Skocz do zawartości

520 M20B20 Przycina sie kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poniewaz szukanie nic nie dalo osmielilem sie napisac posta :mrgreen: . Od pewnego czasu neka mnie problem z przycinajaca sie kierownica podczas gwaltownego skrecania, w ostatnim czasie problem zaczal sie nasilac. Wyglada to nastepujaca, kiedy chce gwaltownie skrecic kierownica, (2 oborty szybko w jedna ze stron) po przekreceniu ok 1 obr. kierownica staje i nie daje sie dalej przekrecic, trzeba uzyc sily, dzieje sie to na postoju jak rowniez podczas jazdy. Towarzysza temu piskliwe dzwieki, jakby z paska klinowego od pompy wspomagania. Tak jakby pompa sie przycinala, co Wy na to? Pompa do wyrzucenia, czy moze wystarczy zmienic olej do wspomagania, pomoze?

Pozdrawiam

Opublikowano

A pasek nie slizga sie?

Popsikaj jakim sprayem do paskow po nim, sprawdz naciag. U mnie zaczal mimo zmiany na nowy niedawno popiskiwac, naciag jest ok, a przez pierwsze 1,5km na oko lubi popiskiwac przy ruszaniu/zmianie biegow.

Poziom plynu wsp. ok?

Napewno cos ze wspomaganiem, odpukac, ale mozliwe ze pompa, chociaz lepiej byloby zeby okazalo sie ze to pasek nie wyrabia...

Pozdrawiam
Opublikowano
wlasnie kurcze pasek nowy, naciag jest w porzadku, poziom plynu takze, z tym ze nie wiem kiedy byl on wymieniany, moze jeszcze sproboje z tym sprayem do paskow
Opublikowano
zobacz czy przypadkiem nie masz spienionego oleju w baniaku, rusz troche kierownica w obie strony i zaglądnij, jak jasny to ciagnie gdzieś na dolocie powietrze /baniak - pompa/ moze to tylko opaska albo przetarty wąż. koszt niewielki a zabić kogoś juz troche trudniej.
Opublikowano

z tym wracaniem, to nie wiem do konca, jutro potestuje

 

dzieki za rady panowie!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat, ostatnio miałem wymieniany przewód od nivo i miałem spuszczony płyn od wspomagania. Po tej wymianie zaczęła mi sie przycinac kierownica podczas skręcania, i teraz moje pytanie czy pompę wspomagania w e-34 sie odpowietrza czy jest samoodpowietrzalna a może jej żywot się kończy :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W kwestii przycinania kiery to ja bym stawiał na przekładnię.

Może już jest mocno wydarta i ząb włazi na ząb.

Wejdź pod auto i złap ręką za gumową osłonę przekładni < harmonijkę > Z lewe strony. Trzymaj tak by czuć w palcach listwę przekładni a jednocześnie by dotykać obudowy przekładni.

Poproś kogoś by wykonywał kierownicą szybkie ruchy na przemian prawo lewo < ale tylko trochę a nie całe obroty >

Sprawdź czy w tym czasie listwa wykonuje tylko osiowe ruchy czy może i promieniowe?

 

Jeśli nie masz pewności to zdejmij osłonę to będzie łatwiej wyczuć te ruchy.

 

Listwa nie ma prawa ruszać się promieniowo!

 

Ostatnio walczyłem z wyciekiem z przekładni u siebie. < e39 >

Nie wiem czy masz identyczną przekładnię ale zasada działania raczej taka sama.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
W kwestii przycinania kiery to ja bym stawiał na przekładnię.

Może już jest mocno wydarta i ząb włazi na ząb.

Wejdź pod auto i złap ręką za gumową osłonę przekładni < harmonijkę > Z lewe strony. Trzymaj tak by czuć w palcach listwę przekładni a jednocześnie by dotykać obudowy przekładni.

Poproś kogoś by wykonywał kierownicą szybkie ruchy na przemian prawo lewo < ale tylko trochę a nie całe obroty >

Sprawdź czy w tym czasie listwa wykonuje tylko osiowe ruchy czy może i promieniowe?

 

Jeśli nie masz pewności to zdejmij osłonę to będzie łatwiej wyczuć te ruchy.

 

Listwa nie ma prawa ruszać się promieniowo!

 

Ostatnio walczyłem z wyciekiem z przekładni u siebie. < e39 >

Nie wiem czy masz identyczną przekładnię ale zasada działania raczej taka sama.

 

Tylko kolego w e 34 niestety jest przekladnia slimakowa wiec inaczej sie sprawdza

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Opublikowano

widze, ze watek sie rozwinal

u mnie tymczasem problem jakby przycichl, narazie nie przycina sie wcale, nie wiem dlaczego tak jest, kierownica wraca normalnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jeśli ślimakowa to faktycznie inaczej się sprawdza.

 

Ale nie znaczy to , że to nie wina przekładni.

 

Za nieścisłość przepraszam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.