Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To prawda nie przykładałem się i pamiętajcie że to jest napęd na 4 koła, więc po chipie jeździ podobnie do zwykłego 330d tak to można porównać :)

wiem ze to naped 4x4:)

Chciales powiedziec ze 330xd po chipie jezdzi podobnie jak 330d? bo 330xd po chipie jezdzace podobnie jak 330xd nie mialoby sensu:)

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

porównanie trudne i w zasadzie bez zasadne

jeżeli kogoś stać na Pb to 330i bije na głowe pod każdym względem 330d i tu nie ma nawet o czym dyskutować, jak w grę wchodzi spalanie i wie że wtryski i turbo jest ok. to wybór w jego przypadku jest prosty 330d.

Jak to się mówi jedni lubią pomarańcze inni jak im nogi śmierdzą.

Ja wybrałem 330i ponieważ koszt paliwa jest kosztem uzyskania przychodu i tyle, w innym przypadku (oszczędnym) wybrał bym pewnie ON.

Opublikowano

Panowie...

diesel--plusy i minusy

benzyna--plusy i minusy

 

Niepotrzebnie przekonujecie się do danej wersji :-)))))

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Przejedz sie benzyna 3.0l to zobaczysz o co chodzi z ta kultura pracy, nie mówie że disle 3.0l zle pracuja, poprostu jest to inny wymiar pracy silnika, wiem bo mam e39 530d :wink:

 

jeździłem 330xi , 330i , 530i , jak i również M3 , subarkiem i miśkiem

ewnetualnie jeszcze nową trójczką 335i osiagi rewelacja przy rozsądnym spalaniu , mam się niedługo taką przejechać :) - chociaż 335d też wyglada na fajną :)

 

i jak benzyna koledzy to tylko i wyłacznie 3 ostatnie plus nowa 335i :)

 

co do innych w benzynie - to po co

 

troche danych :

 

335i

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 5.6 (x 5,5)

zuzycie paliwa misto 13,2 l , trasa 6,7 , średnie 9,1 l !!! - jak na benzyne i tą moc - rewelacja

Moc maks. w kW przy obr/min 225(306)/5,800

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 400/1,300-5,000

 

335d

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6

zuzycie paliwa misto 9,1 l , trasa 5,3, średnie 6,7 l

Moc maks. w kW przy obr/min 210(286)/4,400

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 580/1,750-2,250

 

i znowu ból głowy co by tu wybrać - disla czy benzyne

moment obrotowy nowego disla powala , wybrałbym pewnie disla bo mi to się po prostu bardziej opłaci , przepłacać i jeździć benzyną - nie wiem jakie walory musiały by mnie skusić na to , osiagi są porównywalne

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano (edytowane)
Przejedz sie benzyna 3.0l to zobaczysz o co chodzi z ta kultura pracy, nie mówie że disle 3.0l zle pracuja, poprostu jest to inny wymiar pracy silnika, wiem bo mam e39 530d :wink:

 

jeździłem 330xi , 330i , 530i , jak i również M3 , subarkiem i miśkiem

ewnetualnie jeszcze nową trójczką 335i osiagi rewelacja przy rozsądnym spalaniu , mam się niedługo taką przejechać :) - chociaż 335d też wyglada na fajną :)

 

i jak benzyna koledzy to tylko i wyłacznie 3 ostatnie plus nowa 335i :)

 

co do innych w benzynie - to po co

 

troche danych :

 

335i

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 5.6 (x 5,5)

zuzycie paliwa misto 13,2 l , trasa 6,7 , średnie 9,1 l !!! - jak na benzyne i tą moc - rewelacja

Moc maks. w kW przy obr/min 225(306)/5,800

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 400/1,300-5,000

 

335d

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6

zuzycie paliwa misto 9,1 l , trasa 5,3, średnie 6,7 l

Moc maks. w kW przy obr/min 210(286)/4,400

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 580/1,750-2,250

 

i znowu ból głowy co by tu wybrać - disla czy benzyne

moment obrotowy nowego disla powala

 

najlepsze ze i w 335d i 335i mozna zrobic program:) 335d bedzie mialo ok. 350 KM i 710NM a 335i 380KM i 515NM

 

Rzeczywiscie ciezki wybor 335d jak i 335i to male rakiety.Osobiscie bylbym w kierunku benzyny

Edytowane przez riddick21
Opublikowano

silnik 335i został wybrany silnikiem roku , osiagami dorównuje starej M3 i to rewelacyjne spalnie - mistrzostwo świata

 

taki silniczek w benzynie już mocno mnie kusi

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

hmm... jak juz watek sie toczy to moze ja sie podlacze

 

mam 330xd w touringu, po lifcie 204KM, automat

 

pytalem wczesniej ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskalem

 

czy ktos robil chipa w takiej wersji (330xd + automat) i rzeczywiscie sie skrzynia wysypala czy to tylko plotki w stylu gdzies tam slyszalem

 

mam teraz 131.000 przebiegu i sie zastanawiam nad dodaniem troche mocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm... jak juz watek sie toczy to moze ja sie podlacze

 

mam 330xd w touringu, po lifcie 204KM, automat

 

pytalem wczesniej ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskalem

 

czy ktos robil chipa w takiej wersji (330xd + automat) i rzeczywiscie sie skrzynia wysypala czy to tylko plotki w stylu gdzies tam slyszalem

 

mam teraz 131.000 przebiegu i sie zastanawiam nad dodaniem troche mocy

Musisz pogadać z ludźmi którzy się chipami zajmują na codzień np. master's tuning oni Ci coś doradzą ale czekamy też na kolegów z forum może ktoś tuningował automat??

Pozdrawiam
Opublikowano

hello

 

juz troche o tym pisali na forum i generalnie skrzynie automatyczne w 3.0d nie sa najtrwalsze taki chip moze okazac sie dla skrzyni gwozdziem do trumny ....

 

oczywiscie moze ale nie musi - moim zdaniem to kwestia stanu danej skrzyni i jak dlugo bedziesz tym autem jezdzil :)

Opublikowano
hmm... jak juz watek sie toczy to moze ja sie podlacze

 

mam 330xd w touringu, po lifcie 204KM, automat

 

pytalem wczesniej ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskalem

 

czy ktos robil chipa w takiej wersji (330xd + automat) i rzeczywiscie sie skrzynia wysypala czy to tylko plotki w stylu gdzies tam slyszalem

 

mam teraz 131.000 przebiegu i sie zastanawiam nad dodaniem troche mocy

 

Skrzynia GM zastosowana w 330d ma określoną wytrzymałość, a konkretnie sprzęgło hydrokinetyczne, tarczki, pompa... Predzej czy pózniej skrzynia bedzie wymagała remontu. Najwczesniej, przy 200.000 , najpózniej przy 300.000.. Znam wielu ludzi z 530d , 330d i kazdemu skrzynia odmówiła posłuszeństwa, w ten czy inny sposób. Dokładając wiecej momentu, powodujesz szybsze zuzycie. Twoj wybór.

 

P.S. W X-ie jest jeszcze reduktor :D Który jest też elementem wymiennym.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
330xd w touringu, po lifcie 204KM, automat - nic bym nie robił w tym aucie skrzynka i tak pracuje w granicach mozliwości ale ciekawią mnie skrzynki np w 335d zawirusowane na ok 700Nm , jakoś chodzą pewnie mają inne parametry , na pewno inne
Opublikowano
330xd w touringu, po lifcie 204KM, automat - nic bym nie robił w tym aucie skrzynka i tak pracuje w granicach mozliwości ale ciekawią mnie skrzynki np w 335d zawirusowane na ok 700Nm , jakoś chodzą pewnie mają inne parametry , na pewno inne

 

z tego co slyszalem te skrzynie potrafia zniesc 750NM :shock:

Opublikowano

Skrzynia GM zastosowana w 330d ma określoną wytrzymałość, a konkretnie sprzęgło hydrokinetyczne, tarczki, pompa... Predzej czy pózniej skrzynia bedzie wymagała remontu. Najwczesniej, przy 200.000 , najpózniej przy 300.000.. Znam wielu ludzi z 530d , 330d i kazdemu skrzynia odmówiła posłuszeństwa, w ten czy inny sposób. Dokładając wiecej momentu, powodujesz szybsze zuzycie. Twoj wybór.

 

P.S. W X-ie jest jeszcze reduktor :D Który jest też elementem wymiennym.

 

No wlasnie, teraz jak to jest? Bo wiem ze do silnika w wariancie 184KM dawano skrzynie GM, a czy do 204KM też? Słyszałem, że zmieniono skrzynie na produkcję firmy ZF i jest ona wytrzymalsza. Czy ktos moglby to zweryfikowac?

 

Mam nadzieje, ze moja wytrzyma zakladany czas uzytkowania, czyli jakies 2,5 roku ;)

 

P.S. Jakbym swoje auto w podpisie widzial :wink:

Opublikowano
P.S. W X-ie jest jeszcze reduktor Który jest też elementem wymiennym.

 

Będąc ścisłym "skrzynka rozdzielcza" Na szczęście element naprawialny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będąc ścisłym "skrzynka rozdzielcza" Na szczęście element naprawialny.

Masz jakąś bardziej ścisłą wiedzę w temacie reduktora, ponieważ też taki posiadam jestem ciekaw co tam się psuje i czym to się objawia?

Ewentualnie kto to naprawia i jakie są koszty.

Pozdrawiam
Opublikowano

Temat o chipowaniu diesla 4x4 a Wy tu jak zwykle polemiki o wyższości PB nad ON, który tu szybszy czy tańszy itp.

 

Ehhh ja poczekam jak się sytuacja rozwinie, jakiś czas temu napisałem do Mastersa z pytaniem o bezpieczny i bezdymny program do mojego xd ( z zaznaczeniem, że chodzi mi o trwałość 4x4). Odpowiedzieli mi, że ok 230 km. Na forum strony Mastersa jakiś koleś napisał mi, że xd to pancerny napęd

Opublikowano
Będąc ścisłym "skrzynka rozdzielcza" Na szczęście element naprawialny.

Masz jakąś bardziej ścisłą wiedzę w temacie reduktora, ponieważ też taki posiadam jestem ciekaw co tam się psuje i czym to się objawia?

Ewentualnie kto to naprawia i jakie są koszty.

 

Skrzynka rozdzielcza lub centralny dyfer, a nie reduktor. To nie jest terenówka gdzie można zredukować przełożenie lub włączyć blokadę reduktora.

Urządzenie dość proste w budowie, rozdziela napęd pomiędzy osiami przy użyciu sprzęgła podobnego do sprzęgła motocyklowego (tarczki).

Skrzynka lub dyfer spełnia więc fukcję mechanizmu różnicowego.

Uszkodzenie może objawiać się poślzgie czyli zanikiem napędu np na przednie koła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem że uszkodzenie może polegać na uślizgu, wtedy wystarczy wymienić tarczki i po kłopocie. Ile kosztują takie tarczki? Czy coś jeszcze może się tam popsuć? Czy mamy te same skrzynki rozdzielcze? I ostatnie ile Nm mogą przenosić te skrzynki?

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano

Skrzynki mamy chyba te same, tarczki są wymienne (oczywiście w ASO tylko cała skrzynka, jak zwykle) Te tarczki sprzedają chyba ci co produkują części do naprawy skrzyń automatycznych.Nie wiem ile to kosztuje i nie wiem ile przenosi Nm maksymalnie. Warto sprawdziś olej w skrzynce (wchodzi 0,24 l), ale jeśli nie ma wycieków to powinno być w porządku.

Jeśli na hamowni nie mieli kłopotów z pomiarem to powinieneś mieć wszystko ok z napędem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, dzięki za info w razie coś to jest jakieś pocieszenie że te tarczki są wymienne, pewnie najszybciej się zurzywają z całego mechanizmu.
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troszke poczytałem na temat napędu XD i mam mieszane uczycia co do budowy tegoż napędu. Jakub pisze że są tam tarczki kilka jak w motocyklu tylko że to rozwiązanie bardziej pasuje do współczesnego xd gdzie siła napędowa jest w różny sposób przekazywana na przód i na tył tzn. w ekstremalnej sytuacji nowy x-drive może mieć napęd na sam przód właśnie dzięki tym tarczkom. Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe.

 

Ale my posiadamy stare xd u nas jeszcze nie był zastosowany elektroniczny mechanizm. My mamy stały napęd X na 4 koła więc po co tam jest to sprzęgło?? Czy nie jest to tozwiązanie czysto mechaniczne z jakimś ewentualnie łańcuchem czy kołem zębatym?

Pozdrawiam
Opublikowano
Troszke poczytałem na temat napędu XD i mam mieszane uczycia co do budowy tegoż napędu. Jakub pisze że są tam tarczki kilka jak w motocyklu tylko że to rozwiązanie bardziej pasuje do współczesnego xd gdzie siła napędowa jest w różny sposób przekazywana na przód i na tył tzn. w ekstremalnej sytuacji nowy x-drive może mieć napęd na sam przód właśnie dzięki tym tarczkom. Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe.

 

Ale my posiadamy stare xd u nas jeszcze nie był zastosowany elektroniczny mechanizm. My mamy stały napęd X na 4 koła więc po co tam jest to sprzęgło?? Czy nie jest to tozwiązanie czysto mechaniczne z jakimś ewentualnie łańcuchem czy kołem zębatym?

 

Tak w nowym X-drive jest sprzęgło sterowane elektronicznie, które w normalnych warunkach przekazuje 100% na tył. U nas jest 34/66 stały, ale sprzęgło musi być. Gybyś miał napęd spięty bez mechanizmu różnicowego (tutaj wspomniane sprzęgło) to w zakęcie auto by nie skręcało lub darło opony.

Podobnie jak przy 100% szperze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie tak, rozdzielacz nie ma nic wspólnego z mechanizmem różnicowym!

Mechanizm różnicowy jest w tylnim dyfrze i między półosiami przednimi.

Krótko mówiąc musi być między kołami w lini prostej a skrzynka rozdzielcza jest pod siedzeniem kierowcy. Ona nie ma fizycznej możliwości spełniać funkcji mechanizmu różnicowego.

Więc jeśli napęd jest na stałe to nadal nie wiem po co są tam jakieś tarczki. Rozumiałbym rozwiązanie z tarczkami gdyby przód i tył kręcił się w różnych prędkościach tzn miał taką możliwość.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.