Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nastawiłem się jakiś czas temu na zakup E39.

E46 jakoś zawsze mnie lekko denerwował "od d*py strony", a w dodatku wydaje mi się lekko ciasny.

Ale ostatnio postraszono mnie trochę kosztami utrzymania E39, a jeśli chodzi o kufer E46 to przy odpowiednich lampach generalnie mógłby się nieco poprawić.

Wymyśliłem sobie, że wypożyczę gdzieś na 1 dzień, pojeżdżę sobie trochę i wyrobię opinię.

Ale niestety, jak na razie nie znalazłem żadnej takowej wypożyczalnie w Warszawie.

Może ktoś podrzuci jakiś namiar? Albo jakaś dobra dusza przejedzie się ze mną (jakby jeszcze benzyniak...)?

Opublikowano

koszty utrzymania będą podobne, miałem e39, sporo jeździłem e46 318 i powiem ci że zdecydowanie wole e39 z e46 w grę wchodziłoby tylko coupe, bo jest piękne

 

co do miejsca to w e39 z tyłu jest tak samo ciasno jak w 3er, z przodu trochę lepiej, bagażnik zdecydowanie większy w e39

e 39 jest wygodniejsze, mi lepiej się nim jeździło, 5er ma o niebo wygodniejsze fotele, jak dla mnie na drodze lepiej zachowuje się e39

części pewnie będą w podobnych cenach, niestety generalnie niezbyt tanie

 

duży plus e46 to to że można wstawić normalne audio i wygląda to przyzwoicie, a w e39 jest z tym problem, bo zaślepki są paskudne

a fabryczne audio jest delikatnie mówiąc fatalne

 

ja kupiłbym ponownie e39, byle nie TDSa, chyba ze trafiło by się ładne e46 coupe

Opublikowano
No z tym prowadzeniem to wszyscy twierdza ze 3 to niedoscigniony wzor, nawet na ostatniej prezentacji 7 mowili ze prawie prowadzi sie jak 3. wiec jak to jest z prowadzeniem 5????/
Opublikowano

wyraźnie napisałem że mi lepiej pasuje 5, szczególnie na nierównej połatanej drodze, jak przyjdzie co do czego, to zapewne e46 będzie zwinniejsza od 5er

 

a nową 7 porównywali do nowej trojki, że ma być tak samo zwinna jak e90

Opublikowano
Nastawiłem się jakiś czas temu na zakup E39.

E46 jakoś zawsze mnie lekko denerwował "od d*py strony", a w dodatku wydaje mi się lekko ciasny.

Ale ostatnio postraszono mnie trochę kosztami utrzymania E39, a jeśli chodzi o kufer E46 to przy odpowiednich lampach generalnie mógłby się nieco poprawić.

Wymyśliłem sobie, że wypożyczę gdzieś na 1 dzień, pojeżdżę sobie trochę i wyrobię opinię.

Ale niestety, jak na razie nie znalazłem żadnej takowej wypożyczalnie w Warszawie.

Może ktoś podrzuci jakiś namiar? Albo jakaś dobra dusza przejedzie się ze mną (jakby jeszcze benzyniak...)?

nie sądzę żeby ktoś ci dał pojezdzić swoim autem.Moim zdaniem,znajdź w jakimś komisie auto i powiedz że jesteś zainteresowany kupnem.Zrobisz jazdę próbną i już.Twój sposób ma znikome szanse powodzenia :mrgreen:

Co do kosztów utrzymania,to co za różnica czy to E46 czy E39.Kupisz szrota to i tak pójdziesz z torbami,kupisz zadbanego to będziesz zadowolony z kosztów utrzymania.Różnica chyba tylko polega na ciężarze obu aut.W cięższych autach szybciej kończy się zawieszenie,hamulce itp.

Ale nasze drogi potrafią wykończyc wszystko.

A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E 39 jest zdecydowanie większy, odczujesz to już przy wsiadaniu. Zawieszenie bardziej komfortowe,tył niewiele różni się budową od zawieszenia serii 7 , a przód w nowej e60 jest bardzo podobny. W e46 zarówno przednie jak i tylne zawieszenie jest znacznie prostsze. Dlatego właśnie koszty utrzymania e39 będą większe. E39 jest konstrukcyjnie tylko 2 lata starsze i 1 rok krócej produkowana, więc nie gadaj bzdur Dentysta.

 

Różnica mas tych samochodów jest naprawdę niewielka - tylko 100kg (330i - 1430kg , 530i - 1530kg)

Jedynym odczuwalnym minusem e39 szczególnie w mieście jest jego mniejsza zwrotność. Fotele zdecydowanie na korzyść e39, pomimo tego, że mam niby takie same w obu autach (sportowe). Klima w "5" jest zdecydowanie bardziej wydajna, za to podgrzewane fotele w "3" bardziej mi się podobają bo grzeją jakoś wyżej na oparciach niż w e39.

 

Używam przemiennie e39 i e46 i wg mnie jeśli przejedziesz się e39 to bardzo szybko podejmiesz decyzję na korzyść serii "5".

 

Co do prowadzenia. Zawieszenie e46 jest bardziej sztywne, mocniej czuć każdą dziurę, natomiast e39 bardziej płynie po drodze. Poza tym e46 jest już w standardzie znacznie niższe niż e39 i trzeba uważać na krawężniki itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.