Skocz do zawartości

525i M50 Przygasa przy ruszaniu, spadają obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko E34 525i Vanos Touring z sekwencją STAG300.

 

Problem polega na tym, że na zimnym silniku przy jeździe na benzynie auto potrafi się dławić a nawet szarpać przy próbie szybszego przyspieszania z wolnych obrotów (tak od około 1000 do 2000). Powyżej tych obrotów ciągnie zdrowo. Na gazie jest to samo.

 

Natomiast niezależnie od tego czy jest ciepły czy zimny to przy ruszaniu trzeba dać trochę więcej gazu i ruszać lekko na półsprzęgle, żeby obroty nie spadły poniżej biegu jałowego, bo zaczyna szarpać (jakby chciał zgasnąć, zrobi kangurka, zapali się nawet na ułamek sekundy czerwona kontrolka i potem jedzie normalnie)

 

Z nowych rzeczy mam:

-zawór od wolnych obrotów oryginał (zwany mylnie silnikiem krokowym)

-cewki zapłonowe oryginały BERU

-czujnik położenia wałka rozrządu, włoski zamiennik

-świece zmieniane około 10-15 tys temu, ale zaraz po zmianie świec było to samo

 

Dodam, że czy na gazie czy na benzynie auto na autostradzie ma moc i rozpędza się spokojnie do 220km/h, te 10-20 km/h więcej też da radę, ale szkoda maszyny tak piłować

Przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu na przyspieszaniu mam wrażenie, jakby ciąg nie był równomierny, lekko skokowy.

 

Dodam jeszcze, że czasami zdaża się pofalowanie obrotami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na luzie, zafaluje 4-5 razy i się uspokaja.

 

Mam nadzieję, ze macie jakieś sugestie

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
Może ktoś jeszcze przeczyta? :|
126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
a koło dwumasowe?, zastanowiłbym się na twoim miejscu nad tym "włoskim" zamiennikiem czujnika położenia walka
Opublikowano
Zgadza się włoski zamiennik czujnika połozenbia wału, moze nie spełniać swojje funkcji to tak jak z chinskimi przepływkami :( k up oryginał koszt około 250-350 zł z tego co pamietam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem podobnie.

Poprawę przyniosła wymiana przepływomierza < bolesna dla kieszeni niestety bo nie warto się pchać w zamienniki >

 

Ale czy u ciebie będzie tak samo to nie wiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ten włoski zamiennik to tylko czujnik więc raczej nie mam tutaj nic do rzeczy. Już bardziej prawdopodobne (jak dla mnie) to nieszczelny układ powietrze. Zasysa lewe i go "dławi" a zarazem falują obroty. Miałem to samo w swojej beci, w przewodzie (można powiedzieć też rurze :lol: ) od przepływomierza do kolektora miałem dziurke od spodu.... to była przyczyna takiego samego zachowania jak Ty kordek4 opisałeś.
Opublikowano
Miałem b.podobny problem(ten sam silnik,gazownia zenit).Zamiast czujnika wymieniłem fajki(beru),jednak przyczyna leżała tak jak pisze kol.siwy-rura-tylko że nie ono miała defekt lecz przy przepustnicy,od dołu,dochodzą do niej dwa przewody,i jeden był w miejscu łączenia pęknięty.Wymiana zlikwidowała problem w 99%-na gazie ok.2000 obr. jest lekkie szarpnięcie,oraz potrafi niekiedy zafalować przy dojeżdzie do świateł.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam

Trudno powiedzieć czy u mnie to minęło po jakiejś naprawie, wymianie czegoś tam, czy się stopniowo przyzwyczajałem.

Ale miałem na początku gaz KMEi wtryskiwacze maigic-jet (montaż w 2007) do których przekonali mnie gazownicy, ja chciałem STAG-a.

NIe byłem zadowolony z KME i musieli założyć STAG-a.

Jakieś 3-4 lata temu jeden magik nie dawał rady dostroić instalacji gazowej i wyczaił, że dysze od gazu w kolektorze mam tak długie, że sięgały prawie przeciwległej ścianki kolektora. Zamontował krótkie i założył na próbę wtryskiwacze Valtek. Autko zaczęło ładniej chodzić i palić około 1l gazu mniej.

Jakiś miesiąc temu zamieniłe z powrotem czujnik położenia wałka rozrządu na oryginalny, który tam wcześniej siedziałi żadnej różnicy.

Nie wiem czy pomogłem, ale więcej nie pamiętam.

 

PS: po ośmiu latach użytkowania sprzedałem moją BM-kę 3 dni temu,ciężko było

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.