Skocz do zawartości

Silnik M -42 czy cos jest nie tak???


desmos

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od początku, jadac autem stopniow zauwazyłem ze z obrotami na biegu jałowym jest cos nie tak, a mianowicie były niestabilne .Krótka diagnoza i wszystko jasne dwa kable wysokiego napięcia są do wymiany ewidentnie przypalona izolacja i na oko ich stan jest daleko odbiegający od ideału. Po wymianie wszystkich kabli na nowe silnik ozył i chodzi równo oraz natutralnie mniej pali.Przy okzaji wyzysciłem nastawnik, zminiłem swiece na NGK nr 20 V-line oraz wszystkie filtry oczywiście z olejem. Ale...... Moze sie czepiam ale po tym jak przesiadłem się z silnika M-50 z poprzedniego auta mam wrażenie ze specyfika pracy jest podobna. Po wcisnieciu gazu jest jakby dziura i dopiero ze zwłoką następuje "wcisniecie w fotel". Czy tak ma byc czyli słaby dół a dopiero powyżej 3500 obr/min silnik ożywa bo wydaje mi sie że M-42 powinien juz ciagnąc natychmiast od samego początku.Podejrzewam sondę lambdę ale moze sie mylę. Oczywiście wybieram sie na komputer ale to jakby nie było 80 złotych w plecy .A moze, tak własnie chodzi silnik w ISie ??? Prosze kolegów o konkrety, jak to jest???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie, to wysokoobrotówki, na początku "dziura" a powyżej 3,5 tys. ciagnie mocno do przodu. To normalne.Co do pływających obrotów to u mnie wina leżała po stronie sondy, po wymianie chodzi ładnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318is to nie boxer w Porsche, święta racja - na wyższych obrotach to "szatan"- jest niesamowity. Ale dlaczego od razu dziura poniżej tych 3,5 tys.???? Pozpoczynając przyspieszanie nawet od 1,8tys. obr. nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Jednostka płynnie wkręca się w obroty i momentalnie jest te powiedzmy 3,5 tys. obr. /min. Żadnej dziury nie ma!!!
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez ma iS'a ale w budzie E30 i takiej zauwazalnej dziury to nie ma tzn najlepszy power jest tak jesli samochod osignie tak 4-4.5 tys obr/min wtedy to jest normalnie ogien :D tak jak pisali poprzednicy iS podobnie jak Japonczyki ale niestety (przez to wiecej pali) lubi wysokie obroty :). Dla mnie bomba jest ten silniczek jak na 1.8 zbiera sie DZIKO i AGRESYWNIE :twisted: i za to go LUBIE i KOCHAM

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli twój opis dotyczy mocnego nagłego wdepnięcia gazu przy niedużych obrotach, to reakcja silnika dopiero "po namyśle" jest zupełnie normalna. Świadczy, że dałeś mu trudne zadanie do wykonania :twisted2:

 

Bardziej niepokojące byłoby gdyby silnik zachowywał się tak po łagodnym dodaniu gazu, albo po mocnym depnięciu na wyższych obrotach.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro temat przy iS-ie to sie zapytam czemu mi na cieplym silniku po zapaleniu pracuje nierowno na luzie (zawsze musze mu wdepnac troche na pare sekund zeby sie uspokoil) co podejrzewacie? sonda lambda? przeplywomierz? a moze silnik krokowy(jak przeczyscic ten silniczek?) ? (e30, 90r, 255tys km. tylko benzynka)

i druga sprawa..czasami mozna poczuc benzynke z krat nawiewu powietrza..o co chodzi?

 

pozdr m42b12 eh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie falujących obrotów to wielokrotnie poruszaliśmy ten temat.Czesto przycina się krokowy - wyczyść w benzynie ekstrakcyjnej.Może być przepływomierz, mogą być kable WN,swiece,sonda - ogolnie jest wiele przyczyn

U mnie była pęknięta guma od filtra powietrza do przepływomierza.Sprawdź czy u Cebie nie ma żadnych nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, moze byc pompa paliwa kończąca się słowem milion przyczyn ale ostatnio słyszałem ciekawa teorie ) silnik m-42 powinno sie odmulic czyli dac mu w pędzel bo rzekomo jazda na wolnych obrorach go zamula...... :mad2: Nie wiem co na to odpowiedzieć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro temat przy iS-ie to sie zapytam czemu mi na cieplym silniku po zapaleniu pracuje nierowno na luzie (zawsze musze mu wdepnac troche na pare sekund zeby sie uspokoil) co podejrzewacie? sonda lambda? przeplywomierz? a moze silnik krokowy(jak przeczyscic ten silniczek?) ? (e30, 90r, 255tys km. tylko benzynka)

i druga sprawa..czasami mozna poczuc benzynke z krat nawiewu powietrza..o co chodzi?

 

pozdr m42b12 eh

Kontynuuję zapytanie- czasami mozna poczuc benzynke z krat nawiewu powietrza..o co chodzi?

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro temat przy iS-ie to sie zapytam czemu mi na cieplym silniku po zapaleniu pracuje nierowno na luzie (zawsze musze mu wdepnac troche na pare sekund zeby sie uspokoil) co podejrzewacie? sonda lambda? przeplywomierz? a moze silnik krokowy(jak przeczyscic ten silniczek?) ? (e30, 90r, 255tys km. tylko benzynka)

i druga sprawa..czasami mozna poczuc benzynke z krat nawiewu powietrza..o co chodzi?

 

pozdr m42b12 eh

Kontynuuję zapytanie- czasami mozna poczuc benzynke z krat nawiewu powietrza..o co chodzi?

A masz instalację gazową?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam,od 2 miesiecy czytam i szukam ale nie znalazlem na forum zeby ktos mial podobnych objawow.

moja bunia nie chce sie wkrecac w obroty,miedzy 4000 a 5000 obr/m dziura powizej 5000 znacznie lepiej,co najgorzej ze KTS nie wykazywal zadnych bledow,wiec nie wiem od czego zaczac,wymienilem filtr paliwa i swiece na NGk,dodam ze ma wyciety kat i pospawany tlumik srodkowy,a co mi najbardziej zadziwia ze strasznie malo mi pali,na trasie wiecej niz 7,5l nie spala. : :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zarejestrowani
a przeplywke sprawdzales ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.