Skocz do zawartości

Jak mechanicznie zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu BMW 318i


osiemnastocylindrowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mechanicznie zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu BMW 318i ?

 

Zabieg ten mialby na celu zwiekszyc sprawnosc silnika.

BMW zaleca stosowanie paliwa minimum 91 oktan.

Ja chce uzywac benzyny 98 oktan.

 

Przesunalem czujnik na wale korbowym o 15 stopni,paliwo 95 oktan ale spalanie stukowe nie zachodzi.

Wiec nie wiem o co chodzi.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanicznie zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu BMW 318i ?

 

Zabieg ten mialby na celu zwiekszyc sprawnosc silnika.

BMW zaleca stosowanie paliwa minimum 91 oktan.

Ja chce uzywac benzyny 98 oktan.

 

Przesunalem czujnik na wale korbowym o 15 stopni,paliwo 95 oktan ale spalanie stukowe nie zachodzi.

Wiec nie wiem o co chodzi.

 

W aucie, które ma zapłon sterowany komputerem możesz sobie czujnik przesuwać do woli. To komputer steruje zapłonem oraz kątem jego wyprzedzenia także.

 

Używanie paliwa o 98 oktanach nic nie da - oprócz tego iż będziesz miał bardziej mułowate auto ( spalanie będzie zachodziło wolniej ) Było o tym nie raz już na forum iż nie ma sensu lać innego paliwa niż zaleca producent.

 

W przypadku gdy mamy zapłon elektroniczny to komputer sam go sobie przestawi kiedy będzie zachodziło spalanie stukowe.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto nie ma czujnika spalania stukowego.

 

Nie ma tez czujnika walka rozrzadu.

 

Ma czujnik identyfikacji cylindra nr 4,jest to mala cewka na przewodzie wysokiego napiecia czwartego cylindra.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce ustawic zaplon na granicy spalania stukowego.

 

W pieciocylindrowym starym silniku Audi bez problemu da sie uslyszec spalanie stukowe i tak mam ustawione,na gazie i benzynie 98 nie zachodzi spalanie stukowe natomiast na 95 jest slyszalne.

 

Dodam ze po takim zabiegu moc silnika zauwazalnie wzrasta.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze po takim zabiegu moc silnika zauwazalnie wzrasta.

 

Spalanie stukowe wykryjesz w każdym silniku... wystarczy zastosować stetoskop którego końcówkę przykładasz do górnej części bloku zaraz pod głowicą... Od biedy nawet przykładając kawałek jedną stroną drewnianego patyka (np. kij od szczotki) do tego miejsca a drugią do ucha można osłuchać czy nie ma takiego spalania... Chodzi o to, że stetoskop rewelacyjnie, a kijek całkiem nieźle przenosi rezonans akustyczny wywoływany stukaniem...

 

Moc wzrasta jak najbardziej aczkolwiek korbowód dostaje tak popalić przez wybuch w złym momencie mieszanki, że silnik w niedługim czasie może się odpłacić poważną awarią...

 

Silnik Audi ma "tępy" przyspieszacz zapłonu który nie potrafi tak precyzyjnie ustawić momentu zapłonu mieszanki jak sterownik ECU... Uwierz mi, że twój Motronic dokładnie wie kiedy ma zapłon przyspieszyć a kiedy rozciągnąć... Co innego to przystosowanie auta do spalania benzynki o odpowiedniej liczbie oktanów... Tutaj pomoże chip... ale, czy jesteś pewien, że paliwo, które kupujesz na stacji nawet najbardziej popularnej ma te 95, 98, 100 oktanów?? Nie jesteś... A guzik ono ma... Rozciągając silnik pod np. 98 oktanów może się okazać, że zaczynają stukać panewki lub tulejki korbowodów... I te kilka wyskubanych koników nakopie ci po kieszeni

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe slychac bez zadnych kijkow!

 

Spalanie stukowe jest bardzo niebezpieczne dla silnika.

 

Jaki to jest TEPY zaplon?

 

Dlaczego spalanie stukowe nie zachodzi w M40 po rzesunieciu czujnika az o 15 stopni,moc jest ok.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego spalanie stukowe nie zachodzi w M40 po rzesunieciu czujnika az o 15 stopni,moc jest ok.

Ten czujnik możesz sobie przesuwać, a i tak nie zmienisz nim kąta wyprzedzenia zapłonu :!: W M40 tylko ECU (sterownik silnika) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu.

Poza tym, jeśli zmienia się kąt zapłonu, to trzeba też dostosować mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając pozycję czujnika wału korbowego zmienia się wyprzedzenie zapłonu bo zmienia się chociażby ustawienie punktu GMP dla zapłonu itd..Bawiłem się w takie rzeczy i sprawdzało się.

Wszystko oczywiście zależy od reszty układu wtryskowego.

W jakim samochodzie się tak "bawiłeś"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając pozycję czujnika wału korbowego zmienia się wyprzedzenie zapłonu bo zmienia się chociażby ustawienie punktu GMP dla zapłonu itd..Bawiłem się w takie rzeczy i sprawdzało się.

Wszystko oczywiście zależy od reszty układu wtryskowego.

w książce napraw wyraźnie pisze:"w samochodach z wtryskiem benzyny Motronic kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany automatycznie przez urządzenie sterujące i nie można go regulować we własnym zakresie.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając pozycję czujnika wału korbowego zmienia się wyprzedzenie zapłonu bo zmienia się chociażby ustawienie punktu GMP dla zapłonu itd..Bawiłem się w takie rzeczy i sprawdzało się.

Wszystko oczywiście zależy od reszty układu wtryskowego.

W jakim samochodzie się tak "bawiłeś"?

Fiat,silnik fire 1.0 8 zaworów.Na wtrysku oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając pozycję czujnika wału korbowego zmienia się wyprzedzenie zapłonu bo zmienia się chociażby ustawienie punktu GMP dla zapłonu itd..Bawiłem się w takie rzeczy i sprawdzało się.

Wszystko oczywiście zależy od reszty układu wtryskowego.

W jakim samochodzie się tak "bawiłeś"?

Fiat,silnik fire 1.0 8 zaworów.Na wtrysku oczywiście.

Te fiaciki (1.0 fire)które miały BOSH Mono-motronic(a większość miała) też nie miały możliwości regulacji.Taka możliwość była tylko z mechanicznymi regulatorami kąta wyprzedzenia zapłonu.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody BMW zawsze byly zagadkowe.

Beema to beema.

 

Nie zagatkowe a inteligentne... Tępy zapłon jak napisałem o Audi to zapłon jaki pamięta jeszcze czasy fiata 125 czy 126p... Polega on na tym, że wirujące ciężarki w rozdzielaczu zapłonu automatycznie aczkolwiek tępo bo nie zawsze w odpowiednim momencie przysieszały ruch palca rozdzielacza co skutkowało zmianą konta wyprzedzenia... Troszkę później np. w Tavrii zastosowano przyspieszacz podciśnieniowy... Ale dalej można było regulować kąt samemu...

 

W dzisiejszych autach (a w bmw już od dawna) storuje się sterownik elektroniczny silnika/komputer/motronic/ECU itd... sterownik ten ma za zadanie analizować i zbierać dane o pracy silnika a później dostosowywać np. czas wtrysku czy kąt tak, abu uzyskać jak najlepszą moc... Dalej... sterownik projektowany jest tak aby wytworzyć jak największą ale i bezpieczną dla silnika moc (bo jak wiadomo jak napiszą w ulotce 110KM a nie 100KM to będzie lepiej)... ChipTuning polega na zwiększeniu mocy kosztem tego jakby zapasu dla bezpieczeństwa... Ten zapas najwięszy jest zostawiany w silnikach diesla dlatego z naszego popularnego 90konnego tds'a da się bezpiecznie wyciągnąć samym chipem te 110-115KM... Chipy do benzyniaków projektowane są w szerokiej skali... jak się uprzesz to ci ktoś zaprojektuje chip na 1000KM w M40... ale do czego zmierzam... w pewnym momencie kończy się wytrzmałość jednostki na tak dużą moc jak i kończą się możliwości elementów wykoawczych jak wtryski itp...

 

Zwiększyć moc możesz najlepiej kupująć taki lajtowy chip od kolegi bagdor'a z naszego forum... Do M40 to inwestycja ok 200zł a jak piszą koledzy czuć różnice, spalanie nie wzrasta, no i zapas bezpieczeństwa jest zachowany... Kręcenie aparatem zapłonowym jak i sam aparat to relikt przeszłości i o ile mi dobrze wiadomo, to żaden producent nie stosuje już tego mocno awaryjnego systemu, a stosują układy wtryskowe które wykazują się mniejszą awaryjnością, jak i są w gruncie żeczy prostsze...

 

Pozdrawiam Mikołaj :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo slow ale nie w temat.

 

Jeszcze raz silnik M40.ECU silnika wykorzystuje impulsy z czujnika na kole pasowym jezeli przesunie sie go wzgledem kola to zmieni sie kat zaplonu.

 

Tylko dlaczego po przyspieszeniu o 15 stopni od oryginalu nie nastepuje spalanie detonacyjne przy stosowaniu paliwa 95?

 

To pytanie kieruje do kogos kto pojmuje procesy termodynamiki.

 

Nie piszcie bzdur!

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma do gadania termodynamika jak pomotałeś coś z czujnikiem i komp bierze teraz reguluje kąt na podstawie sygnału z czujnika pracy cylindra umieczonego na kablu WN... BMW nie jest głupie... zastosowało dodatkowy czujnik :nienie:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU silnika wykorzystuje sygnal z czujnika na przewodzie wysokiego napiecia tylko do tego by wtryskiwacze sterowac z podzialem na dwie grupy ale pomijajac to...

 

Kiedy przesuniemy czujnik walu korbowego wzgledem niego w kierunku wczesniejszego zaplonu to i czujnik na kablu WN wychwyci ten impuls wczesniej.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo slow ale nie w temat.

Chyba Twoich. Odpowiedź już dawno padła, ale Ty dalej "klepiesz" nie na temat.

 

Nie piszcie bzdur!

To Ty piszesz bzdury. Skoro tak dobrze wszystko wiesz, to po co zakładasz taki temat?

 

Jeszcze raz silnik M40.ECU silnika wykorzystuje impulsy z czujnika na kole pasowym jezeli przesunie sie go wzgledem kola to zmieni sie kat zaplonu.

Kąt zapłonu w M40 jest regulowany tylko przez ECU :!: Zapisane jest to w mapach :!: Możesz sobie kręcić czujnikiem ile chcesz, a i tak nic nie zmienisz. Kiedy to w końcu pojmiesz?

 

Tylko dlaczego po przyspieszeniu o 15 stopni od oryginalu nie nastepuje spalanie detonacyjne przy stosowaniu paliwa 95?

Odpowiedź jest prosta - tego kąta nie zmienisz przekręcając czujnik, więc żadne spalanie stukowe nie nastąpi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiemnastocylindrowiec ma racje. Kolo pasowe ma przerwe w uzębieniu na podstawie ktorej czujnik obrotu wału okresla dokladne, załozone wczesniej jego położenie. I tylko na tej podstawie jest okreslany zapłon. Jezeli zmienimy połozenie czujnika bedzie on odczytywał zupełnie inne polozenie wału wiec defacto zmienimy kat wyprzedzenia zaplonu. Slowem - polozenie walu podczas odczytu bedzie inne od tego zapisanego w mapach. Jednak jest to powazna ingerencja konstrukcyjna i sory za wyrazenie - zaczynasz od d**y strony kolego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal będę twierdził iż w tym silniku sam (bez ingerencji elektorniki) nie zmienisz kąta wyprzedzenia zapłonu.

 

Tutaj masz dokładny opis systemu BOSH MOTRONIC ( co prawda 1,3 - ale zasada działania jest taka sama ).

 

http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html

 

I jest np wzimianka o tym, że:

"Kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany automatycznie z uwzględnieniem sygnałów z czujnika przepustnicy (informacja o obciążeniu silnika), hallotronu, czujnika temperatury cieczy chłodzącej(przy zimnym silniku kąt wyprzedzenia zostaje zwiększony), wyłącznika sygnalizacji położenia przepustnicy w biegu jałowym. W tym układzie nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu"

 

Także moim zdaniem możesz sobie impulsator z koła pasowego przekładać do woli - najwyżej silnik przestanie wogóle pracować. Pamiętaj iż na impulsatorze także jest pewna tolerancja.

 

 

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wyprzedzenia zaplonu musi nastapic wczesniej gdy czujnik zostanie przesuniety odwrotnie do ruchu wskazowek zegara.

 

To jest jedyny czujnik informujacy ECU silnika w jakim polozeniu sa tloki.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.