Skocz do zawartości

Falowanie obrotów i kilka innych bolączek nowego właściciela


voodoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem E36 318i z 1991r. Kupiłem je praktycznie w ciemno - jest to mój pierwszy samochód. Auto wymaga "kilku napraw", które mam nadzieję uda się mi wykonać. Od razu zaznaczę, że w temacie mechaniki samochodowej nie jestem obeznany, dlatego jak coś nazywam inaczej niż pownienem lub mój tok rozumowania jest nieprawidłowy to proszę mnie poprawić :).

 

1. Falowanie obrotów na biegu jałowym.

W książce "Sam naprawiam BMW E36" elemet ten nazywa się "zawór regulacyjny biegu jałowego" - jest jakaś krótsza nazwa, tak żebym mógł poszukać go np. na allegro? Chodzi o ten element w centrum na zdjęciu

%5B384%3A480%5Dhttp%3A//eemp.nazwa.pl/my-bmw/pic/regulacja_obrotow2.jpg

Po sprawdzeniu multimerem wartość rezystancji jest prawidłowa - (8,4).

Po włączeniu zapłonu tłok obrotowy (w środku) otwiera się..., ale zastanawia mnie szczelina pozostała po zupełnym odłączeniu go. Zawór w oryginale posiadał regulację - kluczem imbus można było zapewne regulować otwarcie. Niestety ktoś na amen zakleił regulację. U mnie wygląda to tak:

%5B640%3A428%5Dhttp%3A//eemp.nazwa.pl/my-bmw/pic/regulacja_obrotow.jpg

i pytanie czy tak wyglądać powinno? Dodam, że zasłaniając wlot powietrza całkowicie, silnik zaczyna pracować równiutko.

 

2. Akumulator.

Czy akumulator rozładowany do 2V nadaje się do ładowania?

http://eemp.nazwa.pl/my-bmw/pic/akumulator.jpg

Czy woda destylowana = demineralizowana? Bo właśnie wodą demineralizowaną uzupełniałem elektrolit w akumulatorze. Co prawda do jednej z komór przelałem trochę poziom max i później odlewałem...

efekt był taki, że przy próbie ładowania po ok 30 sekundach woda wrzała.

Próbowałem kilka razy doładować minimalnym prądem ale z powodu wrzenia darowałem sobie i kupiłem nowy. Zresztą pomimo tego, że po probach naładowania pokazywał 8V to następnego dnia bez podłączonego obciążenia było juz tylko 3V.

 

3. Nawiew powietrza

http://eemp.nazwa.pl/my-bmw/pic/silnik_od_nawiewu.jpg

Silniczek elektryczny od nawiewu powietrza strasznie mi trzeszczy. Da się to jakoś naprawić bez jego wyciągnięcia? Bo w sumie nie mam pomysłu jak go wyciągnąć bez wyjmowania silnika samochodu.

 

4. W dokumentach (legalizacji wykonanej w polsce) które dostałem razem z samochodem mam napisane, że data produkcji butli gazowej to 1991rok. Czy jest to możliwe? Dodam, że założony mam gaz holenderski, a auto zostało 2 lata temu sprowadzone do polski.

 

5. Moje BMW to kompletny gołas... wspomaganie kierownicy, raczej nieoryginaly szyberdach i to wszystko co mógłbym wpisać w wyposażenie dodatkowe. Czy jest sens kupienia np. anglika i doposażenie mojego (elektryczne szyby, skórzana tapicerka, abs(?)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 5 pytania to musisz zadzwonić do ASO BMW i poprosić żeby ci rozkodowali VIN i wtedy jeśli masz " rozszerzoną wiązkę elektryczną " to można parę rzeczy dołożyć ale np. dokładka ABS to już wyższa szkoła jazdy i to bezpieczeństwo a z tym lepiej nie kombinować :nienie:

 

Pozdrawiam

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega widać ma zapał to może pare spraw da radę poprawić.

 

Co do falowania obrotów to częsta przypadłość zagazowanych BMW.

To raczej nie wina krokowca < ze zdjęcia > Możesz go najwyżej wyczyścić.

Napisz czy faluje na benzynie i gazie czy tylko na gazie?

 

Możesz też podjechać z nowym autkiem gdzieś na kompa żeby odczytać błędy.

Takie nowe nabytki tak czasem mają , że coś zostało " naprawione" na sprzedaż.

 

Wiatrak może mieć w środku śmieci bo nie widzę na nim filtrów.

Wyjąć raczej się da ale osobiście tego jeszcze nie robiłem.

 

Akumulator to totalne padło. Stanowczo do wymiany.

 

Butla może mieć tyle lat a to oznacza , że jest do wymiany bo w naszym kraju butla może mieć góra 10 lat.

 

Dodatkowo radzę wymienić rozrząd , olej , płyn hamulcowy , filtry i posprawdzać paski.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka odpowiedzi na moje pytania (i umieszczam je dla potomnych):

Ad1. Zawór regulacyjny biegu jałowego, to silnik krokowy - thx dyzio255

Jednak jest on nadal głównym podejrzanym falowania obrotów. Czy widoczna na zdjęciu szczelina powinna być po zupełnym odłączeniu? Wydaje mi się że nie. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś zrobiłby fotkę sprawnego odłączonego krokowca ukazującą tą szczelinę. Póki co czytam i analizuję informacje na temat krokowców i falowania obrotów pozyskane z forum... a jest tego trochę :)

 

Ad2. destylowana = demineralizowana. Akumulatory przez dłuższy okres (> tygodnia) trzymane w stanie rozładowanym (< 8V) ulegają zasiarczeniu i raczej nie nadają się później do regeneracji. Czyli ładowałem bez sensu :)

 

Ad3. Do nawiewu nadal nie wiem jak się dobrać...

 

Ad4. Data produkcji butli jest wytłoczona na butli... bede musiał poszukać.

Butla może mieć tyle lat a to oznacza , że jest do wymiany bo w naszym kraju butla może mieć góra 10 lat.

Butla nie wymaga przeglądu przez 10 lat od momentu instalacji - nowej oczywiście. Później wymagana jest legalizacjia butli. Można ją dostać na 1-3 lat lub nie dostać :) za 300zł lub zainstalować nową butlę za 700zł i mieć spokój na 10 lat.

 

Ad.5 Thx Paneq89 za info.

 

Mam jeszcze 2 pytania:

6. Czy ktoś z was walczył z piszczeniem kierownicy w e36 z pierwszych lat produkcji? Chodzi dokładnie o ten model:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/p/8.png

Po zdjęciu kierownicy widoczny jest taki miedziany bolec którego ścieżkę (na kierownicy) posmarowałem pastą miedzianą - identyczną z oryginałem, ale to nic nie daje... Teraz zastanawiam się czy nie zetrzeć wierzchniej warstwy z tarczy na kierownicy i z tego bolca... Czy ktoś już przerabiał temat? Jakiś doświadczenia? Bo strasznie mnie drażni ten szczegół od kiedy są wymienione łożyska na nowe.

 

7. W jakim stopniu interfejsy diagnostyczne do bmw są pomocne przy diagnozowaniu usterek? Jakie interfejsy polecacie i dlaczego te?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.