Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie chcialem się podzielićt ylko taką konkluzją . Zawsze gdy macie coś do zdiagnozowania przy swoich buniach, udajcie siędo serwisu tylko i wyłącznie gdzie mają oryginalny komputer bmw. Małe warsztaty gdzie podłączają jakies uniwersalne programy typu car soft itp omijajcie szerokim łukiem. Lepiej jechac do większego miasta gdzie jest serwis z prawdziwego zdarzenia. Bo inaczej nie wykryjecie usterki a tylko was narażą na koszty. Naprawde nie warto. inne programy nie radzą sobie z BMW. tylko oryginalny program.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdę prawisz dobry człowieku. A zdradź nam jakiż to jest oryginalny program do diagnozowania BMW. Tak pytam z ciekawości bo jak pojadę do serwisu to chciałbym wiedzieć czy mają oryginalny czy jakąś podróbę typu carsoft.

Pozdrawiam

Krzysztof
Opublikowano
Ja byłem i mieli DIS'a

 

Mój kolega też ma DIS-a i mam wrażenie, że więcj potrafi niż Panowie w ASO.

Opublikowano

Hmmm...Rację masz, ale czy masz jakis przykład błędu którego np carsoft nie wykrył a DIS w servisie tak? A ile wogle kosztuje taka przyjemność?

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

a ja mam od niedawna swojego osobistego mechanika, jezeli chodzi o elektryke to nie poznalem jeszcze lepszego, tylko czekac trzeba dluzgo bo ma spora kolejke:)

oprogramowanie ma ponoc to samo co w serwisie:]

a najlepsze jest w nim to ze nie dzialalo mi dsc, w serwisie krzykneli minimum 4 kola, bo nowy modul i na tym nie koniecznie moglo sie skonczyc

on zrobil mi to za 200zł:D

biore go teraz do niemiec w poszukiwaniu nowej bumy:]

zna sie na rzeczy

Opublikowano
A Panowie w Krakowie biorą za diagnostykę jednego modułu (np. hamulce, ogrzewanie itp.) 350-400zł. I weź tu sprawdź wszystko:)
Opublikowano
Witam. Panowie chcialem się podzielićt ylko taką konkluzją . Zawsze gdy macie coś do zdiagnozowania przy swoich buniach, udajcie siędo serwisu tylko i wyłącznie gdzie mają oryginalny komputer bmw. Małe warsztaty gdzie podłączają jakies uniwersalne programy typu car soft itp omijajcie szerokim łukiem. Lepiej jechac do większego miasta gdzie jest serwis z prawdziwego zdarzenia. Bo inaczej nie wykryjecie usterki a tylko was narażą na koszty. Naprawde nie warto. inne programy nie radzą sobie z BMW. tylko oryginalny program.

 

Cos nie masz racji najwiecej zalezy od czlowieka. Bo co z tego ze ma wszelkie narzedzia gdy nie umie sie nimi poslugiwac, wiec nie powstryzmalbym sie nad opiewaniem tych cudow w ASO.

NIeraz pracuja tam calkiem niezli partacze :twisted2:

Opublikowano
Kolega kameleon 3000 pisze o złotej zasadzie bardzo ładnie tylko że np. w Warszawie w ASO panowie mechanicy życzą sobie 300pln.

taaaaakkkk to lepiej zaoszczedzic 300pln zrobic taniej badanie a dwa razy wydac na czesci :mad2:

jesli tak naprawiasz stary samochód to pewnie nalezysz do tych co wiecznie chca robic cos po kosztach a nie dobrze :twisted2: :twisted2:

joke12
Opublikowano
Kolega kameleon 3000 pisze o złotej zasadzie bardzo ładnie tylko że np. w Warszawie w ASO panowie mechanicy życzą sobie 300pln.

taaaaakkkk to lepiej zaoszczedzic 300pln zrobic taniej badanie a dwa razy wydac na czesci :mad2:

jesli tak naprawiasz stary samochód to pewnie nalezysz do tych co wiecznie chca robic cos po kosztach a nie dobrze :twisted2: :twisted2:

poza tym mozna zdiagnozowac auto w aso a naprawiac gdzie indziej :dance:

joke12
Opublikowano
przy starych BMW można też kupić interfejs i w miare możliwosci diagnozować samemu ja tak zrobiłem i sobie chwalę

To może zdiagnozujesz co mojemu dolega:)chyba że krzykniesz cenę jak w ASO....

Opublikowano
koszt to zależy, jeden weźmie 80 zł, a w warszawie wiadomo warszawskie ceny i 300 zł. Ale nic dziwnego jak taki nowy komputer kosztuje 75 tyś zł, i co miesiąc 1000 zł za oprogramowanie trzeba bulić za licencję. To nikt za 50 zł nie będzie podłączał. A to że jest oryginalny to zobaczysz od razu po wyglądzie. Będzie duuży z logo bmw. Zadne gówno na laptopie itp.Jak ktos wierzy w to ze jakies carsofty działają, to niech wieży , jego sprawa, ale ja nie polecam. lepiej dać więcej za podpięcie ale właściwie zdiagnozować usterkę, chytry traci dwa razy
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Nie ma to jak uczciwy mechanik. Ja mam takiego który nie bierze nic jeśli po podpięciu niczego nie znajdzie, jego warsztat specjalizuje się w bmkach i z byle czym mi do auta nie podchodzi. I to jest właśnie uczciwe podejście do tematu.
E 36 320i '96
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego kameleon3000 wszystko zależy od mechanika obsługującego dane urządzenie. Czasem masz błąd, który nie jest oczywisty tzn mogły posypać się 2,3,4 jakieś elementy. Oczywiście teoretycznie masz rację. Ludzie w serwisach jeżdżą na szkolenia i powinni mieć wiedzę ale... Podam Tobie prosty przykład. Rok temu w Primerze P12 (nowym modelu) serwis po odczycie błędów nakazał wymianę sond lambda-diagnoza z komputera a okazało się że padł czujnik położenia wałka rozrządu. Wiem ze to nie BMW ale matoły pracują wszędzie. A wymieniać metodą prób i błędów całą elektronikę w aucie to ja też potrafię.

Pozdrawiam

Krzysztof
Opublikowano
przy starych BMW można też kupić interfejs i w miare możliwosci diagnozować samemu ja tak zrobiłem i sobie chwalę

To może zdiagnozujesz co mojemu dolega:)chyba że krzykniesz cenę jak w ASO....

 

proszę bardzo jezeli tylko mój fejs połączy się z Twoim autem to możemy spróbować

Opublikowano
Witam. Panowie chcialem się podzielićt ylko taką konkluzją . Zawsze gdy macie coś do zdiagnozowania przy swoich buniach, udajcie siędo serwisu tylko i wyłącznie gdzie mają oryginalny komputer bmw. Małe warsztaty gdzie podłączają jakies uniwersalne programy typu car soft itp omijajcie szerokim łukiem. Lepiej jechac do większego miasta gdzie jest serwis z prawdziwego zdarzenia. Bo inaczej nie wykryjecie usterki a tylko was narażą na koszty. Naprawde nie warto. inne programy nie radzą sobie z BMW. tylko oryginalny program.

 

Ja chcialbym tylko wiedziec skad taki wniosek kolegi kameleona. Bo moje doswiadczenia sa zupelnie odwrotne. Nieutoryzowany warsztat gdzie serwisuje swoje E39 posiada system diagnostyki wart wiecej niz nowe auto dobrej klasy. I zawsze problem byl diagnozowany wlasciwe a koszt nie przekraczal nawet polowy tego co zaplacilem w ASO. Moze kolega ma na mysli prosty skaner kodow usterek z tabelkami z allegro za 300 zl ktorego uzywaja "fachowcy" w swoim garażach. Wiec moze usciślijmy problem. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Panowie chcialem się podzielićt ylko taką konkluzją . Zawsze gdy macie coś do zdiagnozowania przy swoich buniach, udajcie siędo serwisu tylko i wyłącznie gdzie mają oryginalny komputer bmw. Małe warsztaty gdzie podłączają jakies uniwersalne programy typu car soft itp omijajcie szerokim łukiem. Lepiej jechac do większego miasta gdzie jest serwis z prawdziwego zdarzenia. Bo inaczej nie wykryjecie usterki a tylko was narażą na koszty. Naprawde nie warto. inne programy nie radzą sobie z BMW. tylko oryginalny program.

Z uwagi na kończony kierynek studiów i specjalizację "Elekronika i Elektrotechnika Samochodowa" miałem okazję poznać profesjonalizm ASO bedać na praktykach w jednej z takich stacji. Ale to co widziałem ja było niczym przy opowieściach moich kolegów z roku, którzy też się "praktykowali" a potem "stażowali" w różnych ASO. Nie bedę zdradzał konkretnych nazw, ale podam kilka faktów:

- rozbiórka całej deski francuskiej limuzyny z powodu niedopatrzenia sie przepalonego bezpiecznika - klient wyjechał dumny sprawnym autem zapłacił tysiąckilkaset za "wymianę modułu XX i czujnik YY"

- uzywanie aut klientów jako samochodów służbowych, najlepiej z jak najmocniejszym silnikiem

- nigdy nie śniedzieja styki, nie przeciera sie przewód, zawsze pada czujnik za 500 zł

- i mój ulubiony przykład (autopsja) z wizyty w ASO Mercedesem Wartym w owej chwili około 150tyś takie tam AMG. Po poprawakch lakierniczych (zarysowanie błotnika) oddali auto z pomalowanym całym nadkolem, i częscia opony w kolorze nadwozia. Po zostawieniu auta do poprawek po poprawkach odebralismy auto z pęknietą szybą przednią. po wymianie szyby na oryginał Mercedesa przestał działać czujnik deszczu, a obudowę lusterka tak pocharatali, ze po interwencji u właściciela łaskawie nie policzono nam robocizny. Dodam jeszcze, że to nie wszystkie nieścisłości.

Miałem okazje też poznać lub słyszeć o kilku dobrych fachowcach tak w ASO jak i w innych warsztatach. Jednak chcę powiedzieć, że bardzo rzadko spotyka się tam takich ludzi. Biorąc pod uwagę ceny jakie obowiązują w większości ASO ja im mówię stanowcze NIE!!!

Na zachodzie wielu Dealerów ma lepsze ceny na nowe auta a serwisy są porównywalne cenowo, przy o niebo lepszych zarobkach. Do tego nie słyszałem w Polsce o wymianie wadliwego auta na nowe, przeciwnie u nas sprzedaje się auta które spadły z lawety, a potem idzie się w zaparte ze to wina klienta czy co tam jeszcze.

Radzę wszystkim zapatrzonym w ASO czasem zapytac się o koszt naprawy xx w dobrym warsztacie nieautoryzowanym, a potem porównać go z wycena ASO. Często będzie to równowartość kilkuset złotych a nawet kilku tysięcy.

Opublikowano

ASO tylko do kupowania części których nie można dostać w wolnym obiegu. Do diagnostyki i wszelkich napraw ZAUFANY warsztat.

 

Tu nie chodzi o komputer czy oprogramowanie, tak jak ktoś już pisał - wszystko zależy od osoby, która go obsługuje.

Opublikowano

Tu nie chodzi o komputer czy oprogramowanie, tak jak ktoś już pisał - wszystko zależy od osoby, która go obsługuje.

swiete slowa i tak samo odnosza sie do ASO wiem bo pracowalem...wszedzie sa lepsi i gorsi fachowcy...jedni nosza logo marki na plecach inni nie pozdro :mrgreen:

joke12
Opublikowano

Ja podam przykład na moim bylym BMW E36 2.0 91. Pewnego dnia samochod odmowil posluszenstwa jak sie okazalo gasl tylko na wolnych obrotach. Udalo mi sie dojechac do ASO BOSH. Tam samochod zostal podpiety pod elegancki komputer i stwierdzono awarie silnika krokowego lub jak inaczej go nazywaja regulatora biegu jalowego.

 

Koszt:

podlaczenie pod komputer 150 zł

wycena wymiany silniczka: 1100 zl orginal BOSH lub 950 zl zamiennik + 350 zl wymiana(sciagniecie glowicy i wymiana uszczelki)

 

a ze byl to samochod (kwiecien 2006) za ktory zapacilem 7500 a po miesiacu na dzien dobry taka kwota odstawilem samochod do garazu. Nieprzespana noc i ide do garazu wyciagam ten silniczek bez sciagania kolektora i glowicy :lol: przeczyszczam i z radoscia odpalilem samochod.

 

Nie dajcie sie naciagac na ASO pytajcie najlepiej w kilku miejscach o koszty a napewno w waszych portfelach zostanie na przyjemniejsze rzeczy :wink:

Opublikowano
mnbie nie chodzio czytnik błedów z allegro za 300 zł. I nie jezdze tez do ASO. nejlepiej dobry mechanik ale taki co ma oryginalny komputer jak w ASO, niestety niewielu taki ma bo jest bardzo kosztowny. Ale mój przykład polegał na tym. Byłem w serwisie w Kielcach, gdzie po zdiagnozowaniu koleś mówi na 100% turbina do wymiany, koszt ok 3.500 zł. po diagnozie na komputerze BMW - cziunik podciśnieniowy elektorzawór od EGR 300 zł. TAkich przykładów pewnie każdy z nas ma wiele....... Przy okazji nie polecam MARCO- SERVIs w kielcach
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

jeszcze jeden przykład z ASO w Warszwie przy ul. Wrocławskiej

podjechałem do nich i spytałem o możliwośc zmierzenia grubości tarczy sprzęgła

"panowie" fachowcy zażyczyli sobie 1000pln za wyjęcie skrzyni biegów

kiedy powiedziałem im że jest specjalny przyrząd BMW który wkłada się w miejsce wysprzęgnika i cała operacja trwa 30 minut to zostałem potraktowany jak oszołom

banda debilów nierobów i złodziej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.