Skocz do zawartości

Problemy z uatomatyczna skrzynia - olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I zaczelo sie :) Wlacze dalej z moja piekna BMW. Mam pytanko. Po uruchomieniu silnika na zimno podczas przelaczania na R lub D jest szarpniecie. Przy ruszaniu mam wrazenie jak gdyby biegi sie lekko slizgaly. Po rozgrzaniu nie ma juz szarpania natomiast sa momenty, kiedy mam wrazenie, ze powinna ciagnac lepiej. Obroty wchodza na okolo 2,5 tys (wskaznik spalania na 25l) i autko powli przyspiesza. Jak chwile postoi i ruszam to jest ok. Idzie normalnie. Najbardziej odczuwalne jest to podczas ciaglej jazdy. Czy moze byc to spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni? Mam wrazenie ze jak sie rozgrzeje i olej sie rozejdzie to jest lepiej. Mam nadzieje ze to nie sprzegielka w skrzyni... Co o tym sadzicie?

 

P.S. Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni??? Nie ma bagnetu jak w 2,4

 

Pozdrawiam i dzieki z gory za info :)

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Ja sądze że to napewno jest wina oleju. Kiedy był wymieniany olej i filtr oleju w skrzyni? Dlaczego niema bagnetu?
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany olej. Mam to cudo od tygodnia :D. Ksiazki serwisowej oczywiscie ani sladu mimo ze auto przyciagniete z rzeszy. Co do bagnetu to bagnet mialy 2.4. W TDSach sprawdzanie poziomu oleju jest gdzies przy skrzyni (nie bagnetem pos maska). Nie wiem tylko jeszcze jak to sie sprawdza :mad2:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

mam identyczny model i ta sama skrzynie, juz Ci mowie jak sie sprawdza poziom oleju,

 

najlepiej wjechac na kanal, wchodzisz pod samochod (konkretnie pod skrzynie biegow), masz tam miske olejowa od skrzyni biegow, na spodzie miski jest taki duzy korek, jest on na duzy klucz imbusowy, nie jest on tak dokladnie na spodzie tylko tak troche na wzniesieniu, jak wejdziesz pod samochod bedziesz wiedzial o co chodzi ( a tak na najnizszym poziomie miski to jest korek spustowy, mniejszy, tego nie odkrecac ;) )

tak ze jak auto stoi na plasko to nic z niego nie wyleci, teraz mozesz sobie kupil litr oleju i przez ten duzy korek dolewac, jak zacznie wylatywac spowrotem to znaczy ze jest akurat rowno i zakrecasz, aha zeby tam wlac oleju przez ten korek to najlepiej miec strzykawke i kawalek gumowego wezyka, gdyz tam jest ciezkie dojscie zeby wlac, jak odkrecisz to zobaczysz ;), pozatym nie ma problemow ja wymienialem sam olej w tej skrzyni ok 5,5 litra,

ale nie wiem czy czasami ten objaw nie bedzie zwiazany ze slizganiem sie tarczek, poziom oleju tutaj raczej bedzie dobry, a przy okazji ile przejechane ma auto ? (wedlug licznika chociazby)

Opublikowano
I zaczelo sie :) Wlacze dalej z moja piekna BMW. Mam pytanko. Po uruchomieniu silnika na zimno podczas przelaczania na R lub D jest szarpniecie. Przy ruszaniu mam wrazenie jak gdyby biegi sie lekko slizgaly. Po rozgrzaniu nie ma juz szarpania natomiast sa momenty, kiedy mam wrazenie, ze powinna ciagnac lepiej. Obroty wchodza na okolo 2,5 tys (wskaznik spalania na 25l) i autko powli przyspiesza. Jak chwile postoi i ruszam to jest ok. Idzie normalnie. Najbardziej odczuwalne jest to podczas ciaglej jazdy. Czy moze byc to spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni? Mam wrazenie ze jak sie rozgrzeje i olej sie rozejdzie to jest lepiej. Mam nadzieje ze to nie sprzegielka w skrzyni... Co o tym sadzicie?

 

P.S. Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni??? Nie ma bagnetu jak w 2,4

 

Pozdrawiam i dzieki z gory za info :)

 

Po objawach trudno ocenic czy to tylko kwestia poziomu oleju czy cos

wiecej. Na pewno powinienes zaczac od jego natychmiastowej wymiany

wraz z filtrem (i uszczelka miski olejowej).

 

Najlepiej zrobic wymiane dynamiczna czyli oproznic skrzynie z wiekszej

czesci oleju (konwerter, hydr.uklad sterujacy). Nie zapomniec tez

wymyc miski olejowej i usunac z magnesow szlam.

 

Sprawdz jakiego koloru jest olej, czy nie ma w nim sladow duzych opilkow, czy nie smierdzi spalenizna.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak przebieg poniżej 300 tyś.km i olej jest ok. To nie zawsze musi być to skrzynia. Automat wspólpracuje z silnikiem i dużo zależy od jego sprawności. Warto sprawdzić filtr paliwa i kondycje silnika.

Jednak po pierwsze musisz jak koledzy pisali wymienić olej i filtr.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Chlpaki, sprawa ma sie nastepujaco. Moja becia ma 250tys przebiegu. Bylem dzisiaj w ROTO CAR2 w Szczecinie. Szef tego warsztatu to polecany specjalista od BMW. Zabral dzisiaj moje cudo na male testy. Pojezdzilismy troche i stwierdzil, ze to nie mistrzostwo swiata ale daje rade. Odradzil mi wymiane oleju, gdyz stwierdzil, ze moze byc tylko gorzej. Przy tym przebiegu skrzynia moze miec wyslizgane tarczki. Jak zmienie olej i uciekna z nim opilki to skrzynia straci material cierny i moze byc jeszcze gorzej. Z dwojga zlego lepiej zeby dozywala swych dni tak jak jest. Uznalem, ze wie co mowi, wiec stwierdzilem, ze pewnie ma racje. Ponadto skwitowal temat mowiac ze jak "fikne" 5000 za remont to niewiele sie poprawi. Sam juz nie wiem :mad2:

 

Poza tym jak odpalil becie to od razu powiedzial, ze "silnik jest zle ulozony w komorze" bo lekko szarpnelo przy rozruchu i gdzies sie opiera. Do tego popychacze hydrauliczne powolutku wolaja o "ingerencje" fachowej reki. To pierwsze jego dwa komentarze po niecalych 5 sekundach od uruchomienia silnika. Slyszalem, ze to naprawde dobry fachowiec. Nie wiem sam co robic dalej. Chyba sie poturlam tak jak jest i poczekam co sie bedzie dzialo.

 

P.S. Zmierzyl czas do setki. Wyszlo okolo 16 sekund wiec sa male straty ale zadna tragedia. Na koniec stwierdzil z usmiechem, ze jestem troche przewrazliwiony :duh:

 

Chyba za bardzo sie wczuwam :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
mam identyczny model i ta sama skrzynie, juz Ci mowie jak sie sprawdza poziom oleju,

 

najlepiej wjechac na kanal, wchodzisz pod samochod (konkretnie pod skrzynie biegow), masz tam miske olejowa od skrzyni biegow, na spodzie miski jest taki duzy korek, jest on na duzy klucz imbusowy, nie jest on tak dokladnie na spodzie tylko tak troche na wzniesieniu, jak wejdziesz pod samochod bedziesz wiedzial o co chodzi ( a tak na najnizszym poziomie miski to jest korek spustowy, mniejszy, tego nie odkrecac ;) )

tak ze jak auto stoi na plasko to nic z niego nie wyleci, teraz mozesz sobie kupil litr oleju i przez ten duzy korek dolewac, jak zacznie wylatywac spowrotem to znaczy ze jest akurat rowno i zakrecasz, aha zeby tam wlac oleju przez ten korek to najlepiej miec strzykawke i kawalek gumowego wezyka, gdyz tam jest ciezkie dojscie zeby wlac, jak odkrecisz to zobaczysz ;), pozatym nie ma problemow ja wymienialem sam olej w tej skrzyni ok 5,5 litra,

ale nie wiem czy czasami ten objaw nie bedzie zwiazany ze slizganiem sie tarczek, poziom oleju tutaj raczej bedzie dobry, a przy okazji ile przejechane ma auto ? (wedlug licznika chociazby)

 

Dzieki za doklada instrukcje :D W weekend podlubie przy tym temacie i zobacze jak sie sprawy maja.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

 

Po objawach trudno ocenic czy to tylko kwestia poziomu oleju czy cos

wiecej. Na pewno powinienes zaczac od jego natychmiastowej wymiany

wraz z filtrem (i uszczelka miski olejowej).

 

Najlepiej zrobic wymiane dynamiczna czyli oproznic skrzynie z wiekszej

czesci oleju (konwerter, hydr.uklad sterujacy). Nie zapomniec tez

wymyc miski olejowej i usunac z magnesow szlam.

 

Sprawdz jakiego koloru jest olej, czy nie ma w nim sladow duzych opilkow, czy nie smierdzi spalenizna.

 

No wlasnie. Jak to jest w koncu z ta wymiana? :( Sam juz nie wiem. Slady opilkow i smierdzacy spalenizna olej klasyfikuja skrzynie do wymiany oleju z filtrem. Z drugiej strony podobno moze byc jeszcze gorzej :mad2: I tak zle i tak niedobrze :mad2:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

 

Po objawach trudno ocenic czy to tylko kwestia poziomu oleju czy cos

wiecej. Na pewno powinienes zaczac od jego natychmiastowej wymiany

wraz z filtrem (i uszczelka miski olejowej).

 

Najlepiej zrobic wymiane dynamiczna czyli oproznic skrzynie z wiekszej

czesci oleju (konwerter, hydr.uklad sterujacy). Nie zapomniec tez

wymyc miski olejowej i usunac z magnesow szlam.

 

Sprawdz jakiego koloru jest olej, czy nie ma w nim sladow duzych opilkow, czy nie smierdzi spalenizna.

 

No wlasnie. Jak to jest w koncu z ta wymiana? :( Sam juz nie wiem. Slady opilkow i smierdzacy spalenizna olej klasyfikuja skrzynie do wymiany oleju z filtrem. Z drugiej strony podobno moze byc jeszcze gorzej :mad2: I tak zle i tak niedobrze :mad2:

 

Jest tak: olej z filtrem wymieniasz i tak i od razu, bez patrzenia co jest

w misce. Jesli sa opilki to trzeba plukac konwerter, chlodnice i uklad

sterowania hydraulicznego z tego co tam zostalo.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na pewno należy wymienić olej :!: :!: :!:

Zdroworozsądkowo, trudno sobie wyobrazić aby opiłki i spalony olej podtrzymywały życie skrzyni.... :jawdrop: co sądzić o kimś, kto tak doradza :?: :?: :?: ...................... :bokser: :bokser: :police:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Na pewno należy wymienić olej :!: :!: :!:

Zdroworozsądkowo, trudno sobie wyobrazić aby opiłki i spalony olej podtrzymywały życie skrzyni.... co sądzić o kimś, kto tak doradza...

 

No właśnie...

Ten mechanik to jest pewnie od traktorów... :duh:

 

Wymienic olej powinieneś natychmiast... !!

Niestety jak czuć spalenizną to i tak czeka Cię w niedalekiej przyszłości naprawa...

Nieprawda, ze wydasz 5000 i dalej bedzie lipa...

 

W Warszawie w Samko wydałem 2800 na remont skrzyni (miałem za mało oleju i popaliły się tarczki) i jteraz eździ jak nowa... a tak naprawdę koszt naprawy to 500-800 PLN reszta to marża mechników - gdyż niewielu jest takich co się znają... :(

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Na pewno należy wymienić olej :!: :!: :!:

Zdroworozsądkowo, trudno sobie wyobrazić aby opiłki i spalony olej podtrzymywały życie skrzyni.... co sądzić o kimś, kto tak doradza...

 

No właśnie...

Ten mechanik to jest pewnie od traktorów... :duh:

 

Wymienic olej powinieneś natychmiast... !!

Niestety jak czuć spalenizną to i tak czeka Cię w niedalekiej przyszłości naprawa...

Nieprawda, ze wydasz 5000 i dalej bedzie lipa...

 

W Warszawie w Samko wydałem 2800 na remont skrzyni (miałem za mało oleju i popaliły się tarczki) i jteraz eździ jak nowa... a tak naprawdę koszt naprawy to 500-800 PLN reszta to marża mechników - gdyż niewielu jest takich co się znają... :(

 

Z Samko jest ten problem, ze naprawde dobrze sie znaja, bo robia tego duzo, tyle ze sa po prostu bezczelni i chamowaci, rozpieszczeni

warszawska sytuacja rynkowa. No bo nie maja za duzej konkurencji.

Umowienie sie na termin graniczy z cudem a i tak beda dyktowac wlasne warunki.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Dzeki chlopaki :D Sprawdze jak to jest z tym olejem, moze cos pomoze. Naprawy skrzynki i tak nie unikne wiec niech sie dzieje wola nieba....

 

Jeszcze raz dzieki za telefony i adresy warsztatow. Wprawdzie ze Szczecina mam kawalek drogi ale jak juz mam wydac 3000 to wole pojechac kawalek dalej i miec pewnosc ze bedzie ok :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
P.S. Nie za telefony i adresy tylko za namiary na firme :duh: Telefon i adres wykopie sam :norty:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Na pewno powinienes zaczac od jego natychmiastowej wymiany

wraz z filtrem (i uszczelka miski olejowej).

fakt, wymiana oleju to podstawa, koszt filtra oleju ok 80z, koszt uszczelki ok 40zl, koszt oleju roznie, na stacji 25zl/litr, na allegro mozna znalesc za 15zl/litr

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=50733295

Mi na 6,2 litra calkowitej pojemnosci udalo sie wymienic 5,5litra, nie trzeba duzo sie meczyc zeby tyle spuscic jezeli bys chcial wymieniac olej daj znac, podpowiem Ci co i jak,

Jak przebieg poniżej 300 tyś.km i olej jest ok. To nie zawsze musi być to skrzynia. Automat wspólpracuje z silnikiem i dużo zależy od jego sprawności. Warto sprawdzić filtr paliwa i kondycje silnika.

 

był własnie taki przypadek na forum ze uzytkownikowi beemki, automat przelanczal np. z 4 na 5 i od razu spowrotem na 4, taka czkawke mial, okazalo sie ze to filtr paliwa,

 

P.S. Zmierzyl czas do setki. Wyszlo okolo 16 sekund wiec sa male straty ale zadna tragedia. Na koniec stwierdzil z usmiechem, ze jestem troche przewrazliwiony

hmm mi sie zdaje ze mam lepiej, to warto jeszcze sprawdzic filtr powietrza oprocz filtru paliwa, filtr powietrza mozna sprawdzic "gołym okiem" ;)

 

Z drugiej strony podobno moze byc jeszcze gorzej I tak zle i tak niedobrze

nie wiem jak moze byc gorzej, ciezko tu zrozumiec goscia,

 

Ten mechanik to jest pewnie od traktorów...

ale pewnie nie od fergusonów tylko tych "bubków" starych :lol:

Nieprawda, ze wydasz 5000 i dalej bedzie lipa...

takiej ceny to jeszcze nie słyszałem, naprawy automatow sa drogie, 3-4 tys ale 5 to juz przesada chyba,

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie. Poniewaz po waszych postach powoli sklaniam sie do wymiany oleju, to czy samemu mozna skutecznie oczyscic konwetrer i chlodnice z oleju? Wolalbym sam sie przy tym pobawic. Tylko pytanie czy w warunkach "garazowych" da rade zalatwic ten temat jak nalezy? Chcialbym wymienic caly olej.

 

I drugie pytanie. Jezeli w oleju nie bedzie duzo opilkow to czy trzeba wymieniac caly olej czy wystarczy te 5,5 litra?

 

Dajcie prosze znac. W weekend chyba bede z tym walczyl. Jak sie skrzynia calkiem rozsypie to jeszcze bedzie komunikacja miejska :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
P.S. Co sadzicie o oleju ELF Elfmatic G3? Jakie oleje polecacie? Nie bardzo orientuje sie w tym temacie. Doradzcie cos :modlitwa: :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Poniewaz po waszych postach powoli sklaniam sie do wymiany oleju, to czy samemu mozna skutecznie oczyscic konwetrer i chlodnice z oleju? Wolalbym sam sie przy tym pobawic. Tylko pytanie czy w warunkach "garazowych" da rade zalatwic ten temat jak nalezy? Chcialbym wymienic caly olej.

 

I drugie pytanie. Jezeli w oleju nie bedzie duzo opilkow to czy trzeba wymieniac caly olej czy wystarczy te 5,5 litra?

 

Dajcie prosze znac. W weekend chyba bede z tym walczyl. Jak sie skrzynia calkiem rozsypie to jeszcze bedzie komunikacja miejska :D

 

Jesli nie bedzie duzo opilkow to mozesz sobie odpuscic wymiane w calym ukladzie, jesli chcesz wymienic calosc to w zasadzie jest dosyc

trudne poniewaz w zasadzie trzeba by podac olej pod cisnieniem

do portu przy plycie zaworowej zeby "wypchnac" olej z konwetera

i mechanizmow. Metada zastepcza jest stopniowe "wyplukiwanie"

starego oleju kolejnymi porcjami nowego ale jest ona jak sie

zapewne domyslasz kosztowna bo duzo oleju sie marnuje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Mi do mojej Beti w ASO polecili ATF-220 (dexor II). A jakiej firmy, to chyba nie ma różnicy. Na ORLENIE litr takiego oleju kosztuje 25 złotych. W ASO BMW krzyczeli sobie 36 złotych. Pojechalem do ASO OPLA i tam dostałem za 20 złotych i 34 grosze za litr :-)

PS: jak nie masz nigdze wyciekow i nic Ci sie nie poci kolo skrzyni to mozesz chyba lać dexor III

Opublikowano
Dzieki za wskazowki. Na moje szczescie wstrzymalem sie z zakupem oleju. I co sie okazalo? Pojechalem wczoraj do znajomego sprawdzic stan oleju w automacie (autko mam dwa moze 3 tyg). Okazalo sie ze skrzynia ma "magiczny" zielony koreczek i jest zalana zlotym olejem "lifetime"... Brakowalo w skrzyni 1,4l oleju!!! Nigdy nie byl wymieniany a moja becia ma 250tys przebiegu. Jak zrobil przelew to zamiast zlotego oleju polecial brazowy :duh: Po uzupelnienieu oleju (nie wiem czemu az tak duzy ubytek bo skrzynia jest suchutka) skrzynka zaczela pracowac zdecydowanie lepiej. Musze jednak jak najszybciej wymienic filtr i olej na nowy :mad2: Cena oleju nbie bedzie taka straszna (56zl /litr). W sumie za wszystko po znajomosci zaplace jakies 500zl (olej, filtr, uszczelka, robocizna) wiec nie ma chyba tragedii (biorac po uwage to ze olej kosztuje wiecej niz Dextron). Dobrze ze wstrzymalem sie z zakupem elfmatica bo bym z niego zupe gotowal :mrgreen: Mam tylko nadzieje ze tak duzy przebieg bez wymiany oleju nie zaszkodzil zbyt mocno mojej beci... :|

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
no to faktycznie masakra, wymieniaj czym predzej, bo moga jakies czuniki siadac czy cos od zasmiecenia, przy tym przebiegu, a elfmatic zawsze szybko bys sprzedal, na to sa chetni, co do tego ubytku to faktycznie na prawde duzo jak 1,4 litra brakowalo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Juz tydzien po wymianie. Becia chodzi zdecydowanie lepiej. Naped pracuje ciszej (albo to moje subiektywne odczucie :lol: ) szybciej zmienia biegi i plynniej. Wczesniej przy zalaczaniu D lub R szarpal. Teraz tylko delikatie przysiada :D Skrzynia szybciej reaguje na kick down :D To chyba tyle :D Warto bylo jednak wymienic olej 8)

 

P.S Weszlo 4,9l i po paru kilometrach jeszcze 0.8 do pelnego stanu (na zimnym silniku po 4 godzinach postoju). Na magnesach bylo troszke szlamu (nieduzo).

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Juz tydzien po wymianie. Becia chodzi zdecydowanie lepiej. Naped pracuje ciszej (albo to moje subiektywne odczucie :lol: ) szybciej zmienia biegi i plynniej. Wczesniej przy zalaczaniu D lub R szarpal. Teraz tylko delikatie przysiada :D Skrzynia szybciej reaguje na kick down :D To chyba tyle :D Warto bylo jednak wymienic olej 8)

 

P.S Weszlo 4,9l i po paru kilometrach jeszcze 0.8 do pelnego stanu (na zimnym silniku po 4 godzinach postoju). Na magnesach bylo troszke szlamu (nieduzo).

 

to znaczy, ze musial byc w miare na biezaco wymieniany - moj

przy pierwszej wymianie tego oleju-niby-na-cale-zycie-skrzyni mial

na magnesach tyle syfu, ze sie przerazilem.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.