Skocz do zawartości

530d regeneracja turbiny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dołączę się do tematu bo mam delikatny wyciek z turbiny, jak ruszałem wirnikiem to był delikatny luzik.

Przejechane ma 250tyś. kilometrów i też czasami jakby chodziła głośniej,czy to oznaki końca?

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kiedy wy te podgwizdywanie szłyszycie/szyszeliście??

U mnie jest problem z moca, raz ma ,a raz muł.

Jak uporam sie z tym problemem napewno tu napiszę

Opublikowano

W moim przypadku od usłyszenia początków gwizdania do podjęcia decyzji o regeneracji minęło jakieś 600-800km, może nawet mniej, ale w czasie jazdy miejskiej, kiedy to często przekracza się 2tys obr/min.

Z tym że pod koniec to gwizd był taki, że oglądali się przechodnie na ulicach jak np. ruszałem ze świateł mimo że starałem się to robić delikatnie-czytaj- osiągać jak najniższe obroty.

Przyczyną był luz na łożysku wałka i "szlifowanie" łopatkami turbiny o obudowę,luz się bardzo szybko powiększał i coraz głośniejszy gwizd.

pozdrawiam

Opublikowano

Tak, po regeneracji nie było żadnych gwizdów. Regeneracja wyniosła mnie 1100zł za pierwszym razem i 550(niby po kosztach) zł musiałem zapłacić po raz drugi, bo mechanik nie chciał mi uznać gwarancji (prawdopodobnie skądinąd słusznie) a samochodem musiałem jeździć.

Ale po pierwszym razie zauważyłem takie objawy, a mianowicie-bywało że przyspieszałem a samochód "zablokował" się na 2 tys obrotów i koniec, po ujęciu gazu i zrzuceniu obrotów ponowne dodawanie gazu i samochód jechał jak należy. Mechanik wymontowujący turbinę mówił że "turbiniarz" coś pochrzanił ze zmienna geometrią.

Ogólnie jeżeli chodzi o moje doświadczenia to źle wyszedłem na tej regeneracji.

Pozdrawiam

Opublikowano
Mi sie wydaje, że jak jest zimny silnik to zawsze bedzie lepiej slychac turbinke. Chodzi mi o ten charakterystyczny dzwiek dla turbiny... jak go nie slychac tez jest niewporzadku coś...
Opublikowano

makaron

 

zrob taki test:

 

niech ktos na ceplym silniku podgazuje kilkaktornie tak do 3500 obrotow a ty zerkaj w tym czasie pod maske i sprawdz jak ci sie zachowuje ciegno przy turbinie [wchodzące w taka puszke okraglą] widac to golym okiem

 

mozliwe ze ci sie to przycina i dlatego raz ma moc a raz niet ...

  • Moderatorzy
Opublikowano
czy ktoś z Was może polecić jakiś zakład w Trójmieście który zajmuje się turbosprężarkami?

 

Mogę polecić warsztat w Kolbudach.Prowadzi go p.Myszkier

Większość turbin w Trójmieście przechodzi przez Ich ręce.

Osobiście też korzystam z Ich usług i jestem zadowolony.W ostatniej E39 530d robili mi turbinkę i śmigała aż miło.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

HMM A JA MAM PROBLEM BO DALEM MECHANIKOWI JUZ ZREGENEROWANA TURBINE I SIE ROZLECIALA (ALE NA OSCE TEJ TURBINY ZOSTAL TAKI ZLOTY KOLOR Z TEGO LOZYSKA OLEJOWEGO) DZIWNE BO SKORO BYL BY TAM OLEJ TO CHYBA BY TEGO NIE BYLO ALE TO DOSYC DOBRY MECHANIK WIEC MU WIERZE (MOWIL ZE ODPINAL CZUJNIK POLOZENIA CZEGOSTAM I POMPOWAL OLEJ SAMYM ROZRUSZNIKIEM) PRZEJECHAL KILKA KILOMETROW I SIE ROZLECIALA. ZNAJOMY REGENERUJE TURBINY I DAL MI INNA TURBINE ZAMONTOWALI I MOWIA ZE CHYBA TA NASTEPNA TURBINA MA CORAZ WIEKSZY LUZ RECE MI OPADAJA :( CISNIENIE OLEJU JEST OK NA BIEGU JALOWYM MA CHYBA 1.5 DO 2.0 ATMOSWERY NA BIEGU JALOWYM I NIE WIEM CO MAM DALEJ ROBIC ?? OLEJ CASTROL 5W40 Prosze o pomoc

Turbina jest robiona u tego goscia http://www.j-t.pl/

(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
panowie mam pytanie: czy w w e39 2,5D tez jest turbina ze zmienną geometrią? słyszę u siebie lekki świst i czasami czuje wyraźny spadek mocy. Czy pada mi turbina?
Opublikowano
tak jest z zmienna geometria turbina , już wymieniałem w takim silniku Turbinę. Pogwizdywanie/poświstywanie słyszalne z Kabiny to oznaki niedomagania Turbiny a raczej jej luz na łożysku , warto co jakiś czas przejechać się obok muru/ogrodzenia betonowego/metalowego z otwarta szyba pasażera i przygazowac tak na 2000rpm dźwięk Turbiny powinien być charakterystyczny do bardzo wysokiego świstu jednak bez rezonansu .
Opublikowano
Również zauważyłem u siebie że jak przegazuję autko to turbina zaczyna dosyć głośno gwizdać. Mam też inną oznakę. Jak jadę równo i stopniowo dodaję gazu tak nieco powyżej 2 tys obrotów to w pewnum momencie zauważam gwałtowny skok obrotów i słyszę w tym momencie jakby lekkie zgrzytnięcie, po czym jak nie dodaję gazu obroty spadają bo skrzynia zalącza sie po zwiększeniu tych na wyższy bieg a jak już obroty spadną to samochod robi sie troche mulasty. zastanawiam sie czy to wina turbiny czy coś ze skrzynka mi sie dzieje. Czy możecie coś na ten temat napisać??? E60 530d
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

moja rada jest taka.Szkłem sie tyłka nie wyciera powiedział mi pewien mechanik.Padła mi turbina 3.0 d motor. Zadzwoniłem do firmy "turbotec" czy regenerują i na jakich zasadach sie to odbywa.Zapytali do jakiego auta.Jak powiedziałem ze do bmw e 39 3.0 d to powiedzieli ze do tego modelu producent nie przewidział zestawu regeneracyjnego wiec byłem w kropce. Zadzwoniłem do firmy która zajmuje sie regeneracja turbin gdzies z Wrocławia i facet powiedział ze spoko i ze wszystko sie robi. (Cietawe na jakich czesciach). Kupiłem jednak nową 3000 zł + vat i do tego odrazu odma i filtr z olejem.Odma jest strasznie wazna bo jak jest zatkana to silnik odpowiecza sie własnie przez turbo i to jest tez powod jej usterki i wycieków oleju przez nią

 

pozdrawiam

Opublikowano
Witam, moje auto to 330D 204 KM, 2004r. objawy auta to spadek mocy. po wciśnięciu gazu samochód jedzie jakby się dusił i nie działało turbo, ekonomizer wtedy nieznacznie się wychyla. Momentami są przebłyski i idzie jak powinien, wtedy ekonomizer pokaże max spalanie. Wstawiłem auto do mechanika i też było słychać gwizd. Okazało się ze powodem tego gwizdu jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem wydechowym. Moje pytanko czy w kolektorze wydechowym też jest jakiś czujnik odpowiedzialny za sterowanie ciśnieniem związanym z pracą turbiny? Dodam że po podłączeniu pod komputer nie ma żadnych błędów.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zdecydowałem sie na regeneracji turbiny po słyszalnych gwizdach.Pow wyjęciu turbiny i zawiezieniu do regeneracji stwierdzono, że dwa rzedy łopatek sa uszkodzone mechanicznie tak jakby cos wpadło do turbiny i powiedzieli, że nie da sie jej zregenerować.Stwierdzili, że w siliniku jest jakis metalowy element i przed założeniem drugiej turbiny trzeba rozebrać silinik na części pierwsze i poszukać.Bo naprzykłada jakbym założył drugą turbine bez rozebrania silinika to istnieje prawdopodobieństwo, że ten metalowy element nadal jest w silniku i może rozwalic nowa turbine.Może miał ktos podobny przypadek, bo nie wiem co zrobić, a rozbieranie silnika mi sie nie usmiecha. Gdzie mozna kupic najkorzystniej turbine?
Opublikowano

Tak kolego synu25,

Jest to bardzo możliwe co usłyszałeś od mechaników. Przeczytaj temat na forum o kolektorach ssących w 3.0d http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=97723&highlight= . Bardzo prawdopodobne że klapka Ci sie urwała i wpadła w układ wydechowy. Jeżeli kupiłeś auto niedawno to bardzo prawdopodobne że to co wcześniej komuś wklepało się w tłok teraz sobie odskoczyło i uszkodziło Ci turbinę. Ja miałem przypadek z urwaną klapką i jak zapytałem coby sie stało jakbym nie robił silnika otrzymałem właśnie taką odpowiedź o której piszesz tylko dodano jeszcze ze mogą sie przez to uszkadzać gniazda zaworów albo wtryski. Nie wiem z którego roku masz autko bo do 2001r tych klapek nie było w kolektorach.

Opublikowano

Jestem właśnie po regeneracji turbiny w mojej bunce. Naprawa kosztowała mnie 1800zl, podobno został wymieniony cały środek , a użyty zostały podzespoły jakiejś angielskiej firmy. Dostałem 12mcy gwarancji + zapewnienia ze jak turbo padnie powiedzmy po 18 miesiącach to naprawa dalej będzie free. Autko odzyskało wigor i jakby trochę mocy..

 

naprawę robiłem tu: http://www.turbosprezarki.wroclaw.pl/

Opublikowano
To klapki w kolektorze są tylko w automatach.Z drugiej strony to mocno sie zastanowie zanim kupie drugiego diesla BMW...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.