Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnoszę wrażenie, że większość wypowiadających nie spojrzała nawet na ten test w Auto Świecie i oburza się, że ktoś mógł porównać BMW do innej marki. A tam zostały porównane samochody o podobnych gabarytach

i prawie identycznych pojemnościach silników. Wyposażeniem oczywiście muszą się różnić ale lista opcji dostępnych daje też jakieś porównanie. Należy dodać, że test ten to przedruk z niemieckiej edycji - tam wyposażenie jest trochę inaczej pozycjonowane niż na nasz rynek. Ale wracając do testu - jeżeli ktoś uważa, że dana kategoria nie ma znaczenia lub waga jej przypisana przez autorów jest zawyżona lub zaniżona nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to na swoje potrzeby zmienić. W końcowym rozrachunku BMW wyprzedza Opla o 1 punkt - jedna korekta i BMW może być niżej!!!

 

W skrócie:

przyspieszenie 0-50 BMW 1

przyspieszenie 0-100 BMW 2

elastyczność na 4b 60-100 BMW ostatnie

elastyczność na 6b 80-120 BMW ostatnie

hamowanie zimne tarcze BMW 2

hamowanie gorące tarcze BMW 1

poziom hałasu przy 50km/h BMW ostatnie

poziom hałasu przy 130km/h BMW 1

spalanie BMW 1

ładowność BMW ostatnie

średnica zawracania BMW 1

przestronność przód - BMW 3

przestronność tył - BMW ostatnie

bagażnik - BMW 4

widoczność - BMW 2

siedzenie i pozycja kierowcy - BMW 2

przyspieszenie BMW 2

elastyczność - BMW ostatnie (fakt - mimo, ze mam mocniejszy silnik niż ten testowy to mój poprzedni samochód ze 120 KM dieslem radził sobie o wiele lepiej w tej kategorii)

poziom hałasu - BMW 2

skrzynia biegów - BMW 2

zachowanie podczas jazdy - BMW 1

komfort jazdy - BMW ostatnie

układ kierowniczy - BMW 1

średnica zawracania - BMW 1

hamowanie - BMW 1

cena - BMW ostatni

zużycie paliwa - BMW 1

wyposażenie komfort - BMW 3

wyposażenie bezpieczeństwo - BMW 2

ubezpieczenie - BMW 2 (rynek niemiecki)

gwarancja - BMW 3

przegląd - BMW 1

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

W skrócie:

[...ciach...]

Z tego zestawienia wynika, ze Jedynka jest na miejscu

1szym - 11 razy

2gim - 9

3cim - 3

4tym - 1

5tym - 8

 

Policzyłem srednią arytmetyczną i wyszło... 2.56,

czyli miedzy miejscem 2 i 3... :mrgreen:

 

Podsumowując:

kłamstwo :liar:

wielkie kłamstwo :liar: :liar: :liar:

statystyka :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

:mrgreen:

 

A ja i tak mam banana... sami wiecie gdzie...

:dance:

Pozdroofka

TT

Opublikowano

Ręce opadają.

Ciekawe wnioski.

Ale te wyliczenia (nawet nie sprawdzałem ich poprawności matematycznej) nie uwzgledniają tego, że zdarzają sie przypadki zajęcia miejsca razem z innymi, np. w kategorii przegląd 5 samochodów zdobyło 13 punktów, a jeden 10. Czyli było 5 pierwszych miejsc i jedno drugie.

Może napisz, w której kategorii uważasz, że e87 zostało poszkodowane lub niesprawiedliwie ocenione? Pisanie z góry, że wszystko jest kłamstwem i spiskiem jest wg mnie (podkreslam, że to moje zdanie) nie do końca poważne. Może jednak ktoś znajdzie chwilę i zeskanuje tą 28 stronę?

Opublikowano

taaak, spisek idiotów, którzy nigdy nie jeździli bmw, zejdźcie na ziemię, co oprócz marki i RWD ma seria jeden? Nic. Wnętrze chłodne, bez charakteru, za wszystko trzeba dopłacać, moim faworytem to ona nie jest.

 

Co innego gdyby porównali mocne kompakty - 123d, 130i z mocną Foką lub RS.

 

Ale zwykła jedynka nic specjalnego oprócz szachownicy na masce i beczkowatego kształtu w sobie nie ma.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano
I dlatego pewnie zaglądasz na forum dotyczące "1" mimo,że masz serie "3" :mad2:

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
i to jest właśnie to - testy i liczby nie oddają charakteru samochodu - a wystarczy wsiąść i przejechać się jedynką, żeby dojść do wniosku, że jakość wnętrza, pozycja za kierownicą, charakter wnętrza, wykończenie to klasa sama w sobie - pisałem gdzieś, że jak zmienialem auto przejechałem się róznymi możliwymi samochodami - Audi A3, Volvo C30, Alfa 147, Lexus IS, Alfa 159, Volvo S40, Volvo S60 i mi subiektywnie najbardziej przypadła do gustu jedynka - poprostu w pozostałych zawsze znalazł sie jakiś detal, jakaś niedoróbka, która mi nie posowała - a piszę tu o markach premium. Z Focusem miałem do czynienia - i nie można go w żaden sposób do jedynki porównać - to poprostu zwykłe wozidło.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Ręce opadają.

Ciekawe wnioski.

Ale te wyliczenia (nawet nie sprawdzałem ich poprawności matematycznej) nie uwzgledniają tego, że zdarzają sie przypadki zajęcia miejsca razem z innymi, np. w kategorii przegląd 5 samochodów zdobyło 13 punktów, a jeden 10. Czyli było 5 pierwszych miejsc i jedno drugie.

Może napisz, w której kategorii uważasz, że e87 zostało poszkodowane lub niesprawiedliwie ocenione? Pisanie z góry, że wszystko jest kłamstwem i spiskiem jest wg mnie (podkreslam, że to moje zdanie) nie do końca poważne. Może jednak ktoś znajdzie chwilę i zeskanuje tą 28 stronę?

A czy ja napisałem że uważam że 1ka została poszkodowana?

Wykazałem, ze takie szufladkowanie na podstawie cyferek można o kant...

I można tak statystykę ustawic, że wyjdzie to co się chce... I tylko o to mi chodzilo...

 

Polecam tekst o bananie na gębie gdzieś na pierwszej stronie tego watku... I O TO WŁAŚNIE CHODZI !!! :mrgreen:

Pozdroofka

TT

Opublikowano

Napisałem przecież "... jeżeli ktoś uważa, że dana kategoria nie ma znaczenia lub waga jej przypisana przez autorów jest zawyżona lub zaniżona nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to na swoje potrzeby zmienić. "

A Ty podsumowujesz, że to wszystko kłamstwo. W Twoich wyliczeniach jest błąd - samochodów jest 6 a nie 5 - dodatkowo to co napisałem poprzednio. I tak nie znając całego artykułu zarzucasz kłamstwo, statystyka kłamstwo ... Co do wyboru samochodu - jak widać też jeżdżę e87, ale jakoś specjalnie nie widzę tu charakteru auta. Może dlatego, że samochód ma dla mnie użytkowe zadanie - ma mnie wozić. Ale też dodam, że 120d kupiłem dla mocnego silnika (zwiodłem się niestety) i dla ładnej lini nadwozia. Co do jakości wykonania - nie jest źle, ale trzeszczenie uszczelek w drzwiach jest wkurzające (dla niedowiarków polecam wątek o tym).

Opublikowano
Napisałem przecież (...ciach...)

Strasznie powaznie do wszystkiego podchodzisz... To stwierdzenie

kłamstwo, wielkie kłamstwo i startystyka to ogólnie znane

przysłowie czy powiedzenie i nie odnosiło sie tylko do artykułu,

ale miałem na mysli sytuację ogólną, co można zrobić z cyferkami...

Temu 10, temo 11, a temu 13... i na końcu wygrywa auto z róznica

np. 3 punktów... przy sumie np. ponad 400... To mniej niz 1% !!!

 

A moje wyliczenie, jak nie zauważyłeś, było zrobione dla zabawy,

a nie żeby cos udowadniać...

No i przykro mi, że to auto Cię rozczarowało... Bywa...

 

A artykuł czytałem w całości i mnie jakos nie obeszło...

Ot, fajnie bylo przeczytac, ale to nie spowodowało wcale, żebym miał się

martwić, że mam auto z końca stawki... Dalej będę je uwielbiać,

teraz nawet jeszcze bardziej... że takie biedactwo niedocenione... :mrgreen:

 

Zacytuje jeszcze raz tekst plg, bo uważam że to jest całe sedno sedna sprawy...

Ja co rano wsiadając do swojego auta mam banan na gębie i kompletnie mi zwisa, że Ford Mondeo czy Skoda Octavia leje w testach BMW

I, wzorem Kermita, buzi w szachownice na kierownicy :mrgreen:

Pozdroofka

TT

Opublikowano
Czy poważnie - hmm to nie jest dział humor. Nie możesz stwiedzić, w jaki sposób podchodzę do wszystkiego. Rozczarowuje mnie nie samochód tylko sam silnik.
Opublikowano
sorry,ale jak może rozczarowywac silnik 2 litrowy Diesla o mocy ponad 160 KM? Czego oczekiwałeś po takich parametrach?Ze będze aksamitnie brzmiał?Bo chyba nie chodzi o osiągi-te sa w swojej klasie w zasadzie perfekcyjne.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
120d kupiłem dla mocnego silnika (zwiodłem się niestety)

 

Ale to znaczy, że Cię oszukali i włożyli silnik 118d, bo jakoś nie chwytam.

Przecież dane techniczne i jazdy próbne są dostępne dla każdego, a więc skąd ten zawód - jak to mówią widziały gały co brały :mrgreen:

 

Ja tam daję na luz przed długim weekendem, ale pomyślcie co się musi dziać teraz na forach KIA, za to że kijanka znowu przegrała ze wstrętnym, niemieckim Golfem :lol:

Opublikowano
ale pomyślcie co się musi dziać teraz na forach KIA, za to że kijanka znowu przegrała ze wstrętnym, niemieckim Golfem :lol:

Chyba im te ogonki poodpadały... :twisted2:

Pozdroofka

TT

Opublikowano
sorry,ale jak może rozczarowywac silnik 2 litrowy Diesla o mocy ponad 160 KM? Czego oczekiwałeś po takich parametrach?Ze będze aksamitnie brzmiał?Bo chyba nie chodzi o osiągi-te sa w swojej klasie w zasadzie perfekcyjne

Rozumiem, że Ci się z tym aksamitnym brzmieniem tak wyrwało

 

Ale to znaczy, że Cię oszukali i włożyli silnik 118d, bo jakoś nie chwytam

Nie napisałem nigdzie, że mnie oszukano, ale że jestem rozczarowany silnikiem.

Proste zadanko

Dostajesz silnik >40 KM mocniejszy, z dużo większym momentem

Czy elastyczność na 4,5,6 biegu

a)wzrośnie

b)pozostanie bez zmian

c)zmaleje ???

 

Pewnie większość odowiedziałaby a. W moim przypadku niestety c. Poprzedni samochód (skupmy się na 4 biegu) osiągął 60-100 w 6 sekund. Teraz mam ok sekundę więcej. Na wyższych biegach róznica jest też na niekorzyść BMW. Wiem, że inna jest charakterystyka silnika, inne przełożenia w skrzyni, 120d jest też cięższy. Ale nie spodziewałem się tego i stad moje rozczarowanie. Oczywiście wystarczy zredukować i samochód mknie jak rakieta. A ponieważ podoba mi się w nim kilka rzeczy dlatego trochę nim jeszcze pojeżdżę.

Opublikowano
Ale nie spodziewałem się tego

 

Nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji :twisted2:

 

Poprzedni samochód (skupmy się na 4 biegu) osiągął 60-100 w 6 sekund. Teraz mam ok sekundę więcej. (...) Oczywiście wystarczy zredukować i samochód mknie jak rakieta

 

A mówią że przyzwyczajenie to druga natura.

 

Ten sam problem występuje zresztą w 120d i 320d o mocy 177KM - "trójka" jest zestopniowana bardzo krótko, przypuszczam po to żeby wyśrubować katalogowy wynik przyśpieszenia 0-100 km/h, przez co "czwórka" musi być doś długa i słaba w dolnym zakresie.

Rzuciło mi się to w oczy już po kilku kilometrach jazd testowych i przyznam, że było dość nieprzyjemne, bo podobnie jak irekka byłem przyzwyczajony do "długiej trójki".

 

Ale ja znalazłem na ten problem inne rozwiązanie - nazywa się Steptronic :dance:

Opublikowano
Irekka-może sie w takim razie zamienisz? Dam Ci swoje 118 d :mrgreen:

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Rozwiązaniem byłby pewnie tuning na 200KM - ale musiałbym mieć pewność, że wówczas elastyczność wypadnie dużo lepiej. Co do zamiany - odpada - przecież Twój ma słabszy silnik.
Opublikowano
W kategorii, w której głos oddano czytelnikom niemieckich gazet motoryzacyjnych, co nie będzie zapewne zaskoczeniem, zwyciężyły konstrukcje z Niemiec. Pierwsze miejsce zajęło BMW 1 coupe. Drugi był volskwagen scirocco, trzeci mercedes CLC. - chodzi o niemieckie wyróznienie tzw. złotej kierownicy :) - więc wybierając subiektywnie ludzie wcale nie szukają aut pokroju Opla Astry, Forda Focusa czy Kii :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Ta dyskusja jest bez sensu....Jak się nie ma co się kocha to się kocha co si.ę ma!!! Dla mnie 118d to perfekcja!!!!!!!!!!! Odkrywam ja codziennie!!!
Opublikowano
Irekka-przeczysz sam sobie-mam słabszy silnik-owszem,ale mam lepszą ELASTYCZNOŚĆ :cool2:

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Nigdzie nie widzę sprzeczności w swojej wypowiedzi. Nie wiem czy 118d i 120d ma tak samo zestopniowaną skrzynię. Ale chętnie przeczytam o Twoim wynikach. Zawsze będę się tym mógł podeprzeć przy wizycie w serwisie. Jutro mam kawałek do przejechania to pomierzę jeszcze raz. Dla przejrzystości wyników - 4b 60-100, 5b i 6b 80-120.
Opublikowano

Zanim zacząłem "pomiary" przejechałem ok 100 km. Czas mierzyłem stoperem wbudowanym w komrókę. Powtarzałem wszystko ok 10 razy na róznych odcinkach dróg w przybliżeniu płaskich (nie miałem poziomicy ze sobą) oraz na terenie zarówno odkrytym jak i w lesie (wpływ wiatru).

Na 4 biegu 60-100 wyszło mi 6,5 sekundy.

Na 5 biegu 80-120 - 8,5 sekundy

Na 6 jak wyżej - 11,5 sekundy

Jak widać z tych wyników rewelacji nie ma i mam prawo być rozczarowany zwłaszcza osiągami na 4 biegu. Zauważcie, że np Astra przedstawiona w tym artykule ze słabszym silniikie wypada lepiej niż silniejsze BMW - oczywiście w kategorii elastyczność. To o poziomicy to żart.

Opublikowano

trochę OT - w TVN Turbo był program jak to BMW sprzedaje auta "używane przez menadżerów", które faktycznie mają nieco inną przeszłość... :duh: Widział ktoś to? - pewnie będą powtórki...

 

vazq

~ The Gator Nation ~
Opublikowano
wrzuć parę konkretów-jaki tytuł programu?jaka przeszłość auta?jak do tego doszli?

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.