Skocz do zawartości

Hamulce


pasio1

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja może opiszę swoje doświadczenia. Oczywiście dopadła mnie wymiana klocków. Auto hamowało wyśmienicie. Laska mówiła, że z tym samochodem jest coś nie tak, bo wystarczy musnąć hamulec i samochód staje w miejscu. Wiecznie miała problemy z normalnym zatrzymaniem. :) Przy wymianie kolega znalazł mi w super cenie Textary. Jako, że przy ciężarówkach nieźle się u nas sprawdzają, to postanowiłem je kupić. Założyłem i pojechałem na test. Niestety auto jakoś tak ciężko hamowało. Myślę sobie. Albo nie dotarte albo nie odpowietrzone. Więc odpowietrzyłem raz jeszcze i dalej to samo. Po kilkuset kilometrach zaczęły piszczeć. Później przestały ale i tak lekko piszczą. Dla mnie wniosek jest jeden. Następnym razem wsadzę to co było poprzednio czyli ATE. Niestety zawiodłem się na Textarze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem wsadzę to co było poprzednio czyli ATE. Niestety zawiodłem się na Textarze.

 

Nie wiem co o tym myśleć, kiedyś do VW kupiłem ATE i się zeszkliły - oddałem na reklamację i ją uznano więc z tej strony chwała za to firmie. Oddano mi pieniądze i kupiłem u tego samego sprzedawcy Textary, sprawowały się bardzo dobrze.

Teraz mam TRW (z takimi kupiłem auto) i nie mogę narzekać..no może tylko felgi się za bardzo brudzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy ja gdzies napisalem, ze ktos (ja?) zalozyl mniejsze tarcze do 530d i wtedy mu sie pogiely? jeszcze raz napisze - ATE w e39 530d po lifcie sie nie sprawdzaja, potwierdza to moje doswiadczenie oraz przynajmniej 5 innych osob z tego forum

 

 

Potwierdzam tarcze ATE zamontowane do e39 to porazka tyczy sie to przednich i tylnich.ATE dobrze robiły w e30 ale inna waga samochodu.Teraz mam oryginaly z aso i to jest inna bajka roznica w cenie okolo 200zl w rezultacie i tak wychodzi taniej bo juz kilometrowo przejechalem ATE :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy.

Widzę , że temat tarcz tu się ładnie rozwija.

Chciał bym skorzystać z okazji i zapytać czy muszę koniecznie wymienić tarcze na nowe?

Tarcze mam równo w dolnym wymiarze grubości. Kończą mi się klocki i się zastanawiam czy tarcze przeżyją jeszcze jedne klocki?

są to oryginalne tarcze BMW.

Są gładkie i nie są powichrowane.

 

Aż szkoda by było założyć teraz jakieś badziewie które się by miało powyginać.

 

Poradźcie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o tarcze i klocki to zadne ATE, ani inne popularne marki niewiele tutaj pomoga. Jak juz w autku jest powyzej 200KM to polaczenie tego z masa powyzej 1,7 t sklania do poszukiwania nowych rozwiazan. W moim przypadku jak stane przed dokonaniem wyboru to beda to tarcze Zimmermana z klockami Ferrodo. Efekty sa conajmniej zadawalajace. Niestety trzeba troche poszukac, zeby taki zestaw trafic w dobrej cenie, ale naprawde warto. Czasami nawet mozna sprowadzic ze stanow i jest to oplacalne.

 

Ate, Zimmermann jeden grzyb :) Ja co prawda w sierrce jeszcze mam zimmermany nawiercane, wczesniej mialem ate powerdisc i kazde z nich pogielo po pewnym czasie.

Ostre hamowanie jakis czas temu spowodowalo wygiecie tarczy w taki sposob, ze jak powoli sie toczylem to miarowo mi klocek ocieral w jednym miejscu - jak ostygla to bylo ok, ale dziwna sprawa a w wode nie wjechalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jak stane przed dokonaniem wyboru to beda to tarcze Zimmermana z klockami Ferrodo.

 

A czemu nie Brembo + Textar? :wink:

 

Myslalem o Brembo, ale Zimmermany mozna dostac w o niebo lepszej cenie. Natomiast zaleta klockow Ferrodo jest to, ze mozesz dobrac sobie klocek w zaleznosci od potrzeb i stylu jazdy. Ja mysle o tzw intermediatach (ucywilniona wersja klockow do jazdy na torze), bo jezdze dosc agresywnie, ale wersja do jazdy torowej zostala mi odradzona. Podobno w miescie nie da sie na nich jezdzic. A o Textarach slyszalem troche zlego (tutaj na forum rowniez), takze zestaw ktory wymienilem, uwazam za otymalny na moje potrzeby i kieszen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ate, Zimmermann jeden grzyb :) Ja co prawda w sierrce jeszcze mam zimmermany nawiercane, wczesniej mialem ate powerdisc i kazde z nich pogielo po pewnym czasie.

Ostre hamowanie jakis czas temu spowodowalo wygiecie tarczy w taki sposob, ze jak powoli sie toczylem to miarowo mi klocek ocieral w jednym miejscu - jak ostygla to bylo ok, ale dziwna sprawa a w wode nie wjechalem

 

To sie nie pokrzywilo, tylko zeszkliles powierzchnie. Ja jak testowalem moj nowy nabytek na Siekierkowskim i musialem 2 razy z 220 dusic do 90 przez jakiegos debila, to mialem to samo. Po jakims czasie ustaje bo na nowo zetrzesz ta zeszklona powierzchnie i jest OK. Ale wlasnie to mnie upewnilo, ze hamulce do potrzeb mam troche za slabe. Szczegolnie w kwestii odpornosci na temperature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ja zapytam inaczej - skoro znany jest problem z trwałością przednich tarcz w E39 530d przed liftem to czy nie warto trochę się pomęczyć i założyć zaciski z wersji po lifcie gdzie problem ten (chyba bo większość piszę o wersji z przed FL) jest rozwiązany????

 

oczywiście podstawowe pytanie jest takie czy zacisk ma ten sam rozstaw co piasta i czy wejdzie plug&play.......???

 

a może już ktoś przerabiał hamulce....

GOLD CZEJJJN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.