Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zastanawiam się nad kupnem BMW z serii 5 chodzi o model E-39 9-10 letnie auto , powiem szczerze ze to ma być auto na taryfę stąd pytanie do Was bo słyszałem ze BMW nie toleruje lpg?

Oczywiście tylko sekwencja myślałem o 520 lub 523 czy ktoś ma może LPG w takim aucie jak to wszytko wygląda i jak z eksploatacją takiego auta czy jest drogie w utrzymaniu?

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam w 523i sekwencję KME dobrze sie sprawuje, powtórze pewnie juz dośc wytarty slogan odnośnie LPG - nie jest to ideaqlne rozwiązanie i nie jest naturalnym aby w aucie zailanym PB było LPg, ale do rzeczy. Duzo zalezy od instalacji a przede wszystkim od machera, gaziarza, bo nawet najlepsza instalke mozna spartolić. Po drugie jesli juz zdecydujesz się zakładać gazownie to musisz być pewny że autko, silnik a przede wszystkim układ chłodzenia jest sprawny, to bardzo ważne przy gazie. Później słysze, jak ktos narzeka - kupuje strucla i pcha tam gaz to wtedy to juz w ogole nie bedzie prawidłowo jeździło. Najpierw stan techniczny a później gazownia i dobry zakład co ci zamontuje.

polecam silnik 2,5 ...2,8 w gazowni do jazdy w mieście w korkach często hamowanie itp spali o dwa litry gdzies więcej spokojnie, 523i to cos pomiędzy więc spokojnie będzie oszczednie jak na taxi i mocy dośc nawet żeby czasem wcisnac, oczywiscie nie jest to autko do wyścigów , jesli tak to tylko 540, ale nie o tym tutaj mowa. U mnie spalanie w mojej 523i gazu to około 14 litrów, zaznaczam, ze poruszam się tylko w korkach i w duzym mieście, które obecnie jest na maksa zakorkowane z racji na ciągłe remonty i zamknięcia głównych dróg :duh: , a takich warunki na szosie cie pewnie interesują z racji użytkowania autka jako taksówki. Zanzaczam, że mam manual, dane odnosnie automata moga być wyższe jesli chodzi o spalanie, ale to juz pewnie zauwazyłem po postach odnisnie spalania, kazdy wypisuje bzdury nader często jak zauważyłeś, a dane odnosnie spalania w miescie zakorkowanytm moga być duze wyższe niż pisza kkoledzy. Jasne, że wszystko zalezy od stylu jazdy, ale nie przesadzajmy, autkiem trzeba jechac i nie patrzec na ekonomizer. Tyle co mam do powiedzenia w temacie. Sadze, że 520i nie jest dobrym wyborem na TAXI, chyba ze trafisz zadbane naprawde, głównie liczy sie stan autka to przede wszystkim

Opublikowano

Dzięki ze odpisałeś na mój post widzę w Wawie parę takich na taryfach i sie zastanawiam czy dam rade coś takiego utrzymać .

Oczywiście po auto tylko do Niemiec , jeden kolega na Taxi co miał taką 523 mówił ze tanie w eksploatacji itp a jak sprzedał to mówił ze strasznie droga była sta moje wachania :| oczywiście miło by było jakby ktoś jeszcze sie wypowiadał na mój post.

Oczywiście jaka instalacja wchodzi w gre? kasa nie jest ważna jeżeli chodzi o instalke chce być zadowolony

Opublikowano (edytowane)
Nie wiem czy nie lepiej jakiegoś opla na taxi wziąć z racji na tańsze części, a BMW jako drugie autko i bez gazu :twisted: . Jak już masz pchać gaz to z tego co słyszałem do BMW tylko instalke BRC - c. trochę ponad 4 tys zł zresztą :search: pełno tego było Edytowane przez karolr
Opublikowano
Części eksploatazyjne nie są drogie, odkąd kupiłem autko zmnieniłem : chłodnicę - ok.530zł, amortyzatory 2szt. 600zł Sachs, wahacze dolne lemforder 2 szt. - około 550zł i tyle.
Opublikowano

Ja mam gaz w 525i jak chcesz zakładać gaz jedz do nikosia koło warszawy.

Co do brc nie mowil bym hop bo wcale rewelacji nie ma kot konfigurował tą instalacje i staga ten wie że stag jest lepszy wszystko jest super pod warunkiem że zrobone na dobrych gratach. Instalki po taniości w bmw nie beda gadały.

Polecam www.lpg.info.pl znajdz nikośwariat lub nikoswariat

Ogólnie bmw na gazie sprawuje się dobrze pod warunkiem że zrobią ci porządnie instalacje

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Ja mam sekwencję w 323i - to ten sam silnik, o który pytasz. Sprawuje się bardzo dobrze. Wiadomo, że warto przy tym lać dobry olej (ja mam castrol edge sport 0w40), dbać o filtry i świece. Koszt założenia zależy od tego gdzie zakładasz. Ważne jest żeby instalację założył ktoś kto się na tym zna, ma już jakieś doświadczenie z tymi silnikami i wkłada w to trochę serca.

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Co do LPG tylko sekwencja. W 318 mialem KME w 528 mam Staga. Nie widze zadnych wad instalacji. Nie wazne co założysz tzn jaką firme. WAŻNI są instalatorzy to od nich zależy cały sukces i brak psioczenia na instalkę.
Opublikowano
Co do LPG tylko sekwencja. W 318 mialem KME w 528 mam Staga. Nie widze zadnych wad instalacji. Nie wazne co założysz tzn jaką firme. WAŻNI są instalatorzy to od nich zależy cały sukces i brak psioczenia na instalkę.

Taxi, mam nadzieję, że włączasz czasami kierunkowskaz przy skręcaniu :lol: :twisted2:

moje doświadczenia są takie: mam 520i24v z tanią instalacją II generacji, czyli NIE sekwencyjną (zakładał poprzednik).

Jest problem: podczas jazdy na gazie sygnał ze sterownika gazu symulujący sondę lambda powoduje powstawanie błędów w komputerze (stara się ciągle zubożyć zbyt bogatą mieszankę). Stąd jeszcze jedna uwaga, że trzeba jechać do dobrego gaziarza, bo u mnie to spartolili. Powstałe błędy w żaden sposób nie wpływają negatywnie podczas jazdy na gazie. Przyspieszenie dobre, spalanie w mieście 12l, trasa 8,5.

Po przełączeniu na beznynę fatalnie: falujące wolne obroty, jest słabszy, niż na gazie.

Jestem pewien, że taki jest mechanizm powstawania problemu.

Reasumując, jeśli używam tylko gazu, jest OK.

Na beznynie jest problem.

Zastanawiam się nad założeniem sekwencji i pozostawienie toroidalnej butli 50 litrowej,

albo nad wywaleniem gazu.

Dlatego, że mój mechanik odpiął gaz, skasował błędy i wartości adaptacyjne

teraz na benzynie jest ogień!

wreszcie czuję te 150koni!

P

Opublikowano
Dlatego jedynym słusznym rozwiązaniem jest instalacja sekwencyjna. Silniki BMW to takie precyzyjne ustrojstwa, które średnio tolerują nieprecyzyjne dawki paliwa. Sekwencja ma to do siebie, że posiada swój "komputer", albo bardziej kalkulator, który przelicza dane o ilości potrzebnego paliwa z benzynowego kompa na potrzebną ilość gazu. I wtedy to działa jak należy. A "zwykłe", czyli niesekwencyjne instalacje gazowe są regulowane pokrętłami od ilości gazu czy powietrza...i tej precyzji im brakuje. Dlatego TYLKO SEKWENCJA :)

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
ja uważam, że nieważne jaka firma jest gazu, ważny jest człowiek który dobiera odpowiednie komponenty i instaluje gaz. ja mam instalacje II gen i nie mam żadnych problemów, działa idealnie i na gazie i na benzynie, nie czuć różnicy w KM jak jeżdże na gazie. oczywiście lepsza jest sekwencja bo po wypowiedziach na forum widać że więcej osób ma problemy ze zwykłym gazem, ale nie jest to reguła czego moje auto jest przykładem. zatem zakładaj sekwencję. lepsze używane BMW niż nowe lacetti :lol:
Opublikowano

Widzę, że masz podobny problem jak ja nie tak dawno temu :D Też szukałem jakiejś ładnej e39 i wiedziałem że będe ją odrazu gazował bo robię troche kilometrów w ciągu roku. Szukałem ładnej 520 lub 523 ok.98-99 rocznika, oczywiście z większym nastawieniem na 523. Przypadkiem trafiłem na świetną 520 z 96 roku i ją kupiłem, szczerze powiem, że lepiej nie mogłem trafić, autko przy zakupie miało 150tys.km i to pewne, znajomy mechanik powiedział, że na bardziej zdrowy silnik trafić nie mogłem. Ale nie o tym.

Oczywiście po tygodniu jazdy gazowanie.

Mam znajowego instalatora, i tak: założyliśmy sekwencję Stag 300 z reduktorem Zavoli do 180KM, butla 53litry w koło(nawet 63 spokojnie wchodzi). Z instalacji jestem super zadowolony, w trasie nawet przy wciskaniu spalanie ok. 10L , w mieście max to 12,3L.

Wiem jak kumpel miał założoną instalacje przy takim samym silniku tylko było tam założone BRC to spalanie w granicach 14L było w normie, tylko że dużo zależy od kondycji silnika.

A skoro auto na taksówke to niewiem czy jest sens szukać większego silnika jak 2.0 R6 bo głównie to i tak się po korkach stoi, a wiadomo że im mniej spali tym więcej z kursu w kieszeni zostaje :lol:

Pozdrawiam i życzę udanego szukania autka, bo wiem jak ciężko znaleźć coś w świetnym stanie.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

czy tak do końca lepsze to bym sobie ręki uciąć nie dał zależy o co nam chodzi tania eksploatacje wygodę itd

Mało porównanie w bmw za 2 wahacze górne 530zł razem z tulejami

za tyle wymieniałem całe zawieszenie z produ w nubirze które w lacetti jest podobne bardzo bo fakt faktem lacetti jest to nowa nazwa handlowa nubiry 3

 

Kolejny fakt w nubirze więc również i w lacetti zawieszenie jest o wiele mniej trwałe niż w bmw już nie mówiąc o silniku i całej reszcie

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Dzięki koledzy miło że tyle osób się wypowiada to mi bardzo pomaga!!!

Jeżeli chodzi i silnik 520 jest bez lipy?, w sensie w 5 osób na trasie przyspieszy czy raczej będzie trzeba brać rozpęd i czekać na dogodny moment? ;]

Opublikowano
Tydzień temu założyłem do swojej 520i '99 LadniRenzo. Spalanie na poziomie 12l w cyklu przeważnie miejskim. Jeśli chodzi o dynamikę to naprawdę cieżko odczuć różnicę. 520 nie jest samochodem wyścigowym ale problemów nie ma z wyprzedzaniem. Gdyby nie akcyza to ściagnął bym jednak 528i zamiast 520i
Opublikowano

Znajomi jeżdżą na taryfie, jest też kilka Bmek, z tego co mi wiadomo to jest to kwestia dobrze dobranej instalacji i wykonawcy bo nie raz były cyrki ale tak jak mówię - zainwestowali w dobre instalki (sekwencja), sprawdzone warsztaty i chwalą sobie.

 

Chociaż osobiście jestem przeciwnikiem gazu i na taryfe brałbym diesla, mój starszy jeździ na taksie Fordem Mondeo 1.8TD - spalanie poniżej 7 w mieście i części o wiele tańsze. :) Zrobił 100k i wymienił jedynie klocki. :D

 

Ale nie będę się rozpędzał bo to forum BMW hehe i jeszcze mnie chłopaki zlinczują. :norty:

Opublikowano
Według moich odczuć 520 nie jest słabe do jazdy na trasie nawet w 5 osób.Codziennie do pracy dojeżdżam w 4 osoby i nie mam problemów jeżeli chce wyprzedzić. Wszystko zależy od własnych potrzeb. I to co już kilka osób napisało, ważne jest kto zakłada instalacje żeby nie spartolić później silnika. Widziałem już różne dzieła fachowców.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Po pierwsze nalezy wybrać autko w dobrym stanie technicznym to juz nie ma znaczenia czy to będzie 520 czy też 523. Wolałbym zadbane 520 w któe nie bede musiał ładowac pieniędzy niż zjechane lekko 523 czy tez 528 itp, z tym chyba każdy sie zgodzi. Weźmy również pod uwagę, że autko będzie eksploatowane nieco więcej niz wiekszosc z nas na codzien uzywa swoje autka, czyli stan techniczny auta odgrywa tutaj kluczową role przy zakupie i na to kolego zwróc uwagę. Jesli bedziesz jechał do Niemiec to najlepiej z kims kto wie gdzie mozna wyrwac takie autka a nie do pierwszego lepszego komisu gdzie turki wstawiaja swoje "piekne" samochody z kręconymi licznikami. Najlepiej kupić od prywatnej osoby ale to często graniczy z cudem. Reasumując, niech kieruję toba inne kryteria tj, nie pojemnosć chociaz 523i jest idealnym kompromisem uważam, a stan autka jego historia i poprzedni właściciel. Najlepiej jesli miałbyś taki specjalny czujnik do sprawdzania grubosci lakieru ( kumpel posiada cos takiego ale koszt niestety 3.500zł :( ), ale ja jak kupowałem to sprawdzalem swoje autko wlasnie nim :D i popatrz na jakim oleju jeździł, jesli możesz zabrac laptopa z oprogramowaniem do sprawdzania ( chyba carsoft), ogólnie jesli nie znasz się to najlepiej jechac z kims kto Ci doradzi i szukaj u prywatnych wlascicieli a nie byle komis, co do gazu to juz sie wypowiedziałem
Opublikowano
moge smialo polecic instalacja BRC, przejechalem na niej jakies 50.000 km w 528 bez problemow, spalanie w miescie nie cale 14L/100 na trasie 10L/100 w automacie i oczywiscie zasadnicza kwestia to osoba/warsztat instalujaca no i nie ma co oszczedzac, ja w poprzednim samochdozie chcialem miec taniej instalacje i pozniej sie przejechalem, treba sie rozpytac o warsztat w polecany w waszej okolicy i nie szczedzic grosza, pozniej sie to zwroci z rekompensata

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.