Skocz do zawartości

Wymiana tarcz i klocków. Jaki zestaw do mocnego auta?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zabieram się za zmianę tarcz i klocków z przodu.

 

Poczytałem trochę na forum, ale nie wiem co kupić.

Szukajka w tym temacie działa dość dziwnie, może ktoś ze starych forumowiczów porzuci odpowiednie linki.

 

Szczególnie ciekawy jestem opinji użytkowników E46 z większymi silnikami a za tym z większymi tarczami.

 

W sklepie odradzono mi tarcze ATE ze względu na reklamacje, ale znajomy mechanik je poleca choć nie montował ich w BMW.

 

Ktoś polecił mi Zimmermany, ale mechanik, który zajmuje się BMW powiedział, że miał już kilka przypadków pęknięcia takiej tarczy.

 

Myślę o komplecie firymy Textar, ewentualnie zmienię klocki na ATE albo Ferodo.

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia poparte kilometrami użytkowania?

Opublikowano

Z wlasnych doswiadczen : klocki ATE- strasznie pyla .

 

Polecam ferodo premier mam w obu autach i sa super :) .

 

Tarcze w 320d mam zimmermann sport i po 30 tys km poki co nic sie nie dzieje.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ja zamontowałem tarcze ATE Power Disk nacinane i do tego klocki Textara. Przejechałem narazie na nich 7000 km. W wakacje sprawdziły się podczas jazdy po niemieckich autostradach (zwalnianie z bardzo dużych prędkości) oraz w Ausrii i Słowenii na krętych górkich drogach. Ogólnie jestem bardzo zadowolny z tego kompletu. Polecam.
Opublikowano
Z wlasnych doswiadczen : klocki ATE- strasznie pyla .

Mam aktualnie takie i faktycznie pylą.

 

Tarcze w 320d mam zimmermann sport

Trochę drogie, niespełna 70% więcej niż ATE, Textar, Brembo, Zimmerman.

Poza tym słyszałem, że tarcze nawiercane czy nacinane słychać przy hamowaniu?

 

Polecam ferodo premier

Myślałem o ferodo ale w sklepie w którym patrzyłem nie wiem czy "premier".

 

tarcze brembo i klocki ferodo premier

Tarcze Brembo ale jakieś specjalne? W sklepie gdzie patrzyłem były tańsze niż ate i textar.

 

ATE Power Disk nacinane i do tego klocki Textara.

Proponował mi kolega, ale na forum VW poczytałem, że...

Słychać przy hamowaniu i stracznie się te rowki zapychają brudem z klocków. Następnie podobno strasznie szybko się ścierają, tak że rowki są ledwo widoczne. Opinie użytkowników Audi A6, a więc ciężkich i w miarę mocnych aut.

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś polecił mi dobry sklep internetowy w tym temacie. Jeśli nie chcecie robić reklamy proszę o info na PW.

Opublikowano

hmmm, ja założyłem komplet Tarcze ATE power disc+ klocki ATE, zrobiłem około 3000 tyś na takim zestawie......i...............szczerze odradzam klocki ATE zwykłe, przy moim stylu jazdy i wadze samochodu poprostu masło (ATE sport są z koleji bardzo dobre ale cena już nie) (pylenie w/g mnie to najmniej istotna sprawa), Tarcze są jak najbardziej Ok, ale klocki w/g mnie się nie spawdzają, zamówiłem już ferrodo - trzeba było odrazu tak zrobić, co do Tarcz ATE jestem jak najbardziej na TAK jeżeli chodzi o Zimmermany to Polecam zwykłe nie nawiercane (wiem że lepiej wyglądają) ale po prostu nie wytrzymują

http://www.streetracing.pl/forum/Tarcze-hamulcowe-Zimmerman-kompletny-shit-t39219.html

 

Sporo zależy od stylu jazdy, ja wczoraj w wawie ścigałem się z civic R-type i musiałem hamować z 220 do 80 :cool2: dały rade ale jeszcze jeden taki hebel i już maselniczka.

 

Zasadniczo jeżeli chodzi o tarcze do BMW 330 to z względu na dużą średnicę sprawdzają się w zasadzie każde dobrej firmy, jeżeli chodzi o klocki to polecam tylko najwyższą półką - jeżeli tak jak piszesz masz zamiar wykorzystywać pełną moc silnika nie oszczędzaj na klockach , komplet dobrych klocków 450-550 zł i uważaj na okazje - podróbki, tak samo jak oOej dużo okazji cenowych na olejach to podróbki zamiast castrola 0w-30 masz , słonecznikowy z pierwszego tłoczenia :wink:

Opublikowano

Co powiecie o tym sklepie?

czescidobmw.pl

http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=35_172_185_2720_2769_3286

 

Sporo zależy od stylu jazdy, ja wczoraj w wawie ścigałem się z civic R-type i musiałem hamować z 220

Jeszcze się nie rozpędziłem do takiej prędkości bo... hamulców nie mam :norty:

 

Generalnie się mało ścigam a raczej tylko czasem, jeżdżę szybko nie sportowo. Chciałbym mieć ten komfort, że jak będę miał ochotę na autostradzie wyprostować wydech to będę miał to czym zatrzymać.

 

Ważna jest dla mnie twałość.

Opublikowano
Co powiecie o tym sklepie?

czescidobmw.pl

http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=35_172_185_2720_2769_3286

 

Sporo zależy od stylu jazdy, ja wczoraj w wawie ścigałem się z civic R-type i musiałem hamować z 220

Jeszcze się nie rozpędziłem do takiej prędkości bo... hamulców nie mam :norty:

 

Generalnie się mało ścigam a raczej tylko czasem, jeżdżę szybko nie sportowo. Chciałbym mieć ten komfort, że jak będę miał ochotę na autostradzie wyprostować wydech to będę miał to czym zatrzymać.

 

Ważna jest dla mnie twałość.

 

sportowe klocki zużywają się szybciej niż normalne, jeżeli tak jak piszesz jeździsz szybko ale nie do przesady wybierz Brembo + Ferodo z serii standard i będziesz zadowolony- jakość do ceny OK

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W 318tce zawsze mam Textary klocki (jakoś się tak utarło...)

Jak padły mi przednie tarcze kupiłem PowerDisc Ate. No cóż... miałem ich dość już po chwili... zżynanie klocków i dźwięk przy tym masakra. Jak się skończyły kupiłem zwykłe Brembo.

 

W 330tce natomiast jestem pod wrażeniem hamulca! Teraz wymieniałem klocki na przodzie, kupiłem oryginały BMW i to jest to. W 330tce nic innego nie będzie.

 

Co do samego sklepu czescidobmw.pl - mogę tylko polecić. Kupowałem sprzęgło do 330tki od razu po zakupie auta. Poza tym to sklep forumowicza.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Generalnie jest złota zasada:

a) miękkie klocki -> miękkie tarcze

b) twarde klocki -> twarde tarcze

Zestaw A zapewnia mega skuteczność, tarcza ma podobne właściwości cierne co klocek, gdzie klocek jakby "wgryza" się w tarcze. Zestaw taki będzie na krócej, ale auto zaczyna hamować jak po rzuceniu kotwicy.

Z zestawem B można pojeździć dłużej, przy mniejszej skuteczności hamowania. Z reguły sportowe zestawy są miękkie, jednak są wyjątki, jak ATE PD.

 

Jak łatwo się domyślić, miękki klocek zjedzie się w mig na twardej tarczy, natomiast twardy klocek zdemoluje miękką tarczę, po prostu ją pognie.

 

Jeśli ktoś kupuje sportowe twarde tarcze i dobiera do tego zwykly klocek (zwykle miękkie) niech się nie dziwi, że klocek po 3tyś km wyparowuje i do tego pyli jak głupi. Wynika to tylko i wyłącznie z błędnego doboru klocka do tarczy.

 

I oszczędność typu "aaa, kupie naicnane, nawiercane tarcze firmy X i do tego zwykłe klocki" to tylko pozorna oszczędność. Producent dobiera swoje produkty tak, by były kompromisem między trwałością a skutecznością. I należy się tego trzymać.

Jak kupujemy tarcze ATE Power Disc, to i klocki ATE Power Disc.

 

Ja przerabiałem chyba wszelkie możliwe zestawy, łącznie z wyczynowymi zestawami nabierającymi skuteczności dopiero po rozgrzaniu (absolutnie NIE na ulice!).

 

I tak:

Z zestawów na ulicę w normalnej (akceptowalnej dla mnie) cenie są:

- EBC Turbo Groove (tarcze) + EBC Green Stuff (klocki)

- Cały zestaw klocki plus tarcze ATE Power Disc

Zestaw na ulicę plus czasem track day to tarcze EBC TG plus klocki EBC Red Stuff lub Mintex

 

Natomiast bogatszy zestaw to tarcze Brembo ORO plus sportowe klocki Ferrodo DS Performance - fajna sprawa do większych, mocniejszych aut.

 

A wogóle, to wymiana klocków i tarcz do ostrzejszej jazdy powinna nieść za sobą jako logiczne następstwo wymianę przewodów hamulcowych w stalowym oplocie i płyn hamulcowy przynajmniej DOT 5.1

Osobiście polecam przewody Goodridge, a płyn Motul RBF 600 (lub 660). Rożnica z zestawem EBC olbrzymia.

 

Na zakończenie - seryjne tarcze i klocki w 330d są już bardzo dobre, więc zastanowiłbym się nad grzebaniem. Z założenia 330d to nie M3 do zapierdzielania po zakrętach z dohamowywaniem na granicy lotu w plener :)

Opublikowano

Traktuję, moją 330 tak jak powinienem czyli jako dynamiczny środek lokomocji, a nie narzędzie do ścigania. Z resztą moja jest Touring i na dodatek w X, wyjątkowo nie wyścigowe zestawienie. Chcę kupić tarcze, które nie pogną się i nie zetrą się w chwilę. Zaznaczam, że moja E46 waży 1790kg + Ja :D.

 

Dobra wyleczyliście mnie z różnych wynalazków.

Potrzebuję przyzwoitych gładkich tarcz na zamianę orginałów razem z kompletem klocków.

 

Właściciel sklepu poleca zwykłe tarcze Zimmermana, ale nie wiem jakie do tego klocki (nie pytałem). Problem w tym, że w cennik nie uwzględnia modelu więc nie wiem jakie są na przykład te tarcze Brembo albo klocki Ferodo (patrząc na ceny pewnie modele podstawowe).

 

Myślę, że tarcze będę wybierał z: Zimmerman, Textar, Brembo

Klocki: Textar, Ferodo

 

Powiedzmy, że zamówię w czescidobmw, jaki zestaw proponujecie?

 

PS.

 

EBC Turbo Groove (tarcze) + EBC Green Stuff (klocki)

Tego poszukam jak zawiedzie mnie zestaw podstawowy.

Opublikowano (edytowane)

A tego nie wiem, chyba kosztują niewspółmiernie do wartości.

 

Myślę, że za oryginalne tarcze i klocki kupiłbym jakiś lepszy zestaw. Naczytałem się, że "Fabryka" pakuje Jurida i Textara.

 

Ale nawet nie sprawdzałem ile kosztują :oops: .

Edytowane przez Comret
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja założyłem klocki textary do swojego, z tego co pamiętam to na przód 220zł komplet. Pamniętaj tylko o jedmym, nawet zestaw za 1000zł nie będzie lepiej hamował jak bedziesz miał dziadowskie gumy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do ciezkiego samochodu stanowczo odradzam ATE, zalozylem taki komplet, po 3k km byl krzywy - podkresle, ze hamulce byly uzywane zgodnie z zalecaniami, tj. pierwsze kilkaset kilometrow bardzo, bardzo ostroznie, pozniej tez raczej bez szalenstw, bo jestem wyznawca teorii, ze prawdziwa wirtuozja jazdy to przejechac warszawe bez uzycia hamulaca :)

 

po 2 odwolaniach reklamacja zostala uznana

 

kupilem oryginaly w aso i jest wszystko OK

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
ja mam w swojej ATE Power Disc tarcze i klocki jak narazie nie mogę narzekać i taż mi sie wydaje że jak kupować to już najlepiej zestawy bo jednak producent wie jakie materiały dobrać by wszytko działało najlepiej od tego są panowie inż. :lol:
Opublikowano
no ja założyłem Zimmerman sport + ferrodo i jestem zadowolony choć zrobiłem dopiero też jakieś 2000 km, jak do tej pory nie żałuje tego zestawienia :D
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

ATE PD sie pokrzywia jesli ktos zalozyl zle klocki. Sam tak mialem w jednym ze swoich aut z klockami ate, pozniej kupilem znow te same tarcze + klocki ferodo ds perfomance i jest super od 15tys km. Duzo lepsze hamowanie niz na serii, oczywiscie plyn tez wymieniony na dot5.1.

 

Zimmermany pekaja nagminnie przez to ze sa nawiercane. Jesli ktos chce super zestaw to tylko Brembo ORO +klocki DS Perfomance ale tarcze sa drogie;/.

Opublikowano
noop też słyszałem taką opinię i czytałem SR forum przed zakupem, i znalazłem informację jakoby Zimmerman poprawił technologię produkcji i wspomniana wada już nie występuje, a nagminnie to pękało w 911 no ale 330d daleko do 911 :) Jeśli i u mnie wystąpi taka usterka tych tarcz a nogi lekkiej nie mam to na pewno napiszę o tym na forum póki co lata wysadza przy hamowaniu awaryjnym :8)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

to reasumując

ktore byscie wybrali

trw lukas tarcze i klocki

ate tarcze i klocki

tarcze brembo + klocki ferrodo

??

mowie o wersjach standardowych

 

czy mieliscie w swoich bumetach ktores z powyzszych i nie narzekaliscie

ja juz mialem niby komplet ate i pogiely sie po paruset km

ale przeczuwal spartolenie roboty przez mechanikow

zmienilem przod na trw u tych samych w ramach reklamacji

dzis sprawdzalem i o 0,5m sa odchylki czyli lekko mi bije kiera

 

zmieniam mechanika;P

ale kwestia pozostaje ktore doradzacie??

z gory dzieki za podpowiedzi

 

po prostu z tego co tu piszecie jednak nie ma zdecydowanych chyba faworytow

nie wspominajac o orgyginalach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.