Skocz do zawartości

540i Jakie paliwo najlepsze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jestem wlascicielem e39 540i od tygodnia, przyznam ze zle sie przygotowalem i nie wiem nawet jakie paliwo jest dedykowane do silnika M62b44, cos gdzies slyszalem ze maja one w silniku jakas powloke i nie mozna tankowac np benzyny z siarka. Druga sprawa to czy 95 czy 98 oktan. Martwie sie ze tankujac zwykla 95 przyczyniam sie do nadmiernego zuzywania sie slinika. Prosze o rade.

Szukalem w wyszukiwarce chyba z 2h i nic nie znalazlem w tej sprawie

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Poniżej masz fotki z polskiej instrukcji obsługi dla modeli po liftingu (09/2000). Ja mam oryginalną niemiecką z 05/1999 i nie czaję tego zagmatwanego języka, ale cyferki odnośnie liczby oktanowej są takie same na jednej i na drugiej stronie, więc myślę, że jest napisane to samo:

 

http://images38.fotosik.pl/20/e308965f924624c7med.jpg

 

http://images32.fotosik.pl/381/a194c8e84f973715med.jpg

 

pozdrawiam

 

thenygoos[/url]

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano (edytowane)
W instrukcji E38 740/750 twierdzą że min 91 okt. i nie wolno stosować paliw etylizowanych. Gdyż stosowanie ich powoduje uszkodzenie układu sond lambda oraz katalizatora. W wolnym tłumaczeniu. Edytowane przez Pinczer
Opublikowano
Jest napisane 91 i 95 ale to ich paliwa, pozaytm niezbyt dobry w niemieckim jestem. Glownie chodzi mi czy koniecznie bezsiarkowa czy jakas tam innna?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Co to znaczy "etylizowane paliwa"?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Witam Jestem wlascicielem e39 540i od tygodnia, przyznam ze zle sie przygotowalem i nie wiem nawet jakie paliwo jest dedykowane do silnika M62b44, cos gdzies slyszalem ze maja one w silniku jakas powloke i nie mozna tankowac np benzyny z siarka

 

Każde paliwo jest zasiarczone - m.in. mamy taki stan powietrza jaki mamy oraz efekt "kwaśnego deszczu".

 

Co do słowa ETYLINA - dziś już nie produkuje się etylin - były to benzyny zawierające związki ołowiu. Ponieważ większość aut ma katalizatory - ETYLINA została wycofana ze sprzedaży dobre kilka lat temu (zastąpiona potem przez U95).

 

Pzdr,

Opublikowano

ten topic to rzeczywiście jakiś dżołke hehehe

 

Silnik o stopniu sprężania 10,5:1 nie potrzebuje 98-ki.

Można zalać, ale nic ona nie da, poza stratą mocy.

Normalna, porządna Pb95 jest jak najbardziej ok.

Opublikowano
ten topic to rzeczywiście jakiś dżołke hehehe

 

Silnik o stopniu sprężania 10,5:1 nie potrzebuje 98-ki.

Można zalać, ale nic ona nie da, poza stratą mocy.

Normalna, porządna Pb95 jest jak najbardziej ok.

Potwierdzam, na forum zresztą kiedyś toczyła się debata odnośnie paliw 95vx. 98 itp i zostało przytoczonych parę dowodów, że 98 nie daje wcale więcej mocy ani nic z tego rodzaju, może ewentualnie zawierać więcej składników "czyszczących" wstryski itp, raz na jakis czas mozna zalać i tyle, a na 98 autko jest słabsze wbrew pozorom co się wydaje... Lej śmiało dobrą pb95 i tyle

Opublikowano
ten topic to rzeczywiście jakiś dżołke hehehe

 

Silnik o stopniu sprężania 10,5:1 nie potrzebuje 98-ki.

Można zalać, ale nic ona nie da, poza stratą mocy.

Normalna, porządna Pb95 jest jak najbardziej ok.

 

Nie do końca dżołk... Auto autora na pewno ma kata, a BMW zaleca 98, dopuszczając 95, a ostatecznie w wyjątkowych przypadkach 91...

Można więc stosować 95, ale aby osiągnąć znamionowe parametry silnika to 98 (najlepiej kupić 98 na NESTE w cenie 95 np. STATOIL lub SHELL :mrgreen:)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
A co ma katalizator do tego, na wlewie ma zapewne napisane paliwo od 91-98 i tyle i co to kumbinować??? Było nam forum o tym i paliwo 98 gorzej wpłytwa na osiągi i do tego spalanie stukowe itp oktany to nie moc w tym przypadku, a te silniki nie są sportowe, wyczynowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ma katalizator do tego, na wlewie ma zapewne napisane paliwo od 91-98 i tyle i co to kumbinować??? Było nam forum o tym i paliwo 98 gorzej wpłytwa na osiągi i do tego spalanie stukowe itp oktany to nie moc w tym przypadku, a te silniki nie są sportowe, wyczynowe

:|

Moja psychika jest zniszczona wypowiedziami typu; "po 98 silnik moze miec mniej mocy niz po 95". Juz nic nie rozumiem, zmienia sie moj caly swiatopoglad :duh: .

 

Jak to jest mozliwe, ze 95 daje wiecej mocy niz 98? Przeciez w 98 ze wzgledu na wieksza ilosc oktanow w pojedynczej czastce (lancuchu) benzyny powoduje, iz reakcja jest gwaltowniejsza (taka sama ilosc paliwa pozwala wyemitowac wieksza energie w szybszym czasie, albo inaczej: taka sama energia wyemitowana jest z mniejszej ilosci mieszanki). Efektem jest mniejsze zuzycie danego paliwa, oraz wiecej miejsca dla powietrza w komorze spalania (ktorego w silnikach bez doladowania zawsze malo i od ktorego de-facto zalezy jego moc).

 

Czy moze ktos to wytlumaczyc? :mad2: Dlaczego BMW poleca 98!? !? !? :!: :?: Podkreslam, ze ekspertem nie jestem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)
BMW zaleca 98,

 

Jestem ciekaw gdzie jest zawarta taka informacja?? Proszę o konkrety. Jakiś scan, screen zdjęcie?

Edytowane przez Pinczer
Opublikowano

Z tego co mnie sie zdaje liczba oktanowa to odpornosc na spalanie stukowe - czyli nieporzadany efekt w naszych motorkach.

 

Im wyzsza tym bardziej moment zaplonu mozna przesunac.

 

Silniki naszych bawarek sa przystosowane do 95 oktanow lub troche mniej.

To znaczy ze jesli czujnik wykryje spalanie stukowe (za mala ilosc oktanow) to przesunie zaplon w jedna strone aby uniknac "stukow". Nie ma natomiast opcji aby wykryl, ze oktanow jest wiecej i ze moze to zrobic w druga strone czyli de facto nic sie nie zmieni.

 

Gdzies wyczytalem (moze i nawet tu) ze jest tylko jeden silnik ktory ma taki "bajer" i jest to motor Nissana Skyline GT-R.

 

Do tematu moznaby jednak dorzucic fakt iz w wiekszosci przypadkow liczba oktanowa paliwa jest mniejsza niz podawana. W takim razie lejac 98 moze uzyskamy chciane 95???

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Sprawnosc silnika spalinowego jest powiazana ze stopniem sprezania, im wyzszy, tym lepiej.

Niestety silnik o wysokim stopniu sprezania wymaga paliwa o wyzszej liczbie oktanowej z powodu tendencji do spalania detonacyjnego. Nowoczesne silniki daja sobie rade z tym problemem poprzez zastosowanie czujnikow spalania detonacyjnego, poprzez przestawienie kata wyprzedzenia zaplonu. Silnik wtedy pracuje w nienormalnych warunkach i nie uzyskuje nominalnych parametrow i moze nawet zuzywac nieco wieksza ilosc paliwa. Problem ten nie dotyczy silnkow niewysilonych, o nizszym stopniu sprezania, dostosowanych do paliwa o nizszej licznie oktanowej. Zastosowanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej do takiego silnika nie da praktycznie zadnych pozytywnych efektow. Nalezy sie wiec stosowac do zalecen producenta silnika odnosnie wymaganego paliwa.

mcmt napisal, ze paliwo o wyzszej liczbie oktanowej spala sie szybciej, jest akurat odwrotnie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
No dobra a więc o co chodiz w fenomenie benzyny Vpower Racing od Shell`a? Ostatnio do prawie pustego baku nalalem 40 litrow tego paliwa, i powiem sczerze ze nie urzelo mnie nic szczególnego w jezdzie moim v8 po zalaniu tej benzyny, pozatym ze za ta samo cene miał bym praiwe 6 litrow paliwa wiecej. ???? :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli oktany pelnia role spowalniajaca zaplon!

 

Dlaczego zatem, paliwo stosowane w lotnictwie oraz na rajdach, jest paliwem wysokooktanowym i okrzykniete jest paliwem dajacym wiecej mocy a paliwo Shell V-power, ma 99 oktanow?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
A co ma katalizator do tego, na wlewie ma zapewne napisane paliwo od 91-98 i tyle i co to kumbinować??? Było nam forum o tym i paliwo 98 gorzej wpłytwa na osiągi i do tego spalanie stukowe itp oktany to nie moc w tym przypadku, a te silniki nie są sportowe, wyczynowe

:|

Moja psychika jest zniszczona wypowiedziami typu; "po 98 silnik moze miec mniej mocy niz po 95". Juz nic nie rozumiem, zmienia sie moj caly swiatopoglad :duh: .

 

Jak to jest mozliwe, ze 95 daje wiecej mocy niz 98? Przeciez w 98 ze wzgledu na wieksza ilosc oktanow w pojedynczej czastce (lancuchu) benzyny powoduje, iz reakcja jest gwaltowniejsza (taka sama ilosc paliwa pozwala wyemitowac wieksza energie w szybszym czasie, albo inaczej: taka sama energia wyemitowana jest z mniejszej ilosci mieszanki). Efektem jest mniejsze zuzycie danego paliwa, oraz wiecej miejsca dla powietrza w komorze spalania (ktorego w silnikach bez doladowania zawsze malo i od ktorego de-facto zalezy jego moc).

 

Czy moze ktos to wytlumaczyc? :mad2: Dlaczego BMW poleca 98!? !? !? :!: :?: Podkreslam, ze ekspertem nie jestem.

 

Pb 98 nie daje wiecej mocy niz 95, nie napisałem ze 95 dale wiecej niz 98 przeczytaj dokładnie, było juz na forum i zostało ten mit obalony ze 98 oktanow równa się wieksza moc często jest wręcz odrwotnie

Opublikowano

Proponuje zapamietac tylko,

że kaloryczność to nie oktany.

 

A paliwa typu Vpower i inne mają w sobie dodatki za które się właśnie płaci.

 

Przejechałem kiedyś A2 na Pb 95 i wskazówka doleciała do 270 km/h,

za chwile wracałem i zalałem Pb98, za nic nie mogłem przekroczyć 260 km/h.

Opublikowano
Dlaczego zatem, paliwo stosowane w lotnictwie oraz na rajdach, jest paliwem wysokooktanowym i okrzykniete jest paliwem dajacym wiecej mocy a paliwo Shell V-power, ma 99 oktanow?

 

Silniki specjalne, czyli rajdowe, wyscigowe, badz lotnicze, zeby wycisnac jak najwiecej mocy i momentu obrotowego, maja wysoki stopien sprezania, czesto sa doladowane, a co za tym idzie, wymagaja paliwa wysokooktanowego.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrozumcie, ze niczego nie staram sie podwazyc, ani nikogo wypowiedzi przekrecic, :P ale zainteresowalem sie kwestia i tak jak w zyciu, nie lubie odpowiedzi "bo tak" i szukam racjonalnego, konkretnego wytlumaczenia.

 

Jazda na autostradzie, moglo sie zdazyc, ze w jedna strone leciales z wiatrem a druga pod wiatr - nie jest to zatem dla mnie decydujacy argument.

 

Arecki: czyli 98+ oplaca sie lac przy wysokim stopniu sprezania (jesli dobrze rozumiem, mamy sprezarke lub cos co powoduje, ze mamy podwyzszone cisnienie w cylindrach). Wtedy wieksza ilosc oktanow powoduje przedluzenie/opoznienie zaplonu, ktory nastepuje nie podczas sprezania (gdy tlok idzie jeszcze w gore) a bezposrednio po.

 

Czy tak? :cool2:

 

edit: Dzieki za linka do innego topicu, wiele wyjasnia. Pozostaje tylko jedno pytanie, dlaczego w podanej wyzej instrukcji napisane jest, ze nasz wolnossacy 4.4 V8 jest budowany pod paliwo 98, skoro na 95 prawdopodobnie bedzie mu lepiej... :mad2:

 

edit2: skojarzylo mi sie teraz, ze 95 kiedys nazwana byla ZOLTA, 98 chyba CZERWONA. Nie pamieta ktos co to byla NIEBIESKA? :roll2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)

Tak, mniej - wiecej jest! Nie warto lac 98-ki do silnikow o stopniu sprezania okolo 10:1. Ani zuzycie paliwa nie bedzie nizsze, ani nie zyskamy nic na ekonomii.

Warto wlac paliwko z dodatkami uszlachetniajaco - czyszczacymi. Liczba oktanowa, to nie wszystko, co decyduje o jakosci paliwa. Dystrybutorzy takich uszlachetnionych paliw deklaruja, ze silnik bedzie czystszy, ale jak jest na prawde? Wiadomo, marketing...

Chociaz, jak wzialem wiejska gnojowke, na stacji typu nie wiadomo co, silnik uspokoil sie dopiero po wzieciu V-Power Racing. Po Lotosie dalej kulal.

 

skojarzylo mi sie teraz, ze 95 kiedys nazwana byla ZOLTA, 98 chyba CZERWONA. Nie pamieta ktos co to byla NIEBIESKA? Rolling Head

 

Kiedys byla niebieska, chyba LO68, i zolta LO94 pamiec juz plata figle. Krotko pojawila sie zielona, LO78 (?). W laboratorium silnikow na PG byla czerwona, twierdzili ze to od raczki srubokreta, ktory wpadl do glownego zbiornika, ale wydaje mi sie, ze to byl manewr antyzlodziejski :lol:

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.