Skocz do zawartości

Demontował ktoś zderzak tył sedan?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

w poniedziałek "kapelusznik" przede mną nie wiedział czy się włączyć do ruchu z pasa dodatkowego czy nie. Ostatecznie się rozmyślił :D Podejrzanie coś jechał więc sie tego spodziewałem, niestety Pani jadąca za mną juz nie :-)

 

No i pyknęła mi w zderzak, który dobił do tego wzmocnienia wzdłużnego czego efektem jest wypchnięty (prawie dziurawy ) zderzak. Z lewej strony przesunął się o jakies 3 centymetry w stronę silnika.

Właściwie taka popierdółka defekt. Wycene z ubezpieczalni już dostałe. W żadnym aso bezgotówkowo nie robią więc sam się zabiorę za naprawę chyba.

 

Nie wiem jednak jak zdjąc ten zderzak. Na schematach- realoem - pokazują, że niby się tylko wsuwa od tyłu, ale nie mam jak za bardzo dojśc do śrub bo z jednej strony wydech a z drugiej akumulator--- dostęp średni.

 

 

No wiec przechodzac do sedna sprawy....demontował ktos zderzak i pamięta co tam trzeba pokręcić zeby wysunąc?

 

tak patrzę na zderzaki na allegro żeby zobaczyć jak mają zaczepy i widzę jeszcze odbojniki\amortyzatory zderzaka.... nie wiedziałem ze takie cuda się robi :-)

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Zderzaka nie demontowałem i niestety nie pomogę, ale jeśli to nie tajemnica - napisz na ile wycenili szkodę.
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Wyciagnij ta czrna listwe ozdobna (ta z rantem, pierwsza od dolu) a nastepnie dwie sruby na torx, w polozeniu odbojnikow.

Co prawda mozesz miec problem z odkreceniem tych srub bo po kilku latach moga sie zapiec i przy probie odkrecenia nakretka ktora jest osadzona w belce bedzie sie obracac - taki kwadratowy kolnierz nakretki scina wystep w belce. Wiec najlepiej od razu wyciagnij caly zderzak z belka i odbojnikami odkrecajac 6 nakretki w bagazniku (po 3 na odbojnik), zobaczysz je jak podniesiesz polke, zeby sie dobrac do dwoch ostatnich trzeba wyciagnac takie zaslepki.

Opublikowano

Dzięki Panowie. Włąśnie położyłem się pod samochód i widzę, że raczej z belką wzmacniająca (plastikową) zdemontuje, bo jest ona wgięta przez sztyce (odbojnik, amortyzator- zwą różnie).

Z tym torxem nie będę się chyba szarpał pod samochodem. Odkręce na "powierzchni" :-) ... poza tym nie mam chyba 50!

Musze to zdjąć i zawołać rzeczoznawcę na "dooględziny" wydaje mi się że belka powinna być tez nowa a tego w kosztorysie nie policzyli bo nie widać z zewnątrz. W przyszłym tygodniu myślę że się rozstrzygnie sprawa.

 

Co do kosztów to w ASO zderzak z malowaniem i prace blacharskie oraz montaż demontaż i takie tam na jakieś 4200 policzyli (sam zderzak- skorupa- 1800).

 

Rzeczoznawca policzył cześć elementów z ASO część zamienników (pewnie niektórych zamienników nie ma). Musze przyznać ze ceny realne rynkowe zastosowali! Porównując z używanymi z allegro czy szrotów pewnie mniej to by wyszło ale ubezpieczalnia takich sztuczek robic nie moze przy wycenie :-)

 

 

Całośc na prawie 2 koła wyliczyli (bez tej belki co zauważyłem ze pęknięta\wgięta) więć w żadnym razie nie mogę powiedzieć że coś kombinują czy zaniżają.

 

Zobaczymy jak im z wypłatą pójdzie- dopóki kasy nie mam choćby na koncie to czuję sie zawsze jakbym jej nie miał. Prawie zrobiony przelew to jeszcze nie przelew :-))

 

Poprzednie spotkanie z Allianz (po kradzieży samochodu) oceniam na 5+!!

Teraz przetestuje Unique :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.