Skocz do zawartości

Sprawdzenie przed kupnem - 530D (E39)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozglądam się ostatnio za 530D. Jasna sprawa, że chce trafić na udany egzemplarz a z tego co tu piszecie, na rynku sporo jest 'zajechanych'. Dlatego też, chciałbym wstępnie sam, w miarę możliwości, sprawdzić podstawowe rzeczy aby zminimalizować efekt zaskoczenia. Potem, już przed samym zakupem ewentualnie sprawdzić auto w serwisie.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

 

1. Co waszym zdaniem i w jaki sposób powinienem sprawdzić metodą „na oko”? Na co szczególnie zwrócić uwagę w E39? Np. jak potwierdzić, że nie był bity? Co się psuje z elektroniki w tych modelach?

 

2. Czy warto brać samochód do serwisu? Jeśli tak, to który jest najlepszy do tego celu w Warszawie? W jakim stopniu, Waszym zdaniem, serwis będzie mógł mi potwierdzić że silnik jest OK., zawieszenie OK., elektronika OK., licznik wskazuje aktualny przebieg?

 

Z góry dzięki za każdy post!!

Opublikowano

Czesc witold....

Sluchaj pod nickiem w profilu masz POSZUKAJ nie jest to bez sensu gdyż na forum akurat o tym silniku jest full tematów. Są opinie na NIE i na TAK - tych jest więcej.

Opublikowano
Rozglądam się ostatnio za 530D. Jasna sprawa, że chce trafić na udany egzemplarz a z tego co tu piszecie, na rynku sporo jest 'zajechanych'. Dlatego też, chciałbym wstępnie sam, w miarę możliwości, sprawdzić podstawowe rzeczy aby zminimalizować efekt zaskoczenia. Potem, już przed samym zakupem ewentualnie sprawdzić auto w serwisie.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

 

1. Co waszym zdaniem i w jaki sposób powinienem sprawdzić metodą „na oko”? Na co szczególnie zwrócić uwagę w E39? Np. jak potwierdzić, że nie był bity? Co się psuje z elektroniki w tych modelach?

 

2. Czy warto brać samochód do serwisu? Jeśli tak, to który jest najlepszy do tego celu w Warszawie? W jakim stopniu, Waszym zdaniem, serwis będzie mógł mi potwierdzić że silnik jest OK., zawieszenie OK., elektronika OK., licznik wskazuje aktualny przebieg?

 

Z góry dzięki za każdy post!!

 

najlepiej weż ze soba kogos kto ma takie auto , elektronicznie sprawdzisz skrzynie jeśli to automat,silnik,przebieg, ale np.skrzynia nie bedzie miała żadnych błędów ,a bedzie szarpała i drgała(co by wskazywałao na uszkodzony konwenter).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat rzeka,użyj :search: a do serwisu to jak najbardziej na sprawdzenie

 

wg mnie aso jest wyjsciem awaryjnym - drogo, dlugie terminy, nie powiedza nic ponadto, co moze powiedziec mechanik znajacy sie na samochodach

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Adam318 - dzięki za wskazówki odnośnie szukania. Nie wiem tylko czy dobrze zrozumiałeś moje pytanie. Chodziło mi bowiem o sposoby sprawdzenia "na oko" samochodu przed zakupem, a w szczególności tego modelu oraz sensowność sprawdzania w ASO. Nie pytam o za i przeciw ogólnie, ani nie pytam o charakterystykę tego silnika.

 

Bono, Grzegorz - dzięki. Nie znam nikogo kto ma taki samochód. Rozglądam się za manualem.

 

Chodzi o to, ze gdybym juz skorzystał z serwisu / mechanika, to aby nie były to zmarnowane pieniądze, chciałbym mieć jako taką pewność co do wynikową tych oględzin.

 

Zadzwoniłem do jakiegoś ASO w Warszawie: cena 600 zl, 2 godz. pracy, licznik - jeśli dobrze cofnięty, nie potrafią sprawdzić; zawieszenie - z 90 proc. prawdopodobieństwem potwierdza stan; silnik z 80 proc.

 

Czy, waszym zdaniem, jeśli serwis powie OK, to mogę być spokojny jak wyżej?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy, waszym zdaniem, jeśli serwis powie OK, to mogę być spokojny jak wyżej?

Zależy co oznaczać będzie ok :?: Generalnie warto skorzystać z takiej usługi i dowiedzieć się co ewentualnie autku dolega oraz skalkulować koszty naprawy jesli będą :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

hej

 

sprawdzanie na oko to raczej bym ci odradzal bo zazwyczaj autko kupowane na oko jest zew odpicowane i fajne ale diabel tkwi w szczegolach i tu klania sie specjalista

 

duzo sie dowiesz niekoniecznie w ASO - wystarczy serwis BOSCH'a ktory produkuje mase elektrycznych podezspolow w bmw - poszukaj taki zaklad gdzie maja komputer do diagnostyki BMW - koszt takiej uslugi to ok 120 pln co w porownaniu do ASO jest dosc tanie, moga ci sprawdzic rzeczy typu: zawieszenie, wycieki, wtryski [na kompie] przeplywke, cisnienie turbiny itp

 

druga sprawa to przejechac sie kilkoma egzemplarzami zeby miec jako takie rozeznanie co do mocy pracy turbiiny itd

 

pozdrawiam

Opublikowano

Zależy czego szukasz. Czasami auto naprawiane jest lepsze od zaniednabego ideała. Zakładam że szukasz auta do 150 org tkm. No oko wg mnie:

- lakier sprawdzaj na czystym aucie, na dworze przy pogodnym dniu. dobrze aby auto stało pod jakimś obiektem rzucajacym odrobine cienia, np drzewa - w ten sposób dostrzeżesz nawet najmniejsze rysy od papieru ściernego i nie dasz sobie wmówić że to jest pierwszy lakier,

- posłuchaj czy po otwarciu drzwi szumi webasto w funkcji dogrzewania silnika - jest dosyć częstą bolączką

- sprawdź kompletność szyb i zweryfikuj to z historyją sprzedawcy,

- przyjmij że takie auto robi średnio 20-25 tkm rocznie i przelicz sobie przebieg

- uważaj na historie z polerowaniem całego auta przed sprzedażą - często tak sie robi zaraz po wyjeździe od lakiernika,

- przy takim przebiegu tapicerka powinna być w bdb stanie, bez zdeformować, kierownica może LEKKO się błyszczeć.

 

każdy wyczajony element jest podstawą do zbicia ceny. Ja nie znając tematu nie zauwazyłem popsutego webasto ( pomka wody i świeczka ) oraz lakierowanej tylnej klapy. Na szczęście nie jst dla mnie to duży problem gdyż webasto sobie wymieniłem a klapa jest dobrze zrobiona. Posiłkowałem się równiez opinia ASO, jednakże z perspektywy czasu mogę powiedziec że podali mi jakieś 60% istotnych informacji. Będac na kompie sprawdź obowiązkowo stan wtryskiwaczy.

Opublikowano

Witaj.

Wytypuj sobie kilka aut w Warszawie lub bliskiej okolicy, wtedy pomogę Ci w zweryfikowaniu stanu auta.

Na początek podeślij na PW wszystkie linki do aut jakie Cię interesują (ale oczywiście bez przesady nie tysiące :roll2: ). Wspólnie coś wybierzemy i te powiedzmy najlepsze możemy wspólnie obejrzeć w jakąś Sobotę.

Powiedzmy że się znam, a moje kwalifikacje sam ocenisz, bo oczywiście ostateczny wybór auta i opiniującego fachowca należy do Ciebie.

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Wyposaż się w czujnik lakieru i dokladnie obejrzyj auto. Z duza doza prawdopodobienstwa wyeliminujesz bicie. Kupilem ostatnio 530dA i kilka obejrzalem, na niektorych w ogole nie bylo widac, ze malowane, a czujnik wykryl. Niektorzy lakiernicy naprawde potrafia dobrze pomalowac auto.

 

Jesli chodzi o przebieg, to wez numer VIN auta ktore ogladasz i zadzwon do serwisu, powiedza Ci, ile auto mialo przebiegu na ostatnim serwisie u Szwaba, jesli bylo stamtad sprowadzone. Ja w ten sposob wyeliminowalem kilka aut.

 

Do ogladniecia auta polecam Pawla - Mineralna 26. Podepnie pod komputer, przejedzie sie, obejrzy ze wszystkich stron i od spodu - koszt 200 zl.

 

Powodzenia :roll2:

 

Pzdr.

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

Panowie piszecie kręcące sie tematy typu : pomiar grubosci lakieru :

totalna bzdura gdyz wszyscy wiedza ze elementy typu : tylna klapa , lewe tylne drzwi , maska i zderzak to sa te elementy które to ulegają uszkodzeniu błąd konstrukcyjny /warunki jezdne, ponadto przebieg, oryginalny lakier , jak najmłodszy rok daje nam cenę kosmos.

Webasto włącza sie jak temp zew spadnie poniżej załączania się dogrzewania silnika.,

Czytając wasze wskazówki chyba bym nie kopił auta z jakimkolwiek przebiegiem (życzenia noszone wyżej czapki).

 

Ponadto Auto można prześwietlić na wylot ale cóż to nam da jak w drodze powrotnej zatankujesz ON z odzysku ???.

 

czy większość z was traktuje Auto jako wazon kryształowy na polce ?? (nawet po 20 latach wygląda jak nowy) zakup życia ?.

 

dosc istotne jest :

Geometria - jak juz podchodzi sie z przypuszczeniem ze dzwon

ASO - o ile przypuszczenia sa co co weryfikacji przebiegu

Jednolity odcien lakieru

zdecydowana większość e39 ma przystosowany przebieg do rocznika.

Opublikowano

Patrz pan, to po co te czujniki lakieru wymyslili??? :roll:

 

Moze i mam wymagania powyzej kapelusza, ale dzieki temu mam wieksze prawdopodobienstwo, ze nie kupie zajezdzonego i powypadkowego szrota. Mnie sie udalo znalezc bezwypadkowa (na tyle na ile da sie sprawdzic czujnikiem - nic nie malowane) w praktycznie idealnym stanie i z bardzo prawdopodobnym przebiegiem za nieco powyzej sredniej ceny z rocznika. Fakt, jest trudno, ale nie jest to niemozliwe. Jesli Ty wolisz kupic byle co, wychodzac z zalozenia, ze i tak nic dobrego sie w Polsce nie kupi, to powodzenia zycze, ale nie probuj przeszczepiac swojej ideologii innym.

 

Wszystko zalezy od podejscia i tego, czego kto oczekuje od auta. Geometria moze byc w porzadku, auto bylo lekko tluczone, a plastiki i tak zawsze beda sie w srodku ruszac od uderzenia, moze brakowac jakichs pierdol w karoserii. Jak kolega chce miec calkowicie bezwypadkowe auto, to jest to jego wybor i uszanuj to.

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Czytając wasze wskazówki chyba bym nie kopił auta z jakimkolwiek przebiegiem (życzenia noszone wyżej czapki).

 

czy większość z was traktuje Auto jako wazon kryształowy na polce ?? (nawet po 20 latach wygląda jak nowy) zakup życia ?

 

I co w tym złego/dziwnego Elwishh?. Dla jednego auto przychodzi łatwo, kto inny musi się trochę napracować. W każdym razie podjarka jest zawsze. Każdy chce miec auto w jak najlepszym stanie - a wiadomo jakie złomy trafiają do Polski oraz jakie są koszty ew. naprawy, także nie można niczego bagatelizować. Im więcej znajdziesz tym lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.