Skocz do zawartości

320d/330d fakty na temat przeplywomierza


gonsiol

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

Jako ze przeplywomierz w e46 320d to historia rzeka... zalozylem ten temat zeby moc wylowic jakies fakty...

 

kazdy pisze cos innego i ciezko zgromadzic jakies informacje w jednym miejscu...

 

jest to czesc bardzo wadliwa i jest praktycznie glownym powodem z ktorego ludzie traca ochote jezdzic swoimi autami...

 

Mam nadzieje ze opisujac przypadki z swoimi przeplywkami cos wywnioskujemy...

 

ja mam pytanie takie....

 

czesto jako porade do sprawdzenia przeplywki padala porada zeby odlaczyc ja i zobaczyc czy moc wrocila... wiec tu moje pytanie... czy to prawda ? czy wlasnie odwrotnie... jezeli odlaczymy przeplywke i nie ma praktycznie roznicy... to moze oznaczac ze jest ona uszkodzona ?

 

moje auto 320d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w BMW ale kiedyś zapomniałem podpiąc przepływki w Masterze , taki muł był że niewiedziałem czy jechać czy nie , co chwila redukcje ale nic się nie działo , jechał jak by bez turbiny był , podpiąłem i wszystko wróciło do normy więc można chyba tak sprawdzić odpinając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
To, że ludzie mieli wadliwą przypływkę i nagle po odpięciu auto im ozyło jest zupełnie normalnym zjawiskiem, i nie wiem co ty chcesz wkładać między bajki! Ja miałem własnie walnięty przepływomierz( akurat mam silnik na benzynke, nie diesla ale chyba to samo sie dziać powinno) i moje autko dostało kopa! Ale nie dostało go tka naprawde, tylko przeplywka tak zamulala mi auto, ze jak ja odpiąłem i włączył się tryb awaryjny to bylo lepiej niż na walnietej przepływce, oczywiscie jak ja wymieniłem to już w ogóle autko odzyło;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też potwierdzam że po odpięciu przepływki auto jedzie jak by bez turbo,ale to nic dziwnego,to przepływka daje sygnał do kompa ile w danej chwili silnik pobiera powietrza i do tej wartości optymalnie dobiera dawkę paliwa i ciśnienie powietrza jaką ma wytworzyć turbina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie pozniej wychodza takie kwiatki...

 

ktos napisze ze wyciagnol przeplywke i idze jak burza... ale zapomina dodac ze ma silnik benzynowy...

 

wydaje mi sie ze jezeli auto tak samo jezdzi z odpieta przeplywka jak i wpieta to moze byc jej wina...

 

u mnie z wypieta przeplywka auto jezdzilo rowniez jak bez turbo obrotomierz sie kreci jak zegarek a reakcji 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

najlepiej jest sprawdzić zamieniająć przepływki. W ten sposób będziesz wiedział na 100% czy masz sprawną przepływke czy problem leży gdzieś indziej.

 

podobno nie do końca, bo jak zmienisz przepływke bez adaptacji to komp może dalej "widzieć" starą i nic sobie nie sprawdzisz, jak się myle to mnie poprawcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem się zapytać tak na marginesie ponieważ w 320d obroty mi rano po nocy zafalują tzn nie odpalę i już jest odpowiednie 800 tylko skoczy na 600/700 później znów 800 i jest ok ?

czego to może być wina ?

a jak jeżdżę to na światłach auto zchodzi z obrotów 800 na 700/600 czy to normalne ? jak sie jedzie nawet powoli na luzie to trzyma równo 800 a tylko jak sie zatrzyma obroty lekko spadają to normalne zjawisko czy coś jest nie tak :?:

 

dzięki za odp :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem się zapytać tak na marginesie ponieważ w 320d obroty mi rano po nocy zafalują tzn nie odpalę i już jest odpowiednie 800 tylko skoczy na 600/700 później znów 800 i jest ok ?

czego to może być wina ?

a jak jeżdżę to na światłach auto zchodzi z obrotów 800 na 700/600 czy to normalne ? jak sie jedzie nawet powoli na luzie to trzyma równo 800 a tylko jak sie zatrzyma obroty lekko spadają to normalne zjawisko czy coś jest nie tak :?:

 

dzięki za odp :norty:

 

U mnie światła nie mają wpływu na obroty. Jeśli samochód jest w ruchu n luzie obroty mam ok 800-900, natomiast odrazu jak się zatrzymam, spadają na 700. Sadzę że chyba powinno tak być - nawet to jest wygodne.

 

Odnośnie przepływki mam trochę odmienne odczucia niż koledzy przede mną. Z miesiąc jeździłem z uszkodzonym przepływomierzem -samochód był muł. Jak ją odłączyłem, poczułem że mam turbo, tylko działało bardzo mało płynnie. Przy nowej przepływce turbo zaczęło pompować bardzo reguralnie -gładko wchodzi na obroty bez szarpania...

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o światła w samochodzie a o te na drodze czyli jak sie zatrzymam :P źle może to opisałem

 

 

plisiek39 ale miałeś dokładnie jak ja czyli po zatrzymaniu czy jak auto jechało na luzie to już spadały

bo u mnie nawet jak sie jedzie bardzo powoli to jestk ok ale jak sie zatrzyma auto to obroty równo spadają

mówiąc równo mam na myśli to że nie jest to nagle z 800na te 600 czy700 (ciężko określić) tylko jest to płynny spadek

 

ktoś jeszcze tak ma ?

 

pozdrawiam :norty:[/b]

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zatrzymywałem się na światłach to obroty spadały mi na ok.600 po 2-3s. wzrastały do 800. Mechanik powiedział mi ze główną przyczyną jest zawór EGR, może się on przycinać. Powoduje to, że spaliny idą do dolotu i dławią silnik.Proponuję wyczyścić zawór EGR, sprawdzić pracę tłoczka czy się nie przycina lub czy dochodzi całą powierzchnią zamykając dopływ spalin.Sprawdzeniu podlega również elektrozawór EGR oraz wężyki podciśnienia.

Druga przyczyną spadku obrotów była rolka napinacza klimy, która zacierała się . W konsekwencji doprowadziło to do zatrzymania rolki i zerwania paska .Proponuję sprawdzić wszystkie rolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na odlaczonej uszk. przeplywce auto jechalo tak samo jak na wpietej czyli zle .

 

Pisalem to juz dziesiatki razy : 320d 136KM

 

Ekonomizer na 4. biegu gaz w podlodze - prawidlowo 19 -20 litrow, jak wskazuje 15-16l to przeplywka do bani

 

To samo na 5. - 15litrow = ok, 10 litrow = przeplywka zla .

 

pozdr

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem się zapytać tak na marginesie ponieważ w 320d obroty mi rano po nocy zafalują tzn nie odpalę i już jest odpowiednie 800 tylko skoczy na 600/700 później znów 800 i jest ok ?

czego to może być wina ?

a jak jeżdżę to na światłach auto zchodzi z obrotów 800 na 700/600 czy to normalne ? jak sie jedzie nawet powoli na luzie to trzyma równo 800 a tylko jak sie zatrzyma obroty lekko spadają to normalne zjawisko czy coś jest nie tak :?:

 

dzięki za odp :norty:

 

U mnie światła nie mają wpływu na obroty. Jeśli samochód jest w ruchu n luzie obroty mam ok 800-900, natomiast odrazu jak się zatrzymam, spadają na 700. Sadzę że chyba powinno tak być - nawet to jest wygodne.

 

Odnośnie przepływki mam trochę odmienne odczucia niż koledzy przede mną. Z miesiąc jeździłem z uszkodzonym przepływomierzem -samochód był muł. Jak ją odłączyłem, poczułem że mam turbo, tylko działało bardzo mało płynnie. Przy nowej przepływce turbo zaczęło pompować bardzo reguralnie -gładko wchodzi na obroty bez szarpania...

 

 

na jaką przeplywke wymieniles?boscha czy zamiennik??kupowales nowy czy uzywany np z allegro?mam taki sam problem auto mi muli i napewno mam przeplywke bo jak wcisne mocno gazicho to zamula i slysze jakby spod maski cos mi syczyło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie z obrotami jest tak ze jak dojezdzam na luzie do skrzyzowania jest okolo 750obr(sprawdzane wg licznika - ktory w tym zakresie ponoc nie jest dokladny) w momencie zatrzymania obroty spadaja o grubosc wskazowki. Jest tak ZAWSZE i nie mam zadnych wachan obrotow.

Poprostu jak stane to obroty zawsze spadaja o grubosc wskazowki ale odbywa sie to plynnie. Jezeli tocze sie z predkoscia 5km/h obroty sa o grubosc wskazowki wyzej.

pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.