Skocz do zawartości

nie działa prękościomierz, świeci ABS i kontrola trakcji


grainer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam e39 520i 1999 rok sedan. Szukam na forum odpowiedzi na moje pytanie i nie ma nic co by dotyczyło mojego problemu. Chodzi o to, iz od pewnego czasu zaobserwowałem, że np podczas jazdy przestaje działać

- prędkościomierz

- wskaźnik zużycia paliwa (pod obrotomierzem) - obrotomierz działa

- zaświeca się kontrolka ABS-u

- zaświeca się kontrolka od kontroli trakcji

- przestaje działać wskaźnik przejechanych kilometrów

i tak do kolejnego postoju i kolejnego uruchomienia auta. czasami zacznie działać wszysko po kilku kilomerach a czasem po kilkudziesięciu a czasem trwa to kilka dni. proszę o wasze przypuszczenia w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pene? że lewy czujnik? na komputerze to wyjdzie?

dziękuje za podpowiedz

 

Miałem te same objawy i choć podejrzenie padło również na sterownik ABS to był to tylko czujnik.Nie radze kupować podróbek miałem Febi ale dość szybko zdechło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mialem cos takiego tylko ze w transicie a przyczyna byla rozna wielkosc opon z tylu

 

Normalka... sygnał z jednego koła (bez hamowania) inny niż z pozostałych trzech, to i się nie ma co dziwić, że moduł ABS zgłupiał...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miałeś pecha... Ja kupiłem TOPRAN / HANS PRIES w lutym i póki co wszystko gra, a gwarancję mam roczną, czyli do lutego... Zapłaciłem w rabatem w InterCars całe 106 PLN... A Ty ile dałeś za FEBI?

 

Chyba ze 160zł ale dostałem zwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna rada ode mnie: ostrożnie z wyjmowaniem czujnika po tym jak odkręcisz śrubę, która go mocuje: po kilku latach plastik jest bardzo kruchy. Staraj się podważać go jak najbliżej osi, bo ucho może się odłamać. Po założeniu nowego czujnika auta nie trzeba podłączać do kompa, moduł jak stwierdzi, że jest OK, to błąd się nie pojawi. Aku też nie musisz odłączać

 

powodzenia

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mialem te same objawy i pod kompem tez bylo lewy tylni ,wymienilem na nowy firmy ATS zrobilem wszystko dokladnie jak nalezy i nadal to samo.POZD

 

Może czujnik trefny? Tak się czasami zdarzało, ze nowy i był w jakiś sposób niesprawny... Spróbuj zamienić stronami czujniki...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bylem na komputerze,ale dla mnie to chyba logiczne jak lewy tylne kolo odpwiada za predkosciomierz i za pierwszym razem na kompie wykazalo ze lewy,to po zamianie czujnikow jest to samo to wychodzi ze czujnik dobry,gdyby byl uszkodzony to powinno wskazywanc na prawe kolo,ale i tez powinien chodzic predkosciomierz ,a nie dziala(tzn.dziala tylko chwile na poczatku zapalenia i przejechania kilku km.pozniej juz niedziala,taze nie wiem czy jest sens znowu jechac na kompa i wydawac kase.POZD.moze jeszcze cos doradzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.