Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie. Grzechocze mi lekko ale wole to zrobić a jak nie to przynajmniej zeby ktoś kto sie na tym zna osluchal to i powiedzial co i jak. Moje bmw to e36 320i M52
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Troszke słaba jakość ale coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=qwLQA5fuYbI

 

Nie jest to tak głośne jak na filmikach które znalazłem na youtube ale boję się ze będzie gorzej za jakiś czas. Na zimnym nie grzechocze dopiero na gorącym silniku kiedy dodaje gazu sie odzywa ale nie ciagle tylko w pewnej chwili i przy schodzeniu z obrotów. Jak obroty podnosze na silniku ręką to moge w pewnym momencie utrzymać grzechotanie.

Opublikowano

mam dokładnie te same objawy, na zimnym cisza na gorącym przy 1000-1500 obr. słychać grzechotanie (nie tak głośno jak na filmikach). Wymieniłem vanosa na inny, niby z silnika w którym wszystko było ok i nic dalej to samo, tylko jakby minimalnie inaczej. Inni mechanicy stawiali że to łańcuch, no to wymieniłem i dalej do samo. Byłem u Piórkowskiego polecanego przez wielu forumowiczów www.bmka.pl , powiedział że mam zmienić olej na 10W60, zmieniłem i dalej to samo. Musze sie do niego znowu wybrać może coś więcej poradzi.

Jeśli to Vanos (może ten co założyłem też nie jest ok) to naprawa polega na wymianie teflonowego simmeringa i wszystko powinno śmigać jak należy. Tylko problem w tym gdzie go kupić. W Polskim ASO nieosiągalne, tylko całe komplety za ok 1500 zł. Może ktoś wie gdzie to kupić? Tutaj link który dostałem kiedyś od innego forumowicza:

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm

:)
Opublikowano
No i właśnie. Nie chce dać tego komuś kto sie nie zna na rzeczy. Mam rodzinę w Niemczech i jak bym znał dokładny symbol tej części to można by było coś pomyślec!
Opublikowano

Niestety tego teflonowego O-ringa (wcześniej źle napisałem simmeringa:) nie ma w oficjalnym katalogu części BMW. Ta firma to której podałem linka sprzedaje repair kit do vanosa za 30$, tylko że w Stanach, trzeba doliczyć koszty wysyłki i nie bardzo wiem jak sie kupuje w Stanach.

Zastanawiam sie czy nie dać na próbe zwykłego o-ringa, tylko jak to sie okaże nie to, to dalej jestem w kropce i bede musiał ze stanów sprowadzać o-ring bo nie da sie starego wyjąć bez uszkodzenia ;)

:)
Opublikowano

Koledzy , w 90% wszystkich przypadków grzechotania do wymiany są elementy 11,10, 9, 12, i 6.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB21&mospid=47441&btnr=11_1437&hg=11&fg=25

 

W silnikach do 03/95 nie występują elementy 10 i 11 ale dokładając je robisz upgrade vanosa. Sam vanos się nie psuje...Objawami była by przede wszystkim utrata mocy, przyśpieszenia a nie grzechotanie.Niepotrzebnie przyjeło sie powiedzenie" grzechoce mi vanos"- bo to nie vanos Niektórzy wymieniali również 1,2 i 16. Ważne aby robił to ktoś ,kto robił to już wcześniej i się na tym zna.

Jeśli sie mylę proszę mnie poprawić ;-)

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

nie myli się kolega wszystko tak właśnie wygląda

wystarczy wymienić elementy podane na górze

najważniejsze jest złożenie tego i ustawienie Vanosa

potrzebne jest doświadczenie mechanika

pierwszy lepszy nie poradzi sobie z tym

Opublikowano

no dobra, tylko dlaczego na zimnym jest cisza a grzechotanie pojawia sie dopiero na gorącym? Możliwe że ta podkładka sprężynująca ze zmęczenia już nie pracuje jak trzeba - poz 10, więc jak bede rozbierał po raz kolejny to wymienie. Może być tez tak że na gorącym, rzadki olej przedostaje się się w cylindrze vanosa przez ten nieszczelny o-ring na tą stronę tłoka na którą nie powinien. To powoduje że tłok vanosa wpada w drgania i to powoduje to grzechotanie (a zmęczona podkładka nr 10 nie amortyzuje już tych drgań).

Rozbierałem już mojego vanosa i ten oring jest bardzo twardy a tłok chodzi bardzo lekko więc oring nie przylega dobrze do obudowy i nie jest szczelny.

Wymieniłem już oba łańcuchy, napinacz i nic to nie pomogło dlatego dedukuje dalej co z tym zrobić. Za niedługo chyba napisze prace naukową na ten temat :twisted2:

Najgorsze jest to że jak pojade z tym grzechotaniem do jakiegoś mechanika to patrzą na mnie jak na wariata i mówią "Panie, jak działa to jeździć i sie nie przejmować". Ale mnie to po prostu denerwuje i chcę to zmienić :lol:

Myślałem też o kupnie stetoskopu na alegro za 30zł żeby osłuchać okolice vanosa ale nie wiem czy coś wysłucham...

:)
Opublikowano

Kolego u mnie fachowcy mechanicy też wymienili górny łańcuch i napinacz zupełnie nie potrzebnie dopiero po wymianie tych pierscieni ucichło

grzechotanie a praca Vanosa to dwie sprawy

gdyby ten tłoczek puszczał to Vanos by nie pracował i nie czułbyś przyspieszenia jeżeli przyspiesza i grzechocze to trzeba wymienić te pierścienie

Opublikowano

A ty kolego Alberto316i wymieniłeś już te elementy o których pisałem wcześniej? Czy poprostu opierasz się na swojej teori czy doświadczeniach z rozbieraniem swojego vanosa? Ja przeryłem cały net w poszukiwaniu w odpowiedzi na grzechotanie i tak jak pisałem w wiekszości to były te 3 elementy+ śruby nowe. Pisałem do każdego kolegi z osobna PW ,każdy potwierdzał objawy : na zimnym nie grzechocze na ciepłym tak i w/w wymiana pomogła. Jeśli u ciebie jest inaczej to czekamy na informacje , jak sobie z tym podołałeś. BTW , wiesz może cos czasami na temat zczytania i ustawiania kompem kąta ustawienia vanosa po każym jego montażu/demontażu?

Tu co nie co o nim koledzy z innego forum wspominają:

 

http://www.bmw-sport.pl/printview.php?t=19516&start=40&sid=e9de0f973405570286f5c795f22ac44a

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

jutro zamawiam w ASO te talerzyki i śruby i zobaczymy czy pomoże.

Wcześniej żaden z mechaników łącznie z ASO nie wspomniał że przyczyna może tkwić w tych talerzykach.

Ustawianie wałków i vanosa mam opanowane w przeciwieństwie do fachowców którzy podmieniali mi na próbe vanosa :twisted2: . Przy wymianie tych talerzyków nie trzeba nic ustawiać, trzeba tylko odpowiednio włożyć vanosa przy montażu.

:)
Opublikowano

na niemieckiej stronie zobaczyłem ze oni podają inne ustawianie Vanosa

w miejsce podłączenia przewodu olejowego podają sprężone powietrze a do wtyczki napięcie 12V wtedy Vanos przesuwa wałek ssący o min.9,5mm

i wtedy Vanos pracuje w dobrym zakresie

niemcy mają do ustawiania Vanosa specjalne narzedzia BMW

ale powiedzcie to jakiemuś cwaniakowi naszemu to was wyśmieje

Opublikowano
jutro zamawiam w ASO te talerzyki i śruby i zobaczymy czy pomoże.

Wcześniej żaden z mechaników łącznie z ASO nie wspomniał że przyczyna może tkwić w tych talerzykach.

Ustawianie wałków i vanosa mam opanowane w przeciwieństwie do fachowców którzy podmieniali mi na próbe vanosa :twisted2: . Przy wymianie tych talerzyków nie trzeba nic ustawiać, trzeba tylko odpowiednio włożyć vanosa przy montażu.

 

Kolego napewno pomoże nie wspominaj nawet o tych kretynach z ASO bo ci oszuści wymieniają całego Vanosa za 1800 a przy okazji te talerzyki

za 150 banda złodziei

Opublikowano

może mi ktoś jeszcze powiedzieć co sie psuje w poz 9 i 11 ?

Bo z tego co widziałem u siebie to zwykłe płaskie blaszane podkładki bez oznak zużycia w dodatku bardzo grube... Co innego poz 10 ta podkładka może stracić właściwości

:)
Opublikowano

gdzieś czytałem że możliwe sa kłopoty po 100 000 ale z reguły jest to pózniej myslę że gdzies 180000

u mnie zaczał brzęczeć przy 170tys. o ile przebieg jest aktualny

Opublikowano
Ja mam przebieg 152tys. autentyczny nie kręcony !! Na zimny silniku jest u mnie cisza na ciepłym nigdy niezwracałem na to uwagi.
Opublikowano
Słychać tylko jakieś cykanie z prawej strony przy kolektorach wydechowych ale czytałem na forum ze duzo osob ma ten sam problem. Pod maska nic nie brzeczy.
Opublikowano
Bardzo mi sie podoba jak temat się rozwinął :) Alberto316i czekam więc na twoje postępy :) jeśli już coś bedziesz wiedział to daj proszę znać bo będę zmuszony robić te same wymiany co ty :) jak do tego dojdziesz, czego Ci życzę mogę sie zgłosić do ciebie o pomoc? :) bo z tego co widzę masz pojecie o tej paści zwanej vanosem :P Ja też słyszałem kilka razy różne gadki, typu tu nic! Przy tych obrotach słychać luzy na silniku :) Aha a co do części z USA to tam też mam rodzinę i akurat w piątek moja babcia leci do NYC i jak by już coś to może by szło coś załatwić ale zobaczymy jak bedzie.
Opublikowano

U mnie zaczyna brzęczeć od 1200 do 2000 obr a potem jakby silnik go zagłuszał. Silnik ma przelatane 227 kkm.

Teraz inne pytanie:

Czy jeźdzenie z brzęczącym vanosem może przynieść jakieś zgubne efekty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.