Skocz do zawartości

BMW 530D E39 CZY MERCEDES


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
X5 lepsza bo

bezpieczniejsza :cool2:

lepiej sie wysiada niz z np z E39 :mrgreen:

na nasze dziury ,kazdy powinien taka jezdzic :cool2:

na haku ma chyba z 3 tony :cool2:

wyzej siedzisz to jadacy z naprzeciwka tak nie oslepiaja :mrgreen:

zarabista :cool2:

naped 4x4

no i sam wyglad powala :modlitwa:

uderzenie w psa nie powoduje zniszczenia xenonow :mrgreen:

nie no napewno w E39 jazda jest komfortowa ,te dwa auta bym chcial miec ale neistety :mad2:

 

noo kolego powiem ci ze ten punkt z uderzeniem w psa ze nie uszkadza ksenonów mnie przekonał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale teraz powaznie Linie X5 ma bardzo ładna tylko niestety wraz z jej zaletami roznie cena utrzymania np same opony sa o wiele drozsze niz do E39. Cóż tez bym chciał obie i E39 i X5 ale niestety ... :)

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
X5 lepsza bo (...) :mad2:

 

a mi sie X5 nie podoba za bardzo i nawet gdyby mnie bylo stac to bym nie kupil :) co innego Range Rover, zwlaszcza wersja Sport hyhyhy :mrgreen:

Opublikowano
Design nowej eSy miał raczej nawiązywać do modelu W 120.

 

 

hmm mozesz podpowiedziec gdzie tu widzisz jakies nawiązanie? W120 - dolna czesc klapy w miare "prostokątna" i mniej więcej pionowo ułożona, światła wąskie i pionowe (jak pociągnięcie pędzelkiem), część pozioma przechodzi w pionową płynnie i gładko

 

nowa S-ka: dolna częsc klapy trapezoidalna, nie stoi pionowo tylko jest wyraźnie pochylona, światła są szerokie i raczej duze (jak pacnięcie farbą z pędzla), część pozioma przechodzi w tą pochyloną w sposób gwałtowny - pod wyraźnie zarysowanym kątem

 

Wg mnie nie ma tu zadnego podobienstwa :P ale kazdy ma swoje zdanie

Opublikowano
Design nowej eSy miał raczej nawiązywać do modelu W 120

 

Zgadzam się... Nowej - na ówczesne czasy - eSy (tj. Syreny) 105 Lux z lewarkiem zmiany biegów w podłodze :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
No trudno żeby auto z XXI wieku miało skrzydła z tyłu :) Chodzi o wypukłe nadkola czy wyraźnie podzielone światła które nawet rozkład barw mają taki sam. Bagażnik cóż... jest o wiele ładniej wkomponowany, pochylony i tworzy jedną całość z autem inaczej jak w 7-demce która wygląda jak auto z doczepionym plecakiem :)
Opublikowano
automat pracuje lepiej niż w mercedesach

 

nigdy się z tym nie zgodzę jeździłem e39 z tdsem (stary automat) jak i 530d (nowoczesna skrzynia), dużo jeżdżę też okularem 2.7cdi z automatem (samochód rodziców) i automat BMW nie umywa się do tego w mercu, w mercu lepiej zmienia biegi, lepiej "dopasowuje się do stylu jazdy" itp

jak chcesz oszczędnego merca w dieslu to polecam silnik 2.7cdi, czyli E270cdi, wszystko co ma mniej koni jest pomyłką w tym aucie te 170 to minimum do normalnej jazdy, 2.2cdi jest zdecydowanie zbyt słaby

ważne jest to żeby kupić auto w dobrym stanie, ociec dał za tego okulara jakieś 7tysi więcej niż wynosiła cena rynkowa, przy zakupie miał 160tkm przebiegu, udokumentowany, obecnie ma coś ponad 230tkm, w tym czasie wymieniłem tylko czujnik pod pedałem hamulca i nic więcej, teraz zaczęło coś stukać w zawieszeniu więc trzeb będzie coś tam zrobić

 

śmiać mi się chce jak ludzie piszą że kupują diesle mające 200tkm i zaraz muszą robić turbo, pompy wtryski czy zawias...

 

nie wiem ile pali 525d, wiem że w e270 rodziców średnia z ostatnich 1200km wynosi 6.6, jazda raczej spokojna, choć jak potrzeba to i do czerwonego pola wskazówka podchodzi, samochód jeździ sporo na krótkich odcinkach czyli ok 10-15km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
automat pracuje lepiej niż w mercedesach

 

nigdy się z tym nie zgodzę jeździłem e39 z tdsem (stary automat) jak i 530d (nowoczesna skrzynia), dużo jeżdżę też okularem 2.7cdi z automatem (samochód rodziców) i automat BMW nie umywa się do tego w mercu, w mercu lepiej zmienia biegi, lepiej "dopasowuje się do stylu jazdy" itp

 

nie wiem ile pali 525d, wiem że w e270 rodziców średnia z ostatnich 1200km wynosi 6.6, jazda raczej spokojna, choć jak potrzeba to i do czerwonego pola wskazówka podchodzi, samochód jeździ sporo na krótkich odcinkach czyli ok 10-15km

 

Co to znaczy "lepiej zmienia biegi"? Mam wrażenie, że tymi BMW jeździłeś chwilę a Mercem rodziców jesteś podjarany i tyle.

 

Podobnie z tym spalaniem. Sorry, ale 10-15 km to nie są krótkie odcinki tylko dość długie i każdy diesel na CR lub TDI o podobnej mocy i pojemności przy spokojnej jeździe osiągnie takie spalanie albo i lepsze. Powiem Ci, że BMW nawet będzie mniej paliło, bo Merca diesela są przeciętne jeśli chodzi o spalanie, już nie wspominając o osiągach. Wystarczy porównać odpowiadające sobie mocą silniki z BMW i Merca i każde BMW ma lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu.

Opublikowano
nie czytałem całego wątku ale jesli miałbym wybierać E39 vs merc to e39 napewno bym nie zamienił na C-klase.to jest taka klasa jak seria 3 bmw.Jeśli sie zastanawiasz nad mercem to bierz W211 lub W220

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaznaczam to jest moja opinia.Wdg mnie Bmw to nie w dieslu.Te mercedesy cdi i i inne tego typu to też nie to co kiedyś jeśli chodzi o awaryjność.Jak Ci nie zależy na osiągach a patrzysz na bezawaryjność polecam motor mercedesa 2200.Zwykły bez turbiny i innych wynalazków.Tylko to byś musiał poszukać 1998 2000r.Mowa oczywiście o okularach bo modelu też konkretnego nie wpisałeś pozdrawiam

 

Kolego.. czemu BMW nie diesela? Że niby się psują itd? To ja Ci wytłumaczę dlaczego tak jest. 90% aut w Polsce ma przekręcone liczniki o i to czasami o kilkaset tysięcy km. Jeżeli auto ma na liczniku 150 tys ale w rzeczywistości np. 350 tys to co się dziwić, że się psuje, a potem ludzie psioczą, że mały przebieg a co chwilę mają kosztowne naprawy. Jak ktoś jest idiotą i kupuje auto na zasadzie zaufania albo uzupełnionej przez handlarza książki serwisowej to już jego problem, ale nie siej niepotrzebnych teorii na forum, że nowoczesne turbodiesela się tak psują. Wystarczy kupić samochód z prawdziwym przebiegiem do 150-170 tys km i nawet jak ma on 10 lat to będzie nam służył bardzo długo jeżeli oczywiście regularnie wymieniamy filtry, olej i lejemy dobre paliwo, czyli generalnie dbamy o samochód.

Opublikowano
bo Merca diesela są przeciętne jeśli chodzi o spalanie, już nie wspominając o osiągach

 

kolego chętnie bym Ci pokazał jakie ma osiągi mojego ojca W211 3.2 CDI, na 100% nie ma porównania z TDS-em z bmw ani z 530d w e39 i kulturą pracy mercedes też prowadzi

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie nie ma się o co kłócić, wrzućcie na looz :duh:

 

Na co dzień bujam się e39 530dA z 2002 roku, w te wakacje miałem przyjemność zrobić 3,5 tys km w210 E320 CDI Avantgarde z 2001 roku, więc porównanie mam :norty:

 

Wnioski są następujące:

 

1. Komfort jazdy (mimo zawiechy Avantgarde), (latem bardzo duży plus za wentylowane fotele! bardzo mi tego brak w e39), wyciszenie kabiny, system audio (BOSE!! :cool2: :cool2: ), przestronność wnętrza, ERGONOMIA - zwłaszcza sposób obsługi tempomatu, zwrotność (koła w mercach skręcają się prawie pod kątem prostym), skrzynia automat (proszę nie porównujcie, zwłaszcza pod kątem niezawodności, tego bubla z GM, który mamy w e39, do mercedesowskich skrzynek typu 722.6XXXX) w tych kategoriach zdecydowanie wygrywa w210.

 

2. e39 ma wygodniejsze fotele (mam fotele komfortowe, tzw. łamane z funkcją masażu), wprawdzie Avantgarde ma tzw. pompowane, ale są one IMHO niewygodne w obsłudze i stanowią bardziej gadżet niż pomoc dla kierowcy (co innego wentylacja foteli - REWELA :cool2: ). Poza tym silnik 3.0d w e39 ma bardziej sportowe brzmienie i mimo porównywalnych (na papierze) osiągów to silnik w e39 zachęca bardziej do sportowej jazdy. Po trzecie, układ kierowniczy w e39 jest bardziej "bezpośredni", w tej kategorii, Merc z uwagi na większy nacisk na komfort nie daje takiej frajdy z jazdy jak e39.

 

Można by pisać i pisać, ja osobiście uważam, że Mercedes = KOMFORT, BMW= SPORT i nie jestem pod tym względem oryginalny. Co do jednej rzeczy natomiast uważam mimo tego, że pewnie narażę się większości na tym forum. Otóż, po zrobieniu tych 3,5kkm w210 avantgarde po chorwackim wybrzeżu i ich imponujących autostradach, jakbym miał ponownie wybierać to wybrałbym.... mercedesa. Bije on e39 w kategoriach KOMFORT, PRZESTRONNOŚĆ, zaś przewaga bmw w kategorii PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY oraz OSIĄGI jest niewielka i nie rekompensuje łomotu jakiego dostajemy w powyższych kategoriach :doh: W kategorii AWARYJNOŚĆ obstawiam remis :norty:

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Łukaszu... A co Ty nową E klasę porównujesz z TDSem? To może porównuj z 524d z lat 80tych, jeszcze lepiej wypadnie. :lol:

 

Nawet porównanie nowej Eklasy z E39 jest nie na miejscu bo odpowiednikiem W211 jest E60. Zresztą nawet stara E39 np z 1999 roku ma do 100 km/h w automacie 8,4 s. więc wiele nie ustępuje nowemu Mercowi.

 

Ale weźmy autka tej samej epoki czyli np z 2005 roku.

 

Merc E320 CDI 204KM 7,7s do 100km/h V-max 243km/h 7,3 l/100km

BMW 530d 218KM 7,1s (7,3s aut.) do 100 km/h V-max 245km/h spalanie 6,9 l/100km

BMW E39 530d (2003) 193KM 7,8s (8 s. aut.) do 100km/h V-max 230km/h spalanie 7,1 l/100km

 

Masz jeszcze jakieś pytania w temacie co ma lepsze osiągi i spalanie? :wink:

 

I pojeździj najpierw E60 a potem coś wypowiadaj się na temat kultury pracy w porównaniu do W211 bo widać, że po prostu nie jeździłeś E60 a i E39 chyba niezbyt dużo, bo E39 też wiele W211 nie ustępuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skrzynia automat (proszę nie porównujcie, zwłaszcza pod kątem niezawodności, tego bubla z GM, który mamy w e39, do mercedesowskich skrzynek typu 722.6XXXX) w tych kategoriach zdecydowanie wygrywa w210.

Pozdrawiam!

 

O tego bubla GMa wystarczy dbać i zmieniać olej co 60 tys km tak jak zaleca Opel i się jeździ długo i szczęśliwie. :wink:

Opublikowano
Kolego E39 jeżdżę od osiemnastego roku życia czyli odkąd zrobiłem prawko(3lata temu) już wtedy miałem 528i(E39 już mam trzecią sztukę).Mówisz ze nie jeździłem E60 i Cię zaskoczę że jeździłem bardzo dużo tym dieslem na bi-turbo...Ja powiedziałem tylko swoje subiektywne zdanie a co co osiągów e39 i W211 to mozesz zapytać jednego kolegi tu na forum jak go pięknie robiłem mietkiem i powiem Ci kolego że róznica była zasadnicza...porównaj jeszcze osiągi od 120 do 160 :cool2: i chodź nie jestem zwolennikiem merców jak bym nim był to by mnie nie bylo na tym forum ale W211 bardziej mi sie podoba niz E60.takie jest moje zdanie....jeździłem z ojcem za E60 ale ostatecznie wybraliśmy W211

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Członkowie klubu
Opublikowano
skrzynia automat (proszę nie porównujcie, zwłaszcza pod kątem niezawodności, tego bubla z GM, który mamy w e39, do mercedesowskich skrzynek typu 722.6XXXX) w tych kategoriach zdecydowanie wygrywa w210.

Pozdrawiam!

 

O tego bubla GMa wystarczy dbać i zmieniać olej co 60 tys km tak jak zaleca Opel i się jeździ długo i szczęśliwie. :wink:

 

Zgadzam się z Tobą, ale ilu tak naprawdę tak robi :duh: ? Ja dbam i hula, ale reszta co wierzy w "nieśmiertelny" olej w tej skrzyni...

 

Łukasz735 to w końcu analizujemy e39 i w210, e60 i w211 czy też może bierzemy po kolei wszystkie wózki z każdej stajni i porównujemy? Bo jak będziemy tak macać po omacku to w końcu ktoś porówna AMG z TDS-em :norty: W temacie ma być porównanie do e39, zatem jakikolwiek inny model poza w210 nie wchodzi w grę! :nienie:

Opublikowano
Kolego.. czemu BMW nie diesela? Że niby się psują itd? To ja Ci wytłumaczę dlaczego tak jest. 90% aut w Polsce ma przekręcone liczniki o i to czasami o kilkaset tysięcy km. Jeżeli auto ma na liczniku 150 tys ale w rzeczywistości np. 350 tys to co się dziwić, że się psuje, a potem ludzie psioczą, że mały przebieg a co chwilę mają kosztowne naprawy.

Nic w Tobie obiektywizmu odnaleźć nie mogę :) Jeżeli 90% ma przekręcone liczniki to znaczy, że Mercedesy także :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się. Nie pisałem, że nie. Zresztą odnosiłem się do wypowiedzi, w której napisano, że i w mercu silniki na CR też są do bani, więc niesłusznie mnie oskarżasz o brak obiektywności.
Opublikowano

Co to znaczy "lepiej zmienia biegi"? Mam wrażenie, że tymi BMW jeździłeś chwilę a Mercem rodziców jesteś podjarany i tyle.

 

Podobnie z tym spalaniem. Sorry, ale 10-15 km to nie są krótkie odcinki tylko dość długie i każdy diesel na CR lub TDI o podobnej mocy i pojemności przy spokojnej jeździe osiągnie takie spalanie albo i lepsze. Powiem Ci, że BMW nawet będzie mniej paliło, bo Merca diesela są przeciętne jeśli chodzi o spalanie, już nie wspominając o osiągach. Wystarczy porównać odpowiadające sobie mocą silniki z BMW i Merca i każde BMW ma lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu.

 

podjarany?? :lol:

mam swój samochód, i mi w zupełności wystarcza

miałem również e39 TDS, przez dwa lata, sporo jeździłem też 530d i wiem co pisze, automat z beemki pod żadnym względem nie umywa się do tego w mercu, zrób chociaż ze 200km mercedesem z dużym cdi i automatem i będziesz wiedział dlaczego,

 

dla mnie to są krótkie dystanse, bo do takich 2-3km to nie wyciągam samochodu, tylko rower

 

jeszcze co do silników merca to już w w124E 250d jest lepszy diesel od TDSa, a ten sam motor z turbiną bije TDSa na głowę, zarówno pod względem osiągów jak i przedewszystkim awaryjności

czy cdi czy d to już nie ma wielkiej różnicy są tak samo dobre, problem tylko że większość merców i beemek to auta z ogromnymi przebiegami

 

w 200% potwierdzam to co napisał kolega voshon, dodam jeszcze że poważną wadą w210 są rdzewiejące błotniki przednie

 

Można by pisać i pisać, ja osobiście uważam, że Mercedes = KOMFORT, BMW= SPORT i nie jestem pod tym względem oryginalny.(...) Bije on e39 w kategoriach KOMFORT, PRZESTRONNOŚĆ, zaś przewaga bmw w kategorii PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY oraz OSIĄGI jest niewielka i nie rekompensuje łomotu jakiego dostajemy w powyższych kategoriach W kategorii AWARYJNOŚĆ obstawiam remis

 

i to jest idealne podsumowanie charakteru tych aut

ja i tak wybrałbym e39, bo bardziej pasuje mi to prowadzenie i zachowanie auta na drodze, tylko że jak pisałem wyżej trzymałbym się z dala od diesli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
automat z beemki pod żadnym względem nie umywa się do tego w mercu, zrób chociaż ze 200km mercedesem z dużym cdi i automatem i będziesz wiedział dlaczego,

 

jeszcze co do silników merca to już w w124E 250d jest lepszy diesel od TDSa, a ten sam motor z turbiną bije TDSa na głowę, zarówno pod względem osiągów jak i przedewszystkim awaryjności

czy cdi czy d to już nie ma wielkiej różnicy są tak samo dobre, problem tylko że większość merców i beemek to auta z ogromnymi przebiegami

 

Więc napisz na czym wg Ciebie polega ta przewaga skrzyń Merca, bo narazie nic konkretnego nie napisałeś. Jeździłem dość dużo nowym MLem z najnowszą 7 biegową skrzynią i nie widziałem w niej nic nadzwyczajnego. Powiem więcej, jest nerwowa, szarpiąca, ale to może przez to, że ma lockup na każdym biegu co należy w gruncie rzeczy uznać za plus mimo, że traci na tym płynność działania.

 

Jeżeli uważasz, ze silnik 2.5 turbo d w W124 ma lepsze osiągi od TDSa to widać, ze Ty chłopie naprawdę pojęcia nie masz co piszesz. E 250 D ma prawie 16 sekund do 100 km/h, E 250 D Turbo ma 12,3 s. do 100 km/h a E34 525tds przyśpiesza w 11 sekund do stówy. Fakt, że jeden silnik się nie myje do drugiego ale jest odwrotnie niż piszesz, bo to Merc może buty wiązać BMW w tym przypadku. Logiczne, że bardziej wyżyłowany TDS jest mniej wytrzymały od 2.5 D Turbo Merca ale wcale TDSy nie są tak awaryjne. Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że statystyczny posiadacz Mecedesa ma 10-15 lat więcej na karku niż BMW a to się przekłada również na sposób jazdy i męczenie silnika.

Opublikowano

Jako wielki fan Mercedesa (uczestnik forum MB/8) niestety musze przyznac ze jesli mialbym kupowac W210 to chyba jednak rozejrzalbym sie za e39.

 

Fakt ze w MB sa silniki diesla 2,9 diesla i 3,0 Turbodiesel...oba trwale z tym ze jeden prawie nie jedzie, a drugi pali prawie jak benzyna...

 

...wykonczenie wnetrza wg mnie w E39 stoi na duzo wyzszym poziomie, komfot jazdy? W BMW chyba naprawde nie ma na co narzekac, W210 nie jest juz tak miekki jak W124 o W123 nie wspominajac.

 

...fakt ze MB jest bardziej pojemy i to jego chyba jedyna przewaga nad BMW...

 

...najwieksza wada MB jest jego bardzo duza podatnosc na korozje...

 

...a zreszta zapraszam na www.w114-115.org.pl/forum tam takich tematow W210 czy E39 przewinelo sie kilka, a w jednym z watkow jest duzo o korozji w W210, O TUTAJ

Think Locally,

Fuck Globally!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.