Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowne grono ekspertów i entuzjastów :)

Za mną lektura 40 stron wątku. Od ostatniego posta minęły 2 tyg., więc chyba będzie to dobra pora na lekkie odkurzenie.


Jestem na etapie poszukiwania BMW Z4 E89, jeżeli znajdę odpowiedni egzemplarz to nawet zakupu. Gwoli wprowadzenia powiem, że zastanawiałem się (i nadal się zastanawiam) nad mx5 ND1 RF. Wiem, że dla niektórych może to być herezja, ale na moje potrzeby (fun car) jest to bardzo odpowiedni samochód. Mam nadzieję, że w gronie entuzjastów zostanie to zrozumiane :) Z tym że trudno o dobry egzemplarz w rozsądnej cenie, ze względu na stosunkową świeżość modelu, a dla mnie wydawanie powyżej 100k (nowy lub prawie nowy) na taki samochód nie ma sensu. Dlatego zwracam się ku Z4, których na rynku można znaleźć trochę więcej, a na pewno też spełni moje oczekiwania (jako bonus większa moc i wygoda).


Poszukuję samochodu pochodzącego z Polskiego salonu, moc powyżej 200KM (więc 20i odpada), preferowany R6 bez turbo (ze względu na cenę raczej 23i, ale nie zamykam się całkiem, 28i do rozpatrzenia), mocno preferowany manual, przebieg najlepiej do 100k km, cena najlepiej poniżej 80 brutto. Im niższa tym lepiej oczywiście, ale kluczowy jest stosunek jakości do ceny. Stosunkowa bezawaryjność jest dla mnie bardzo istotna (stąd preferencja wolnossaka, manuala, niewielkiego przebiegu, choć wiem że często to nie jest gwarancja lub nawet odwrotnie, Polski salon).


Bedę używał jako fun car na weekendy, wieczorne przejażdzki, przynajmniej jedna długa trasa w roku (po Polsce lub Europie). Znając życie to pewnie przesiądę się do niego jako daily :)


W ostatnim czasie taka oto sztuka wpadła mi w oko (jeszcze nie oglądałem):


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-5-r6-manual-krajowy-bezwypadkowy-serwis-w-aso-fv23-ID6CKcQE.html#d098acde8c


Wszelkie komentarze (odnośnie tego konkretnego modelu lub ogólne) bardzo mile widziane.


Pzdr,

L

  • Moderatorzy
Opublikowano

200 koni to trochę mało by się ciszyć z manualnej skrzyni, ale rozumiem nie wnikam.

Z4 to inna półka i ta mazda jest dwie klasy niżej pod względem osiągów prowadzenia, komfortu, wyciszenia i tak dalej do rana można wymieniać.

Skrzynia automatyczna z łopatkami jest świetna, ale po raz drugi każdy ma inne wymagania - nie przekonuję.

Załatw VIN tego auta. Jedna z biedniejszych wersji, ale trudno może stan dobry chociaż.

Opublikowano
200 koni to trochę mało by się ciszyć z manualnej skrzyni, ale rozumiem nie wnikam.

Z4 to inna półka i ta mazda jest dwie klasy niżej pod względem osiągów prowadzenia, komfortu, wyciszenia i tak dalej do rana można wymieniać.

Skrzynia automatyczna z łopatkami jest świetna, ale po raz drugi każdy ma inne wymagania - nie przekonuję.

Załatw VIN tego auta. Jedna z biedniejszych wersji, ale trudno może stan dobry chociaż.

 

Dzięki za opinię. Oczywiście mx5 i Z4 to zupełnie inne samochody, dlatego też na starcie/salonowo jest to supelnie inna pułka cenowa. Z tym że do mojego rzadkiego użytkowania i jako samochód do zabawy (poza trasami, o których wspomniałem, tam z4 ma sporą przewagę, o ile się nie posypie :)), takie rzeczy jak wygoda, większa przestrzeń, lepsze wyciszenie, większa kultura pracy silnika, dodatkowe wyposażenie nie są kluczowe. Z drugiej strony kwestie jak niska masa czy bezpośredni układ kierowniczy, które są lepsze w mx5, są istotne.

W moim drugim samochodzie mam automat, wygodę, wyciszenie itd. Po prostu czasami mi brakuje manuala, a do tego w samochodzie sportowym czuję większą frajdę i kontrolę, całkowicie indywidualna preferencja.

Odnośnie mocy to słyszałem różne opinie. Przyznam że wersją 23i nie jeździłem, więc do końca się nie wypowiem, ale fakt że jest 6 cylindrów, wolnossący i manual pewnie potęgują wrażenie mocy, szczególnie podczas jazdy w mieście. Jeździłem kilkoma samochodami z mniejszą mocą i silnikiem ale sportowymi nastawami - układ kierowniczy, zawieszenie, niska masa (jak gt86, mx5, abarth 500) i miałem dużą frajdę. Z drugiej strony przy jeździe takimi autami jak m5, s5 czy stinger gt, które mają wiele większą moc, nie czułem tego. Była moc, ale żeby były wrażenia to naprawdę trzeba było docisnąć, wygoda przede wszystkim. Oczywiście 3l silnik byłby lepszy pod każdym względem (może poza spalaniem :)), pytanie raczej brzmi czy warto dopłacić.

Rzeczywiście ten egzemplarz to trochę bieda i podstawa, ale mnie zachęca historia, przebieg i niezła cena. Niestety jak pytałem o VIN to okazało się, że własnie sprzedany..

Opublikowano

Kolego Sonar, jesli to ma byc auto do zabawy i bierzesz ppd uwage mx5 to moze warto zastanowic sie nad starszym z4? Budzet z duza nadwyzka starczy a lepsze auto jako funcar ciezko sobie wyobrazic.


Jestem dosc swiezym wlascicielem ale smialo moge polecic 3.0 w manualu, silnik bardzo dobrze radzi sobie z masa. A podejrzewam ze jakosc moze byc wcale nie gorsza od nowej mazdy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Akurat 3.0si to tylko do Niemiec - na dzień dobry akcyza w wys. 1/5 ceny auta...

Przedlifty E85 miały swoje problemy i nie wyglądają tak świeżo. Nie ma 3.0si w Polsce na sprzedaż - susza.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzień dobry, jestem nowy na forum.

Przez ostatnie kilka miesięcy poszukiwałem dla siebie GT 86.

Ceny używanych egzemplarzy są jednak bardzo wysokie w stosunku do tego, co oferuje ten model, a ich stan pozostawia sporo do życzenia.

Kolejny wybór padł na Z4 (R6).

Mam w związku z tym dwa pytania:


- czy w budżecie do 40 k da się w praktyce kupić sensowne R6 e85,


- mam ponad 190 cm wzrost, nad głową w tym samochodzie mam jeszcze zapas, ale kierownica trochę szoruje o nogi.

Czy nie jest może tak, że któraś wersja (przedlif / polift , bogata / biedna itp.) ma tego miejsca trochę więcej (np. większy zakres regulacji kierownicy) ?

Jeżeli ktoś ma taką wiedzę pls o inf. U mnie nie brakuje dużo, ale nawet dodatkowy 1 cm by się przydał. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że osoba mojego wzrostu nie ma co liczyć na komfort w sportowym samochodzie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja mam 185 cm, masz źle ustawiony fotel. Daj fotel na maksa w dół potem do tyłu na maksa, ale aby noga mogła wcisnąć pedał - nie więcej. Na koniec oparcie. Kierownica na maksa do siebie i do góry.

Da się w kwocie 40, ale warto mieć na pakiet startowy kilka tys. Oczywiście szukaj przedlift m54b30 3.0 231 koni.

Polift 3.0si to nie w tej kasie. Ja śledzę rynek przez rok ani jedno sensowne 3.0si się nie pojawiło.

Opublikowano

Witam

Jestem zainteresowany kupnem Z4. Chcę przeznaczyć około 35k. Sprawdzilibyście koledzy kilka sztuk które znalazłem?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-e85-3-0i-231km-bogate-wyposazenie-ID6D2bkC.html#cf3cdb68a6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-maly-przebieg-wrsja-eu-ID6CVTDi.html#cf3cdb68a6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-3-0i-roadster-stan-bardzo-dobry-xenon-skory-szwajcaria-ID6CFYfz.html#cf3cdb68a6


A może sami macie jakieś godne polecenia albo ktoś z was szykuje sie do sprzedaży?

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwsza jest z USA.

Druga:

-kierunki powinny być pomarańczowe w błotnikach

-dywaniki z allegro za 50 zł

-nieoryginalna gałka zmiany biegów

-powypadkowa

Trzecia:

-malowany błotnik lewy przód

-malowany zderzak

-nieoryginalna gałka zmiany biegów

-lewa lampa słabo spasowana

Ode mnie, zainteresuj się tym:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-idealna-z-pierwszym-lakierem-ID6CViz2.html#gallery-open

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-r6-europa-super-stan-piekna-wersja-ID6D0EP8.html#gallery-open

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-stan-salonowy-niepowtarzalna-piekna-ksiazka-serwisowa-ID6CpCyH.html#gallery-open

A ten model mogę dla ciebie obejrzeć, żebyś na darmo nie jechał:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-zadbane-niski-przebieg-192-km-igla-ID6D1L1D.html#85b4d64f5e

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ten za 37 900 zł

brak oznaczeń bocznych modelu

malowany tył

zderzak przód też był ruszany.

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Odpuść ten drugi bo doprowadzenie go do serii to kilka tys. zł.

1 warto się zainteresować. Brak podkładki pod tab. rej. Załatw jego VIN.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Rok produkcji 2002 ten pierwszy. Powinien mieć oznaczenie modelu na błotnikach i na klapie.
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pisałem już jednemu użytkownikowi.

Powypadkowy. Przednie lampy czarne zamiast chrom. Pompa przeniesiona z wanny na dach do bagażnika. Kierownica obszywana. Na zdjęciach nic nie widać.

5k przeceniony wg mojej skromnej opinii.

Opublikowano

Dobry wieczór ! Zarejestrowałem się na to forum jako przyszły ( mam nadzieję ) posiadacz Z4. 44 lata na karku, trójka dzieci odchowana, więc czas na „trzeci samochód w rodzinie” , zabawkę na letnie dni, czyli właśnie Z4. Mój budżet - ok 40 tysi. Czy któryś z kolegów może polecić jakąś pewnà znaną tu sztukę ? Od jakiegoś czasu przeglądam neta i bardzo podoba mi się konfiguracja tego egzemplarza:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-5-192-km-automat-skory-navi-ful-piekna-ID6AYH7x.html

Czy koledzy mogą się wypowiedzieć na jego temat ? Bo stoi prawie 500 km ode mnie i w ciemno jechać nie chcę. Wykupiłem dwa raporty dostępne w necie po Vinie i wyposażenie się zgadza, rynek włoski, o wypadkach nic nie ma.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.