Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie na szczescie okazalo sie ze to grzechocze pompa wodna .. lozysko sie posypalo .. ale ewidentnie slyszalem grzechotaine z okolic vanosa ..

 

A jak doszedłeś do tego kolego? Tak poprostu postanowiłeś wymienić pompe?

Z tym grzechotaniem to nie tylko słychac ten charakterystyczny dźwięk z pokrywy vanosa ale i czuć jak przyłoży się rękę jakby łańcuch ocierał delikatnie.Przynajmniej ja tak mam.

 

pozdorwienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kiloff, dałeś mi do myślenia z tą pompą wodną :? Dzisiaj po pracy sprawdze, ściągne pasek i odpale na chwile żeby sprawdzić czy u mnie to aby nie pompa grzechocze. W sumie to blisko vanosa i dźwięki mogą być mylące.

 

Pozdrawiam

:)
Opublikowano

U mnie niestety nie pomogła wymiana tych trzech elementów, stuka ja stukało wyraźnie z oklic vanosa , tylko to nie jest jakies rchotanie tylko wyraźny stukot, na zimnym silniku nic , po chwili dostaje dzięcioła i wali , przy około 2000 obrotów przestaje.

Nie widze aby to był łańcuch , ale też nie mam pojecia co to może być.

Opublikowano
ja dzis ponwnie to rozebrałem , i dziwi mnie ten tłok z frezem w vanosie co wchodzi na wałek , ma on bowiem dość spory luz i jak nim ruszam to słysze wyraźne stuki , ale nie wiem jak powinno być.
Opublikowano
Ten tłoczek ma takie luzy, taka konstrukcja. Ja u siebie nawet raz wykręciłem vanosa żeby sie upewnić że to nie on grzechocze (wałki skręciłem na sztywno zamieniając podkładke sprężystą na szywną 2mm), niestety bez vanosa silnik chodził bez zmian, czyli vanos dobry.
:)
Opublikowano

przylaczam sie do dyskusji poniwaz mam identyczne objawy jak kolega kiloff czyli grzechocze mi zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym, zarowno na wolnych obrotach jak i na wyzszych, ewidentnie z okoloc obudowy vanosa i na pewno nie jest to pompa wody poniewaz niedawno razem z wszystkimo rolkami wymieniana, aha i rowniez nie zmienia sie ten stukot w zaleznosci od obrotow czyli jest caly czas jenostajny.

pomocy :modlitwa:

Opublikowano

Koledzy

parę razy było opisane że Vanos grzechocze w zakresie obrotów mniej wiecej 1800-2500 zarówno przy zwiększaniu obrotów jak i przy spadku w tym przedziale obrotów słychać grzechotanie

zarówno powyżej jak i poniżej tych wartości jest cisza

to są typowe objawy Vanosa a właściwie tych elementów o których już było kilkakrotnie

jeżeli objawy są inne to trzeba szukać innej przyczyny

np. awarii napinacza łańcuch górnego-ale to tylko sugestia

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam

 

Moze temat troche przymarzł, mam ciekawe informacje, czytalem ten temat i byla chyba pewna osoba ktora powymianie tych podkladek i bolcow(jak zwal tak zwal) nie uslyszala roznicy w pracy vanosa. ja wymienilem uszczelki na tloku(od beisansystems.com) i terkotanie ustalo co wiecej poprawila sie dynamika auta na niskich obrotach(mam automat) różnica bardzo odczuwalna ponieważ teraz nie trzeba go kręcic wysoko zeby jechal. Wcześniej było tak ze zależała ta dynamika od humoru auta, czasem jak wcisnąłem gaz tolepiej jechalo na niskich czasem gorzej, po wymianie jest o niebo lepiej. Usterka związana z tymi uszczelnieniami na tłoku wynika z tego ze gdy do vanosa nie jest podawany olej pod cisnieniem(do 3k obr/min) to vanos z nieszczelnymi uszczelkami sobie lata od deski do deski w zaleznosci od oporu na sprezynach zaworowych(dlatego jest slabszy na niskich obrotach bo wałek ssący co chwile sie przestawia). Po przekroczeniu 3000obr(to zależy jeszcze od obciążenia silnika przy jakich obrotach bo może to byc nawet 4000obr) otwiera sie zawór i cisnienie oleju wypycha tłok vanosa(skutecznie), dlatego czuć charakterystycznego "kopa", TO JEST ZŁE, TAK BYĆ NIE POWINNO, Ktoś pisał wcześniej ze wiele ludzi myśli ze to norma w tych silnikach(ten ktos miał racje) a to mit jak ich wiele o BMW.

 

Podaje link do filmu z moim autem , TYLKO po wymianie uszczelek na tłoku vanosa(no i pod pokrywę zaworów;) ale to nie ma najmniejszego znaczenia:D:D):

 

 

Opublikowano
witam Moze temat troche przymarzł, mam ciekawe informacje, czytalem ten temat i byla chyba pewna osoba ktora powymianie tych podkladek i bolcow(jak zwal tak zwal) nie uslyszala roznicy w pracy vanosa

 

Tak zgadza się , była to jedna osoba zdaje się. W większości przypadków to pomagało...

 

 

ja wymienilem uszczelki na tloku(od beisansystems.com)

 

Możesz dać linka co dokładnie wymieniłeś kolego?

Sam to wymieniałeś?

 

 

Po przekroczeniu 3000obr(to zależy jeszcze od obciążenia silnika przy jakich obrotach bo może to byc nawet 4000obr) otwiera sie zawór i cisnienie oleju wypycha tłok vanosa(skutecznie), dlatego czuć charakterystycznego "kopa", TO JEST ZŁE, TAK BYĆ NIE POWINNO, Ktoś pisał wcześniej ze wiele ludzi myśli ze to norma w tych silnikach(ten ktos miał racje) a to mit jak ich wiele o BMW.

 

Czyli wg ciebie od ilu obrotów vanos powinien się załączac? od samego dołu?

 

Ogólnie to dzięki , ciekawe info :cool2:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Witam Panów :)

 

To ja byłem tą osobą której nie pomogła wymiana tych elementów vanosa.

W moim przypadku na 100% to nie sprawa vanosa, chciaż dźwięk mógłby na to wskazywać. Dalej szukam na forach co by mogło jeszcze grzechotać, w tej chwili śledze fora niemieckie i tam doszedłem do tematu pompy oleju, która to ponoć w tych silnikach często wpada w rezonans co daje efekt grzechotania (nie jest to szkodliwe dla silnika ale denerwujące dla niektórych kierowców) . Ale to już jest wątek na inny temat. W każdym razie nie jestem już taki szybki przy wymianie części i musze głęboko prześledzić temat ;)

 

Pozdrawiam

:)
Opublikowano

Nie jestem pewny o co Ci chodzi w słowach "vanos się załącza". Jeśli mówimy tutaj o otwieraniu się zaworu, który podaje olej do vanosa to wg mnie dzieje sie to (w zależności od obciążenia silnika) od ok 2700obr do 4200obr.

 

Wymieniłem u siebie to :

 

http://allegro.pl/item556522640_malo_mocy_3k_rpm_napraw_swoj_vanos_bmw.html

 

 

Tak wymienilem to sam z pomoc opisu zamieszczonego na stronie producenta.

Opublikowano
Kurcze panowie muszę przyznać że akurat miałem pisać temat dotyczący tego co przeczytalem na swoim już dobrze rozwiniętym poście. Chodziło więc o to ze już od dawna wydawało mi się że moje auto nie ciągnie tak jak powinno w niskim zakresie obrotów. Było to wyraźnie odczuwalne czy np chciałem szybko uciec ze skrzyżowania. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału w gazu w pierwszym momencie było czuć mocne przyspieszenie a natychmiast po chwili szarpnięcie i auto przestawało ciągnąć tak jak powinno. Ostatnio zacząłem się tym bardziej interesować bo wiem jak zachowuje się e39 mojego znajomego który ma identyczny silnik. Ona ciągnie w całym zakresie obrotów tam samo! Nie daje mi to spokoju wiec ciągle kombinuję. Po wielu próbach zauważyłem ze np. ruszając gdy mocno cisnę auto nie przyspiesza tak jak powinno. Gdy rozpędzę się na 2 biegu tak aby obroty osiągnęły 3tyś obrotów i chwile go tak przytrzymam a po chwili wcisnę gwałtownie pedał w podłogę auto zachowuje się całkiem inaczej! Czuć jak wciska w fotel! Logicznie myśląc może faktycznie tłok na vanosie nie jest szczelny i przepuszcza olej co daje takie właśnie efekty! Co o tym myślicie?
Opublikowano
Nie ciągnie tak jak powinno w zakresie niskich obrotów czy wysokich? Bo troszke zakręciłeś:) Jak Ci na wysokich obrotach nie chce ciągnąć to raczej nie vanos ale podaj więcej detali bo troszkę mało. Jakieś dzwięki, silnik równo pracuje na wolnych ? Napisz więcej troszke.
Opublikowano

Hmmm trudno to tak opisać ale wydaję mi się że nie ciągnie tak jak powinien na niskich obrotach. Na luzie silnik pracuje równo choć ostatnio mam wrażenie że chodzi jak by pod ciągłym obciążeniem no i czuć lekkie drganie jak np stoję na światłach. Nie są one wyczuwalne przez obrotomierz. Co do dźwięku silnika to sam nie wiem. Czasem mi się zdaje że za bardzo hałasuje.

 

 

To filmik jak to chodzi

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=qwLQA5fuYbI

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Koledze też "grzechotało" w m50. Wszystkie serwisy na sląsku które zajmują sie bmw mówiły ze to vanos. Więc wymienił vanosa na tego z m52 i łańcuch rozrządu. Poprawy prawie nie było. Kiedy beemka za jakiś czas zaczeła sie grzać okazało sie że ten dzwięk dawała POMPA WODY. Edytowane przez nitrus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.