Skocz do zawartości

535d kontra 545


tora

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie!

A ja to się chcaiłem przekonać który silnik jest lepszy, a trudno jest dosyć, gdyż mam kombi czyli ponad 100kg więcej, co równoważy moc ok. 35-40 Hp-ków. Co do wyścigu to ku zdumieniu mojemu i TORY to najszybszy przejazd wykonałem bez pasażera (dla zrównania mas obu samochodów u Sebastiana byli dwaj), a to co nas a raczej mnie zaskoczyło to to że jechałem na pozycji D.

Potem, na ręcznym sterowaniu wyszło ciut gorzej.

Sebastian! Jasne że spróbujemy ponownie, a nadto chciałbym JASNO I WYRAŹNIE oświadczyć iż;

1. Bardzo mi miło było się z Tobą ścignąć, jeszcze milej wygrać i jeżeli teraz przegram, to i tak będę się bardzo cieszył że w sobotę udało mi się wygrać z lepszym.

2. Być może poczynione zostały przez nas jakieś błędy, lub wkradł się jednemu z nas gorszy dzień, dla tego chętnie powtórze próbę.

3. Nadal chcę porównać oba silniki a to co mi w tym przeszkadza to kombi które mnie teraz nieco już wkurza.

BERNI !!! Asekurowałem się jedynie różnicą wagi, jednak bardzo chętnie się spróbuję, dlatego szczerze zapraszam i na pewno będzie to z aprobatą pozostałych uczestników próby

Może uda mi się wziąć też moją "starą" 530 po chipsie na 240? lub podobnie.

 

Pozdrawiam :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnowinski ja bardziej od roznicy w wadze aut (nie wiem czy 100kg wiecej zabiera ci az 10-12% mocy) obawialbym sie roznicy przelozen tylniego mostu...przeca kombi ma zwykle wieksza ladownosc i mimo wszystko stworzone jest zeby do bagaznika wrzucic wiecej kg...

 

...a tego dodatkowymi pasazerami trudno rownowazyc...

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wagi mojego auta to jest 1705kg wedlug dowodu :) nie wiem ile wazy 535 kombi, co do watku to nie wiedzialem ze wywola on az taka birzliwa dyskusje. Tak jak pisał Tora chętnie poddam oba auta ponownym testom bez ruchu miejskiego na odcinku ok 600metrów co powinno być przewagą dla 5535D , i tym razem nie zawacham sie uzyć kickdownu :) Co do mas aut itp nie ma zadnych duyskusji, beda jechać tylko kierowcy. Postaramy sie nagrać wszytsko kamerą HD żeby jakość była zadowalająca. Po obublikowaniu wyników z testu zapraszam do dyskusji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako przeciwnik diesli ;) dopisze sie.

 

Oglądam filmik inie wiem o co chodzi.....

 

1. Zmiany biegów (wolne jak diabli), zejścia w dół obrotów podczas przerzucania biegów, są w 545 barrrrrdzo kiepskie.

Nie wiem czy to skrzynia, czy co, ale kaszana jest straszeczna :)

 

2. Prawie 200 pojawia sie po 28 sekundach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:lol: tak nie jeździ nic co więcej niż 250 KM.

 

Dla porównania mój 15 letni e34 ze starym silnikiem, moc ok. 300KM.

http://pl.youtube.com/watch?v=fjtNacg4bN8

 

prawie 200 jest po ok 20-21 sekundach....

 

I ten fakt raczej powinien nam ten test zdyswkalifikować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dnowinski ja bardziej od roznicy w wadze aut (nie wiem czy 100kg wiecej zabiera ci az 10-12% mocy) obawialbym sie roznicy przelozen tylniego mostu...przeca kombi ma zwykle wieksza ladownosc i mimo wszystko stworzone jest zeby do bagaznika wrzucic wiecej kg...

 

...a tego dodatkowymi pasazerami trudno rownowazyc...

 

Kombi i sedan ma tę samą ładowność więc żadnych różnic nie ma. Ogólnie nie ma logiki w Twoim myśleniu bo zazwyczaj każdy sedan ma większy bagażnik niż kombi i nie inaczej jest w BMW E60, w którym sedan ma 20 litrów więcej.

 

Co do porównania tych dwóch aut to też mam wrażenie, że 545i jakoś powolniasto jedzie. Na przyszłość proponuję Wam jednak robić test aut z takimi samymi skrzyniami biegów i startować np z 30 albo 50 km/h, wtedy są bardziej realne porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze 545 jezdzie powlniasto bo po 1 start bez kickdownu, nie pamietam ale chyba nawet nie wlacyzlem trybu sport w skrzyni no i nie wylaczylem dsc wprowadzajac auto z tryb szybkiego startu. Po 2 zgadza sie ze odpuscilem pedal gazu bo nie bede cisnal na pojazd jadacy 60km przedemna po 3 w ruchu ulicznym na trzy cztery mozemy sie pobawic ot tak kto szybciej ruszy dlatego pisalem od poczatku ze sam wyscig potraktowalem poprotu jako przejazdzke turystyczna. Rozpisywanie sie dalej na temat tego testu nie ma sensu, zrobimy to raz jeszcze w warunkach do tego opowiednich i wtedy podyskutujemy co i jak, byc moze jest cos z moim 545 smg tez nie bardzo wiec zaproszilem innego kolege z 545 oraz kumpla z 645 smg i wszyscy bedziemy scigac sie z 535d. :) Pnaddto nie mowie ze wyniki wcale nie beda takie same jak teraz, chodzi mi o to ze to raczej byla zabawa a nie jakies wyscigi, dlatego wypowiedzi typu "mowilem ze diesel doładowany podójnie zamiata benzyny" są mocno nie na miejscu a sam topik powinien miec temat spotkalismy sie ze znajomymi w weekend a tu filmik z naszego pikniku :) 535d kontra 545 moze wywolywac niepotrzebne kontrowersje wsrod czytajacych ten topik forumowiczow, i powodowac polot fantazji bez jakichkolweg rzetelnych danych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów

Dokładnie jest to zabawa a nie mecz o wszystko.

Ale po przeczytaniu tego wszystkiego i chwili zastanowienia czy przypadkiem ten odcinek Puławskiej nie jest pod "górkę"?

Jak ma to miejsce na Puławskiej w kilku innych miejscach.A pozatym akcja była bardzo spontaniczna,wogóle nie przygotowywana tylko tak scigniemy 535 z 545 no tak no to walimy na Puławską i pierwsza lepsza prosta i wyszło tak jak wyszło,następny raz postaramy się bardziej i po przeczytaniu wątku już widać ze frekwencja będzie większa.

hej

Edytowane przez tora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiscie ze 545 jezdzie powlniasto bo po 1 start bez kickdownu, nie pamietam ale chyba nawet nie wlacyzlem trybu sport w skrzyni no i nie wylaczylem dsc wprowadzajac auto z tryb szybkiego startu. Po 2 zgadza sie ze odpuscilem pedal gazu bo nie bede cisnal na pojazd jadacy 60km przedemna po 3 w ruchu ulicznym na trzy cztery mozemy sie pobawic ot tak kto szybciej ruszy dlatego pisalem od poczatku ze sam wyscig potraktowalem poprotu jako przejazdzke turystyczna. Rozpisywanie sie dalej na temat tego testu nie ma sensu, zrobimy to raz jeszcze w warunkach do tego opowiednich i wtedy podyskutujemy co i jak, byc moze jest cos z moim 545 smg tez nie bardzo wiec zaproszilem innego kolege z 545 oraz kumpla z 645 smg i wszyscy bedziemy scigac sie z 535d. :) Pnaddto nie mowie ze wyniki wcale nie beda takie same jak teraz, chodzi mi o to ze to raczej byla zabawa a nie jakies wyscigi, dlatego wypowiedzi typu "mowilem ze diesel doładowany podójnie zamiata benzyny" są mocno nie na miejscu a sam topik powinien miec temat spotkalismy sie ze znajomymi w weekend a tu filmik z naszego pikniku :) 535d kontra 545 moze wywolywac niepotrzebne kontrowersje wsrod czytajacych ten topik forumowiczow, i powodowac polot fantazji bez jakichkolweg rzetelnych danych.

 

Masz rację. Jakby tak turbodiesele zamiatały wolnossące benzyny to M5 i M3 miałyby silnik diesela. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszytsko jasne...

 

Ja bym w takim razie dzielił przez 3 wypowiedzi dieslowców.

 

.......niewiele lepiej mógłby pojechać zawodowiec, przecież depczesz w SMG i idziesz ile fabryka dała!

 

tak kolega mp3 napisał o wrażeniach z jazdy 545i

A zaraz potem chce chipować swoje 3.0d byteż sie ścigać z 545i..........

 

:)

czytając tą wypowiedź świadka, odnosiło się wrażenie że 545i było w pełni zaangażowane w jak najszybsze pokonanie drogi przed nią.

 

Chyba trzeba słowników ludzi od diesla ułożyć hehehe

wciska w fotel = coś tam jedzie

jak fabryka = muli jak cholera

;)

 

się nie łobrażajcie, ale test miał być co to niby doktora Niutona pokazał, a wyszła kupa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie --> To ze "wyscig" zrobiony dla zabawy, nie ulega wątpliwosci, ale tytuowanie tego '535d vs 545i' oraz przygotowanie calosci jako porównanie tych 2 aut nazwalem wprost - nierzetelne. Niemniej na pewno taki temat kilku zwolennikom diesla poprawil humor, kilku zwolennikom benzyn rowniez, tak wiec koniec konców się udał :D

 

Niemniej jedna osoba wyzej wspomniala ze konczy sie era silnikow wolnossących i obserwując rynek, trudno sie z nim nie zgodzic. Downsizing wymaga niestety wkladania 2-3 turbin do silnikow o mniejszej pojemnosci, by ich stosowanie mialo sens, tak wiec ciezko bedzie niebawem dostac BMW w benzynie bez turbo, tak jak dzis diesla bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, tylko że unowocześnianie benzynowców niestety dokłada im te same problemy co nowoczesnym turbodieselom, czyli kosztowne naprawy lub wymiany turbo i układów wtrysku bezpośredniego. Dla użytkowników prawie nowych aut to nie ma znaczenia, ale dla tych co kupują już bardziej leciwe egzemplarze zdecydowanie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sam topik powinien miec temat spotkalismy sie ze znajomymi w weekend a tu filmik z naszego pikniku :) 535d kontra 545 moze wywolywac niepotrzebne kontrowersje wsrod czytajacych ten topik forumowiczow, i powodowac polot fantazji bez jakichkolweg rzetelnych danych.

Panowie – nie chcę Wam psuć zabawy – bo rozumiem, że ten wątek miał być jej kontynuacją, dlatego chcę uniknąć zamykania tematu lub wstrzymywania go – ale dobrze byłoby, żeby działo się tu coś na temat (bo sami wycofujecie się trochę z tego)

 

...się nie łobrażajcie, ale test miał być co to niby doktora Niutona pokazał, a wyszła kupa :)

 

No trochę tak…

 

... Dlatego poczekajmy na jakieś nowe relacje z tego, co zapowiadają autorzy (czyli lepsze miejsce i trochę więcej zaangażowania jak na sprawę godną zamieszania pod nazwą 5xx vs. 5xx :) )

 

Hej :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sam topik powinien miec temat spotkalismy sie ze znajomymi w weekend a tu filmik z naszego pikniku :) 535d kontra 545 moze wywolywac niepotrzebne kontrowersje wsrod czytajacych ten topik forumowiczow, i powodowac polot fantazji bez jakichkolweg rzetelnych danych.

Panowie – nie chcę Wam psuć zabawy – bo rozumiem, że ten wątek miał być jej kontynuacją, dlatego chcę uniknąć zamykania tematu lub wstrzymywania go – ale dobrze byłoby, żeby działo się tu coś na temat (bo sami wycofujecie się trochę z tego)

 

Hej :)[/color]

 

Heh, no tak ale ja nie zakladelm tego topika, bylem tylko uczestnikiem tego wyscigu i jako osoba ktorej topik dotyczy prezentuje swoje jakze odmienne zdanie na jego temat i czynie to konsekwentnie nie wycofujac sie z zadnych poprzednich swoich wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac a jaki miałem zrobić tytuł postu:

Herbartka u Tory

To że diesel był na tym filmiku akurat szybszy NAPRAWDĘ mi akurat humoru nie poprawiło bo niby dlaczego (jeśli pisać o prawdziwym poprawieniu humoru to proszę o powrót giełdy do poprzednich wyników i wszystko co się z tym wiąże).

Dlatego proszę nie łączcie tego tematu że diesel lepszy czy benzyna.Była to fajne spotkanie,oglądanie naszych "zabawek" i nie dorabiajcie do tego jakiś spiskowych teorii.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal nie wiem gdzie są moderatorzy. Po pierwsze wyścigi na drogach publicznych od tego jest you tube oraz miejsce gdzie się zamieszcza komentarze na tej stronie jest idealne. Gości którzy obracają złotówką (sorry widać po autach) którzy ustawiają się pod jazde do 200 na drogach publicznych i chcą wyciągać wnioski z tego niemal filozoficzne to jest naprawdę żałosne. Jak wątek o tuningu ktoś otworzył niedawno że chce tuningować e34 to go mod zjechał że tylko fabryczne itd i temat zamknął . To nie wiem do czego tu bangla taka wieś.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie przesadzaj. Lotnisko sobie mieli wynająć czy co? Nie obraź się ale więcej widzę czubów, w rozklekotanych E34, mających w dupie przepisy i ograniczenia prędkości niż w E60 i zapewniam Cię że to bardziej niebezpieczne zjawisko niż to co chłopaki zrobili. A temat jest bardzo ciekawy, zresztą widać to po ilości wypowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombi i sedan ma tę samą ładowność więc żadnych różnic nie ma. Ogólnie nie ma logiki w Twoim myśleniu bo zazwyczaj każdy sedan ma większy bagażnik niż kombi i nie inaczej jest w BMW E60, w którym sedan ma 20 litrów więcej.

 

A teraz rozłoż siedzenia i zgadnij gdzie ludzie zapakuja wiecej ciezszych przedmiotow.

 

E61 jest ciezsze od E60 o prawie 100 kg. Dodatkowo w instrukcji stoii ze max. obciazenie tylnej osi w kombi moze byc wieksze o 80-100kg od max obciazenia tylnej osi w sedanie (zaleznie od wersji silnikowej). Dodatkowo kombi moze ciagnac ciezsze - średnio gdzies o 80kg - przyczepy. Wszystko to mozesz wyczytac w swojej instrukcji.

 

To wszystko powoduje ze znaczaca wiekszosc aut typu kombi ma inne przelozenia tylnego mostu. I mysle ze w moim rozumowaniu jest jednak pewna doza logiki...

 

 

P.S.

Co do tego ze kazdy sedan ma wiekszy bagaznik od kombi tez pozwole sie nie zgodzic...Nie tylko dlatego ze kombi mozna zaladowac po dach, co w sedanie dosc znaczaco utrudnia

1) klapa bagaznika

2) brak dachu nad tylnia czescia nadwozia (po cos te rzecz z pkt 1 montowali).

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi skidmarks :

wiesz nie od razu Kraków zbudowano i mam nadzieję że następnym razem nie będzie to na drodze publicznej i bardziej profesjonalniej zorganizowane a nie taki żywioł.Jeśli bedzie potrzeba to Darek czy Sebastian mogą liczyć na moją pomoc i to pod każdym względem.

A teraz taka mała dygresja jak ruszasz spod świateł i jesteś pierwszy to nigdy nie pociągnąłeś powyżej tych 50 czy 70km/h?

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego zebda..

 

W sedanie też możesz rozłożyć siedzenia jak masz taką wersję, więc Twój pierwszy argument nie ma sensu.

 

Maksymalne obciążenie tylnej osi w kombi jest większe bo różnica ciężaru między kombi a sedanem to właśnie tylna część nadwozia więc to chyba logiczne i nie wynika to w żadnym stopniu z tego, że w kombi wozi się cięższe rzeczy. Drugi argument też legł. :wink:

 

Z przyczepami to nieprawda co piszesz, bo kombi i sedan może ciagnąć zawsze tę samą masę przy tej samej wersji silnikowej i rodzaju napędu (na jedną oś/ na dwie osie).

 

Że prawie każdy sedan ma większy bagażnik to nie musisz się zgadzać ale tak jest w danych technicznych czy Ci się to podoba czy nie. :wink:

 

Prawdą jest, że przełożenie tylnego mostu jest minimalnie inne ale to wynika z innej masy pojazdu a nie tego, że można bardziej go załadować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mmwmm jesli chodzi o e60 to w instrukcji stoi ze mozesz ciagnac ciezsze przyczepy.

 

Co do argumentu nr 1. jednak ma sens bo ogolna pojemnosc auta kombi jest wieksza niz auta nie kombi.

 

Argument 2. Jezeli calkowita pojemnosc bagaznika (nie tylko do linii szyb, ale po dach) jest wieksza w kombi to naturalne ze wsadzi sie tam wiecej rzeczy, a zatem jest tez ciezej - logiczne to jest jak nic.

 

Porownaj prosze dane wszystkich aut typu kombi i sedan. Od kompaktow po limuzyny klasy premium i jestem pewien ze jednak wiekszosc kombiakowma wiekszy bagaznik.

 

W takim razie jesli auto kombi ma wszystkie charakterystyki auta sedan po co montuja inny, jak sam napisales, most?

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.