Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego Z4 w 25 tys. zł zrujnuje twój portfel, chyba, że gustujesz w ulepach.

Dobra 3.0i to 40-45k w górę.

Pierwsza ma tragicznie spasowany przód. Druga z tyłu tragedia.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedz - sam mimo najszczerszych checi nie jestem w stanie zauwazyc problemow ze spasowaniem w ogłoszeniach :roll:


Nie naciskam na 3.0, czy wedlug Ciebie jest w budzecie do 30 szansa znalezc cos sensownego? (4 garki odpadaja) Zdaje sobie sprawe ze nie kupie bezwypadkowego egzemplarza bez wkładu natomiast budzet juz i tak niemal podwoilem bo wczesniej rozgladalem sie za innym samochodem ale design z4 mnie urzekł, zaden roadster nie podoba mi sie tak jak zetka.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W tej kwocie tylko przedlift. Dodam tylko, że prędzej czy później w przedliftach zalewają się wanienki na silnik dachu i wszystko gnije. Trochę jest roboty z rozbieraniem tego. Nie jest to też tanie.

Nie będą to egzemplarze z pełną historią i nielakierowanymi elementami.

Opublikowano

Poncie chodziło min o to:

https://ibb.co/qyXNK8C


W tym drugim też podobnie szczelina po boku nie jest równa.

Zależy jakie masz oczekiwania- w takim budżecie nie znajdziesz perełki.

Ja miałem tak samo-byłem nastawiony na audi TT czyli ok 15k, za Z4 dałem 2x tyle (z pomocą chłopaków z tego wątka- dzięki po raz któryś).

No i po stłuczce, prawie cały malowany, też nie idealnie spasowany, dość biedna wersja, kompletnie

Bez żadnej historii, dach z zagnieceniami i przytarciami, mechanicznie ok, ale vanos do regeneracji i inne świece oleje itp.

Reszta...jeśli jakaś została- jest OK:) i tak fajnie się jeździ, a jak bym miał dać o 10k więcej i też dużo by było do wymiany bo też ideału się nie kupi- to by było dużo gorzej.


Co do dachu to nie jestem ekspertem to się wypowiem:) W moim też kiedyś podobno był silnik zalany i naprawiany- podobno został dodatkowo zaizolowany i już jest ok- jak oglądałem jego umiejscowienie, to myślę, że jeśli się pilnuje drożności odpływu to nigdy sie nic nie stanie... ale co mogę wiedzieć- mam go od 2 miechów a NASZA pierwsza jesień/zimawiosna przed nami:)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z pierdół:

-nieoryginalna gałka,

-nieoryginalne dywaniki,

-brak pokrywy lewego uchwytu na kubek,

-brak siatki w nogach pasażera,

-nieoryginalny wydech,

-kierownica wytarta do zera, to samo klamka od wewnątrz strona kierowcy.

Totalna bieda jeśli chodzi o 3.0, nawet xenonów nie ma. Poza tym ma już 280k nabite. Odprzedaż tego to będzie cud.

Na plus spasowanie elementów, ale to na miejscu trzeba obadać lakier.

Załatw VIN i zdjęcie pod maską. Trochę kapeć wyrobiony.

Opublikowano

Koledzy Ponta, Jakuda - dzięki za odpowiedzi.


Niestety człowiek młody i głupi i musiałem jechać obejrzeć tą pierwszą - chyba nie widziałem większego ulepa na oczy. Między szybą pasażera a dachem była ponad CENTYMETROWA szpara, lakier w wielu miejscach nawet nie był spolerowany, auto chyba składane z 3, zamki w drzwaich powykrzywiane, tak samo zawiasy, dach poprzecierany choć (o dziwo) składał się i rozkładał bez problemu. Chyba z 20 kilogramów szpachli. Podłużnice masakra. Silnik chodził ładnie ale widząc jego stan nie zdecydowałem się nawet na jazdę próbną bo możliwe że w emocjach bym kupił.



Zamiast tego kupiłem nieco droższy egzemplarz w swoich okolicach od pana rocznik 51 który kupił sobie nowszą i mocniejszą :lol:

Musiałem pogodzić się z powtórnie malowanymi elementami ale autko nie jest całkowitym golasem, jest system HiFi, bluetooth i jakaś nawigacja w radiu. No i fabrycznie obniżone zawieszenie - jest bardzo nisko i twardo (S230A Lowslung Sports Suspension) Oprócz tego pompa została wymieniona na nową i zabezpieczona więc chyba nie powinno z nią już być problemów.


Także da się chociaż na ideał w tej cenie lepiej nie liczyć.

Opublikowano

Dzień dobry,

jestem na etapie poszukiwanie Z4 (w temacie jestem świeżakiem). Po przeglądnięciu 43stron postów, widzę że jesteście wstanie wskazać dużo dobrych wskazówek. Podziwiam za wiedzę. Prosiłbym Was o opinie, i zwrócenie uwagi (a może ktoś oglądał te auta).


Trafiłem na takie aukcje:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bezwypadkowy-ID6Cuk4S.html?

VIN:WBABT11060LN57981


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-3-0-231ps-manual-wzorowy-stan-ze-szwajcarii-ID6CBAF6.html?

VIN:WBABT510X0LR82630


Z góry dziękuje za Wasz cenny poświęcony czas.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Drugą opisałem tutaj w ostatnim poście:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=364074

A co do pierwszej:

-nieoryginalne reflektory przednie,

-brak podkładki pod tablicę rejestracyjną przód,

-wymienione wnętrze, pierwotnie miała szmaty a nie skórę,

-obszyta na nowo kierownica,

-gałka zmiany biegów nieoryginalna - z allegro za 49 zł,

-dostała w przód,

-lewy tylny błotnik, tam też coś było.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej wszystkim.Powoli przymierzam się do zakupu Z4 jako drugiego samochodu. Przeczytałem cały dział i ogólnie różne informacje na temat tego autka.Mam jednak kilka pytań i zebrania w całość kilku kwestii pomiędzy różnicami wersji USA vs EU.A więc :

Jak jest różnica jeśli chodzi o te egzemplarze? Czy wersje na USA nie miały spryskiwaczy ? Czy wersje na EU wszystkie miały spryskiwacze reflektorów ? Na aukcjach można spotkać różne kombinacje jeśli chodzi o światła i spryski.

Wersje na USA miały na zderzakach plastikowe odblaski ?

Na co konkretnie zwrócić uwagę ,żeby się nie naciąć ?

Nie mogę znaleźć też porównań M pakietu i bez. Jaka kierownica oryginalnie była w m pakiecie ? jakie zderzaki ?

Przymierzam się do zakupu auta po lifcie ze względu na chyba lepszą jakość wykończeń i brak problemu z pompa od dachu.

Wchodząc na strony ze sprzedażą samochodów każdy wygląda zupełnie innaczej.Inne lampy,wyposażenie.

W jakich latach,jakie stosowane były lampy na przód i tył ?

Może ma ktoś jakąś stronkę z pełnymi danymi do Z ?

Pzdr

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak jest różnica jeśli chodzi o te egzemplarze?

-światła w USA świecą symetrycznie, a więc lampy są inne

-w USA auta nie dostawały gaśnicy i apteczki pod fotelami

-licznik wyskalowany w mph oraz km/h

-brak tylnego przeciwmgłowego w autach z USA

Podsumowując musisz dorobić instalację sprysków oraz tylne przeciwmgłowe, bo zostanie zabrany ci dowód, albo nie przejdziesz przeglądu. Lampy też musisz wymienić. Inna częstotliwość pilotów dodatkowo sobie przypomniałem.

Czy wersje na USA nie miały spryskiwaczy ?

W USA instalacja czyszczenia reflektorów nie jest wymagana. Z4 nie dostawało spryskiwaczy nawet z ksenonami. O dziwo każdy model Z4 M ma spryskiwacze.

Czy wersje na EU wszystkie miały spryskiwacze reflektorów ?

Tylko te z ksenonami.

Wersje na USA miały na zderzakach plastikowe odblaski ?

Tylko roczniki 2005 r. miały obrysówki na zderzakach oraz modele M przez pewien okres (Z4M ruszyło od 2006 r.)

Jaka kierownica oryginalnie była w m pakiecie ? jakie zderzaki ?

Nie było czegoś takiego jak m pakiet w tym aucie. Mogłeś kupić:

-kierownicę M sport

-sportowe zawieszenie M

-fotele M

Dodatkowo kierownica individual ma grubośc kierownicy M, ale jej wstawki nie są czarne, tylko w zależności od pakietu i roku chrom lub srebrne lub jakieś tam.

Nie było m zderzaków, tylko wersja M ma swoje zderzaki inne. Był natomiast pakiet aero wygoogluj sobie - inne zderzaki i progi (zderzaki to groteska, natomiast progi to smaczek)

Na co konkretnie zwrócić uwagę ,żeby się nie naciąć ?

W przedlifcie na pompę dachu, a tak ogólnie na bezwypadkowość auta, bo kolizja w tym aucie to nieszczelność i problemy z dachem, różnie bywa.

Lift wszedł w 2006 r., tylne lampy są LED inne są zderzaki i inne lampy przednie, natomiast wersje 3.0i oraz 3.0si (poliftowy model) mają zawsze jasne chromowane lampy na froncie, inne auta mają czarne - można poznać czy ktoś coś wymieniał. Jeszcze było kilka zmian, ale mi się nie chce pisać.

Przed liftem auta miały białe kierunki w lampach przód tył i bocznych kierunkach - można było zamówić wersję tzw. clear - białe kierunki.

Odpuść USA, same parchy. Siedzę w tym kilka lat.

Polift 2.0 to od 36+ tys. 2.5si oraz 3.0si tylko z niemiec a jak wiemy akcyza boli. Tam koszt takiego auta to 14-15k EUR w górę, dolicz 20% na opłaty.

Jaki masz budżet? Obecnie na otomoto poleciłbym ci maksymalnie dwa egzemplarze sprawdzić, reszta szkoda 5 zł.

Opublikowano

dziękuję za bardzo wyczerpującą i pogłębiającą moją wiedzę odpowiedź.Widać ,że znasz się na rzeczy. Jeśli chodzi o kwotę to maksymalnie 40tys.Przy czym chciałbym kupić auto minimalnie tańsze ,żeby mieć jeszcze budżet na ewentualne wymiany. Na chwilę obecną tak jak piszesz jest kilka samochodów którymi mógłbym się zainteresować ale przewyższają mój wydatek na Zetkę. Budżet jest jaki jest i większy nie będzie.

Mimo wszystko mam totalny mętlik jeśli chodzi o tańsze pojazdy.Tak jak pisałem w poprzednim poście te kombinacje lamp,sprysków..Nie chce się naciąć.

Szukam roczników 06-08.Czy potwierdzisz ,że lift jest bardziej dopracowany ?

Dopiero się zagłębiam jeśli chodzi o serie e85.Trochę sprawdzałem zagraniczne aukcje.I w tych pieniądzach mogę liczyć tylko na 2.0

Nie wiem czy interesować się przed liftem. Szukam tylko opcji z pełną elektroniką,tempomatem.

Myślałem,że wszystkie zetki miały ksenony.Przynajmniej tak lampy wyglądają.

Opublikowano

teraz mam e86 w wersji EU,poprzednio e86 w wersji USA,obie z 2007r,obie na przednim zderzaku mają białe światło odblaskowe,wersja usa na tylnym miała czerwone odblaski-z boku zderzaka,wyglądały jak żywcem zdjęte z roweru Wigry 3, wersja amerykańska nie miała spryskiwaczy reflektorów,chociaż sam reflektor oprócz tego że jest asymetryczny niczym innym się nie różni,żarowki są te same i wewnętrzna soczewka oprócz ringu nie świeci,ma funkcję tylko ozdobną.

wersję usa rozpoznasz też po tym że nie ma przycisku tylnych przeciwmgielnych,chyba że ktoś wymienił przełącznik świateł,licznik jest w dwóch skalach i pokrętło regulacji temperatury nie jest w st C.

w tej usa miałem zawieszenie typu M-jest twardsze od standardowego,jeśli dużo jeździsz po mieście to czasami może być męczące,ale da się z tym żyć (drogie amortyzatory),fotele typu M-są w miarę wygodne (ale po trasie 500km- trochę bolą plecy,na tych zwykłych tego nie mam ),ładniejsze i lepiej trzymają,poza szczegółami nie ma wielu różnic,największa to te paskudne czerwone odblaski na tylnym zderzaku

resztę szczegółów opisał Ponta.

generalnie nie mam kompletnie nic przeciwko wersji usa,różnice są raczej kosmetyczne,w jednej i drugiej -ilekroć nią jadę,a jeżdżę nią średnio co 10 dni jak trzeba zatankować,bo to auto mojej żony,słyszę jakieś trzeszczenia plastików które chyba ze starości czasem skrzypią,ale taki ich urok.

za to wszystkie niedogodności rekompensuje frajda z jazdy,ruszasz i cały czas się cieszysz.

nie trzeba bać się automatu,działa bardzo dobrze,podstawowe audio w tym samochodzie po prostu nie gra,jakość dźwięku jest naprawdę mierna.

oczywiście wszystko zależy od stopnia "zmęczenia"konkretnego egzemplarza,ja jednej i drugiej e86 szukałem pół roku,ale to dlatego że chciałem tylko e86 do tego koniecznie z automatem i jasną historią.

to tyle,jak masz pytania to pytaj :)

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trochę tego jest. Na oryginalnych częściach z 1500 zł. nie liczyłem wiązki i bezpieczników i kości.

Potrzebujesz inny zbiornik w ogóle. Do tego pompka spryskiwacze itp. Osłony spryskiwaczy węże tójniki.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_1604-elem-poj-spryskiwacza-reflektorow/vLW83447#part05

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_1083-zbiornik-spryskiwaczy-reflektorow/vLW83447#part01

Zderzak musi być też pod spryski.

Opublikowano

Zderzak przygotowany pod spryski z zaślepkami.

Zbiornik identyczny bez jednej pompki,reszta sporo używek w internecie.

Pozostanie problem wiązki i podłączenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nadszedł ten czas na zakup Z4 E89, obecnie posiadam E91 w dieslu i męczy mnie stanie w korkach i dojazd codzienny do pracy tym autem. Jeździmy z żoną i postanowiłem kupić autko na 2os.

Moje pytanie dotyczy porady jaki silnik do stania w korkach, bo automat to mus. Rozważam założenie gazu, wiem, że montują też do N20, ale gaz i turbina to pachnie mi sporym serwisem $$.

Opcja 204km zbyt słaba, jedyne co to 256km wolnossące wg mojej wiedzy do późniejszego LPG. Co byście brali jako auto robocze?


baza silników:

https://danetechniczne.info/specyfikacje/bmw/z4/e89/nadwozie-roadster/2.html#table

oferty:

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/bmw/z4/?search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=60000&search%5Bfilter_float_year%3Afrom%5D=2009&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B0%5D=automatic


Jaki budżet przygotować ? Nie chcę zajechanego gniota.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-e89-stan-idealny-fantastyczny-funcar-ID6CItDN.html#gallery-open

silnik po prawny klima bieda, jest sens pakować się w stany? Wg mnie chyba lepiej czekać na coś z salon polska co wy na to?

Dziękuję za pomoc.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ciężko o bezwypadkowe E89 z pełną historią za 60 tys. zł, jak już to 2.0 się trafi w biedzie i manualu.

Zobacz ile stoi E85/86 3.0si (których nie ma na aukcjach nawet w Polsce) od 17k EUR dolicz akcyzę.

Opublikowano
Ciężko o bezwypadkowe E89 z pełną historią za 60 tys. zł, jak już to 2.0 się trafi w biedzie i manualu.

Zobacz ile stoi E85/86 3.0si (których nie ma na aukcjach nawet w Polsce) od 17k EUR dolicz akcyzę.

 

Nie ma limitu 60tys. Ceny w DE zaczynają się od 15k EUR. Ostatecznie nie będę patrzał tylko na 3L, jeśli tu poradzicie coś innego.

Rozpatruję obecnie opcję silnikową, jaką polecacie najbardziej do jazdy na krótkich odcinkach 1-3km, oraz codzienna trasa 30km w korku przez miasto.


Ten silnik w tym roczniku ile pożyje? Jest sens to brać na taki tryb jazdy?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-pierwsza-rej-2014-rok-2013r-28i-ece-polski-salon-zamiana-serwis-ID6Cz81Z.html?


Zależy mi na opinii, bierz to lub to, bo... itd. Dołóż i kup, lub idz w to...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ta za 89 jest nieumiejętnie ponownie malowana. Przedni zderzak, lewy próg, tylny zderzak. Jest po jakiejś przygodzie a za 89 tys. to trochę żart.

Za 15k EUR na mobile to się zaczynają od komisów, a ja rozpatruję, i takie ci napisałem, unfallfrei. Nie ma sensu brać najtańszych do porównania.

Miałem dwie zetki i powiem tak - tu musisz mieć bezapelacyjnie bezkompromisowy R6. jak masz bardzo dużo kasy to możesz wziać R6 na 2 turbinach ten 306 lub 340 konny. Tam jest też DCT, ale i wtryski będą na sumieniu w niedalekiej przyszłości.

Szukaj sDrive30i lub sDrive23i - mniej koni niż 2.0 turbo, ale ta kosiarka nie pasuje do takiego samochodu. Poza tym inna kultura pracy, nie ma turbo nie ma wtrysków do wymiany...

Opublikowano
żeby było fajnie musi być R6,teraz mam drugą z4 z R6,miałem też R4 turbo i mimo tego że mocy nie brakowało to nie jest to co być powinno,a do stania w korkach wziąłem sobie Mini na prąd i w już za miesiąc nie będę stał w korkach tylko pojadę sobie bus pasem :D
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega mówi :cool2:

Sam w sobie roadster jest bezkompromisowy - ma dwa miejsca i nie doszukujemy się w nim miejsca np. na wózek. Silnik również musi być bezkompromisowy a nie np. oszczędny w Z4.

Prowadziłem wiele aut ale to jak się prowadzi 3.0si... (jest bardziej gokartem i samochodem kierowcy, czuć w nim bardziej drogę i zakręty niż w E89, e89 to bardziej cruiser, może nawet GT na krótkie trasy - taki paradoks).

Opublikowano
różnica pomiędzy e89 a e85/86 głównie polega na tym że w tej nowszej zdecydowanie bardziej czuje się większą masę samochodu,co przekłada się na "czucie" samochodu szczególnie na zakrętach-czyli to co pisze Ponta, e89 jest w środku bardziej komfortowa-trochę lepiej dopracowana może trochę lepsze materiały,owszem daje radość z jazdy, ale to nie ta sama radość,kolega ma e89 3.0si, więc czasami sobie gdzieś nią podjadę i wg mnie to są bardzo różne samochody,nowsza jest bardziej spokojna a starsza jest jak szczeniak-cały czas chce się bawić :D nie wiem jak to opisać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.