Skocz do zawartości

Visco jak sprawdzic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć tak jak w temacie jak mozna sprawdzic Visco czy działa? bo odkąd posiadam auto nigdy nie widzialem zeby się załączyło... dzieki za wszelkie odpowiedzi
Opublikowano
Kolego najpierw zagrzej silnik do normalnej temperatury silnika czyli wskazówka w pionie. Maska do góry i wyłącz silnik, jak wiatrak się wyłączy wraz z silnikiem to wszystko jest OK, jak po zgaszeniu silnika wiatrak będzie tylko zwalniał, ale się nie wyłączy od razu to visco do wymiany. Drugi sposób to na dotyk: na zimnym silniku wiatrak stawia mniejszy opór, na rozgrzanym większy (uwaga na palce).
Opublikowano
u mnie po rozgrzanym silniku i zgaszeniu auta nic sie nie załącza wiec co jest do wymiany?
Opublikowano
Nasa87 to w takim razie jest coś nie tak. Visco powinno się obracać cały czas, bez względu na temp. silnika. Różnica polega jedynie na tym, że gdy silnik porządnie się nagrzeje, to visco zaczyna pracować znacznie szybciej :D
:)
Opublikowano

Moim zdaniem bzdury, ze sie nie moze krecic po zgaszeniu na cieplym silniku. Wszystko zalezy od temperatury w chlodnicy. Wisko ma sprzeglo lepkosciowe, ktore zalacza sie stopniowo w zaleznosci od temperatury.

 

Niezawodna metoda sprawdzenia czy wisko dziala jest temp na desce rozdzielczej. Jesli samochod nie grzeje CI sie w korkach (na postoju), temp nie wychyla sie poza srodek wisko spelnia swoja funkcje i nie masz co sie matwic.

 

Zobacz tez ten post, tam jest troche o tym

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=82029&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

ALe tak jak mowilem, jesli nie ma objawow w postaci wzrastania temp na postoju, nie przejmuj sie.

 

Pozdr

Opublikowano

Ogladalem to kolego i powtarzam jeszcze raz: bzdura!

Mam nowe wisko w e36 BEHR i jesli sytuacja tego nie wymaga to ono nie musi byc w pelni zalaczone (jest to niepotrzebne obciazenie silnika).

W samochodach w samochodach z elektrycznym wentylatorem wiatrak chodzi caly czas po zagrzaniu silnika?

Opublikowano
pare dni temu zagrzał mi się samochód temp osiągnęła czerwoną kreske bylo to w miescie wczesniej nie mialem takiej sytuacji i zauwzylem że bez znaczeia czy auto jest gorace czy zimne to visco się nie obraca wiatrak ciągle stoi w miejscu i nie zawsze temp wskazowki stoi pionowo czasem lekko sie wychyla ....
Opublikowano
jeszcze tak się zapytam nie problem wymienic sprzegło viskotyczne? czy jest troche zabawy? - zaczne od tego :P
Opublikowano

Nasa87 z twojego opisu wynika, że masz Visco do wymiany. Visco nie jest drogie a naprawa łatwa. Jest to bardzo ważna usterka, jak zależy Ci na BMW to czym prędzej wymień Visco, bo przegrzejesz silnik

- Wystarczy zdemontować ten duży plastik przy chłodnicy.

- odkręcić wentylator z Visco (z tego co pamiętam to lewy gwint)

- odkręcić śmigło od visco i zakręcić do nowego

- zamontować po kolei w kolejności odwrotnej.

 

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
pawelk dzięki za wskazówki zajmę się jak najszybciej tą usterką mam nadzieje że będzie to przeklęte sprzęgło visco słyszałem że często lubi się zepsuc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.