Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2.0 odpada. Mam auto 210 konne aktualnie i to praktycznie nie jedzie. Jakbym miał się przesiąść na 150 to bym ocipiał.

3.0i + Stage1 bym wrzucił na te 300KM +.

 

SMG widziałem jedną 'lalkę' i stan bajka, ale to SMG mi nie podchodzi, a lubię dynamiczną jazdę z pełną kontrolą sprzęgła i wajchy.

Kasa w sumie nie gra roli, ale nie chcę polifta bo mi się nie podobają. Stąd 2003 - 2006 3.0i manual. A w tej wersji to chyba są 3 w kraju na portalach.

Z niemiec żal mi płacić 18 czy tam 20% akcyzy - chyba, że może handlarze potrafią to obejść?

Bo załóżmy 20% z 40000 zł to jest 8000. W tej cenie dostanę silnik, robotę na przełożenie, sprzęgło, remont zawiasu.

Po co mam wówczas przepłacać za akcyzę. W takim przypadku wolę odpowiednio taniej w Polsce kupić.

Ale jakbym miał możliwość z przeiegiem do 130 tkm z niemiec i z akcyzą normalną kupić to od razu bym kupił, Może ktoś tutaj tak robi?

Na chwilę obecną wybór widzę, że jest zerowy na naszym rynku. Chyba 2 czy 3 sztuki 3.0i w kraju.

2.5 czy 2.0 mnie nie interesują absolutnie. Jak komuś 150 KM wystarcza to fajnie ;)

Te 230 szału nie robi, ale tak liczę, że ze Stage 1 czy 2 pojedzie już ładnie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś wie gdzie w okolicach Warszawy (okolice jednak w kierunku północy) DOBRZE sprawdzi mi ktoś przed zakupem Z4M?

Profesjonalnie, rzetelnie, czy rzeczywiście bezwypadek, jakieś podstawowe kwestie mechaniczne. Nie chciałbym władować kupę kasy w trupa.

Wiem, że nikt mi silnika nie rozbierze, ale jak ktoś jest specjalistą to od razu stwierdzi kluczowe kwestie.

ASO raczej odpada bo nie mam z nimi dobrych doświadczeń, zero kreatywności, sprawdzają według klucza.

Nie szukam taniego 'sprawdzacza' tylko dobrego.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Natrafiłem na takie BMW dosyć sporo pomodzone co oczywiście jest minusem- zmiana maski, zderzaków i silnika z tego co widze po VINie, takze pewnie był dzwon, kwestia jest taka, czy jak jest dobrze zrobione to warto pchać sie w takie auto? i co z ceną czy nie jest za wysoka przy takim ryzyku dla kupującego?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-3-0i-prawie-jak-z4m-ID6yVtb7.html#69675e3e70


VIN: WBABT11020LN59355

Type code: BT11

Model: Z4 2.2I (EUR)

E-F-R series: E85

Series: Z

Type: ROADST

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M54

Displacement: 2.20

Power: 125 (170 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: LASW - LEDER OREGON/SCH

Prod.date: 2005-03-01


silnik byl zmieniany wiec pewnie dosc spory dzwon , warto?

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
2.0 odpada. Mam auto 210 konne aktualnie i to praktycznie nie jedzie. Jakbym miał się przesiąść na 150 to bym [bAD].

3.0i + Stage1 bym wrzucił na te 300KM +.

 

Całkowicie się z tym nie zgodzę. Mam aktualnie na sprzedaż BMW Z4 2.0 którym jeździłem 6 lat i przyspieszenie 8,2 sek do setki spokojnie wystarcza do dynamicznej jazdy. Idę o zakład, że Twoje 210 konne auto ma osiągi zbiżone do Z4 2.0, bo Z4 jest lekkie. Myślę, że można śmaiło żałożyć, że 150km w Z4 to mniejwięcej 200 km w zwykłym, cięższym aucie. W zasadzie każdy silnik poza 2.2 jest dobry w Z4. Wiadomo, że 3.0 bedzie najszybszy, a 2.0 najbardziej oszczędny. Ja wychodzę z założenia, że jak ktoś chce jeździć sportowo to i tak nie kupuje Z4 tylko całkiem inny rodzaj samochodu (nie roadster).


Pojawił się również temat skrzyni automatycznej - dla mnie automat w roadsterze to pomyłka. Tylko manual!


Tytułem końca - dlaczego ja zakupiłem Z4 z motorem 2.0? Śmiesznie niskie koszty utrzymania/serwisu/napraw tego motoru, oraz fakt, że w polsce (a i pewnie w europie) znalezienie bezwypadkowego nie katowanego silnika 2.5 lub 3.0 graniczy z cudem. Z4 z silnikiem 2.0 jeździli raczej ludzie którzy lubią dynamiczną jazdę rekreacyjną, a nie mistrzowie prostej czy 1/4 mili jak w 3.0 ;)

Edytowane przez kubakabi
Opublikowano
Każdy swoje chwali. Ja mam 3.0 SMG i wcale nie jest zajechane,ma zapas mocy i fun z przyspieszania ,natomiast 2.0 "objeżdżają byle auta z kurą na masce , czyli lipa. Manual nie jest fajny w sportowych autach , automaty szybciej zmienią biegi niż człowiek. W rekreacyjnej jeździe roadsterem zamiast napawać się widokami trzeba mielić biegami, a po mieście manual to masakra. Miałem w Z3 manual i nigdy więcej nie chcę manualnej skrzyni, wszyscy którzy pojeździli automatem nie chcą już słyszeć o manualu. Manual sprawdza się jako zabezpieczenie antykradzieżowe w USA :)
Pozdrawiam
Opublikowano

Czołem Forumowicze,


dostałem propozycję zamiany swojego samochodu na BMW Z4. Mój samochód to Laguna III Coupe GT 2.0 z którego jestem średnio zadowolony, bo francuz, bo elektronika itp. Od zawsze chciałem Z4, ale teraz biję się z myślami, bo:


Z4 jest z USA, co ogólnie mi nie przeszkadza, ale nie wiem czy części są te same co do europejskiej wersji?

Z4 wymaga sporego nakładu pracy zarówno jeśli chodzi o detailing i jak o mechanikę, ponieważ:

-świeci się kontrolka BREAK

-świeci się kontrolka PASSENGER AIRBAG OFF (nie próbowałem włączyć, możliwe, że jest wyłączona)

-silnik to 2.5 z automatyczną skrzynią biegów. NIe wiem, czy te 192 konie były odczuwalne podczas jazdy. Nie wydaje mi się, żeby skrzynia muliła, ale nie odczułem ani szybkiego przyśpieszenia, ani siły tylnego napędu.

-na stałe świecą się kontrolki: DMC, Enginge service soon, DSC (kierownica ze straszłką :))


Drodzy, doradźcie proszę co robić. Auto fajne jak na swoje lata, doprowadzę je do blasku własnymi siłami. Zamieniam się stosunkowo tanio więc istnieje możliwość dołożenia do mechaniki, jednak nie chciałbym popłynąć. Auto ma mi służyć tylko do jazdy po mieście, ew. mazury latem itp.


Powiedźcie czy naprawa wymienionych przeze mnie usterek będzie kosztowna i gdzie Waszym zdaniem najlepiej zrobić je w Warszawie.


Wszystkim serdecznie dziękuję za odpowiedź.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Będzie bardzo kosztowna. Znaczy to tyle, że BMW było robione na sztukę.

Poza tym, wersja z USA nie ma zapewne spryskiwaczy lamp przednich. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał lampy. Nie ma tylnego przeciwmgłowego, które jest wymagane przez prawo. Nie powinno przejść przeglądu, ale pewnie przejdzie, wiadomo jak jest.

Masz cała choinkę kontrolek do sprawdzenia. Trzeba pokasować błędy komputerem przejechać się i zobaczyć jakie się pojawią znów, nie można wróżyć.

Zobacz czy napinacze pasów są w porządku, sprawdź lakier.

Napinacz to koszt 550 zł, ja w poprzednim ze stanów musiałem wymienić wiązkę drzwi - 700 zł, nie ma tego na allegro. Sterownik główny trzeba będzie przeprogramować, rozebrać tunel. Do tego inne czujniki sensory, zabawa idąca w tysiące, jak chcesz mieć sprawne auto. Odpuść auta z USA dobrze radzę. Nie masz co poruszać detailingu jak auto to szrot.

Pokaż mi zdjęcia, to powiem więcej.

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź.


Auto w Polsce jest od ponad 8 lat, teraz ok 5 lat u jednego właściciela.


to jest to bmw: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bwm-z4-romaster-hardtop-sprzedam-lub-zamienie-ID6zTXMn.html#cc31fe5c9f


Jest też problem z drzwiami pasażera - nie otwierają się od zewnątrz, ale sądzę, że to nie jest duży problem.


Daj proszę znać co myślisz. Nie musi być to perfekcyjny samochód, ale nie chciałbym, aby co chwile coś z nim było nie tak.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko ze zdjęć na szybko:

-brak podkładki pod tablice rejestracyjna,

-dokładane czujniki parkowania,

-oznaczenie silnika 2.5i na lewym i prawym błotniku było odklejane, pewnie malowane,

-oznaczenie Z4 na klapie to samo,

-zaślepki zamiast wkrętów w miejscu chowania rolety na dach w bagażniku.

Nie muszę wspominać, że prędkościomierz ma również prędkość w milach na godzinę.

Tak jak mówiłem, brak tylnego przeciwmgłowego, aby było to zrobione poprawnie musisz montować moduł świateł z tym guzikiem dostępnym, jak na europę, a jak wiadomo w tym module zapisuje się przebieg pojazdu, trochę babrania. Chcesz się w to bawić to baw, ale szybko się tego z głowy nie pozbędziesz. już na wstępie mało kto interesuje się Z4, a tu jeszcze ze stanów.

Prawdopodobnie zawróciła ci w głowie sylwetka tego auta, ja wiem robi wrażenie, ale na chłodno oceń, bo wielu problemów tu jeszcze nie widać.

Opublikowano

Naszło mnie jedno pytanie, na które chciałbym poznać Waszą odpowiedź.


Jak powinna wyglądać sytuacja ze skrzynią biegów? Jaka powinna być różnica pomiędzy trybem normalnym, a trybem sport w zmienianiu biegów?

Czy te 192 konie w Bejcy powinny być takie, że "wyrywają z kopyta" i "zamiatają tyłem" czy właśnie takie spokojne, opanowane?


Pytam, bo podczas jazdy przy około 120km/h nie odczułem tej mocy tylnego napędu. Wcześniej byłem właścicielem Focusa ST, który "wyrywał" przy lekkim dodaniu gazu.


Podsumowując - ile wg Was będzie kosztowało doprowadzenie tej Z4 do stanu używalności? Pytam, bo mam okazję wziąć ją mega tanio, taniej niż wartość rynkowa i nie mam problemu, żeby dołożyć i się pobawić.


Czy polecacie jakiś dobry/tani warsztat w Warszawie, gdzie mogę skasować błędy i ewentualnie naprawić samochód?


Miłej majówki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tryb sport wpływa na dwie rzeczy, zmienia się charakterystyka układu kierowniczego, oraz auto żwawiej reaguje na gaz. Jest to sprzężone z większym otwieraniem przepustnicy już przy małym depnięciu.

Nie powiem Ci ile będzie kosztowało naprawienie auta, bo nie wiem co jest zepsute.

Nie ma dobrego i taniego warsztatu. Sądzę, że już oczami wyobraźni kupiłeś to auto. Napalenie minie jak do Ciebie dojdzie co z nią jest nie tak.

Jak przy 120 km/h zrobiłeś kickdown, to jeszcze powinno być trochę zapasu mocy i powinieneś czuć, że dobrze idzie. 200 KM to nie jest nie wiadomo ile, musisz o tym wiedzieć.

Opublikowano
Jest to mój pierwszy post więc chciałem przywitać wszystkich forumowiczów. Dwa tygodnie temu zakupiłem BMW Z4 2,5 z 2003 roku i jestem w trakcie jej odrestaurowywania więc mogę powiedzieć co nieco o kosztach jakie już poniosłem i jakie muszę jeszcze ponieść żeby zobrazować ile trzeba zainwestować w egzemplarz, któremu przy zakupie daleko do ideału. Mój egzemplarz został sprowadzony z Niemiec jednak jego właściciel pod koniec swojej historii z Z4 niezbyt przywiązywał wagę do jej wyglądu i estetyki, wpadł na genialny pomysł i prawy bok auta postanowił budżetowo przemalować czyli po prostu potraktował auto lakierem w sprayu..możecie sobie wyobrazić jak to teraz przepięknie wyglada gdy lakier zmatowiał i spękał..ogólnie po wizycie u lakiernika została postawiona diagnoza..pomalować całe auto..zwłaszcza że jest w kolorze srebrnym a nie jest to łatwy kolor do malowania częściowego..koszt lakierowania auta 3000zl.. następnie w związku z przebiegiem auta podchodzącym pod 160tys i wytartą skórą na boczkach foteli przeprowadzam gruntowną renowację u specjalistów..koszt za 2 fotele 1tys..następnie obszycie kierownicy 250zl..Niemiec lubił też sobie zakopcić w kabinie i to napewno nie raz ani nie dwa więc przepranie wnętrza w studiu detailngowym jakieś 250zl..następnie lampy do spolerowania bo mają ryski i zmatowienia..ok 250zl..do tego serwis olejowy, wymiana gum stabilizatora, tulei wahacza, ustawienie zbieżności, wymiana spalonej przetwornicy xenon, nowe żarniki i robocizna- łącznie 1500zl..łączne koszty jakie podliczyłem wyniosą mnie około 6tys zł..i gdyby nie to że auto kupiłem w baaardzo aktracyjnej cenie a silnik, dach i napęd jest w idealnym stanie to lepiej byłoby poszukać czegoś droższego ale w lepszym stanie..odnośnie silnika to nie wyobrażam sobie Z4 z silnikiem mniejszym niż 2.5 i nie 6 garowym..ten rzędowy motor to po prostu bajka i każdy na ulicy zwraca na niego uwagę..co do skrzyni..na codzień jeżdżę nowym tiguanem z dsg i do auta do codziennego użytku nie kupiłbym manuala za żadne skarby ale jeżeli chodzi o Z4 to tylko manual..dla mnie automat w takim aucie z takim silnikiem zabija zupełnie radość z jazdy tym wyjątkowym samochodem..
  • Moderatorzy
Opublikowano

Musisz zrozumieć, że rozumujesz w według swojego widzimisię, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czym są Twoje koszty, skoro ja płacę za filtry 450 zł, nowe koła z oponami 5-6 tys.

Kwoty robią na tobie wrażenie, bo tyle kosztuje utrzymanie auta, a serwis BMW co roku w salonie to zostawiasz 1k+ zł.

Czym są te Twoje 6 tys. zł? Nie załamuj się :)

Jechałeś 3.0si z automatem? Przedlifty miały SMG lub aut. 5 birgów, polifty 6. Uwierz mi, że łopatki przy kierownicy to jest zabawa.

Pije do tego, że nie jesteś wyrocznią skrzyń, jak ktoś chce automat to niech kupi automat. Tak samo ja mogę powiedzieć, że tylko 3.0, nie wiem jak można kupić 2.5 :?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

WItam wszystkich forumowiczów. Przymierzam się do zakupu Z4. Moją uwagę zwróciło jedno ogłoszenie. Pierwszy raz przymierzam się do zakupu tego typu auta i nie wiem za bardzo na co zwracać uwagę :mad2: . Wkleję link z otomoto i może ktoś podpowie co widać na pierwszy rzut oka . Pozdrawiam.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-roadster-3-0i-231km-wzorowy-stan-zadbana-aso-ID6AuhL2.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=66174272


A tutaj zdjęcia Zetki w lepeszej jakości.


https://photos.google.com/share/AF1QipNQnSLTgq-ARg8OIfGozKMhcUZ_IIlIaZJV1A_hwVsxr3SbH12uXcjh2GN-UfVf4A?key=Mkd3bFNQYWZfQUotS05mblkzNDBkckMwc1VBVXNR

  • Moderatorzy
Opublikowano

To auto ze Szwajcarii. Trzeba zapłacić akcyzę 18% i widzę, że cło zapłacił, a to też spora kwota. Teraz odpowiedz sobie na pytanie ile była warta przed tym.

Wyposażenie skrajna bieda. Poza pakietem lusterek, tempomatem i parktronikiem nic tam nie ma. nawet multifunkcji.

Przy tym przebiegu możliwe, że trzeba będzie zrobić większy serwis. Możliwe zawieszenie, gdzie tylne amory swoje kosztują i aby je wymienić trzeba pół bagażnika demontować i półkę pod dach. Wycinać osłony itp.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum pragnę wszystkich przywitać.

Przymierzam się do kupna Z4, silnik nie musi być 3litrowy, myślę, że 2.0 lub 2,5 wystarczy.

Proszę o opinie na temat 2 aut zalinkowanych poniżej:


Rok 2008, przebieg 68 tys, cena 38tys, silnik 2.0

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-zamiana-2-0-150ps-xenon-skory-68000km-ID6AhHiY.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8


rok 2006, przebieg 120 tys, cena 43tys, silnik 2.5

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-piekna-nie-zawodna-bmw-z4-2-5-si-cabrio-jedyna-w-takim-stylu-polecam-ID6A9O5Q.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8


Przeglądając mobile de dochodzę do wniosku, że praktycznie takie przebiegi są nieosiągalne dla tak starych aut. Zakładam, że coś było grzebane z przebiegiem. Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć coś więcej na temat wyposażenia tych aut? Czy cena jest adekwatna do wyposażenia oraz silnika? Jestem w stanie zweryfikować w jakiś sposób faktyczny przebieg auta? (wizualnie wiem na co patrzeć, oraz wiem jak powinien pracować zdrowy silnik bo posiadam długi czas e46)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwsze auto ma cofnięty przebieg. Handlarz sprzedaje z konta prywatnego.

W drugim aucie lampy z wersji 3.0si, w tym modelu powinny być czarne, grill czarny - to się zgadza, bo szary był w 3.0si. I jeszcze użytkowane przez kobietę...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Mam takie szybkie pytanie, zastanawiam się nad kupnem BMW Z4 2.5 lub 3.0 w automacie.

Powiedzcie mi czy ten automat nie zabije tego auta i czy będzie jakiś fan z jazdy?

Czy lepiej nie pchać się w automat?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Automat jest świetny.

Przed liftem 5 biegów bez łopatek przy kierownicy z automatyczną skrzynią.

Przed liftem skrzynia SMG z łopatkami.

Po lifcie skrzynia automatyczna 6 biegów łopatkami.

Opublikowano

O.K jest to zwykły automat bez łopatek.

Chodzi mi też o to czy będzie frajda i zabawa takim autem w automacie przy tych silnikach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.