Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy wymienialiście w swoich e36 rozrząd tzn. łańcuszek,czy trzeba wogóle go wymieniać czy tylko napinacze, proszę o opinie,pozdrawiam
Opublikowano
to ja podepne sie pod temat, tez zastanawiam się nad wymianą rozrzadu(kompletnego) czy ktoś to robił i czy wogóle jest sens(silnik 2,8, 215tys,przebiegu)
Opublikowano

Macie jakieś złe objawy czy jak? Czy tak poprostu chcecie sobie wymienić?.

Wiadomo że jak już coś wymieniać to wszystko odrazu, łańcuch , ślizgi, napinacze... chyba było co nie co na forum już o tym... :?: :idea:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
ja licze się z tym ze to będzie kompletny rozrząd(łańcuch,kółka, i całą reszta)... nie nic sie nie dzieje tylko chciałem wiedzieć zeby przypadkiem nie pękł jak bede miał ochote troche bokiem polatać;)))
Opublikowano
ja licze się z tym ze to będzie kompletny rozrząd(łańcuch,kółka, i całą reszta)... nie nic sie nie dzieje tylko chciałem wiedzieć zeby przypadkiem nie pękł jak bede miał ochote troche bokiem polatać;)))

 

Teorie sa różne na temat konieczności i częstości wymiany.Co niektórzy twierdzą że wogle ich się nie wymienia. A jak masz zamiar latac bokiem to raczej zacznij się martwić o dyfer i sprzęgło... , rozrządem się nie martw ;-)

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znajomy dobry spec od BMW powiedział mi , ze łańcuch jest przewidziany na całe życie silnika. Co oznacza 500 000 km.

Ale też pod warunkiem , że jest go słychać.

 

Dodam , że remontując silnik można profilaktycznie wymienić łańcuch bo nie jest drogi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja potwierdzę obawę o latanie bokiem... martw się o sprzęgło i dyferencjał, z rozrządem się nic nie stanie. Oczywiście nie katuj auta do "odcięcia" no i zalatw sobie opony :D

pozdrawiam i życzę miłego "latania" ;)

///Mpower
Opublikowano
ja nie wymieniałem roz. tylko korekta została zrobiona bo jest taka opcja w E36 320i łatwo było to zrobić :mrgreen: i powiem że różnica jest :cool2: pozdro
Opublikowano
ja nie wymieniałem roz. tylko korekta została zrobiona bo jest taka opcja w E36 320i łatwo było to zrobić :mrgreen: i powiem że różnica jest :cool2: pozdro

właśnie , możesz to sprecyzować? I jaka różnica jest , w czym?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
koła zwmbate na wałkach rozrządu mają otwory w kształcie fasolki nie okrągłe i po odkreceniu ich od wałków można dokonać regulacji :norty: mam opis i schemat . jest tak ustawiasz wał na punkt i i ustawiasz wałki pod odpowiednim kontem wtedy dokrecasz koła zembate :!: generalnie jest tak ze łancuszek sie wyciąga co ma wpływ na prawidłową prace silnika (opóznia sie wydech przyspiesza ssący ) robiłem regulację i były już całkiem spore różnice po tym zabiegu lepiej silnik pracuje . jesli ktos powie ze sie myle to mam to gdzies wiem swoje mam schematy opisy w majej książce nie mam skanera bo bym wam zapodał :| może zdiecie zrobie telefonem i wtedy wysle zainteresowanym :cool2:na GG moj gg 13600339 :twisted2:
Opublikowano
koledzy mówicie ze sprzęgło padnie i dyfer?? z tego co wiem to 328 mają seryjna 25%szpere??? dlatego myślałem ze ro da rade((, a rozrząd chciałem wymienić tak zapobiegawczo.
Opublikowano
koledzy mówicie ze sprzęgło padnie i dyfer?? z tego co wiem to 328 mają seryjna 25%szpere??? dlatego myślałem ze ro da rade((, a rozrząd chciałem wymienić tak zapobiegawczo.

Kolego pewnie że da radę , ale weż poprawkę że auto ma już swoje lata, przebieg i praktycznie wydarzyć może się wszystko. Np przy mocnym strzelaniu sprzęgłem może się uszkodzić podpora mostu ale nie musi.

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
oczywiście biore pod uwage ze auto swoje lata ma, i ze ktoś to auto uzytkował, ale tez nie zamierzam zaraz brac udziału w zawodach tylko tak amatorsko po mieście troszke;))) wiec licze ze da rade, elementy które trzeba będzie wymienić to poprostu wymienie, byle po paru próbach dyfra nie szukac;(
  • 12 lat później...
Opublikowano
Ludzie!!!!!!!!! W BMW E 36 nie ma lancuszka rozrzadu! Jest pasek rozrzadu. Pasek, ktory lubi pekac i wtedy jest silnik do wymiany. Pasek wymienia sie co 60 lub 80 tys/km. obowiazkowo! Czasem pasek daje znac, ze jest z nim zle np przeskoczy na zebie i silnik nie pali albo zle pali. Najczesciej jednak silnik po prostu gasnie i...nie zapali wiecej! Martwienie sie o sprzeglo czy cokolwiek innego w tej sytuacji to zupelna pomylka . Nie ma zadnych "jajowych" kol w rozrzadzie jest tylko jeszcze rolka napinajaca, ktora czasem lubi sie zatrzec. Pasek jest gumowy , zebaty i ma wtopone sznurki syntetyczne w strukture. Ludzie! Cos tam slyszeliscie ale zaden z forumowiczow tutaj nie ma nawet bladziutkiego pojecia o temacie!
  • 3 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Znajomy dobry spec od BMW powiedział mi , ze łańcuch jest przewidziany na całe życie silnika. Co oznacza 500 000 km.

Ale też pod warunkiem , że jest go słychać.


Dodam , że remontując silnik można profilaktycznie wymienić łańcuch bo nie jest drogi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.