Skocz do zawartości

Czym zastapic katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pada katalizator, rozlecial sie caly w srodku i gra jak glupi i teraz moje pytanie: co radzicie?

 

Wchodzi w gre zalozenie uniwersalnego kata, tlumika srodkowego lub (ta opcje raczej odrzucam ale dla porzadku wymieniam) strumienicy.

 

Ciekawi mnie jakie sa objawy po wymianie? Mam instalacje gazowa i boje sie czy nie wplynie to przez inne odczyty sondy (jest wprawdzie przed katem ale moze jakos inaczej dzialac) negatywnie na dzialanie silnika na gazie.

Ponoc po zamianie na tlumik srodkowy robi sie sporo glosniej?

Slyszalem ze niektorym robi sie dzwiek jak w legendarnym FSO 1500 :D

 

Dzieki za opinie

Opublikowano
Ja bym zakładał strumienice, dźwięk będzie moim zdaniem lepszy :wink: to plus a minus... może zacząć troszke kopcić :8)
Opublikowano

A ja bym za sam pomysł strumienicy strzelał z broni gładkolufowej.

Co ma niby dać strumienica, poza uszczupleniem portfela o zakup niepotrzebnego bubla?

Wspawaj u tłumikarza przelotową rurę ze stali aluminiowanej. Da Ci tyle samo jak nie więcej co strumienica.

Wszystkim amatorom strumienic powiem - NIC NIE DAJĄ. Gdyby dawały milion koni i dwa miliony niutków to w motorsporcie na strumienicach (sic!) naddzwiękowych czy jak to się tam nazywa jeździliby wszyscy, od rajdów po wyścigi płaskie.

Opublikowano
Mam instalacje gazowa i boje sie czy nie wplynie to przez inne odczyty sondy (jest wprawdzie przed katem ale moze jakos inaczej dzialac)

 

Jezeli masz sonde przed katem to jego likwidacja nie ma zadnego wpływu na jej działanie. Kazdy tlumik/katalizator działajac jak komora rozprężna pomaga oprożniac efektywniej układ wydechowy ze spalin. Takze miejsce jego zamontowania nie jest bez znaczenia. Nie jest prawda ze katalizator (sprawny) jest przeszkoda w ukl wydechu poniewaz jego przepustowosc nie moze byc mniejsza niz przepustowosc odcinka rury którą zastepuje wiec nie jest tez prawda ze jego likwidacja dodaje ilestam koni. Co innego kat zuzyty/zapchany ktory działa jak hamulec silnikowy. Dla Ciebie kolego sa dwa rozwiazania - mozesz zamontowac tlumik o podobnej pojemnosci w miejsce katalizatora ale w trosce o srodowisko i spokoj na przegladzie rejestracyjnym radziłbym Ci montaz kata uniwersalnego. Pozdrawiam

Opublikowano
Ja bym zakładał strumienice, dźwięk będzie moim zdaniem lepszy :wink: to plus a minus... może zacząć troszke kopcić :8)

 

 

Przerabialem ten temat w poprzednim aucie E32 z sekwencyjna instalacja gazowa a wiec gdy go kupilem to z kata zostala sama pucha bylo glosno i niepodobalo mi sie to wiec zamontowalem w te miejsce dwie strumienice ale zeby bylo smieszniej to zostaly odwrucone i efekt byl taki ze bylo bardzo cicho a jesli chodzi o kopcenie to napewno u siebie tego nie zauwazylem jedynym minusem takiego zabiegu to stacja kontroli pojazdow i przeglad a raczej jego brak ;)

Opublikowano
Podciągnę się pod wypowiedź o strumienicy, jednym zdaniem poprostu jedno wielkie ( i tu nie można przeklinać). Nie chcesz kata to wspawaj sobie rurkę najlepiej z kwasówki, albo wycięty kawałek innego wydechu, strumienica to będzie to samo tylko droższe.
Opublikowano

strumienica z allegro, nie najtansza z dostepnych, peka!! poprzedni, znany mi dobrze, wlasciciel wstawil cos takiego. po roku mu sie rozleciala, pospawal. pojechalem robic wydech i co sie okazalo? pekla w innym miejscu i ledwo co sie trzymala juz. ja wstawilem tlumik srodkowy. zestaw od kolektora do koncowego. trzeba bylo przespawac gniazdo sondy. link: http://allegro.pl/item452909616_tlumik_srodkowy_bmw_3_e36_1_6_1_8i_gratis.html

 

w clio mialem kiedys sama rurke zamiast katalizatora i strasznie dzwonil koncowy tlumik, gdy auto wkrecalo sie na obroty. calkiem fajny odglos, ale denerwujacy, cos jakby kamienie w nim lataly. wspawanie srodkowego zniwelowalo ten dzwiek...

Opublikowano

ja mam dokladnie taki jak powyzej dalem link, dokladnie od tego samego sprzedawcy. tylko, ze w tym przypadku musisz przespawac gniazdo sondy lub tez wspawac nowe - Twoj wybor. nie wiem jak z innymi tlumikami, ale wszedzie gdzie pytalem nie bylo oryginalnie wspawanego gniazda :mad2:

byla w ogole jakas e36 na gazniku, zeby pomijac ten element?

Opublikowano
ja nie mam katalizatora i żyje... strumienicy nie mam bo po co? jak zakupiłem swoje BMW okazało się że od sondy lambda aż do tłumika końcowego jest... zwykła rura... nawet nie nierdzewka... zwykła i to byle jak wspawana... pytam kumpla mechanika co robić, a on żeby wstawić zwykły tłumik środkowy... i tak zrobiłem, kosztował mnie on ok. 100 zł... i gra muzyka... nie ma co się szarpać na katalizator czy broń boże na strumienice jakich jest masa na allegro... jak się ma za dużo kasy lepiej wpłacić na biedne dzieci...

http://img232.imageshack.us/img232/9283/08outlinesbmwff3.th.jpg

http://forum.krewniacy.pl/images/signatures/45905725347f78fd44403e.gif

Opublikowano

Raceboy, strumienica dla mnie odpada :) Tez uwazam takie "tunningi" za glupote :D

 

Wstawie w takim razie tlumik srodkowy. Chcialbym tylko uslyszec opinie kogos kto jezdzil najpierw na kacie a potem zmienil na tlumik i jakie sa zmiany w pracy silnika, halasie etc.

 

No i zastanawiam sie czy jest sens inwestowac w jakis lepszy tlumik czy brac zeby sztuka byla...?

Opublikowano
ja zmieniłem kata na strumienice, i nie zauważyłem zbytniej zmiany dźwięku, no może powyżej 4 tysięcy jest taki jakby bardziej metaliczny, ale nie uciążliwy. jeśłi nie przejdzie przeglądu, czego sie boje, to wstawie katalizator, to narazie miała być przejściówka, naprawa na "chwile" :)
Opublikowano
Raceboy, strumienica dla mnie odpada :) Tez uwazam takie "tunningi" za glupote :D

 

Wstawie w takim razie tlumik srodkowy. Chcialbym tylko uslyszec opinie kogos kto jezdzil najpierw na kacie a potem zmienil na tlumik i jakie sa zmiany w pracy silnika, halasie etc.

 

No i zastanawiam sie czy jest sens inwestowac w jakis lepszy tlumik czy brac zeby sztuka byla...?

 

Różnica jest tylko taka ze tlumik w tym miejscu szybko sie wypala. Potrafi byc glosniej i szybko koroduje. Jezeli mowa o klasycznym tlumiku.

Jezeli juz nie ma byc kata to zwykla rura lub jakas strumienica ktora taka jest tylko z nazwy bo to tez kawalek rury tylko ze drozszy.

A jak ktos napisze ze wtedy silnik mozna popsuc to coz jego opinia z ktora sie nie zgodze bo nie spotkalem sie z takim przypadkiem jeszcze.

Opublikowano

Sugerujesz kolego ze lepiej zwykla rure niz tlumik srodkowy?

 

Czy w takim razie wtedy tlumik koncowy szybciej mi sie nie wypali??

 

Bo skoro sie nie wypali srodkowy to wszystko pojdzie do koncowego i on sie wypali, czy sie myle?

Opublikowano
Sugerujesz kolego ze lepiej zwykla rure niz tlumik srodkowy?

 

Czy w takim razie wtedy tlumik koncowy szybciej mi sie nie wypali??

 

Bo skoro sie nie wypali srodkowy to wszystko pojdzie do koncowego i on sie wypali, czy sie myle?

 

Sugeruje ze tlumik klasyczny wstawiony w miejsce kata szybko sie wypali. Przelotowy tez szybko dostanie za swoje.

Często widze auto ktore ma wstawione kata zamiast strumienice bo nalezy do mojego sasiada. No i przy takim ukladzie mozniej dostaje tlumik srodkowy i najczesciej dzieje sie tak ze przepala sie przednia scianka w tlumiku a restza zdrowa.

Na strumienicy zrobil juz ponad 140tys.km i nic z silnikiem mu sie nie stalo jest w bardzo dobrej kondycji.

Opublikowano

Mam ochotę na takie coś!

 

http://allegro.pl/item459165841_bmw_e36_316i_318i_tlumik_katalizator.html

 

Jak oceniacie taki tłumik... nie chodzi mi o to, że jest to jakiś tam tłumik ale, że jest w jednej całości mój to cała seria spawów i jest jak ser szwajcarski :duh:

 

Ponoć jest ten tłumik z jakiejś krupen coś tam fabryki stali w niemczech... Testował ktoś taki tłumik z kolektorem??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Dalej wydaje mi sie kolego Krzys ze cos tu sie nie zgadza.

 

Jak wstawie rure to wypali mi tlumik koncowy, skoro wypala srodkowy to i koncowy wypali jak nie bedzie srodkowego, moim zdaniem jeszcze gorzej, chociazby ze wzgledu na koszty.

 

Poradzcie koledzy jeszcze jedna rzecz, co zrobic ze starym katem. Mam propozycje od mechanika, ze zostawiam mu kata i on nie bierze nic za tlumik srodkowy i robote. Niby katalizatory chodza nawet po 500 zl ale nie wiem czy to tak latwo sprzedac.

 

Napiszcie jak ktos sprzedawal.

 

Miki, ja sam nie testowalem ale ten czlowiek duzo sprzedaje na allegro. Jak masz juz polatane bardzo to moze nie jest zla opcja, zakladajac ze kolektor pasuje jak trzeba. Ale to moze ktos doradzi CI, kto cos takiego zakladal.

Opublikowano
Dalej wydaje mi sie kolego Krzys ze cos tu sie nie zgadza.

 

Jak wstawie rure to wypali mi tlumik koncowy, skoro wypala srodkowy to i koncowy wypali jak nie bedzie srodkowego, moim zdaniem jeszcze gorzej, chociazby ze wzgledu na koszty.

 

Poradzcie koledzy jeszcze jedna rzecz, co zrobic ze starym katem. Mam propozycje od mechanika, ze zostawiam mu kata i on nie bierze nic za tlumik srodkowy i robote. Niby katalizatory chodza nawet po 500 zl ale nie wiem czy to tak latwo sprzedac.

 

Napiszcie jak ktos sprzedawal.

 

Miki, ja sam nie testowalem ale ten czlowiek duzo sprzedaje na allegro. Jak masz juz polatane bardzo to moze nie jest zla opcja, zakladajac ze kolektor pasuje jak trzeba. Ale to moze ktos doradzi CI, kto cos takiego zakladal.

 

Spokojnie spaliny do ostatniego zdaza sie ochlodzic. I takiego dramatu az nie ma. Moge napisac ze tlumik stalowy wytrzymuje u kolegi okolo 2,5 roku co nie jest zlym wynikiem bo jest to tlumik za 80zl.

Opublikowano
ja mam taki tłumi zamontowany... myślę że nie powinno go za szybko przepalić czy coś... jakby co - trudno... zapłaciłem za niego 80zł co nie jest dużą sumą jak na rok czy dwa jazdy bez problemów...

 

I tu kolego mam pytania...

1. Czy zmieniła się praca silnika?

2. Czy tłumik ładnie pasuje?

3. Czy odgłos jest możliwy?

4. Czy jak mam rzeźbe od kolektora, aż po końcowy tłumik to czy warto kupić ten i jakiś nawet zamiennik końcowego?

5. Czy dużo głośniej chodzi niż z katem??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
I tu kolego mam pytania...

1. Czy zmieniła się praca silnika?

Nie, chodzi tak samo... równo, nie gaśnie, nie dławi się, nie czka ani nic z tym podobnych objawów... i to niezależnie od ilości obrotów, wszystko ok...

 

2. Czy tłumik ładnie pasuje?

Ja nie miałem większych problemów z jego założeniem... wiadomo, że po założeniu musiałem go szczegółowo że tak powiem dopasować, aby nie obijał mi się o podwozie, ale to jest zawsze (skutek skręcania)...

 

3. Czy odgłos jest możliwy?

odgłos jest "normalny"... ani cichszy ani głośniejszy... przynajmniej z punktu widzenia mojego i mojego kolegi mechanika... a brzmi miło dla ucha... dla szczególnej "symfonii" wydechu to bym raczej zmieniał tłumik końcowy...

 

4. Czy jak mam rzeźbe od kolektora, aż po końcowy tłumik to czy warto kupić ten i jakiś nawet zamiennik końcowego?

ja końcowego nie zmieniałem bo nie miałem takiej potrzeby... pamiętaj że kolektor jest razem z portkami, zaczyna się przy kolektorze i kończy przed tłumikiem końcowym... wszystko jest zrobione tak, żeby wymienić tylko ten element który jest wadliwy... więc jeśli odkręcisz portki od korektora, odłączysz sonde i tłumik końcowy to tylko zamieniasz katalizator na ten tłumik... pamiętaj że możesz mieć w wyniku tego do wymiany podkładke/uszczelkę pod portkami... no i łączenie tłumików dobrze by było abyś przesmarował pastą do wydechów, to takie dodatkowe uszczelnienie...

 

5. Czy dużo głośniej chodzi niż z katem??

jak już pisałem, ja i mój fumfel nie zauważyliśmy znacznej zmiany w głośności pracy wydechu...

 

jeździ mi się z nim dobrze, nie jest głośny, burkliwy czy coś, nie wpłynął ujemnie na pracę silnika, kosztował stosunkowo nie drogo i sam w domu na kanale wszystko zrobiłem... więc jest spox...

http://img232.imageshack.us/img232/9283/08outlinesbmwff3.th.jpg

http://forum.krewniacy.pl/images/signatures/45905725347f78fd44403e.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.