Skocz do zawartości

Drgania po odpaleniu na zimnym silniku, nierówna praca


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Mam takie dość specyficzne pytanie - czy V8 powinno drgać zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku? Drugi raz mam ten sam efekt w 745i, że po odpaleniu auta przez kilka sekund obroty falują a potem juz jest coraz spokojniej. Na cieplnym jest zupelny spokoj i 0 falowania.

 

Byłem w serwisie przy okazji innych problemow (mam wrażenie, ze silnik nie pracuje rowno jak wczesniej, dodatkowo przy dodawaniu gazu widac ze go rzuca na boki przy otwartej klapie, tj. gaz do dechy na postoju) i niczego nie znaleźli, 0 bledow w silniku i skrzyni. Ale zdecydiwanie cos będzie nie tak, pewnie mechanicznego. Niestety panowie stwierdzili ze wszystko jest OK. Dodam, że auto NIE stracilo mocy, ma jej aż nadto.

 

W Niemczech auto przeszlo TUV w maju, serwis w BMW i bylo potem weryfikowane w serwisie BMW przed zakupem, tez stwierdzili ze wszystko dziala a co było wątpliwe, wymienili.

 

Prosze o podrzucenie pomyslu, co to może być. Będę sukcesywnie sprawdzał wszystko po kolei, zaczynam od:

1. Nowe świece (co prawda kom pokazuje 7000 km do wymiany, ale po co czekac).

2. Olej (9000 do wymiany).

3. Filtry (powietrza, kabinowy, paliwa, oleju, zeby miec pewnosc ze to nic z tych rzeczy).

4. Olej w skrzyni, bo ma juz nalatane 155 tys km, sporo, ale 150 po niemieckich drogach wiec powinna pozyc jeszcze.

5. Kilka elementow zawieszenia, tak profilaktycznie koncowki stabilizatora i co tam jeszcze trzeba bedzie, dla świętego spokoju. Nie wiem czy to nie bede poduchy w silniku, ale w serwisie nie chcieli sie tym zainteresowac.

 

Z góry dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.

Opublikowano

silnik powinien chodzsic gladko caly czas - bmw robi jedne z najlepszych silnikow na swiecie i o zadnym telepaniu nie moze byc mowy ...

 

jednak silniki te sa dosc skomplikowane i czasem nie chodza dobrze mimo ze wszystko wydaje sie byc ok...

 

na poczatku wymien swiece ( co prawda jezeli masz jakies bosch yttrium itp to wytrzymuja one do 40tys km ) - jednak koszt jest zaden... przy okazji sprawdzic/wymienic cewki - czesto silnikach m60/62 drgawki na zimnym i falowanie to wina wlasnie ukladu zaplonowego - jednak u Ciebie nie musi tak byc- czasem bywa tak ze ludzie wymieniaja caly osprzet silnika a on dalej nie chodzi jak powinien ....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W poprzedniej 745i wlasnie poprzedni wlasciciel informowal mnie, ze wymienil cewki (wszystkie) bo padala jedna za druga i silnik nie pracowal rowno. Ale czy nie powinno to sie wyswietlic w bledach silnika, ze cewka padla?
Opublikowano
W poprzedniej 745i wlasnie poprzedni wlasciciel informowal mnie, ze wymienil cewki (wszystkie) bo padala jedna za druga i silnik nie pracowal rowno. Ale czy nie powinno to sie wyswietlic w bledach silnika, ze cewka padla?

 

to zalezy od rodzaju usterki - jezeli cewka ma zwarcie do masy , albo brak obwodu to moze cos wykryje , ale jezeli np gubi co jakis czas iskre np na fajce to skad komputer to ma widziec - i stad wlasnie wynika problem z diagnoza ... cewki mozna sprawdzic na oscyloskopie , ale jezeli masz gotowke to zmien i masz pewnosc ze to to /albo nie to .

 

u mnie silnik mial drgawki - na postoju jak otworzylem drzwi to cale drzaly - zmienilem cewki ( dzieki banol :mrgreen: ) i sie poprawilo ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie nie są to aż tak wielkie drgania (poza sekundami po odpaleniu zimnego silnika), wyczuwalne głównie na kierownicy (np. jak stoje w korku).

 

Wymienie cewki razem ze świecami i dam znać.

 

UPDATE: cewki + świece juz do mnie lecą z de. Jeszcze olej, filtry i biore się za gruntowną wymianę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Zodiac mam ten sam model auta i dokladnie to samo jest u mnie , moze to faktycznie normalne. Daj znac jak zlokalizowal bys jednak problem, bo w takim razie u mnie bylo by to samo. Pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z braku czasu jeszcze sie tym nie zajalem, komplet czesci przyjechal juz do mnie z de i czeka na wymiane. Większość elementów eksploatacyjnych.

 

Jak to zrobie, oddaje auto do serwisu ktory ostatnio zrobil na mnie wrazenie (dosc znany w Katowicach), bo od 2 tygodni mam stuki na wale przy zwalnianiu/przyspieszaniu przy nieduzej predkosci. Jesli po wymianie dalej bedzie to samo, to poprosze ich od przyjrzenie sie pracy silnika od razu.

 

Mialem poprzednio 745i z 2002 roku i tam silnik pracowal ciszej, bez takich wibracji jak aktualny, wiec na pewno nie pracuje on dobrze. Tylko co dziwne, mocy mu nie brakuje, tylko pali troche wiecej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odebrałem dziś auto z jedynego warsztatu wartego kazdych pieniędzy (w tym przypadku na prawdę niewielkich, jeśli ktoś z Was przyzwyczajony był to płacenia haraczu w ASO) z jakim mialem okazje współpracowac, zlokalizowanego w Katowicach i jestem ogromnie zadowolony.

 

Problem drgań i problemów ze skrzynią ustał zupełnie. Okazało się, że winowajcą jest skrzynia, a dokładnie niedobór oleju. Pan z w/w warsztatu od razu zasugerował ten problem, mimo że ja błądziłem pytając o inne elementy związane z walem napędowym, a w 100% u mnie sprawne.

 

Brakowało dośc sporo oleju - 1.5 litra. Zrobiono dolewke, zaplacilem za calosc równowartośc zakupu oleju w ASO, wyjechałem autem do domu i doznalem szoku. Nie sądziłem, że skrzynia w E65 moze pracowac tak cudownie, tak płynnie i tak dobrze. Jestem przeogromnie zadowolony.

 

Niemniej jednak częsci eksploatacyjne czekają na wymianę i jak tylko mój mechanik będzie miał chwile, wymienie oleje i filtry, profilaktycznie.

 

Świetnie jest mieć znowu w 100% sprawne auto i godny zaufania warsztat, a do tego nie zdzierający z klienta kasy i na prawdę rzetelny.

 

PS. Nazwa warsztatu zaczyna sie na M, a konczy - auto ;)

Opublikowano
Odebrałem dziś auto z jedynego warsztatu wartego kazdych pieniędzy (w tym przypadku na prawdę niewielkich, jeśli ktoś z Was przyzwyczajony był to płacenia haraczu w ASO) z jakim mialem okazje współpracowac, zlokalizowanego w Katowicach i jestem ogromnie zadowolony.

 

Problem drgań i problemów ze skrzynią ustał zupełnie. Okazało się, że winowajcą jest skrzynia, a dokładnie niedobór oleju. Pan z w/w warsztatu od razu zasugerował ten problem, mimo że ja błądziłem pytając o inne elementy związane z walem napędowym, a w 100% u mnie sprawne.

 

Brakowało dośc sporo oleju - 1.5 litra. Zrobiono dolewke, zaplacilem za calosc równowartośc zakupu oleju w ASO, wyjechałem autem do domu i doznalem szoku. Nie sądziłem, że skrzynia w E65 moze pracowac tak cudownie, tak płynnie i tak dobrze. Jestem przeogromnie zadowolony.

 

Niemniej jednak częsci eksploatacyjne czekają na wymianę i jak tylko mój mechanik będzie miał chwile, wymienie oleje i filtry, profilaktycznie.

 

Świetnie jest mieć znowu w 100% sprawne auto i godny zaufania warsztat, a do tego nie zdzierający z klienta kasy i na prawdę rzetelny.

 

PS. Nazwa warsztatu zaczyna sie na M, a konczy - auto ;)

 

 

to zlikwidowałes objaw a przyczyna?

sam olej ze skrzyni sobie niewyparuje

1,5 litra to bardzo duzo,tym bardziej ze jak spuszczasz to wyleci cos kolo 6,5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ale już nie widzialem sensu by o tym pisac. Nie cieknie nigdzie, na jakieś uszczelce lekko sączy, zlokalizowali to. Niemcy musieli nie sprawdzac stanu oleju podczas przegladów. Na razie zastosowali doraźne rozwiązanie, docelowe to wymiana całego oleju w skrzyni (tego co zejdzie) + nowy filtr + nowa uszczelka.

 

Zaproponowali ze zrobią dolewke by sprawdzic czy to jest problemem, bo wymiana całego oleju moze okazac sie niepotrzebna, jesli jest on w dobrym stanie. Niestety będzie wymagana, bo wymiane uszczelki da sie przeprowadzic po spuszczeniu oleju.

 

Sprawa ciągle w toku, ale problem zlokalizowany, a to najważniejsze.

Opublikowano
PS. Nazwa warsztatu zaczyna sie na M, a konczy - auto ;)

 

Co się tak kryjesz z tym :?: ;) - skoro mamy nawet dział "polecane warsztaty", to i poza nim nie ma cenzury na taką reklamę w kontekście dobrej roboty.

 

hej :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
solaris520 --> spokojnie, napisze, informacja podana w ten sposob lepiej zapada w pamiec ;)
Opublikowano
Witam! Powiedzcie mi a mozna jakos samemu we wlasnym zakresie sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow ?moze jest jakis magiczny bagnet pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem rozwiązany! Zupełnie tym razem.

 

Skrzynia to tylko sprawa ktora wyszła przy okazji, ze względu na to że od 2 tygodni zaczęła niezbyt przyjemnie pracować.

 

Praca silnika natomiast to temat dłuższy. Przyczyn prawdopodobnie było kilka. Wymieniłem:

- filtr powietrza,

- filtr oleju + olej (Castrol SLX 0W30), stary olej nie byl zabrudzony za bardzo, ogladalem go po wymianie, calkiem niezły stan mial, 7000 do wymiany wedlug kompa,

- świece, mialy juz ponad 70 tys zrobione i po ich wymiane poprawila sie ogromnie kultura pracy silnika,

- filtr paliwa, ktory jak sie okazalo, nie byl wymieniany w ogóle i byl tak zapchany, ze mechanicy sie dziwili ze cos jescze przez niego plynie.

 

Po tej wymianie wsiadlem do auta i w koncu poczulem ze wszystko jest z nim w porządku i że dziala jak nalezy. Wspaniale uczucie :)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam taki przypadek w 745 ,że przy około 1300-1800 RPM auto drga jakby nie szło na wszyskie kotły na wolnych chodzi dobrze a po dodaniu powoli gazu jakby zaczynało kuleć,az czuć drgania na krześle wibruje dupsko, co w takiej furze nie powinno byc odczuwalne przecież,lecz pewny nie jestem czy to wina nie palenia we wszystkich kotłach czy jakiś poduszek silnika lub na sztywno założonego wydechu jakieś takie wrażenie odnosze, jakby coś przenosiło sie na bude
BMW sie nie psuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak zimny po nocy to chodzi fatalnie, napewno nie idzie na wszystkie, mimo,że własnie przed chwilą wymieniłem świece

 

Pod kompa podpinałeś? Bez niego sie nie obejdzie.

 

Musisz sprawdzic czy dobrze pali, moze świecie masz padnięte, może cewki - bez diagnozy można strzelać we wszystko, łącznie z wymianą silnika.

Opublikowano

komp mam własny , znaczy ediabas mam, i za bardzo nic nie pokazuje jedynie cos o wentylatorze o termostacie i takie tam pierdoły, zadne cewki zadne takie, a motor przy 1500rpm szarpie az auto, dosłownie podskakuje (drży)

Gdy sie zozgrzeje na wolnych chodzi w miare równo ale tez nie idealnie ma takie mili sekundowe zadławki, po minimalnym dodaniu gazu na 1500rpm auto całe drga, i hu go wie co mu jest

Prubowałem mieżyc cisnienie na baniakach to ma po 5 bar po 3,5 no i 0 ale to chyba juz olej pospływał z tulei,

no i raczej nie mozliwe zeby az tak źle było bo oliwy wogóle nie bierze,

ale jak pokrece dłuzej to ma i 12bar na lewej stronie ale trzeba krecic i krecic i krecic strasznie powoli nabija na zegar

zaraz ide miezyć prawą str bo wczoraj juz nic nie pokazywało zadnego cisnienia bo tak jak juz mówiłem chyba olej spłynoł

BMW sie nie psuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem dla czego, ale INPA jest do d*** jesli chodzi o diagnoze tego silnika (N62). Ja np. nie moge tam znaleźć w ogóle takiej informacji, jak korekcja wtrysków. Tak na prawdę to chyba tylko DIS może dać pełną diagnoze.

 

Ja u siebie też miałem problemy z pewnymi minimalnymi drganiami na jałowym (czasami, jak patrzyłem na wskaźnik obrotow, było widać że minimalnie co jakiś czas się porusza). Sprawdziłem co sie da (świece wsadziłem nowe, filtry nowe, łącznie z filtrem paliwa, cewki sprawdziłem - smieszna sprawa, bo kupiłem nowe i 3 były walniete, co od razu komp wykrył i silnikiem wlasnie telepało, z powrotem wsadziłem stare i działa idealnie równo dalej).

 

U mnie problemem była przepływka - skasowałem sobie adaptacje przepływki + biegu jałowego (spod inpy) i problem odjęty, a auto dostało niezłego kopa na niskich obrotach.

 

Sprężanie cos źle sprawdzasz no i sprężanie sprawdza sie z tego co wiem na zimnym silniku z rana - nie może nawet 30 sekund chodzic przed sprawdzeniem, zeby sie nie zagrzał i nie było oleju w cylindrach.

Opublikowano

no ale ze, jak te adaptacje porobic, zeby nic nie zepsuć,

Fakt ten program robi mi jakies hece gdy chce gdzieś wejśc w sondy albo w vanosy czy podjąć jakąś akcje to zaraz sie wywala i mnie wkur... strasznie.

Ogólnie auto jedzie dobrze, mam porównanie do E38 750i, więc nie możliwe żeby ciśnienia nie miało, tyle ,że to trzepanie mnie denerwuje strasznie, co tu robić co tu robić

BMW sie nie psuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bede teraz na wiosne wymienial profilaktycznie zawieszenie silnika i skrzyni (ma troche przejechane juz) i wydaje mi sie, ze jak telepie, to bedzie pewnie u Ciebie juz zuzyte.

 

Adaptacje robi sie chyba w F6 jak wejdziesz w sterownik silnika. Sa opcje kasowania adaptcji i wybiera sie co chcesz skasowac (jest tego sporo, ja kasowalem przeplywki i biegu jalowego tym razem, od razu inaczej auto jezdzi). Mozesz sprobowac, skasowanie adaptacji to wymuszenie nauczenia sie przez sterownik zakresow pracy czujnikow od nowa (robi sie ja, jak wlozysz nowy / inny czujnik na przyklad). Czesci sie zuzywaja, z biegiem czasu czujniki dzialaja troche inaczej, a wlozenie nowego w 100% sprawnego po starym rozwalonym tez wymaga powiadomienia sterownika stad masz opcje adaptacji wlasnie i jej kasowania.

Opublikowano
Coś mi się wydaje, że to właśnie adaptację robi się po założeniu nowej cześci (czujnika itp), a nie się ją kasuje. Wydaje mi się również, że komputer silnika sam robi adaptacje (przynajmniej do większości nowych części) w trakcie pracy silnika, natomiast te adaptacje wymuszane z programu po prostu przyspieszają ten proces. Ja np u siebie (w M62 E38) zauważyłem, że jak odepnę samochód od kompa diagonsotycznego to przez jakiś czas (dzień, dwa - w zależności od czasu jazdy) silnik pracuje na jałowym biego w granicach 700 obrotów, po czym schodzi na 600 obrotów i to jest jego normalna praca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.