Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
odczytaj i wykasuj błędy webasto, potem bedziemy działać dalej.

 

Witam

 

Tak wiec odczytałem błędy. Mam jeden błąd, który da sie skasować ale po ponownym załączeniu webasto (na chwile uruchamia sie) pojawia sie ponownie.

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Glowing 6 39.00 0-n

Cooling temperature 35.00 dC

Short circuit to ground

 

ja wykasowalem to za chwile wyskoczyl z takimi paramterami:

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Glowing 10 70.00 0-n

Cooling temperature 42.00 dC

Short circuit to ground

 

 

Przeprowadzilem tez ACIVATION

METERING PUMP - slychac na 45 pyaknie.

ADDITIONAL HEATER ON - nie da sie wlaczyc - wysiwetla blad skryptu. Nic sie nie dzieje.

 

 

Czy to będzie coś w piecyku webasto? Jak do niego najlepiej się dostać aby wyciągnąć?

 

 

PS. jeszcze zapytanie co do kodowania. Po wciśnięciu F1, F3, i wybraniu E39 i potem IKE wcale nie pojawił mi sie plik w katalogu WORK. Dopiero jak zrobiłem edytuj profil, wpisałem hasło i wcisnąłem OK w oknie które sie otworzyło. Czy tak powinno to przebiegać? Moze cos nie tak poszło? Zainstalowalem Inpa_5_0_2_10.0.0.4

 

pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez polowiec
  • Odpowiedzi 269
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam Was i liczę na pomoc.

 

We wtorek u kolegi próbowaliśmy aktuwować webasto (dogrzewanie kabiny) i się niestety nie udało (postepowaliśmy zgodnie z instrukcją). Auto to E39 z 2,0 dieslam z początku 2000 roku. W/g naklejki jest tam webasto Z/C, tyle że jest mały komp, ale radio profesional. Akurat to, że się zabieg nie udał, to jeszcze nic.

 

Żeby funkcja dogrzewania kabiny działa w pełni musi być element do jej uruchomienia a do tego potrzebny jest minimum mid na którym da się zaprogramować czas włączania webasta

 

radio nie ma tu nić do rzeczy

 

piszesz mały komp czyli jaki wedle ciebie ??

 

Po wszystkim zrobiło się tak, że cały czas wiatrak dmuchawy się kręci na maksa. Nawet po wyłączeniu zapłonu.

 

Dziś próbowaliśmy powrócić do ustawień poprzednich i też nie wiele to dało. Musieliśmy aku odłączyć, bo wiatrak cały czas kręci. W INPA nie wyłapuje błędów.

 

Może ktoś ma jakieś sugestie???

 

być może to zbieg okoliczności ale zacznijcie od sprawdzenia jeża to powinno wyjaśnić kręcenie wiatraka

 

o samym jeży jest masa info na forum :search:

 

Jest diagnoza. Jeż umarł....

 

ale swoją drogą jaki zbieg okoliczności....

Opublikowano

Witam

I proszę o pomoc. Właśnie próbuję uaktywnić WEBASTO za pomocą NCS... zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale po CODE CAR po jakimś czasie wyskakuje taki błąd:

 

error at changing ZCS

 

COAPI-2020: no answer from ECU

IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.

 

Co to jest ten ZCS i skąd ten błąd.

 

Podam jeszcze jako ciekawostkę że mój numer VIN (FG) podany w NCS nie zgadza się z tym co jest faktycznie ?!?!

 

Proszę o możliwie szybką pomoc bo inaczej chyba nie usnę :)

Z góry dziękuję

Opublikowano (edytowane)

A co znaczy że VIN się nie zgadza?

 

bo VIN jest czytany i dodawana jest wartość kontrolna (jeden dodatkowy znak na końcu)

 

Może być tż tak, że moduł z którego czytasz VIN byz zmieniany i wtedy się nie zgodzi

Edytowane przez mzloty
Opublikowano

Sorki

Faktycznie .... chyba już mocno zaspany jestem ;) ... a co to ten ZCS ?!?

Opublikowano

Powiem tak .... przez przypadek uruchomiłem CODE CAR na włączonym zapłonie .... bo w instrukcji powyżej jest że ma być w pozycji 1 ?!? .... i na monitorze wskoczyło GRZANIE ;) Teraz muszę się tylko nauczyć tego obsługiwać ?!?! bo jak nastawię timer to od ego czasu pochodzi z 5 minut i się wyłącza ?!?! Może jakiś link z instrukcją ?!?!? A może bateria ?!?!

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu kilku kilometrów odczytałem błędy z vebasto i mam następujące (trochę inne niż ostatnio):

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Cooling 2 50.00 0-n

Cooling temperature 33.00 degrees Celsius

 

Short circuit to ground

 

oraz

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 7.00 degrees Celsius

 

Open circuit

 

 

Czy moze ktos pomoc w interpretacji? Czy do wymiany webasto?

 

Sprawdziłem bezpieczniki - trochę dziwna sprawa. Brakuje mi bezpiecznika 23 (ogrzewanie postojowe). Brak nawet styków żeby wstawić bezpiecznik. Webasto mam Z/C. Czy tak powinno byc?

 

pozdrawiam

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Czy nikt nie pomoże? Nie wiem czy wymieniać cale webasto czy je naprawiać? Zbliżają się mrozy, a mi nawet silnika nie dogrzewa :(

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

A ja zrobiłem sobie niezależne grzanie zgodnie z instrukcją i wszystko działa jak ta lala ale ...... okazało się że coś się przestawiło w tylnym zawieszeniu .... znacznie się podniosło. Dziś sprawdzałem INPĄ i nie ma żadnych błędów więc sądzę że w tym pliku w którym zmienialiśmy ogrzewanie na activ były wprowadzone jakieś inne ustawienia zawieszenia i tak się zapisało .... tylko powiedzcie gdzie to teraz znaleźć żeby to przestawić.

Z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Witam

 

Dzisiaj po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu kilku kilometrów odczytałem błędy z vebasto i mam następujące (trochę inne niż ostatnio):

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Cooling 2 50.00 0-n

Cooling temperature 33.00 degrees Celsius

 

Short circuit to ground

 

oraz

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 7.00 degrees Celsius

 

Open circuit

 

 

Czy moze ktos pomoc w interpretacji? Czy do wymiany webasto?

 

Sprawdziłem bezpieczniki - trochę dziwna sprawa. Brakuje mi bezpiecznika 23 (ogrzewanie postojowe). Brak nawet styków żeby wstawić bezpiecznik. Webasto mam Z/C. Czy tak powinno byc?

 

pozdrawiam

 

pozdrawiam

Tomek

Witam! Kolego, to jest CHYBA błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej.. Ale nie jestem pewien :( (99% pewności ;p) mam to samo i zamierzam wymienić ten czujnik. Poprostu przez ten błąd nie włącza mi się pompka obiegowa cieczy. Po wykasowaniu działa. Więc jak tylko coś będę wiedział odezwę się napewno! Sledze temat

Edytowane przez pazura87
Opublikowano
okazało się że coś się przestawiło w tylnym zawieszeniu .... znacznie się podniosło

Kolego myślę, że na 100% to nie przez to.. :)

Opublikowano
Nic więcej nie robiłem tylko to co było w instrukcji. Więc nie wiem przez co innego mogło się to stać ... ale w tej chwili nie jest to takie istotne. Ważniejsze jest jak to przestawić ?!?! A tak w ogóle to chyba muszę zainstalować DISa bo ten NCS to chyba jest dla wyjadaczy. Ile potrzeba pojemności na dysku żeby zmieścić DISa ?!?!
Opublikowano
Witam

 

Dzisiaj po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu kilku kilometrów odczytałem błędy z vebasto i mam następujące (trochę inne niż ostatnio):

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Cooling 2 50.00 0-n

Cooling temperature 33.00 degrees Celsius

 

Short circuit to ground

 

oraz

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 7.00 degrees Celsius

 

Open circuit

 

 

Czy moze ktos pomoc w interpretacji? Czy do wymiany webasto?

 

Sprawdziłem bezpieczniki - trochę dziwna sprawa. Brakuje mi bezpiecznika 23 (ogrzewanie postojowe). Brak nawet styków żeby wstawić bezpiecznik. Webasto mam Z/C. Czy tak powinno byc?

 

pozdrawiam

 

pozdrawiam

Tomek

Witam! Kolego, to jest CHYBA błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej.. Ale nie jestem pewien :( (99% pewności ;p) mam to samo i zamierzam wymienić ten czujnik. Poprostu przez ten błąd nie włącza mi się pompka obiegowa cieczy. Po wykasowaniu działa. Więc jak tylko coś będę wiedział odezwę się napewno! Sledze temat

 

Witam

 

Dziękuje za odpowiedz.

 

Czy ten czujnik jest w webasto? Gdzie go szukać? Błędów w silniku nie mam, ten błąd jest po odczytaniu błędów z webasto.

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
Witam

 

Dzisiaj po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu kilku kilometrów odczytałem błędy z vebasto i mam następujące (trochę inne niż ostatnio):

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Cooling 2 50.00 0-n

Cooling temperature 33.00 degrees Celsius

 

Short circuit to ground

 

oraz

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 7.00 degrees Celsius

 

Open circuit

 

 

Czy moze ktos pomoc w interpretacji? Czy do wymiany webasto?

 

Sprawdziłem bezpieczniki - trochę dziwna sprawa. Brakuje mi bezpiecznika 23 (ogrzewanie postojowe). Brak nawet styków żeby wstawić bezpiecznik. Webasto mam Z/C. Czy tak powinno byc?

 

pozdrawiam

 

pozdrawiam

Tomek

Witam! Kolego, to jest CHYBA błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej.. Ale nie jestem pewien :( (99% pewności ;p) mam to samo i zamierzam wymienić ten czujnik. Poprostu przez ten błąd nie włącza mi się pompka obiegowa cieczy. Po wykasowaniu działa. Więc jak tylko coś będę wiedział odezwę się napewno! Sledze temat

 

niestety panowie to nie błąd czujnika temperatury tu foto poglądowe co i gdzie jest Combusation air fan http://images38.fotosik.pl/233/7f900c55ac10768bm.jpg

 

jest to wiatrak który wymusza obieg powietrza poprzez komorę spalania w webasto wedle błędy wiatrak lub jego okablowanie jest uszkodzone

Opublikowano

Witam

 

Dostalem juz webasto. Kupilem z identycznymi numerami jak mialem stare. Dzisiaj chce wymienic i mam kilka pytan co do wymiany:

 

1). Czy po wymianie bede musial jeszcze raz kodowac? (uruchamialem sobie dogrzewanie wnetrza). Moze lepiej przelozyc sterownik?

2). Koduje programem NCS, czy po wyborze F1, F3 mam wybrac IKE czy jakis inny sterownik (tak aby nie odczytac ze wstawionego sterownika webasto).

3) Do tej pory kodowalem tak: F1, F3, IKE, potem BACK i mialem plik ok. 42KB. Tworze plik *.MAN zmieniam co potrzeba i robie CODE CAR. Czy przy pliku 42KB moge wybrac tylko wybrany sterowwnik np IHKA i IKE i tylko te zakodowac? Jesli tak, to czy te sterowniki IHKA i IKE wystarcza do zmiany dogrzewania wnetrza?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Webasto wymienione - wszystko działa.

 

W starym wentylator nawiewowy oraz pompka działa jak podłącze do 12V. Raczej uszkodził sie sterownik. Zauważyłem tez ze teraz po otworzeniu samochodu nie uruchamia mi sie ciągle wentylator (słychać go było właśnie w nadkolu). Nic nie kodowałem ponownie.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Koledzy, proszę o pomoc. Postępowałem zgodnie z instrukcją aktywacji dogrzewania kabiny. Używam NCSa. Wszystko robiłem w BMW E39 530d rocznik modelowy 2001 z dużą NAVI.

 

to znaczy: FSW/PSW Manipulate with FSW_PSW.MAN odznaczone i po ponownym wejściu nadal odznaczone, plik FSW_PSW.MAN wyedytowany, ale za cholerę nie wiem jak ustawić na panelu opcji dogrzewania. Jest tylko przewietrzanie, które można ustawić o konkretnej godzinie.

 

Może ktoś ma sugestie, Będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Koledzy, proszę o pomoc. Postępowałem zgodnie z instrukcją aktywacji dogrzewania kabiny. Używam NCSa. Wszystko robiłem w BMW E39 530d rocznik modelowy 2001 z dużą NAVI.

 

to znaczy: FSW/PSW Manipulate with FSW_PSW.MAN odznaczone i po ponownym wejściu nadal odznaczone, plik FSW_PSW.MAN wyedytowany, ale za cholerę nie wiem jak ustawić na panelu opcji dogrzewania. Jest tylko przewietrzanie, które można ustawić o konkretnej godzinie.

 

Może ktoś ma sugestie, Będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

 

 

Witam

 

Jesli robiłeś tak to powinno byc ok:

 

1. F1, F3, E39, IKE potem back

2. idziesz do katalogu WORK, zawartość pliuk FSW_PSW.TRC kopiujesz do pustego FSW_PSW.MAN i zmieniasz Standheizung na activ

3. Wybierasz edit profil, wpisujesz haslo "repxet" i zaznaczasz opcje "FSW/PSW-Manipulieren mit FSW PSW.MAN". Wychodzisz z edycji.

4. Robisz CodeCar i będzie Ci kodować samochod. Zobaczysz w tym czasie jak koduje rożne sterowniki.

 

Potem zamiast TIMER bedziesz mial opcje ogrzewania postojowego.

 

pozdro.

Opublikowano
Dokładnie tak robiłem. Niestety opcji dogrzewania/ogrzewania nie ma. Może mieć wpływ zmieniony na PL język?
Opublikowano

Witam

 

Czy jest jakiś limit kodowania samochodu? Ostatnio kilka razy miałem error podczas kodowania (w rożnych sterownikach, ale najczęściej w IKE). Po ponownym wciśnięciu kodowania przechodzi bezbłędnie.

Po takim czymś miałem błąd writing/coding eeprom w IKE (albo podobnie brzmiący) - da się skasować i nie występuje więcej..

 

Kodowałem na razie cale auto może z 7 razy. A teraz muszę jeszcze raz zakodować (włączyć wcześniej wyłączone dogrzewanie wnętrza).

 

pozdrawiam

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.