od rana od czasu do czasu i zawsze mam 3/4 nic nie ubywa :lol: oby tak dalej

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja badam od rana od czasu do czasu i zawsze mam 3/4 nic nie ubywa :lol: oby tak dalej

 

Wprawne masz oko :P:P:P

 

Ja przy ostatnich pomiarach organoleptycznych stwierdziłem co następuje:

Założenia:

1. stan MIN = 0%

2. stan MAX = 100%

 

Wnioski:

Stwierdziłem iż:

- poziom oleju mierzony przy zimnym silniku wynosi: 58,71%

- poziom oleju mierzony przy ciepłym silniku wynosi: 52,46%

 

Skoro książka nakazuje aby wynosił on 75% - drodzy koledzy:

1. czy mam dolewać???

2. czy mam wyjmować bagnet od oleju podczas dolewania???

3. gdzie odkładać korek od pokrywy zaworów???

4. czy trzymać butelkę od oleju:

a) ścięciem do góry

b) ścięciem do dołu

c) bokiem

5. bagnet olejowy wycierać szmatą czy lepiej papierem (miękkim toaletowym)???

 

Fajny temat - bardzo mi się podoba rozwijanie "wywodów" na temat

"JAKI POZIOM OLEJU NA BAGNECIE JEST PRAWIDŁOWY ?"

 

Pan A twierdzi iż jest to 3/4

Pan B iż powinno być 7/8

Pan C iż starczy 1/4

 

A ja nadal twierdzę iż zakres oleju powinien byc między MIN a MAX. Wszystkie stany pomiędzy tymi wartościami są dobre.

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej sprawdzam rano przygotowany do tego zabiegu jestem jak MACGYWER -

1. Wyjmuję bagnet ale tak aby nie kapnęła kropelka na silnik,

2. Wycieram sucha i czystą szmatką bawełnianą,

3. wkładam spowrotem bagnet do samego końca.

4. Upewniam się żę dobrze włożyłem :twisted2:

5. wyciągam bagnet ostrożnie tak aby nie dotknąć ścianki (wynik mógłby być sfałszowany)

6. Spoglądam na stan i aby mieś całkowitą pewność że jest dobrze wyciągam suwmiarkę i procentowo obliczam na kalkulatorku jaki stan mam.

7. kiedy mam już całkowitą pewność umieszczam bagnet na swoim miejscu i zamykam maskę

8. Idę do domu bo nigdzie nie jade :clap: :twisted2:

 

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać

Pozdrawiam
Opublikowano
Olej sprawdzam rano przygotowany do tego zabiegu jestem jak MACGYWER -

1. Wyjmuję bagnet ale tak aby nie kapnęła kropelka na silnik,

2. Wycieram sucha i czystą szmatką bawełnianą,

3. wkładam spowrotem bagnet do samego końca.

4. Upewniam się żę dobrze włożyłem :twisted2:

5. wyciągam bagnet ostrożnie tak aby nie dotknąć ścianki (wynik mógłby być sfałszowany)

6. Spoglądam na stan i aby mieś całkowitą pewność że jest dobrze wyciągam suwmiarkę i procentowo obliczam na kalkulatorku jaki stan mam.

7. kiedy mam już całkowitą pewność umieszczam bagnet na swoim miejscu i zamykam maskę

8. Idę do domu bo nigdzie nie jade :clap: :twisted2:

 

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać

 

Do tego wszystkiego brakuje mi jeszcze poziomowania powierzchni na której stoi auto. Czy jesteś pewien iż jest ono idealnie poziome? każdy inny wynik nachylania może błędnie wpływać na odczytanie poziomu.

 

Panie moderatorze - czy temat nie nadaje się przypadkiem do zamknięcia???

 

Pzdr,

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.