Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak w temacie mam olej w dolocie!! Czy to jest to normalne (chyba jednak nie) Dlaczego tak się dzieje? Już opisuje problem ale jestem strasznie zaniepokojony!! Otóż tak, olej dostaje się do dolotu poprzez jedną lub dwie rurki które wchodzą w dolot za przepływomierzem a rurki te wychodzą z silnika i są całe w oleju... Na foto 1 i 2 zaznaczyłem rurkę której początek jest przy silniku oznaczenie 1 i w dolocie 1 i tą drogą dostaje się olej. Druga sprawa miałem urwaną inną rurkę na foto 3 ale już ją przymocowałem stad mam pytanie co to jest za ustrojstwo? Powiem że rurka na foto 1 o oznaczeniu 2 wchodzi w inne urządzenie a później idzie do tego na foto 3 tą urwaną rurką... Silnik pracował ok, palił ok, wszystko wydawałoby się że pracuje w porządku ale pod maską( w czasie weekendu) dopatrzyłem się wielu strasznych rzeczy... Wyjaśnijcie mi co może być nie tak... To jest 325i z Vanosem 93r.

 

Fotki:

http://www.szozdul00.republika.pl

Opublikowano
Tak jak w temacie mam olej w dolocie!! Czy to jest to normalne (chyba jednak nie) Dlaczego tak się dzieje? Już opisuje problem ale jestem strasznie zaniepokojony!! Otóż tak, olej dostaje się do dolotu poprzez jedną lub dwie rurki które wchodzą w dolot za przepływomierzem a rurki te wychodzą z silnika i są całe w oleju... Na foto 1 i 2 zaznaczyłem rurkę której początek jest przy silniku oznaczenie 1 i w dolocie 1 i tą drogą dostaje się olej. Druga sprawa miałem urwaną inną rurkę na foto 3 ale już ją przymocowałem stad mam pytanie co to jest za ustrojstwo? Powiem że rurka na foto 1 o oznaczeniu 2 wchodzi w inne urządzenie a później idzie do tego na foto 3 tą urwaną rurką... Silnik pracował ok, palił ok, wszystko wydawałoby się że pracuje w porządku ale pod maską( w czasie weekendu) dopatrzyłem się wielu strasznych rzeczy... Wyjaśnijcie mi co może być nie tak... To jest 325i z Vanosem 93r.

 

Fotki:

http://www.szozdul00.republika.pl

 

Pierwsze wyglada mi na odme, a ta druga co ja podpiales to chyba

odpowietrzenie ukladu paliwowego - zasadniczo bez tego powinno

wszystko dzialac normalnie...

 

Olej w przewodzie odmy nie jest normalnym zjawiskiem i prawde mowiac

nie wiem jaka moze byc przyczyna. moze ktos sie z tym juz zetknal?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie też mi wygląda to na odmę... A jak rozebrałem dolot to w miejscu gdzie ta rurka wchodzi do środka jest pełno oleju, cała przepustnica jest zasyfiona... Napewno tak nie powinno być... Jak ktoś coś wie to dzięki za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To urządzenie na 3 fotce znajduje się po dolotem na wysokości przepływomierza i ma kształt walca, co to może być?
Opublikowano
Zdjęcia nie są za ostre ale tak. To na trzeciej fotce wygląda na pochłaniacz oparów paliwa. Nie powinien być zaolejony :) bo nei ma skąd A jeśli chodzi o tą nieszczęsną odme to proponuje wymienić. Zapewne będzie tam taki wkład który można wymienić. Wygląda jak lepek drutów ale jest w środku gdzieś pod deklem zaworowym. Nie pamietam za bardzo tego silnika.
...
Opublikowano
Właśnie też mi wygląda to na odmę... A jak rozebrałem dolot to w miejscu gdzie ta rurka wchodzi do środka jest pełno oleju, cała przepustnica jest zasyfiona... Napewno tak nie powinno być... Jak ktoś coś wie to dzięki za pomoc.

 

Jesli to jest taki olejowy osad, to nic strasznego jeszcze sie nie dzieje.

Ale jak widac po prostu plynny olej to cos jest nie za bardzo.

 

luknij tu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=13_0372&hg=13&fg=15

 

czy to ten element ktory nie ma numeru cylinder taki ?

 

to powinien byc ten ->

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=16_0315&hg=16&fg=10

 

element, czyli zasobnik z weglem aktywnym - pochlaniacz par paliwa.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to własnie te urządzenie, i 4 była odłączona ale już jest na swoim miejscu... A co do tej odmy to jutro podjadę do mechanika i się dowiem co i jak...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie może wcześniej u mnie też były opary ale teraz to olej spływa po tych rurkach które nie są przystosowane do oleju gdyż nie mają żadnych uszczelek...
Opublikowano

Nie chcę straszyć, ale jeśli silnik zarzuca olejem, to może już być na wykończeniu. Mechanizm jest taki - kompresja przedostaje się do skrzyni korbowej, nadciśnienie wyrzuca olej przez rurkę odpowietrzającą w pokrywie zaworów wprost do dolotu. W każdym razie to jest stary jak świat sposób na sprawdzenie jak mocno zużyty jest silnik - ile jest oleju w dolocie...

Ale to jest najczarniejszy scenariusz ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem u mechanika i powiedział że jak się szybko jezdzi to tak jest.... Cos mi sie w to wierzyć nie chce. Oleju jest na ciut poniżej 3/4 a co do silnika na wykończeniu to mam ok 185tys przebiegu i chodzi bardzo dobrze... równo pracuje dobrze przyspiesza cały samochód jest w b.dobrym stanie więc mam nadzieje że silnik jeszcze trochę pożyje ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na foto 1 rurka o oznaczeniu 1 to chyba nie odma bo wciąga powietrze... tym mocniej im wyższe obroty silnika... Ma ktoś schemat tych rurek albo jakiś programik na płytce gdzie byłoby to wszystko rozrysowane? Prześlę na konto koszty przesyłki i płytki. Z góry wielkie dzięki.
Opublikowano

witam

własnie byłem u mnie pod maska przy przepustnicy mam sucho

przy silniku w tym grubszum przewodzie sa delikatne ilosci oleju

 

umyj to wszystko przy przepustnicy i obserwuj co sie bedzie działo

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem wczoraj u jeszcze jednego mechanika i powiedział że to może być spowodowane szybką jazdą np wysoki poziom oleju, i ostre zakręty przy wysokich obrotach i olej tam się dostaje. Wyczyszcze to i zobaczę co dalej :) Dzięki za pomoc!! Ale jakby ktoś wiedział do czego ta rurka nr 1 na foto 1 to byłbym wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam!!
Opublikowano

witam

 

troche to dziwne co powiedział ten mechanik

olej jest w misce i do tej rurki to sie raczej nie przeleje a z głowicy to on spływa na dół wiec nie wiem nie rozumie go

sprawdze ta dolna rurke i dam ci znac co to jest

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.