Skocz do zawartości

Kotrolki ABS i ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy mam podobny problem, ASC+ABS po uruchomieniu silnika gasną lecz po 1 minucie ponownie się świecą. Diagnozowałem Carsoftem i lewy przedni czujnik jest uszkodzony, czyściłem sam czujnik ale nie było żadnych efektów. Pytanie jest takie czy ktoś ma schemat "wtyczki" do sterownika ABS. Może ktoś miał identyczną historię?

 

Hmm... a co tu czyścić? Skończył się czujnik i tyle...

Podaj mi info, czy auto ma ASC+T, czy DSC to Ci załączę schemat i rozpiskę wszystkich pinów wtyki. Być może wystarczy mi jak napiszesz, czy wtyka jest czarna (przy ASC+T), czy niebieska (przy DSC).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam kolegów w szczególności thenygoos

 

Krótka historia:

zapalają sie trzy krwiopijne lampki abs i trakcja.

komp wykazuje tył prawy. Wiec zabieram sie za wymianę czujnika. Po wymianie czujnika ( nie obyła sie bez wydłubania) abs gaśnie błąd na chwile też ale powraca. Na kompie wychodzi ten sam czujnik aleee prędkość koła jak podczas postoju skacze wg kompa między 0 a 3 km/h jak jedzie jest to samo np wszytskie kola kreca 50km/h a prawy tył kręci 50 skacząc na 47 co pewnien czas - w tym momencie sterownik dostaje schizę i tworzy sztuczny poślizg. Kibel.

Wymiana kolejnego czujnik na nowy przyniosła te same efekty nadmienie w tym momencie że pierwszy i drugi czujnik hansa jakiegoś nie oryginalne!!

Oki zamiania czujników lewy z prawym wykazuje dziwne objawy na obydwu kołach :(

W tym momencie Pan kolega bialy2005 napisał by ---- sterownik!!!

I oki też tak pomyślałem - dziś wycieczka 200km do Gdańska gdzie gośc naprawia sterowniki za 239zl!!!!!!

Rozebrał dzwoni i mówi sterownik jest jak w najlepszym porządku. Fajnie że pan nie wziął kasy i za tą rzetelność i zajeb..... podejście do klienta bardzo go polecam - jakby ktoś potrzebował.

Mówi że przy wymianie pierwszego czujnika mogłem zostawić jakiś syf więc czyszczę otwór od czujnika ,,, ale przy wyjętym czujniku odpalam kompa i nie uwierzycie wskazania trzech kół 0km/h a tego prawego 0 - 3km/h skacze. więc ja już niewiem czy mam pecha i dwa wymienione czujniki były felerne :(

Znajomy mechanik ocenił że mogłem uszkodzić pierścień w piaście. Ja już nie mam siły i chyba oddam specjaliście do oceny :( W czwartek beema jedzie do lekarza specjalisty)

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano

Ano hej Sanders!!!

Ale jak "zamieniłeś" czujniki stronami, to po lewej było źle... A może trafiły się 2 badziewne czujniki??? U mnie jak padł tez kupiłem nieoryginalny, ale był i jest OK... InterCars dał ciała przy zakupie, bo mimo, że zaznaczałem, że chcę do auta po 09/1998, to - jak się okazało już w domu po odpakowaniu - dali mi z szarymi wtyczkami. Od razu pojechałem, wymienili i jest OK... Mam na niego gwarancję do któregoś lutego...

 

pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniu przyczyny... A może rzeczywiście pierścień???

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

thenygoos

 

hehe jeden z nich to też inter cars, i uwierz że też dali mi szary do 2001 roczika :) jakięs katalogi mają do bani, co do gwarancji to oddałem im jeden z tych moim zdaniem uszkodzonych czujników i narazie reklamacja jest w toku ale powiem ci że ta gwarancja jest troszke kiszkowata bo na elektronikę to oni chyba nie dają a te po 98 roku mają już sterowanie elektroniczne (impulsowe)

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano

A ja z nimi rozmawiałem, bo rozważałem zakup oryginału, ale jak mi powiedzieli, że z gwarancją nie ma problemu przez rok, abym posiadał paragon, to się skusiłem... Z drugiej strony kto wie, gdzie i przez którego chińczyka są robione oryginalne czujniki :twisted2: ...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Wielki dzień!!

 

Łożysko z piastą i pierścionkiem - pomogło - czujnik hansa odpukać działa!!!!!

 

dziękuje zainteresowanym za pomoc

pozdrawiam

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Opublikowano

Cześć wszystkim, mam także problem z ABS+ASC. Beta 530D rok 1999 (czerwiec). Czujniki z niebieską końcówką, ale do rzeczy. Tydzień temu śmignąłem do teściów, u nich auto stało 2 dni, wsiadam wracam do domu, a tu "ABS+ASC" świecą. No nic, walnąłęm 40km, przejechalem przez "sierżanta" zgasło wszystko. Od poniedziałku swieci sie to prawie non stop. Byłem na kompie, komp nie mogl nawiazac polaczenia z ABS i nie mogl dokonać diagnostyki, myśleliśmy ze cos jest źle podłączone, ale z silnikiem komp miał kontakt, pokazał 3 błędy:

1) błąd świec żarowych

2) błąd wentylatora

3) błąd szyny CAN..... :roll: co to jest??

 

skasowalismy to, wyjechalem tylem z garazu, ruszam do przodu i wszystko zgasło. pojechalem z 10km, poszedlem na zakupy wracam a tu znow uchoinka na desce rozdzielczej:| pytanie jak zdiagnozować co się spier.... :roll: bo już mi ręce opadają. Dodam, że podjechalem na CPN podlaczylem kompresor do tylnych kół, wlaczylem go doslownie na 10sekund, po ruszeniu kontrolki zgasly. kolejne zapalenie samochodu przywróciło swiecenie ABS+ASC....

 

a może jest ktoś z CarSoftem z okolic Katowice, Sosnowiec, Mysłowice, Jaworzno, Chrzanów i moglby mi pomóc w diagnozie?? z góry podziękował.

 

P.S. sorry za elaborat;)

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
Widzę "las rąk" chętnych pomóc :shock: :mad2: dodam do tego wszystkiego, że mimo że swieca kontrolki to tempomat działa idealnie..... :mad2:
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano

Witam . Ten sam problem. wymienialem jeden z czujnikow przy kole ale okolo 4-5 mies temu. Kontrolki zgasly natychmiast po wymianie. Bylo ok az do czasu jak niedawno spadl snieg, 20cm! (w anglii to jest juz skandal jak nie obraza!) smigalem tak troche poslizgami bokiem z wylaczonym ASC (automat) bardzo czesto dzialal tez ABS jak to na sniegu no i stalo sie: zaczelo zapalac sie ABS i ASC czasami i czasami nic nie swieci i pedal wariuje (wibruje nawet przy lekkim ham na czystym asfalcie). Mysle ze nie jest to znow czujnik, gdyz kiedy mialem padniety czujnik to swiecilo sie wszystko i ABS nie dzialal wogole ani tempomat nie dzialal (czujnik pr tyl byl padniety) teraz czasami jest wszystko ok a czasami tak jak wyzej choinka. dodam ze kiedy raz zapalilo sie ASC i ABS tempomat dzialal przy swiecacych kontrolkach! W sobote jade na kompa ale i tak zaczynam podejrzewac padniety modul.

wie ktos jakie byly rodzaje modulow i czym one sie roznia? Zebym nie kupil zlego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.