Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doczytałem jeszcze że ten 2,5 to silnik N52 25B który w latach 2006-2008 miał problemy z tłokami i popychaczami

i że ogólnie problemowy silnik. Mam nadzieję że to komuś może się przydać. Mnie odstraszyło skutecznie.


Ten egzemplarz biały z Japonii który ma skrzynię manualna ale zautomatyzowaną to z kolei doczytałem że ta skrzynia może być dość awaryjna

to ręczna skrzynia w której "naciskanie" sprzęgła i zmiana biegów odbywa się bez udziału kierowcy po ręcznym "wciśnięciu" zmiany biegu

i w związku z tym że jest sporo części mechanicznych i hydraulicznych dodatkowo jest się co psuć.


NIc. Pozostaje czekać na jakiś fajny egzemplarz 3.0 a jak nie starczy cierpliwości to 2.5 :(

Jakby ktoś uważał że jakieś auto jest warte zainteresowania to byłbym wdzięczny za informację.


Zastanawiam się jeszcze ze chyba mało użytkowników i zainteresowanych BMW Z4. W tym wątku za wiele osób ani nie pyta o auta ani nie odpowiada.

Aż tak niewielkie zainteresowanie tym autem??


A co można o tym aucie powiedzieć?

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-z4-e85-lci-2-5-benzyna-CID5-IDKRuTZ.html/?isPreviewActive=1&sliderIndex=0

  • Moderatorzy
Opublikowano

Te auta maja 15 lat nie ma bezawaryjnego silnika.

m54 przed liftem może ciągnąć olej przy przebiegach 250k+ i słabym serwisie olejowym na długich interwałach, a tak to pancerna jednostka.

n52 to jego następca, lżejsza konstrukcja i piszą coś o ticking noise na forach, ale ja nie miałem w trzech autach z tym silnikiem ani jednego problemu, ale to były przebiegi 50-100k km nabite.

Bierz każdy silnik, tylko nie n46 2.0, bo to padaka.

Auta do oceny wklejaj tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

Jedno auto jeden temat i VIN w temacie.

Opublikowano
ten za 79900 stał 2 lata temu za 89000 i tak stoi 2 lata niejeżdżony na sprzedaż, albo 2,5 już.

Cena absurdalna.

 

Obecna cena to 74900 już

A jaka wg Ciebie by było godna zastanowienia.

Może skoro tyle stoi to jakby się pojechało porozmawiać skłonni by byli coś jeszcze opuścić?


próbuję oceniać cenę po przeglądaniu aut z niemiec.

Ich cena dla tak niskiego przebiegu i auta z 2007 roku to ok 12 tys Euro lub więcej

Czyli jakieś 65 tys po zapłaceniu akcyzy.

Gdyby cena np spadła do 69 czy warto by było się nim zainteresować?

Co uważasz?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie ma opcji, to auto na polskie realia jest warte max 55k zł, a że dealer sobie narzucił zarobek 20k zł, no cóż. Auto jak stało 2 lata to nic dobrego z nim nie będzie.

Inna sprawa, że widać szkodę w historii.

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Szkoda w historii.

Tu się zaczynają już wydatki związane z tym motorem, jak masz kasę dodatkowo na start to możesz sprawdzać.

Opublikowano
Szkoda w historii.

Tu się zaczynają już wydatki związane z tym motorem, jak masz kasę dodatkowo na start to możesz sprawdzać.

hmm... koleś napisał, że nie ma szkody żadnej w opisie. gdzie znalazłeś szkodę?

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czarna z USA, brak spryskiwaczy. Ukrywa VIN. Brak przeciwmgłowego tył, nie przejdzie przeglądu. Napinacz pasa po strzale.

Druga nie jest bezwypadkowa, ta pierwsza raczej też nie w końcu to USA.

Opublikowano
Czarna z USA, brak spryskiwaczy. Ukrywa VIN. Brak przeciwmgłowego tył, nie przejdzie przeglądu. Napinacz pasa po strzale.

 

Co do czarnej mam VIN, ściągnąłem Carfax, mam fotki z aukcji. Wygląda bardzo dobrze, przez całą historię czysto, na koniec - uszkodzenie z tyłu, nieco po prawej stronie, wgniotka klapy, pewnie wymieniony zderzak, niemal na pewno nie uszkodzona konstrukcja auta. Tyle o nim wiem. O szarym nie wiem niestety nic.

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież w USA nie ma wymogu montowania układu czyszczącego, który jest w EU.

Tylko Z4M w USA miało spryskiwacze.

Pisałem to w odniesieniu do przeglądu/kontroli drogowej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zgadza się, nie ma takiego wymogu w USA i dlatego o tym napisałem.

Źle zrozumiałem Twoją poprzednią wypowiedź, bo o przeglądzie piszesz w kolejnym zdaniu :)

Opublikowano

Uwaga na ten egzemplarz!!!! WBABT51040LR88066

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-z4-bmw-z4-e85-3-0-231km-2005r-doskonaly-stan-CID5-IDMouwA.html


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-e85-3-0-231km-2005r-doskonaly-stan-ID6EdCSU.html


Wrócił właśnie na rynek w „doskonałym stanie”… jak twierdzi bajkopisarz z ogłoszenia.

Oglądałem to auto na początku października u pierwszego właściciela w kraju (jest dedykowany post - szukaj po numerze VIN ).

Po pierwsze auto z 2003 roku a nie 2005, malowane kilka razy, bardzo mocno porysowane podwozie (progi, przedni zderzak i powyrywane wszystkie plastiki pod silnikiem).

Silnik do remontu - zalany 10W60 (wiadomo dlaczego) i jak wyjąłem bagnet to był prawie suchy (lekko zamoczona końcówka, czyli poziom poniżej minimum) - poza tym wycieki standardowe dla M54 (podstawa filtra oleju, bagnet, miska olejowa).

Opony bardzo zmęczone jak na ich wiek + jedna z nich jest o rok starsza niż pozostałe - jak dla mnie zbieranina używek.

Środek zmęczony, ale adekwatny do przebiegu (ten jak widzę nie zmienił się).

Nie wiem jak zawieszenie, skrzynia, hamulce i układ kierowniczy - bałem się uruchomić silnik, a co dopiero ruszyć z miejsca, jak zobaczyłem stan oleju.


Auto było wystawione za 29k do negocjacji i jak dla mnie ta cena była mocno zawyżona jak za ten stan auta.


Pozdrawiam

Opublikowano
Uwaga na ten egzemplarz!!!! WBABT51040LR88066

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-z4-bmw-z4-e85-3-0-231km-2005r-doskonaly-stan-CID5-IDMouwA.html


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-e85-3-0-231km-2005r-doskonaly-stan-ID6EdCSU.html


Wrócił właśnie na rynek w „doskonałym stanie”… jak twierdzi bajkopisarz z ogłoszenia.

Oglądałem to auto na początku października u pierwszego właściciela w kraju (jest dedykowany post - szukaj po numerze VIN ).

Po pierwsze auto z 2003 roku a nie 2005, malowane kilka razy, bardzo mocno porysowane podwozie (progi, przedni zderzak i powyrywane wszystkie plastiki pod silnikiem).

Silnik do remontu - zalany 10W60 (wiadomo dlaczego) i jak wyjąłem bagnet to był prawie suchy (lekko zamoczona końcówka, czyli poziom poniżej minimum) - poza tym wycieki standardowe dla M54 (podstawa filtra oleju, bagnet, miska olejowa).

Opony bardzo zmęczone jak na ich wiek + jedna z nich jest o rok starsza niż pozostałe - jak dla mnie zbieranina używek.

Środek zmęczony, ale adekwatny do przebiegu (ten jak widzę nie zmienił się).

Nie wiem jak zawieszenie, skrzynia, hamulce i układ kierowniczy - bałem się uruchomić silnik, a co dopiero ruszyć z miejsca, jak zobaczyłem poziom oleju.


Auto było wystawione za 29k do negocjacji i jak dla mnie ta cena była mocno zawyżona jak za ten stan auta.


Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wszystko co zauważyłem na pierwszy rzut oka:

auto z USA, więc oczywiście walone i wożone wózkiem widłowym po placu. Wykup raport po wcześniejszym załatwieniu i wstawieniu tu VIN, to się dowiemy jak mocno walona była

rejestracja przymocowana z boku zderzaka, jak to wygląda nie skomentuję

wydech z puszek coca coli

tylny dufyzor jakiś z chin

dokładany spoiler

dokładana nalepka M na klapie i boczne również z bazaru

dywaniki za 45 zł

malowane wszystkie elementy wnętrza w piano black

brak spryskiwaczy lamp przód, bo to wersja USA

brak przeciwmgłowego tył - leci dowód

gazowanie tego pojazdu to profanacja

Nawet jeśli była lekko strzelona, to Z4 z USA nie jest warte 40k tylko 30k zł. PS: wnętrze za zdjęciach jest przeorane jak wnętrze e46, więc na żywo będzie dramat.

Opublikowano

Witam serdecznie, obecnie poszukuje z4 dla siebie, niestety oferta rynkowa jest strasznie słaba.

Na otomoto w granicach 40 k są takie 3 sztuki:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-5i-177km-6-biegow-po-lifcie-europa-skora-model-2007r-bezwypadek-ID6EenEK.html?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-jedyne-takie-bmw-z4-e85-2-5-192-ps-navi-kolor-xenon-alu-18-skora-ful-ID6E1oNC.html?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-5i-192km-skora-grzane-fotele-pdc-klimatyzacja-oplacony-ID6EcaKN.html?

ta pierwsza to polift z silnikiem 2.2, stoi chyba póki co najkrócej, dwie pozostałe mają silniki 2,5 192 km, już jakiś czas wiszą na otomoto.

Jak myślicie Panowie (i Panie, jeśli jakieś czytają), czy jest sens oglądać którąkolwiek z w/w sztuk, czy lepiej odpuścić temat i ściągnąć coś z Niemiec / Szwajcarii ?

No i czy jest sens kupować wersję 2.5 192 km czy lepiej poczekać aż pojawi się jakieś ładne 3.0 231 km ? (kryterium to przede wszystkim fun z jazdy)

to mój pierwszy post na forum, z góry dziękuję za odpowiedź :)

  • 4 miesiące temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nadkole czy błotnik?

Błotnik ani lewy ani prawy nie jest dobrze spasowany, ale możesz pojechać jak masz blisko, co ci szkodzi.

Felgi zamiennik, opony zimowe budżetowa marka, słaby początek. Jak to było jeżdżone jesienią i w zimę to w wannie na dach pewnie gnój jest i pompa zaraz siądzie. Jeszcze jak stało pod chmurą...

No ale to 2.0 za 31k zł, to się rewelacji nie spodziewaj.

Szkody są w historii.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

szukam BMW Z4 3.0i do +/- 45k. Natrafiłem na egzemplarz z linku. Jest warta zachodu jechać 150km w jedną stronę oglądać? Rozmawiałem z mechanikiem i proponował mi z 3.0 tylko M54, wiadomo problem z olejem, ale N52 (3.0 SI) niby jeszcze gorszy. Skrzynia automat, czytałem o SMG, że mocno awaryjny, nie biorę nawet jej pod uwagę. Czy "ten" automat jest też tak awaryjny? Zmienia w miarę szybko biegi, przyjemnie czy szukać tylko manuala?

Na co warto jeszcze w Z4 zwrócić szczególną uwagę? Jak nie ten egzemplarz to może macie na sprzedaż coś ciekawego?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-piekny-z4-3-0-automat-ID6EAxRx.html?


Pozdro,

Szymon

  • Moderatorzy
Opublikowano

N52 (3.0 SI) niby jeszcze gorszy.

Nie znajdziesz 3.0si bez 70k zł+ w Polsce a w DE od 90k zł.

Mechanik gada bzdury, bo m54 może pić olej na potęgę i tak chyba tu jest bo będziesz MINIMUM 7 właścicielem, gdyby liczyć w DE jednego. Auto miało 5 właścicieli w PL.

Czego się mechanik boi w n52?

Tek egzemplarz wygląda ciekawie biorąc pod uwagę ostatni rok śledzenia otomoto. Same kapelusze się trafiały.

5b automat. Produkcja 2002 a nie 2003, to niezłe jaja. To pierwszy z pierwszych egzemplarzy. Jeszcze nigdy nie widziałem daty produkcji 2002 w e85.

Z ciekawszego wyposażenia ma alarm, sportowe zawieszenie, navi i HiFi.

Nie ma bocznych oznaczeń modelu a powinny być. Zaciski i felgi po renowacji.

Opublikowano

Dzięki za odp.


Tak, wiem że M54 lubi pić olej. Źle ubrałem trochę w słowa... mechanik zasugerował, że pomiędzy M54, a N52 zdecydowanie poleciałby bardziej M54. Opowiadał różnice między nimi, ale że było to parę tyg temu, a ze mnie mechanik żaden, to zapomniałem :D więc nie chce pisać głupot. Właśnie w CEPiK też zauważyłem tę "5tke" właścicieli w PL od 2008, ostatni ma auto od 6.2021. Od 2015 przejechane tylko 10k. O skrzyni nic złego nie napisałeś, tylko że 5b, więc mam rozumieć że jest "ok"? Chyba zadzwonię, pogadam, może podjadę, ale jestem coś sceptycznie do niej nastawiony. Jeżeli kupię to na pewno się pochwalę :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.