Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Szukałem i szukałem i nic nie znalazłem na ten temat więc zwracam sie o pomoc. Posiadam bmw e34 525 td z maja 1993 roku, bylem z nia na diagnostyce komputerowej i ukazaly sie dwa błędy, błąd tempomatu i czujnik przy filtrze paliwa aktywny/błędny. Ten pierwszy podobno jest standardowy, ale ten drugi powoduje ze buma nie jezdzi tak jak powinna, wiec zrobilem prosty test, odłączyłem ten czujnik z podstawy filtra paliwa i buma jezdzila pieknie, slychac bylo gwizd turbiny, elastycznie miekko poprostu cudo i tak do chwili kiedy ja zgasilem, potem znowu zaczela nie tak prtacowac, wiec podłączylem czujnik z powrotem i wszystko bylo oki, az do zgaszenia i tak wkółko, nawet zrobiłem reset DME kompa, ale to tylko na chcwile pomagalo. malo tego zauwazylem ze jak buma dobrze pracuje to wisco kreci sie po zgaszeniu silnika jeszcze przez kilka chwil, a gdy jej odwala to wisco staje w miejscu. zauwazylem tez ze mlodsze roczniki juz nie posiadaly tego glupiego czujnika w podstawie filtra paliwa. i w zwiazku z tym mam pytanie, czy istnieje mozliwosc calkowitego usuniecia tego czujnika wraz z kablami? czy ktos spotkal sie z podobnym problemem? przyznam szczerze ze ta wada robi sie juz powoli denerwujaca, bo malo tego ze auto chodzi glosno i wyje to na dodatek troche jest muliste, pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. matti-525

 

 

 

 

dodam ze kod błędu z KTS-A to 150, a migowy 27.

Edytowane przez matti-525
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm.

 

A co ma wspólnego ten czujnik z visco?

 

Wydaje mi się , że problem leży w samym visco a reszta to zbieg okoliczności.

 

Wymontuj visco i popatrz czy silnik pracuje lepiej?

Wiatrak od visco stawia spory opór i robi niezły świst. No i znacząco ujmuje mocy silnikowi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

na kts-ie wykryl bład tempomatu i czujnik wody przy filtrze paliwa aktywny/błedny. visco robi ogromny swist tego nie da sie ukryc, ale kiedy buma pracuje tak jak powinna to visco moge zatrzymac reka, a gdy dzieje sie zle to nie ma na to szans. w dodatku przy prawidlowej pracy zapierdziela jak szalona, a gdy jej odwala to wiecej sie nawyje, a mocy wtedy tak nie czuc. podobno gdy ten czujnik krzaczy to komputer obiera inna dawke spalania i dlatego tak sie dzieje. chcialbym ten czujnik usunac, poniewaz mlodsze modele juz go nie posiadaly, albo jakos zamknac obwod zeby komputer myslal ze jest wszystko ok, tylko jie wiem jak to zrobic, pozdrawiam i prosze o pomoc.

 

a silnik sie nie grzeje, caly czas ta sama temperatura, rowno wskazowka stoi na srodku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
na kts-ie wykryl bład tempomatu i czujnik wody przy filtrze paliwa aktywny/błedny. visco robi ogromny swist tego nie da sie ukryc, ale kiedy buma pracuje tak jak powinna to visco moge zatrzymac reka, a gdy dzieje sie zle to nie ma na to szans. w dodatku przy prawidlowej pracy zapierdziela jak szalona, a gdy jej odwala to wiecej sie nawyje, a mocy wtedy tak nie czuc. podobno gdy ten czujnik krzaczy to komputer obiera inna dawke spalania i dlatego tak sie dzieje. chcialbym ten czujnik usunac, poniewaz mlodsze modele juz go nie posiadaly, albo jakos zamknac obwod zeby komputer myslal ze jest wszystko ok, tylko jie wiem jak to zrobic, pozdrawiam i prosze o pomoc.

 

a silnik sie nie grzeje, caly czas ta sama temperatura, rowno wskazowka stoi na srodku.

 

Witam

Czytając Twoje posty wydaje mi się, że mam podobnie.

Czasami samochód simga jak potrzeba, silnik pracuje miękko i ładnie idzie.

Bywają przypadki że dostaje muła i jest tak jak piszesz, więcej chałasu niż jazdy.

U mnie są dwie wtyczki w filtrze paliwa. Jadna jest od przodu samochodu a druga od strony kierowcy.

Myslę że jedno to podgrzewacz a drugie, to właśnie ten czujnik.

Możesz opisać która wtyczka jest od czujnika??

 

Mam zamiar zrobić mały eksperyment.

Mam też pytanko.

Czy jak odącze wtyczkę czujnika podczas pracy silnika, to nie wprowadzę błędu do komputera??

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
ten z dwoma pinami to jest czujnik wody w paliwie i ten odlanczalem i podlanczalem, a ten drugi to jest podgrzewacz paliwa. jesli raz chodzi ci dobrze a raz zle, to juz na bank masz blad zapamietany w kompie. najlepiej odlacz go gdy silnik nie pracuje, zrestartuj komputer i wtedy sprawdz, a najlepiej przed ta czynnoscia wywolaj sobie kody migowe i zobaczymy co ci komputer pokaze, jak nie wiesz jak to zrobic to pisz na pw, gg lub tutaj a ja ci wytlumacze co i jak. pozdro
  • Członkowie klubu
Opublikowano
a najlepiej przed ta czynnoscia wywolaj sobie kody migowe i zobaczymy co ci komputer pokaze

 

masz na myśli wciśnięcie pięć razy pedału gazu i obserwacje ile razy zapali się kontrolka wtrysku??

003.jpg
Opublikowano

Hej

Ja mam 524td i tez mam ten czujnik tylko kiedyś przy odkręcaniu porostu się połamał kupiłem używkę i sobie leży w domu bo stwierdziłem jak będę wymieniał filtr to wtedy założę na razie mam zaślepiony otwór śrubą i nic a nic się nie dzieje autko pracuje równo przyśpiesza tak samo jest elastyczny i za każdym razem pali na dotyk, tylko różnice zauważyłem w tym że kontrolka wtrysku mignie tylko dwa trzy razy i to wsio a jak miałem ten czujnik to migała cały czas i gasła razem z kontrolką startu ta zieloną.

Opublikowano
tak chodzi mi o pieciokrotne wcisniecie pedalu gazu i liczenie migniec kontroli wtrysku. silnik 2.4 td ma moze inny sterownik i moze tak mocno nie idczuwa braku tego czujnika, ciezko mi jest powiedziec. ale u mnie ewidentnie psuje to jazde i przyspieszenie, i muszed sie z tym jak najszybciej uporac bo chyba osiwieje przez ten problem, :-/ pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.