Skocz do zawartości

320i zapaliła mi sie kontrolka od klocków


bmwanna

Rekomendowane odpowiedzi

:cry: witam co mam zrobic wymieniłem klocki, czujnik mam sprawny a dalej mi sie swieci na desce kontrolka bmw e36 320 sedan dzieki z góry :hand:

a po czym stwierdzasz ze czujnik jest sprawny??

a czasem plyn hamulcowy nie uzywa tej samej kontrolki??

tak tylko gdybam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cry: witam co mam zrobic wymieniłem klocki, czujnik mam sprawny a dalej mi sie swieci na desce kontrolka bmw e36 320 sedan dzieki z góry :hand:

a po czym stwierdzasz ze czujnik jest sprawny??

a czasem plyn hamulcowy nie uzywa tej samej kontrolki??

tak tylko gdybam:)

 

Wiesz kolego Andreas dłużej myśląc to stwierdzam że kloski i płyn to jedna bajko to znaczy kontrolka.

 

Kolego jak wymieniałeś klocki a nie wymieniłeś czyjnika to nie koniecznie musi być on dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik na pewno jest sprawny to odłącz akumulator na 15-20min (u mnie pomogło).

Ostatecznie może to być czujnik w tylnym kole...

 

jeszcze jedno - jeśli NADAL Ci się świeci tzn. że świecił Ci się przed wymianą klocków, a co za tym idzie musisz wymienić również czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatora odłączać nie trzeba, a czujnik na pewno musisz wymienić jeśli już się zapaliła kontrolka, czujniki możesz sprawdzić z dwóch kół-bierzesz miernik i dotykasz tych dwóch drucików przy wtyczce-musi prąd przewodzić.

U mnie znikła kontrolka przy pierwszym odpaleniu samochodu po wymianie.

Także to raczej obadaj te czujniki oba jeszcze raz i przewody prowadzące dalej od czujnika a akumulatory i komputery w spokoju zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam następujący problem. Świeci mi się cały czas kontrolna zużycia klocków hamulcowych. Czasami sama gaśnie i zaś się zaświeca. Czujnik w lewym przednim kole wygląda na dobry sprawdzałem miernikiem to jest zwarcie na nim. W kostce od strony samochodu w jednym pinie jest około 12 Volt a w drugim 0 Volt. Zwierałem na chwile kablem te dwa piny i kontrolna nie zgasła. W tylnim kole czujnik też wygląda na dobry nie mierzyłem go ale jak poruszałem czujnikiem w przednim kole to kontrolka zgasła ale pochwali zaś się zaświeciła. Co może być nie tak? Raz się świeci raz nie. Jak bym zmontował przód i tył to kontrolka zgaśnie odraz czy trzeba odłączyć akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po założeniu nowego czujnika kontrolka zgaśnie sama po kilku minutach lub po kolejnym włączeniu zapłonu... Mogło się zdarzyć tak jak u mnie kiedyś że zapaliła mi się kotrolka i wiedziałem że mam do wymiany klocki z przodu więc wymieniłem klocki i czujnik a kontrolka nadal świeciła a okazało sie że między czasie gdy świeciła kontrolka od klocków z przodu zużyły się klocki i czujnik z tyłu. A ostatnio miałem też przypadek że uszkodziły się przewody w przednim czujniku a dokładnie jeden przewód miał przerwę i pomimo że czujnik wyglądał OK to kontrolka świeciła obciąłem więc uszkodzony przewód przepchałem nowy w izolację i zlutowałem ponownie i czujnik działa jak nowy ;)) na upartego możecie odciąć stary czujnik i zlutować jego końcówki i zgaśnie wtedy kontrolka ale trzeba kontrolować i pamiętać o klockach. Osobiście lubie mieć w aucie wszystko tak jak fabryka przykazała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki sprawdziłem miernikiem i były dobre kontrolka nadal nie gasła. Wziąłem i mostkowałem czujniki kontrolka nadal nie gasła ;/. Włączałem kluczyk kilkanaście razy. W końcu odłączyłem akumulator na 10 minut plus podłączyłem do masy. Po 10 minut kontrolka zgasła :). W moim przypadku było trzeba odłączyć akumulator. Podłączyłem na razie jedne czujnik. Zobaczę czy się czasem nie zaświeci znowu jak nie to podłączę drugi czujnik. Sprawny czujnik powoduje zwarcie jak już klocki się kończą to czujnik dotyka metaliczną częścią tarczy powodując podłączenie do masy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie działa na zasadzie podłączenia do masy przez tarczę jak się kończą klocki i wogóle nie zwiera do masy !!!

Czujnik ma wystający półokrągły plastykowy czubek w którym jest wtopiony mostek i w momencie kończenia się klocków zaczyna on trzeć o tarczę ścierając go tym samym powodując przerwę czyli przerwanie mostka co skutkuje zapaleniem się kontrolki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie działa na zasadzie podłączenia do masy przez tarczę jak się kończą klocki i wogóle nie zwiera do masy !!!

Czujnik ma wystający półokrągły plastykowy czubek w którym jest wtopiony mostek i w momencie kończenia się klocków zaczyna on trzeć o tarczę ścierając go tym samym powodując przerwę czyli przerwanie mostka co skutkuje zapaleniem się kontrolki...

 

Zgadza się :)

Jak się przetrze można nawet zlutować do siebie te dwie miedziane blaszki i przestanie świecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem nikogo urazić, ale dla mnie jest sprawą oczywistą, że przy wymianie klocków zakładam nowy czujnik podobnie jak przy wymianie oleju wymieniam również filtr.

Nie tak dawno też wymieniałem klocki + oczywiście nowy czujnik i wszystko "gra". :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.