Skocz do zawartości

Hamulce


pasio1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam wymienić wszystkie tarcze i klocki przednie i tylne w BMW E 39 528 Kombi ! Może ktoś robił już coś takiego ? Potrzebuje rady jakiej firmy i co można jeszcze zrobić przy okazji takiej wymiany ? Edytowane przez pasio1
Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jaki masz silnik? jesli jest to 530 to zdecydownie nie polecam ATE, na szczescie po 2 odwolaniach uznali mi reklamacje na krzywe tarcze, zalozylem oryginal z aso i na razie nic sie nie krzywi

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś 1500km temu wymienialem tarcze i klocki oczywiście na ATE myślałem też o Textar'ach ale mechanik powiedział mi, że mogą piszczeć (ile w tym prawdy, nie wiem), narazie jest wszystko ok, przy okazji wymieniłem przewody hamulcowe (kosztują grosze a moje były leciwe) + oczywiście płyn hamulcowy, nie wiem jak z czujnikami zużycia klocków (mi chyba nie wymienili bo raczej nikt nie dorzuca tego jako gratis :D, ale po wymianie kontrolka zgasła- czujniki to też jakieś grosze)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz silnik? jesli jest to 530 to zdecydownie nie polecam ATE, na szczescie po 2 odwolaniach uznali mi reklamacje na krzywe tarcze, zalozylem oryginal z aso i na razie nic sie nie krzywi

 

Nie jest to kwestia pojemności silnika... jeśli w ogóle to techniki jazdy... ja wcześniej miałem oryginalne i też mi pokrzywiło... Jak wjedziesz w wodę w chwili gdy tarcze są po katowaniu to nie ma żadnej tarczy odpornej na takie traktowanie, nawet najbardziej oryginalnej i każda się powykrzywia...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie jest to kwestia pojemności silnika... jeśli w ogóle to techniki jazdy... ja wcześniej miałem oryginalne i też mi pokrzywiło... Jak wjedziesz w wodę w chwili gdy tarcze są po katowaniu to nie ma żadnej tarczy odpornej na takie traktowanie, nawet najbardziej oryginalnej i każda się powykrzywia...

 

posrednio jest to kwestia pojemnosci silnika, bo do 530d po lifcie przewidziane sa wieksze niz do mniejszych pojemnosci i te w wersji ATE nie wytrzymuja dlugo

 

i nie pisz tu o jakims wjezdzaniu w kaluze i krzywieniu tarcz, sa to tak zadkie przypadki, ze nalezy je pominac

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... i co można jeszcze zrobić przy okazji takiej wymiany ?

 

Przy wymianie warto wymienić smar na tłokach zacisków i nasmarować prowadnice, specjalnym smarem ofkoz.[

 

Kolego nie bardzo rozumię co to są tłoki bo prowadnice to te śróby które mocują klocki dobrze rozumię . Ten smar ma dokładnie taką nazwę i czy dostanę go w sklepie ? Jaki smar dodać do tłoków ?

Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie bardzo rozumię co to są tłoki bo prowadnice to te śróby które mocują klocki dobrze rozumię .

 

Nie śruby, tylko tuleje które tymi śrubami przykręcasz. Są ruchome i da się je wysunąć. Nakładasz smaru i wciskasz spowrotem. Robi się to po to aby zacisk mógł po puszczeniu hamulca lekko "odejść".

 

Ten smar ma dokładnie taką nazwę i czy dostanę go w sklepie ? Jaki smar dodać do tłoków ?

 

Smar daje się pod uszczelniacze tłoczków, które po nadepnięciu hamulca wysuwają się z zacisku powodując ściskanie klockami tarczy hamulcowej.

 

Smar np. taki:

http://www.allegro.pl/item450307594_wurth_profesjonalny_smar_do_cylinderkow_hamulcow.html

Nadaje się do smarowania prowadnic.

 

Chyba lepiej jak zlecisz to mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego limited teraz już wiem o co chodzi a do tutejszych mechaników nie mam zaufania mam przykre doswiadczenia zresztą nie znam tak dokładnego mechanika który by po wymianie klocków smarował prowadnice ogólnie nie wiem czy wserwisie by im się chciało sam zrobię to dokładniej . Wyczytałem że ten smar stosuje się do cylinderków czy między tłok a gumę osłaniającą też wkłada się ten smar ?
Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posrednio jest to kwestia pojemnosci silnika, bo do 530d po lifcie przewidziane sa wieksze niz do mniejszych pojemnosci i te w wersji ATE nie wytrzymuja dlugo[...]

 

Jeśli do 530d są przewidziane tarcze o innych wymiarach (tego nie wiem, ale być może tak jest) to oczywiste, że się nie zakłada takich jak idą do innych modeli... Tu zresztą chodzi o markę tarcz w ramach takiego samego, dobranego właściwie do modelu rozmiaru... Założyłem ATE i jak gość z ASO montował to mówił, że są nawet zabezpieczone takim samym świństwem jak markowane przez BMW... I póki co nie mam z nimi żadnego problemu

 

[...]i nie pisz tu o jakims wjezdzaniu w kaluze i krzywieniu tarcz, sa to tak zadkie przypadki, ze nalezy je pominac

 

 

A o kałuży to nie bajka a fakt... Czy znasz inne przyczyny wykrzywiania się tarcz, które nie są nadmiernie zużyte, bo ja nie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem że ten smar stosuje się do cylinderków czy między tłok a gumę osłaniającą też wkłada się ten smar ?

 

Przede wszystkim tam się go stosuje.

Prowadnice możesz nasmarować każdym innym smarem odpornym na wysokie temperatury, ten do tłoczków jak najbardziej taki jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie bardzo rozumię co to są tłoki bo prowadnice to te śróby które mocują klocki dobrze rozumię .

 

Nie śruby, tylko tuleje które tymi śrubami przykręcasz. Są ruchome i da się je wysunąć. Nakładasz smaru i wciskasz spowrotem. Robi się to po to aby zacisk mógł po puszczeniu hamulca lekko "odejść".

 

Ten smar ma dokładnie taką nazwę i czy dostanę go w sklepie ? Jaki smar dodać do tłoków ?

 

Smar daje się pod uszczelniacze tłoczków, które po nadepnięciu hamulca wysuwają się z zacisku powodując ściskanie klockami tarczy hamulcowej.

 

Smar np. taki:

http://www.allegro.pl/item450307594_wurth_profesjonalny_smar_do_cylinderkow_hamulcow.html

Nadaje się do smarowania prowadnic.

 

Chyba lepiej jak zlecisz to mechanikowi.

 

 

Wyczytałem że ten smar stosuje się do cylinderków czy między tłok a gumę osłaniającą też wkłada się ten smar ?

Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nikt nie zauwazyl,ze bmw dalo ciala z tarczami ? w 2000 roku ,niepamietam miesiaca zostaly zmienione przednie na 324 bodaj , i szerokosc 30,a nie 22. dlaczego? czyzby hamulce byly slabe ? napewno nie ! wszystkie tarcze przed 2000r,byly podatne na zwichrowania. nie istotne jest,czy to ebc, czy ate, textar itd. byl to mankament zbyt pozno opanowany przez firme bmw . pozdrawiam kolegow, jesli sie myle to przepraszam.ale jasno widac po postach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o kałuży to nie bajka a fakt... Czy znasz inne przyczyny wykrzywiania się tarcz, które nie są nadmiernie zużyte, bo ja nie...

 

To prawda, zwichrowanie jest spowodowane nagłym schłodzeniem mocno rozgrzanych tarcz (nawet nowiutkich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nikt nie zauwazyl,ze bmw dalo ciala z tarczami ? w 2000 roku ,niepamietam miesiaca zostaly zmienione przednie na 324 bodaj , i szerokosc 30,a nie 22. dlaczego? czyzby hamulce byly slabe ? napewno nie ! wszystkie tarcze przed 2000r,byly podatne na zwichrowania. nie istotne jest,czy to ebc, czy ate, textar itd. byl to mankament zbyt pozno opanowany przez firme bmw . pozdrawiam kolegow, jesli sie myle to przepraszam.ale jasno widac po postach

Zastosowanie większych tarcz z przodu (324x30) wiązało się z wypuszczeniem mocniejszych wersji silnikowych, np. zamiast 528i pojawilo sie 530i. Wiecej mocy wymagalo zastosowania lepszych hamulcow. 540i zawsze mialo wieksze tarcze. Natomiast 520i/523i/525i do samego konca produkcji w 2003 dalej mialy mniejsze tarcze (296x22).

 

Jedynym ewentementem jest tu wlasnie 530d. Pomimo tego, ze jego moc sie nie zmienila, to i tak w 2000 roku zaczeto montowac wieksze tarcze. Z drugiej strony 528i o tej samej mocy mial mniejsze tarcze, a nie slyszalem by sie w nim jakos nagminnie wichrowaly tarcze. Przypuszczam ze wiekszosc problemow rodzi sie gdy sie wykorzystuje stare tarcze z nowymi klockami (BMW rekomenduje zeby zawsze wymienic tarcze kiedy zaklada sie nowe klocki) albo niepoprawne oczyszczenie piasty przed montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ja mam z 05/1999 roku i średnica jest na pewno 296 mm, a szerokość 22 mm. W katalogu online InterCars znalazłem jednak i takie które mają 324 mm i grubość 29,9 mm z zastosowaniem dla starszych modeli niż tych z roku 2000 (już od 1996), ale tylko pojazdów - jak to jest ładnie określone - administracyjnych...

 

Co by o heblach E39 nie mówić, to osobiście uważam, że nie są one na miarę auta o tej masie...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
posrednio jest to kwestia pojemnosci silnika, bo do 530d po lifcie przewidziane sa wieksze niz do mniejszych pojemnosci i te w wersji ATE nie wytrzymuja dlugo[...]

 

Jeśli do 530d są przewidziane tarcze o innych wymiarach (tego nie wiem, ale być może tak jest) to oczywiste, że się nie zakłada takich jak idą do innych modeli... Tu zresztą chodzi o markę tarcz w ramach takiego samego, dobranego właściwie do modelu rozmiaru... Założyłem ATE i jak gość z ASO montował to mówił, że są nawet zabezpieczone takim samym świństwem jak markowane przez BMW... I póki co nie mam z nimi żadnego problemu

 

czy ja gdzies napisalem, ze ktos (ja?) zalozyl mniejsze tarcze do 530d i wtedy mu sie pogiely? jeszcze raz napisze - ATE w e39 530d po lifcie sie nie sprawdzaja, potwierdza to moje doswiadczenie oraz przynajmniej 5 innych osob z tego forum

 

[...]i nie pisz tu o jakims wjezdzaniu w kaluze i krzywieniu tarcz, sa to tak zadkie przypadki, ze nalezy je pominac

 

A o kałuży to nie bajka a fakt... Czy znasz inne przyczyny wykrzywiania się tarcz, które nie są nadmiernie zużyte, bo ja nie...

 

bosze, czy ja napisalem, ze to bajka... nie chce mi sie tlumaczyc co napisalem, nie chcesz, to nie czytaj, ale nie wkladaj mi do ust jakis bzdetow

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jedynym ewentementem jest tu wlasnie 530d. Pomimo tego, ze jego moc sie nie zmienila, to i tak w 2000 roku zaczeto montowac wieksze tarcze. Z drugiej strony 528i o tej samej mocy mial mniejsze tarcze, a nie slyszalem by sie w nim jakos nagminnie wichrowaly tarcze. Przypuszczam ze wiekszosc problemow rodzi sie gdy sie wykorzystuje stare tarcze z nowymi klockami (BMW rekomenduje zeby zawsze wymienic tarcze kiedy zaklada sie nowe klocki) albo niepoprawne oczyszczenie piasty przed montażem.

 

530d jest pewnie ciezszy od 528i i byc moze z tego wynika, ze zastosowano wieksze tarcze przy podobnej mocy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530d jest pewnie ciezszy od 528i i byc moze z tego wynika, ze zastosowano wieksze tarcze przy podobnej mocy

To prawda. 528i manual wg. danych katalogowych wazy 1440 kg. 530d przed liftem: 1575 kg. 530d po lifcie: 1625 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kolegi Bono (ale nie tego, który przychodzi jako pierwszy na myśl :norty:)

 

Ilość postów dotyczących drgań kierownicy przy hamowaniu itp. na tym forum wskazuje, że nie są to tak rzadkie przypadki, jak wynika z jednej z Twoich wypowiedzi w tym temacie.

Natomiast jeśli chodzi o przyczynę "powichrowania" tarcz hamulcowych to popytaj tych, dzięki którym zasłynął Wojciechów - mała miejscowość, a w zasadzie wioska gdzieś na lubelszczyźnie :mrgreen:. Ci właśnie goście na ten temat i inne pokrewne tematy wiedzą równie dużo co na temat wokalu wie Bono... ale ten prawdziwy...

 

pozdrawiam Cię, Kolego

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o tarcze i klocki to zadne ATE, ani inne popularne marki niewiele tutaj pomoga. Jak juz w autku jest powyzej 200KM to polaczenie tego z masa powyzej 1,7 t sklania do poszukiwania nowych rozwiazan. W moim przypadku jak stane przed dokonaniem wyboru to beda to tarcze Zimmermana z klockami Ferrodo. Efekty sa conajmniej zadawalajace. Niestety trzeba troche poszukac, zeby taki zestaw trafic w dobrej cenie, ale naprawde warto. Czasami nawet mozna sprowadzic ze stanow i jest to oplacalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.