Skocz do zawartości

M20B20 Urwany korek odpowietrzania przy chłodnicy


surk

Rekomendowane odpowiedzi

Problemów z temperaturą ciąg dalszy...

Jadę dziś rano do pracy, korek jak to w Warszawie - wskaźnik temperatury 1,5mm wychylony w prawo poza pion. Pod pracą sprawdzam przewód górny idący do chłodnicy - twardy. Wniosek- powietrze w ukladzie. Odkręcam korek odpowietrzania i tu niespodzianka- dziadostwo urwalo się w ten sposób, że górna część (ta z krzyżykiem) oraz oring zostały mi w ręku, a w gwincie wkręcona pozostałość (a chłodnica i korek niby nowe). Słychać stamtąd syczenie wydobywającego się powietrza. I teraz problem- co zrobić? ASO mam po drodze gdy będę wracał do domu więc mogę kupić korek.

Tylko jak wydobyć to co zostało w gwincie?

Korkociągiem wkręcić do środka? Próbować przewiercić wiertarką?

I jak bezpiecznie dojechać do ASO przez te 7km by nic się nie stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez kiedys walczłem z tym koreczkiem ja wykreciłem go nagrzewając do czerwonosci cienki płaski srubokręt wtopiłem go w koreczek i jakoś poszło próbuj może da rade

 

 

POZDRAWIAM

Potwierdzam, miałem tak dwa razy :duh: Najlepiej na zimnym silniku czyli kiedy ten plastkik jest również zimny rozgrzać do czerwoności płąski śrobokręt ale nie za duży żeby nie przytopić gwintu na chłodnicy :) rozgrzany łeb śrobkręta wsadzić poczekać kilkanaście sekund jak ostygnie lekko, bo jak zaczniesz wykręcać gorącym wytopisz dziurę. I wykręcić. Ja od tamtej pory woze ze soba zawsze dwa zapasowe odpowietrzniki... nauczony dosxwiadczeniem, aeby mieć i tyle, sztuka kosztyje 5.40zł :) a apropos dojazdu do aso zanim kupisz nowy odpowietrznik, to najlepiej na zimnym , bo zapewne wiesz skad syczy, zaklej to czymś jakąs poxilina itp...wiem dziwna metoda, ale kiedys w korku jak mi sie to stało była to jedyna metoda po ostudzeniu w miarę auta aby dojechac do aso i kupic to i pozniej w domu zrobic porzadnie, tylko nie pozaklejaj wszystkiego a zwlaszcza gwintu odpowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik zakupiłem. Pojechałem autem pożyczonym. Koszt 7,40.

Zmieniłem lecz mam problem z odpowietrzeniem. Wcześniej auto odpowietrzałem tym samym sposobem i było ok. Teraz cały czas się grzeje... Czy ktoś z forumowiczów z Warszawy i okolic potrafi porządnie odpowietrzyć to auto i ma czas dziś wieczorem? Wynagrodzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odpowietrzanie tego autka to nie koniecznie prosta sprawa, ale i nie tak skomplikowana zebys sobie z nia nie poradzil

chetnie bym Ci pomogl w tym ale jestem z Lublina, troche bez sensu tyle gonic

 

wracajac do sprawy to:

- sproboj najpierw odpowietrzac na zimnym silniku poprzez naciskanie wezy, opis jak to zrobic jest na forum

- nastepnie odpal silnik, rozgrzej do temp roboczej i zacznij na przemiennie odkrecac odpowietrznik przy chlodnicy i termostacie

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto chyba odpowietrzone (chyba bo pewność będę miał w dopiero w piątek wieczorem, gdy przegonię samochód na 150 kilometrowej trasie).

Odpowietrzałem sposobem solarisa520. Jednakże było kilka problemów:

1. ciężko było zagrzać auto na odkręconej na maxa dmuchawie,

2. na odkręconej dmuchawie podnosił się płyn w zbiorniku wyrównawczym i nie było możliwości obserwacji strumienia.

W związku z tym odpowietrzanie przeprowadziłem na przykręconej dmuchawie, ale na otwartych suwakach i pokrętle od ogrzewania na czerwonym polu.

Dzięki temu mogłem obserwować ciągłość strumienia (w czasie odpowietrzania dolałem 3 litry płynu). Po odpowietrzaniu wszystkie węże miękkie. W czasie jazdy wskazówka około 1mm przed pionem, podczas postoju idealnie pośrodku. Zaskoczyło mnie tylko jedno: w pewnym momencie podczas zjazdu z góry wskazówka wychyliła się o swoją grubość w prawo. Stało się tak tylko raz, później idealnie w pionie (10 minut w korku i 15 minut na parkingu pod blokiem). Po dotarciu do domu sprawdziłem jeszcze raz węże- wszystkie gorące i bardzo miękkie. Co mogło być przyczyną tego jednokrotnego wychylenia wskazówki poza pion?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update

Przy zamkniętym ogrzewaniu wszystko idealnie - wskazówka w pionie.

Po załączeniu ogrzewania węże twardnieją i wskazówka wędruje w prawo, czyli gdzieś nadal jest powietrze, lub którędyś się ono dostaje do układu. Pytanie którędy? Gdy układ odpowietrzam na otwartym ogrzewaniu - brak strumienia w zbiorniczku wyrównawczym - wogóle nic nie leci z otworu. Zamykam ogrzewanie i strumień jest ciągły i równy. Wydaje się, jakby układy pracowały oddzielnie. Co się dzieje? Gdzie szukać przyczyn? Pomóżcie bo brak mi już sił i pomysłów...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.