Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

 

zamierzam stać się właścicielem najpiękniejszego cabrio na świecie - czarnej z3.

Nigdy nie miałem do czynienia z marką BMW i kompletnie się na tym nie znam.

 

Mam na oku zetkę, którą już oglądałem pobieżnie.

Zwracam się do Was forumowicze jako do specjalistów o pomoc i poradę.

 

Link do auta:

http://moto.allegro.pl/z3-m-pakiet-2-0-150km-el-dach-harman-kardon-i1191429148.html

 

Chciałbym to kupić, ale mam mieszane uczucia.

 

Napiszę kilka moich uwag z zaznaczeniem, że kompletnie nie znam się na BMW:

1. Rozumiem, że przy V6 akumulator jest z tyłu samochodu?

2. Brak klimatyzacji, ale pod maską jest ewidentnie miejsce na chłodnicę czy wiatrak do klimy. Sprzedawca mówi, że to oryginalnie wersja bez klimy. Co o tym sądzicie?

3. Poduszka powietrzna kierowcy - wystrzelona była na pewno - natomiast teraz ten środek (ze znaczkiem BMW) cały się rusza (oryginalnie tak chyba nie jest?) i jest to gumowe.

4. Kokpit obszyty skórą - brak jakichkolwiek zszyć czy pęknięć, wobec czego nie wiem czy poduszka pasażera też wystrzelona. Sprzedawca poinformował mnie, że w BMW są czujniki i że facet jechał sam i dlatego pasażera jest niewystrzelona. Czy tak mogło być?

5. Napinacze pasów: Czy w niebitym modelu napinacze kierowcy i pasażera są na równej wysokości? W tym modelu napinacz kierowcy jest dużo niżej.

Jeśli jest on wystrzelony to jak sprawdzić czy był wymieniony i czy nie robili jakiejś magii przy elektronice.

6. Gałka lewarka skrzyni biegów - lata jakby się miała zaraz urwać.

7. Radio kaseciak BMW RDS Business, włączam go a tu kod - nie mogę go odpalić (Drugie radio takie samo w bagażniku leży luźno).

8. Przy prawej (siedząc w aucie) lampie przeciwmgłowej brakuje takiego małego plastiku.

9. Gdzie w z3 jest klakson? - nie mogłem go zlokalizować.

10. Samochód jak i silnik wypucowany na glanc - ewidentnie robiony pod sprzedaż.

11. Opony z tyłu oryginalnie są szersze niż z przodu?

12. Dachu nie składałem bo deszcz padał.

13. Koło zapasowe, podnośnik, ogólnie tył - wg mnie oryginał pięknie ładnie

 

A teraz pytanie: Co sądzicie o tym konkretnym modelu? (Jeżeli ktoś mógłby się odnieś do moich punktów bezpośrednio byłbym wdzięczny)

Na co zwrócić szczególną uwagę przy ponownym obejrzeniu wozu i czy w ogóle warto się w to pchać?

 

Aha, a napęd jest na tył?

Czy z miękkim dachem można normalnie jeździć w zimie?

 

No, na razie tyle mi przyszło do głowy. Trochę długo i przynudziłem, ale gdzie się lepiej dowiem takich rzeczy jak nie od użytkowników i miłośników. :)

Czekając na odpowiedzi,

 

pozdr. for all

fafik85

 

ad1. R6 jak juz ;) tak jest w bagazniku.

ad2. Sprzedawca ma pewnie racje.

ad3. Chyba tak nie jest, chodz do konca nie wiem OCB Ci. Zwroc uwage ze to jest tez klakson poprzez wcisniecie calego airbagu.

ad4. Przeciez jest zaslepka na poduche pasazera wiec dlaczego ma rozrywac deske przy wybuchu ? Moglabyc nie wystrzelona, to prawda , w fotelu pasazera jest czujnik zajetosci (mata) .

ad5. No to ten od kierowcy jest wystrzelony (do wymiany).

ad6. Galka nie jest orginalna, do wymiany.

ad9. Patrz punkt 3. Pewnie na kierownicy jest jakas chamska zaslepka poduchy a nie airbag skoro nawet nie bylo "trabek" wytloczonych ;) bo sa dosyc wyrazne.

ad10. Fakt lakier wyglada jakby byl swiezutko po polerce . ale czy ty myslisz ze auta na glanc sie czysci tylko do sprzedazy ? :duh: :mad2:

ad11. Na tych felgach akurat tak.

 

 

Wyglada jakby byla cala malowana, brak loga Z3 na klapie o tym takze moze swiadczyc.

 

I nie wiem dlaczego ludzie tak czesto akurat do Z3 wkladaja te stozki gowniane ...naprawde nie mam pojecia. Moze ma ktos pomysl dlaczego tak jest?

 

"Aha, a napęd jest na tył?"... Jakby to przeczytal wczesniej to wogole bym Ci nie odpowiadal ...a jak juz sobie popisalem to i zapostowalem to . Ale to pytanie to zenada. Domysl sie.

 

I jak masz takie podejscie do samochodow to lepiej nie kupuj Z3 anie wogole BMW. Bo wg mnie nie jest to marka dla samochodowych ignorantow, bo inaczej Cie nie nazwe po tym ostatnim pytaniu.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

 

zamierzam stać się właścicielem najpiękniejszego cabrio na świecie - czarnej z3.

Nigdy nie miałem do czynienia z marką BMW i kompletnie się na tym nie znam.

 

Mam na oku zetkę, którą już oglądałem pobieżnie.

Zwracam się do Was forumowicze jako do specjalistów o pomoc i poradę.

 

Link do auta:

http://moto.allegro.pl/z3-m-pakiet-2-0-150km-el-dach-harman-kardon-i1191429148.html

 

Chciałbym to kupić, ale mam mieszane uczucia.

 

Napiszę kilka moich uwag z zaznaczeniem, że kompletnie nie znam się na BMW:

1. Rozumiem, że przy V6 akumulator jest z tyłu samochodu?

2. Brak klimatyzacji, ale pod maską jest ewidentnie miejsce na chłodnicę czy wiatrak do klimy. Sprzedawca mówi, że to oryginalnie wersja bez klimy. Co o tym sądzicie?

3. Poduszka powietrzna kierowcy - wystrzelona była na pewno - natomiast teraz ten środek (ze znaczkiem BMW) cały się rusza (oryginalnie tak chyba nie jest?) i jest to gumowe.

4. Kokpit obszyty skórą - brak jakichkolwiek zszyć czy pęknięć, wobec czego nie wiem czy poduszka pasażera też wystrzelona. Sprzedawca poinformował mnie, że w BMW są czujniki i że facet jechał sam i dlatego pasażera jest niewystrzelona. Czy tak mogło być?

5. Napinacze pasów: Czy w niebitym modelu napinacze kierowcy i pasażera są na równej wysokości? W tym modelu napinacz kierowcy jest dużo niżej.

Jeśli jest on wystrzelony to jak sprawdzić czy był wymieniony i czy nie robili jakiejś magii przy elektronice.

6. Gałka lewarka skrzyni biegów - lata jakby się miała zaraz urwać.

7. Radio kaseciak BMW RDS Business, włączam go a tu kod - nie mogę go odpalić (Drugie radio takie samo w bagażniku leży luźno).

8. Przy prawej (siedząc w aucie) lampie przeciwmgłowej brakuje takiego małego plastiku.

9. Gdzie w z3 jest klakson? - nie mogłem go zlokalizować.

10. Samochód jak i silnik wypucowany na glanc - ewidentnie robiony pod sprzedaż.

11. Opony z tyłu oryginalnie są szersze niż z przodu?

12. Dachu nie składałem bo deszcz padał.

13. Koło zapasowe, podnośnik, ogólnie tył - wg mnie oryginał pięknie ładnie

 

A teraz pytanie: Co sądzicie o tym konkretnym modelu? (Jeżeli ktoś mógłby się odnieś do moich punktów bezpośrednio byłbym wdzięczny)

Na co zwrócić szczególną uwagę przy ponownym obejrzeniu wozu i czy w ogóle warto się w to pchać?

 

Aha, a napęd jest na tył?

Czy z miękkim dachem można normalnie jeździć w zimie?

 

No, na razie tyle mi przyszło do głowy. Trochę długo i przynudziłem, ale gdzie się lepiej dowiem takich rzeczy jak nie od użytkowników i miłośników. :)

Czekając na odpowiedzi,

 

pozdr. for all

fafik85

 

 

Po tym co tu wypisałeś, wybrałeś chyba jeden z gorszych egzemplarzy Z3 będących na ogłoszeniu :?

 

A z napędem to już poszedłeś po bandzie.. :mad2:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

 

 

I nie wiem dlaczego ludzie tak czesto akurat do Z3 wkladaja te stozki [bAD] ...naprawde nie mam pojecia. Moze ma ktos pomysl dlaczego tak jest?

 

 

 

Piotres , wydaje mi się że większość Z-ek w Polsce była bo dzwonie/strzale w przód a z tego co ktoś ostatnio pisał obudowa filtra oryginalna to koszt około 300zł a stożek masz nawet za 5 dyszek :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

 

 

I nie wiem dlaczego ludzie tak czesto akurat do Z3 wkladaja te stozki [bAD] ...naprawde nie mam pojecia. Moze ma ktos pomysl dlaczego tak jest?

 

 

 

Piotres , wydaje mi się że większość Z-ek w Polsce była bo dzwonie/strzale w przód a z tego co ktoś ostatnio pisał obudowa filtra oryginalna to koszt około 300zł a stożek masz nawet za 5 dyszek :mrgreen:

 

To fakt tego nie rozkminilem ... 300zl to kosztuje uzywana ktora bardzo trudno kupic, bo nowa to ok 800zl w ASO :D.

 

A z tym najgorszym egzemplarzem to nie przesadzaj, przeciez ta Z nie wyglada tak zle, a byl stuk-puk z przodu to przeciez "normalne" .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

fafik85

pisalem to juz tutaj wiele razy ale napisze kolejny raz: szukanie nie boli!!!!

Na wiekszosc twoich pytan w tym idiotycznych czy typu naped na tyl i czy mozna jezdzic w zimie bylo na tym forum walkowane juz setki razy. Taki jestes napalony na Z3 a nawet nie zadales sobie trudu zeby przejzec kilka postow na forum. Za takie pytania powinien byc BAN!!

Do kpl idiotycznych pytan brakuje jeszcze tylko "a ja nakich oponach jezdzicie zeby nie rzucalo w koleinach"...

Opublikowano
Za 25 tys z3 z 2000 roku, to ładnie wygląda. Tył w tej budzie lepiej wyglada niż w tej starszej.Silnik 2,0 150KM do tak lekkiego ROADSTERA to wystarczajaca moc. Jak bym szukał teraz zetki to nad jej kupnem bym sie niezastanawiał. :cool2:
Opublikowano
malo widac z tych zdjec... to ze byla uderzona to juz wiadomo ale chyba zderzak przod jest od R6? (duzy wlot?)
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano

Wygląda ładnie. Brak jednak zdjęcia pod maską.

Tak jak Piotres napisał: zapewne byla malowana - brak znaczka Z3 i świerzość lakieru.

 

Ad pytań:

1. Brak klimy jest dużym minusem - czasami w lato ciężko wytrzymać bez klimy. Ja najczęściej w upały mam otwarty dach i włączony nawiew klimy. Nie wiem jak wyglada kwestia montażu klimy (koszty, ingerencja)

2. W siedzeniu pasażera jest mata poduszki powietrznej. Pasażer nie jechał w czasie dzwonu to poduszka nie wystrzeliła =>ok

3. Gałka lewarka jakaś dziwna. 50pln i masz piekny oryginał wiec nie ma co sie przejmowac

4. Radio to jakies 200-300 pln wiec tez nie jest najważniejsze

5. Brakujacymi plastikami sie nie przejmuj. Albo ASO albo wycieczka do Zgierza i uzupełnisz wszystkie za nieduze pieniadze.

6. Opony wstawiasz jakie chcesz. Ja mam z przodu węższe (205) bo znacznie lepiej prowadzi sie wtedy na polskich drogach (koleiny). Z tyłu mam 225

7. Koniecznie sprawdz składanie dachu - czasami jest problem ze złozeniem szybki oraz mechanizmem składania. Nowa szybka w Zgierzu to ok 500 pln, w ASO z wymiana 1000 ale nie znajda szybko nikogo kto sie zna wymianie

8. Z miekkim dachem mozesz jezdzic zima ale szkoda go na takie warunki atmosferyczne. Zakup lepiej hardtop za 2-3 tys pln. I nie składaj zima dachu bo peknie szybka tylna. Zima wnetrze samochodu bardzo szybko sie nagrzewa (mała kubatura) - przyjemnie. Jak sa podgrzewane fotele to tez super.

9. Filtr stożkowy to jak koledzy wspomnieli najczesciej oszczednosci naprawiacza po dzwonku przednim. Ja mam taki założony w 2.0 150KM i ok. Może troche mruczy, ale trudno mi to ocenic bo mam jeszcze tłumik z agrotuningu. Jak wymienie ten tłumik i filtr (wiosna) to bede mógł powiedziec wiecej. Pytałem dwa razy w ASO (i nie tylko) o minusy stozkowego filtra - nikt nie mówił o negatywnym wpływie na silnik.

 

Jest winshott, są pałąki :cool2: :cool2:

 

Nie przeciekał za bardzo ten dach w tym deszczu?

 

A! Najładniejsze są jednak srebrne...

Opublikowano
malo widac z tych zdjec... to ze byla uderzona to juz wiadomo ale chyba zderzak przod jest od R6? (duzy wlot?)

 

Skoro 2.0 czyli R6 więc musi mieć duży wlot :)

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano
malo widac z tych zdjec... to ze byla uderzona to juz wiadomo ale chyba zderzak przod jest od R6? (duzy wlot?)

 

Skoro 2.0 czyli R6 więc musi mieć duży wlot :)

 

hehehe, i to jest niesamowite! Stuknięta była i dopasowali prawidłowy zderzak :norty:

 

Ja mam 2.0, miała dzwoneczka z przodu i mam mały wlot w zderzaku... btw: ten zderzak z małym wlotem prezentuje sie wg mnie lepiej.

Opublikowano
malo widac z tych zdjec... to ze byla uderzona to juz wiadomo ale chyba zderzak przod jest od R6? (duzy wlot?)

 

Skoro 2.0 czyli R6 więc musi mieć duży wlot :)

 

hehehe, i to jest niesamowite! Stuknięta była i dopasowali prawidłowy zderzak :norty:

 

Ja mam 2.0, miała dzwoneczka z przodu i mam mały wlot w zderzaku... btw: ten zderzak z małym wlotem prezentuje sie wg mnie lepiej.

 

A według mnie fatalnie :D tylko bez obrazy :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano
fafik85

pisalem to juz tutaj wiele razy ale napisze kolejny raz: szukanie nie boli!!!!

Na wiekszosc twoich pytan w tym idiotycznych czy typu naped na tyl i czy mozna jezdzic w zimie bylo na tym forum walkowane juz setki razy. Taki jestes napalony na Z3 a nawet nie zadales sobie trudu zeby przejzec kilka postow na forum. Za takie pytania powinien byc BAN!!

Do kpl idiotycznych pytan brakuje jeszcze tylko "a ja nakich oponach jezdzicie zeby nie rzucalo w koleinach"...

 

Drogi forumowiczu/adminie/jakkowiek twe stanowisko i funkcja

Czymże się tak niezdrowo podniecasz? Głupim pytaniem...

to nie odpowiadaj - mniej Cię to będzie kosztować,

chyba, że chcesz sobie ulżyć i okazać święte oburzenie na ignorantów, idiotów, matołów i napalonych - niech Ci Bóg błogosławi

BANa też możesz strzelić - przeżyję - jeśli Ci tylko będzie dzięki temu lepiej.

 

A pomijając ten głupi wątek mojego pytania i twojej odpowiedzi

chciałbym wszystkim serdecznie podziękować za uwagi - są bardzo cenne i wiele wniosły do mojej oceny tego auta.

 

A podusmowując to kupilibyście ten model czy nie?

Opublikowano

patrzylem na koniki i wydawalo mi sie ze to 1,9 a nie 2,0 :oops: ale juz wszystko jasne ;)

 

jezeli po dzwonie auto zostalo naprawione bdb mozna je brac

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano

A podusmowując to kupilibyście ten model czy nie?

 

A masz jakieś zdjęcia spod maski? Mogłyby nieco podpowiedzieć. Jeśli nie to niech Ci sprzedawca prześle.

Jeśli tam wszystko ok to jako minimum przed kupnem:

 

- koniecznie sprawdź historię w ASO po numerze VIN - w Wawie np. w Bawaria Moto - będziesz wiedział czy coś dużego było robione i uwiarygodnisz licznik kilometrow (ma 95k - moze ok, ale moze ktos podkrecił aby było mniej niz 100k)

- wjedz na kanał obejrzeć podwozie/zawieszenie i podłącz pod komputer

- zalicz przegląd w ASO - nie będzie kosztował wiele a (ewentualnie) pozwoli Ci zaoszczędzić pieniedzy i nerwów.

Opublikowano

Bez klimy.. 2.0..

 

Chyba znalazło by się jakieś fajniejsze 2.8 , z lepszym wyposażeniem za podobne pieniądze, i o wiele więcej frajdy wtedy :)) A spalanie to samo :wink:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

co wy tak z ta klima ? wg mnie to czy jest czy nie ma, ma marginalne znaczenie w roadsterze. Ja choc mam to przez ponad 2 lata posiadania Z3 uzywalem jej mniej niz 10 razy i spokojnie bym przezyl jakby jej nie bylo.

 

Amster a z ta przewaga malego wlotu i srebrnego lakieru nad duzym wlotem i czarnym lakierem to grzeszysz chlopie :nienie: :mrgreen: . A to ze akurat trafili z modelem ...no coz sa tylko w sumie 2 opcje wiec niektorym szczesliwcom sie to udaje :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
A ja z kolei użytkowałem latem Opla Tigrę CC przez około 2-3tyg. i z otwartym dachem za każdym razem musiałem mieć nawiew klimy, inaczej byłbym upocony w niektórych korkach:) Dla mnie ma ona duuże znaczenie
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Olałbym klimę. Swoją nabiłem i cały 1 raz użyłem w to lato. Samochód wygląda dobrze, ale tak jak napisali inni, zdjęcia spod maski. Zalicz koniecznie stację diagnostyczną jak da radę to podepnij pod kompa w serwisie, sprawdź czy jest stacja z laserowym pomiarem geometrii, a nuż się uda, ja taką znalazłem jak kupowałem w maju w mieście skąd było auto. Patrz po kontrolkach, obejrzyj jakie powinny działać, się zaświecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć. Stacja powie Ci o hamulcach i amortyzatorach, coś niecoś o geometrii, sam wejdziesz do kanału po teście z gościem ze stacji to Ci powie sporo o tym co zobaczysz. No i zobacz przynajmniej 3 lub 4 zetki to się obtrzaskasz z widokiem co i jak powinno wyglądać. To jest jak szukanie roboty, za 1 razem jesteś lama, potem już wiesz co mówić (tutaj na co patrzeć). No i męcz ludzi tutaj. Napewno pomogą, podąsają się trochę i ponapinają że jesteś lama i pytasz o napęd ale w rezultacie pomogą a to się liczy.

Pzdr.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Opublikowano
- koniecznie sprawdź historię w ASO po numerze VIN - w Wawie np. w Bawaria Moto - będziesz wiedział czy coś dużego było robione i uwiarygodnisz licznik kilometrow (ma 95k - moze ok, ale moze ktos podkrecił aby było mniej niz 100k)

- wjedz na kanał obejrzeć podwozie/zawieszenie i podłącz pod komputer

- zalicz przegląd w ASO - nie będzie kosztował wiele a (ewentualnie) pozwoli Ci zaoszczędzić pieniedzy i nerwów.

 

Przegląd przedzakupowy w ASO kosztuje 500zł i wg mnie lepiej przeznaczyć tę kwotę na zrobienie czegoś, co ewentualnie będzie nie tak.

Ja szczerze mówiąc nigdy nie sprawdzałem żadnego auta przed zakupem w warsztacie. Zawsze po prostu jestem przygotowany, że coś tam trzeba będzie dołożyć do używanego samochodu.

 

A co do klimy w roadsterze, to uważam ją za zbędny dodatek, także każdy sam musi ocenić indywidualnie czy jest potrzebna.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano

ja zdecydowanie wolalbym auto z klima. Klime mam i uzywam i wcale nie uwazam ze jest zbedna. W gorace dni pomaga bo przeciez nie zawsze jezdzi sie bez dachu a i w deszczu pozwala ekspresowo odparowac szyby. Wg mnie im wiecej wyposazenie (dzialajacego) tym lepiej. Gdybym mial wybierac to wybralbym z klima a bez palakow bo palaki mozna za stosunkowo niewielka kwote zalozyc a z klima bedzie znacznie gorzej

A wracajac do bana to proponuje najpierw zapoznac sie z regulaminem forum punkt 1, podpunkt 3 a pozniej dopiero zabierac glos na ten temat.

Opublikowano

to jest tak, jezeli auto jest naprawde igla mozna sie obejsc bez klimy bo jego stan nam to rekompensuje ale w PL prawie nie ma takich sztuk wiec lepiej jest sie nie napalac i tak ja napisal Saron kupowac auto ktore ma jak najwiecej dzialajacego wyposazenia dodatkowego :)

 

ps. znajac zycie jak bym sie napalil kupil bym bez ;) ale z czasem zalowal

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano

no wiadomo, lepiej żeby była, ale żeby jej brak miał wpływać na decyzję o zakupie auta?

ja przez 90% czasu jeździłem Zetką bez dachu, dlatego nie korzystałem raczej z klimy, a w 1.8 nie miałem jej.

w coupe bardziej się przydaje na pewno.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano
jezeli ktos jest slaby w mechanice to radzil bym nie oszczedzac tych 500zl na przeglad w sprawdzonym serwisie bo jak sie kupi mine to obojetnie jak bedziemy sie starac to ze sztrucla nic nie da sie wycisnac...
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.