Skocz do zawartości

Wibracje na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Od tygodnia jestem posiadaczem E46 320d Touring. Auto jest z 2002 roku i ma przejechane 150kkm. Juz podczas zakupu słychac było na biegu jałowym dziwne dzwieki wydobywajace sie spod auta. W środku czuc jak wibracje przenosza sie na karoserie, ale wystarczy minimalnie zwiekszyc obroty i hałas ustępuje a wibracje przestaja byc odczuwalne. Dodam, że nie ma znaczenia czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie. Myslalem, ze to zerwane lub odpiete ucho układu wydechowego albo poluzowana któras z osłon. Wjazd na kanał obalił jednak tą teorię . Przewertowałem forum szukając rozwiązania tego problemu i znalazłem tematy czesciowo opisujace przyczyne hałasu:

-katalizator

w moim przypadku dzwiek jest raczej głuchy i niemetaliczny (nie słychac dzwonienia

-łącznik elastyczy układu wydechowego

nie czuc spalin pod maską ani wewnątrz auta

-koło dwumasowe

hałas i wibracje wystepują tylko na biegu jałowym (bez znaczenia- ze sprzęgłem lub bez sprzęgła)

 

Nie mam pojęcia jak ustalic tą usterkę. Zaznacze jeszcze, że byłem u mechanika, ale z racji niskiego zaufania nie sugeruje sie jego diagnozą.

Proszę o pomoc. Może ktoś z was miał podobny problem.

Opublikowano

poduszki silnika,

bez zdjecia moze nie być widać,

bo pękają od wewn,

po drugie mozna podnieść obroty na jałowym,

generlanie 2.0d sama w sobie na jałowym trochę trzęsie,

walczyłem z tym jakiś czas temu,

Opublikowano
Mimo wszystko podnoszac obroty wiedzialbym, ze cos jest nie tak a to powodowalo by pewien dyskomfort. Caly czas mam mozliwosc porownania z inna 320d z tego samego roku ale w sedanie, a ta pracuje o wiele ciszej w zakresie 800-1000 obr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym zaczął od poduszek silnika - tylko kup porządne.

 

Ja wymieniłem stare poduszki na nowe (Febi) i problem wibracji na biegu jałowym pozostał. Sprawdzałem wielokrotnie silnik (cewki,szczelność dolotu itd), wydech, w końcu wymieniłem nawet dwumas. Powód znalazłem dopiero jak odpuściłem już szukanie przyczyn. Okazało się , że winna była wadliwa nowa poduszka firmy Febi Bilstein (mechanik zauważył malutki wyciek z nowej poduchy).

 

To już mój drugi przypadek, kiedy okazało się, że wadliwa była nowa firmowa część (wcześniej akumulator Bosch Silver). Obie części kupiłem w sklepie FOTA S.A. więc części pochodzą z pewnego źródła. Na obie części reklamację uznano.

Opublikowano
może koło dwumasowe, ale jeżeli to dwumasa to twoja Beatka ma dużo więcej niż 150tk

 

Auto kupione w UK i tutaj serwisowane. Wpisy w ksiazce co 10 - 15kkm, az do obecnego stanu licznika. Poza tym na kazdym MOT (okresowy przeglad techniczny dopuszczajacy pojazd do ruchu) sprawdzany jest przebieg i jego wynik trafia do do bazy danych DVLA (cos jak nasz wydzal komunikacji). Wiec kazda roznica ponizej ostatniego odczytu jest natychmiast wychwytywana. Z tego co wiem tubylcy się w to nie bawia, wiec jestem pewien co do oryginalnosci przebiegu. Swoją drogą przydałoby sie cos takiego w Polsce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na stopień zużycia dwumasu wpływa nie tylko przebieg - także styl jazdy, moc silnika itd. Są osoby które zmieniają sprzęgło co 20,000 i tacy co przejadą 150,000 km ....
Opublikowano
Masz racje.Duży przebieg nie jest wyznacznikiem do wymiany kola dwumasowego. Swoją drogą, ja mam nadzieje ze to tylko poduszki.
Opublikowano

zacząłbym od poduszek bo to najtańszy element,

i kupiłbym w ASO bo sa najlepsze,

a wcale nie dużo droższe niż febi,

tylko nie zaczynaj od dupy strony i zostaw puki co dwumasa,

Opublikowano (edytowane)

u mechanika 20 minut ;)

 

u mnie ostatnio zerwalo poduchę... podjechałem na warsztat. okazalo się ze druga tez do wymiany. szast prast... 20 minut i po sprawie.

 

[add]

 

Jak zauwazyl kolega nizej - zalezy od auta... i od mechanika.

Edytowane przez radeh
Opublikowano
Ciezki ten twój przypadek m_snikers. Mam nadzieje że ci sie uda. Swoja droga chciałbym żeby u mnie to były tylko poduszki, ale to sie okaże w poniedziałek w serwisie.
Opublikowano

luźne stwierdzenia... więc proszę nie traktować autorytatywnie.

Czy trzęsie się bardziej po mocniejszej jeździe?

Jak włączysz klimatyzację to objawy są mocniejsze?

możesz sprawdzić:

- łącznik elastyczny przy katalizatorze

- zapchany wydech

- brak u Ciebie dwóch łączników w wydechu za katalizatorem...

 

PS. jak sprawdzić prawidłową przepustowość wydechu?

Opublikowano
po mocniejszej jexdzie jest lepiej po trasie takiej jak dziś np 100km wrocław Lubin prawie nie wyczuwalne :( klima nie sprawdzałem czy ma jakiś wpływ ale nie zauważyłem , co do łączników przy kanalizatorze to są te które odchodzą od niego do mocowania chyba do skrzyni i do silnika są mocowane ?? a czy wydech zapchany no chyba nie bo jak mu dam gazu to piasek fruwa za tłumikiem jak by huragan był :) szukam do tego mam objaw rezonans jakby z tyłu na zimnym mocniejszy oczywiście
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

Witaj mialem ten sam problem.

Po pierwsze mialem peknietą jedna poduszke pod silnikiem a po drugie u mnie na niskich obrotach nie chodzil jeden wtryskiwacz. Wymienilem wtryskiwacz i problem zniknął. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.