Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę o zakupie Z4 w najbliższym czasie. Mam w związku z tym prośbę - czy moglibyście mi przybliżyć kilka tematów, żebym mógł zorientować się w niektórych szczegółach użytkowania:

 

1. Jak wygląda spalanie paliwa w tym samochodzie? Wiem, że w necie dostępne są różne opracowania, ale chciałbym to usłyszeć od prawdziwego użytkownika.

 

2. Czy jest problem z zakupem części? Tzn. czy są one trudno dostępne albo drogie?

 

3. Czy obsługa serwisowa takiego auta jest droższa od obsługi bardziej popularnych aut? Czy cena zwykłego przeglądu jest wysoka, czy może porównywalna z ceną przeglądu popularnych samochodów?

 

4. Czy części eksploatacyjne są drogie? (filtry, płyny, klocki itp.)

 

5. Czy samochód jest awaryjny? Czy jest coś, co się często psuje i na co narzekacie?

 

 

Będę bardzo wdzięczny za Wasze odpowiedzi na powyższe punkty.

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Jaki silnik chcesz w niej miec ? To podstawowe pytanie.

 

Klocki, filtry itp.beda pasowac z E46 wiec nie beda drogie .

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Silnik nie gra roli. Jak znajdę auto dobrym stanie, zadbane itp. to kupię nie zważając na to czy jest bardzo szybki, czy bardzo bardzo szybki.
Opublikowano
coupe, cabrio? auto produkowane w USA, początek produkcji to problemy z elektroniką, 1.9 pali około 9litrów, 2.5 około 11, 3.0 około 12. Pękają sprężyny śrubowe zawieszenia
ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano

Widzę,że mało jest użytkowników czwórki na forum albo się nie ujawniają :(

W moim żywotnym interesie wzywam do dalszego drążenia tematu.

Opublikowano
oj malo malo . Ja oprocz Kokosa widzialem chyba tylko jeszcze jednego usera z4 ktory tu cokolwiek napisal (tzn w dziale z). a mowa o userze : 3zeta
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Z4 2.0, a wiec 4 cylindry 150 KM

Przeglady zgodnie ze wskazaniem, pierwszy po 25.000km:

- olej, klocki przod, filtr kabiny, plyn hamulcowy.

Zrobilem juz poza ASO, bo auto przy koncu gwarancji, wyszlo 1000 PLN

W ASO chcieli prawie 2.000 PLN

 

Spalanie

minimalne w trasie: bardzo spokojna jazda 6,7

autostrada 160-180 10 l.

Spalanie przy spokojnej jezdzie w Warszawie w wakacje bez korkow 10,5 litra, przy normalnej jezdzie w Warszawie, przy korkach 12 litrow.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Z4 2.0, a wiec 4 cylindry 150 KM

Przeglady zgodnie ze wskazaniem, pierwszy po 25.000km:

- olej, klocki przod, filtr kabiny, plyn hamulcowy.

Zrobilem juz poza ASO, bo auto przy koncu gwarancji, wyszlo 1000 PLN

W ASO chcieli prawie 2.000 PLN

 

 

a wjakim serwisie robiles przeglad :?: ja mam juz dosyc ASO :evil: ale wolalbym taki gdzie podlacza do komputera, wszystko zrobia dobrze i nic nie zapsuja :?

Opublikowano

Co do Z4 2.0 ...hmm...mocy brakuje w kazdym aucie

Z4 jest bardzo lekkim autem, wiec 8,2 do 100km/h w Warszawie wystarczy.

Mimo, ze 4-cylindry uklad wydechowy jest przyjemnie zestrojony, ale 6 garnkow to niestety nigdy nie bedzie :(

Problem robi sie na trasie, szczegolnie w Polsce gdy chce sie pojechac na prawde sportowo do 160 jest ok...potem juz slabnie. Chociaz z gorki udalo mi sie w Niemczech do 250km/h dociagnac.

Auto ma bardzo dobra aerodynamike, bo nawet z otwartym dachem jedzie spokojnie 230km/h (na 5 biegu).

Fantastyczne jest to ze do 180km/h z otwartym dachem pasazer slyszy co mowisz, bez krzyku:)

Auto po liftingu jest zdecydowanie bardziej dopracowane niz przed

(chodzi tu o pierdoly - wykonczenie, pukajace zamki, ladniejsze lampy z tylu etc). No i przede wszystkim przy slabych motorach ma 6-biegowa skrzynke.

 

Serwis robiem tutaj

www.serwisbmwosowiecki.pl

 

Szybko, rzetelnie, przynajmniej mozna patrzec na rece, w przeciwienstwie do ASO duzo taniej, zamienniki z Intercarsu klocki np sa identyczne jak oryginaly: Textar a tu textar z logo BMW.

Co do komputera to pelna wersje w Warszawie maja je chyba tylko ASO.

Mowie tu o wersji GT1, ktora pozwala dodawac urzadzenia (np multifunkcje do kierownicy). Ale jezeli z autem sie nic nie dzieje to komputer raczej niepotrzebny. Taki do wykasowania przebiegow (klocki, olej) maja i tam

Beste Maschine der Welt
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

moja Z4 z motorem 2.5 i automatyczną skrzynią w trasie pali 10l. w miesci 14l. W trasie czesto jezdze powyzej 120km/h w miescie normalnie.

Uzywam jej od roku i moge powiedziec ze bez kłopotów.Polecam !!! ceny serwisowania na normalnym poziomie jak dla mnie ten model pozbawiony jest wad.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
moja Z4 z motorem 2.5 i automatyczną skrzynią w trasie pali 10l. w miesci 14l. W trasie czesto jezdze powyzej 120km/h w miescie normalnie.

Uzywam jej od roku i moge powiedziec ze bez kłopotów.Polecam !!! ceny serwisowania na normalnym poziomie jak dla mnie ten model pozbawiony jest wad.

Pozdrawiam.

 

14litrów w mieście?

To chyba żart. Mam Z4 3.0i z manualem. Auto w mieście pali 10-12l.

Na trasie schodzę poniżej 10l. Jeżdżę jeszcze 335i z automatem. Tutaj zgoda. Spalanie w mieście dochodzi mi do 14-16l/100km...ale po dwóch tygodniach jazdy od zatankowania i to na krótkich odcinkach, gdzie silnik praktycznie nie osiąga temperatury roboczej.

Zresztą nawet przy dieslu znajdzie się "fachowiec", któremu auto spala 12l/100km a innym o 2-3litry mniej

Opublikowano
Przeciez kolega napisal ze ma automat, a jak wiadomo automaty z reguly wiecej spalaja od manuali . Wiec 14l w miescie wydaje sie byc normalne . A to ze ty masz silnik 3.0 a on 2.5 to nie robi duzej roznicy bo rodzina silnikow jest ta sama .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ja mam Z4 2,2 170KM w mieście pali mi 12 na trasie ok 9 a pooli nie jeżdżę. Sprawuje się dobrze. raz padło mi wspomaganie. nowe to koszt 7000PLN ale używane kupiłem za 600PLN. poza tym auto jest ok.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Pierwszy raz słyszę zeby w z4 były 4 cylindry :shock: ,jak juz to 6cylindrów i 2,2 l-170 km :cool2:

 

Jest w 2.0i R4 1995 cm3 110 kW (150 hv)

 

Pozdrowionka

Opublikowano

Miasto miastu nie rowne:)

Moje 530i w gigantycznych warszawskich korkach potrafi pali regularnie ponad 16:(

Beste Maschine der Welt
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy,w itam serdecznie,

 

mam 2-zapewne prozaiczne pytania-ale nie jestem biegły jesli chodzi o z4.

1.Od kiedy z4 jest po liftingu?

2.Czy do cabrio mozna dokupic hardtop?Jaka cena?Załózmy,że chodzi o nówkę jak i o uzywkę.

 

Bedę wdzieczny za odpwoiedź

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
ad2: pewnie ze mozna dokupic. Jesli chodzi o cene to polecam allegro.pl, ewentualnie Ebay.com. Jesli chodzi o nowe to po prostu zadzwon do ASO. Mysle ze powinni zalatwic bez problemu i znac aktualna cene poniewaz nie jest to w koncu taki stary model.
Opublikowano

Ad 1)

 

Facelifting Z4 przeszła w 2005 roku ale nie jestem pewien na 100%

 

Ad 2)

 

Nie szukałem hadtopu intensywnie, raz udało mi się znaleźć aukcję na allegro. Używany, kolor srebrny, stojak garażowy, cena Kup Teraz 5500 pln'ów. W ASO nie sprawdzałem ale obstawiam, że może być zaporowa :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.