Skocz do zawartości

trzeszczenie szyb/uszczelek/listw czy ktoś zwalczył??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wiatjcie

Temat wiele razy poruszany ale nie znalazłem finalnego rozwiązania - czy komuś się udało zwalczyć temat trzeszczenia szyb/listw chromowanych w przednich drzwiach? Sam twierdziłem że pomaga silikon w spraju pod uszczelkę na górze drzwi, ale to rozwiązanie krótkotrwałe - do pierwszego mycia na myjni. Czy komuś się udało definitywnie te trzaski wyeliminować - i przede wszystkim zlokalizować co na 100% co trzeszczy? Czy to te chromy na zewnątrz, czy moze któraś z uszczelek na drzwiach albo ta wewnętrzna w kabinie? W serwisie podobno oklejają kabinę w miejscu gdzie górna uszczelka drzwi dotyka karoserii - używają jakiejś specjalnej taśmy i oczywiście nie gwarantują na ile to starczy a chcą jakieś 700zł :duh: .Macie sprawdzone pomysły?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tomek01
Tomek
Opublikowano
Witam! ja ostatnio walczylem ze zgrzytajacymi uszczelkami drzwi w mojej e34 i zastosowalem do tego tasme parciana z allegro ,wykleilem nia wszystkie uszczelki drzwiowe i cisza jak makiem zasial :D polecam
Opublikowano
A może trzeba sprawdzić mocowanie szyby w prowadnicy, mogą być jakieś luzu powodujące skrzypienie, a szczególnie gdy coś było robione w drzwiach blacharsko.
Opublikowano

Witam.to nie trzeszczenie szyb tylko uszczelek drzwiowych.miałem ten sam problem .zresztą prawie wszyscy uzytkownicy mają z tym problemy.niektórzy smaruja szyby bez sensu .a to i tak nic nie daje.najlepiej popsikać wszystkie uszczelki w drzwiach silikon sprayem albo sztyftem do uszczelek.ja osobiscie uzywam tego środka :

http://www.allegro.pl/item449860385_wurth_silikon_spray_konserwuje_chroni_smaruje.html

.dokładnie popsikasz i masz cisze w aucie jak makiem zasiał

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Opublikowano
Ja też psikam tym środkiem ale to jest leczenie objawowe a mnie interesuje całkowite wyleczenie :wink: moje drzwi nigdy nie były naprawiane, a trzeszczenie dochodzi z górnej ramki drzwi przy jeździe po nierównościach. Po uchyleniu szyby na 2mm trzeszczenie ustaje więc podejrzewam listwy chromowane zewnętrzne tylko nie wiem czym je potraktować, bo psikanie sprayem co 2 tygodnie jest lekko wpieniające. Czy ktoś może je wymieniał albo coś pod nie podkładał i pomogło? :mad2:
Tomek
Opublikowano
U mnie również trzeszczy. Ja zlokalizowałem trzeszczenie, nie jest to uszczelka raczej. Nawet jak mam otwarta szybe lekko, chociaz mnie wtedy, ale jak przycisne szybe od swojej strony do zewnatrzto szyba lekko delikatnie sie porusza nie góra dól ale w bok i tak trzeszczy, więc nie wiem jak to wyeliminować, ale to napewno to u mnie trzeszczy i żadne spraye nie dają rady, po prostu cos sie poluzowało, a dzwiek potwierdzam, irytujący bardzo na nierównościach jak w starym fiacie :duh: . Panowie czy ktoś z was robił już coś z tymi szybami?? Jakas instrukcja, ay nie popsuć niczego?? Wiem , ze byc może należałoby zerknac do mocoania szyby do prowadnicy, ale boje się, że jak zdejme boczek to sobie nie poradze z mechanizmem a co gorsza jak już złoże wszystko do kompletu to znowu boczek bedzie skrzypiał. Tak to juz jest ze raz zdejmowany nie bedzie sie juz trzymał tak jak kiedyś i bedzie skrzypiał :duh: nawet jak sie uzyje nowych zaczepow juz tak dobrze sie nie bedzie trzymał jak kiedys :cry2: , tak miałem w E-36 jak zdejmowalem boczek juz nigdy tak sie nie trzymał i musiałem silikonem zrobic
Opublikowano
to zazwyczaj trzeszczy uszczelka drzwi o górną krawędź budy samochodu. Trzeszczy wtedy gdy okno jest domknięte ponieważ górna ramka okna jest dość miękka, i wtedy szyba dociska ją do budy samochodu...
Konrad
Opublikowano
Pierwsze słysze o trzeszczeniu w e-39 u mnie nic nie trzeszczy u kumpla też nie ale zaczynam się bać,bo tego nie zniosę od razu do żyda!!!
Opublikowano
Pierwsze słysze o trzeszczeniu w e-39 u mnie nic nie trzeszczy u kumpla też nie ale zaczynam się bać,bo tego nie zniosę od razu do żyda!!!

no i to jest podejście :evil: Obyś następną jaką kupisz była z trzeszczącymi uszczelkami posmarowanymi silikonem w sprayu :wink: :twisted2: .

Opublikowano
Mi pomogła wazelina techniczna. Z tą plastikową tuleją w zamku raczej bym się nie zgodził, bo w przypadku gdy pada deszcz u mnie nic nie trzeszczy a jak nie pada to trzeszczy, wiec ta tuleja nie ma większego wpływu. Wydaje mi się a nawet jestem pewny, że to właśnie uszczelki.
Opublikowano
Przychylam się do zdania kolegi kojaka ct. Przez miesiąc wierzyłem, że źródłem trzeszczenia od strony drzwi kierowcy jest właśnie szyba bądź uszczelki. Potem zrobiłem eksperyment - zatrzasnąłem drzwi z kawałkiem materiału pomiedzy ryglem a plastikową tuleją. Problem zniknął, w aucie zaległa kompletna cisza. Następnym krokiem jest oczywiście wymiana tulejek bądź ewentualnie owinięcie ich mocną, parcianą, czarną taśmą klejącą.
Opublikowano
bo w przypadku gdy pada deszcz u mnie nic nie trzeszczy a jak nie pada to trzeszczy,

 

dokładnie tak samo mam :doh: Też stawiam na listwy chromowe, bo przecież gumowa uszczelka tak trzeszczeć nie może...Jak zdejmę tą uszczelkę co przykrywa chromowaną od góry (tą co po zamknięciu drzwi wystaje od zewnątrz najbardziej u góry przylegając do karoserii) i pojadę silikonem tą chromowaną i pod nią, to przez jakiś czas jest spokój, ale jak to zwalczyć na stałe :?: Jak są zamocowane te chromowane sprawdzał ktoś?

Tomek
Opublikowano

Przecież logiczne jest, że jak pada deszcz to wilgoć działa tak samo jak te wazeliny, które wszyscy polecają. Zrób eksperyment. Jak będzie dobra pogoda to przesmaruj uszczelki wodą i jedź w teren. :) Ja myślałem tydzień czasu co to może być. Wiele czytałem o smarowaniu. Tylko upaćkałem sobie uszczelki i miałem problem z wytarciem tego shitu. I co to dało? A tyle, że przez tydzień był spokój. Jak smar się wytarł to dalej skrzypiało. Więc zacząłem się zastanawiać gdzie leży przyczyna. Trochę znajomy mnie naprowadził. Wziąłem czarną taśmę i owinąłem plastikową tuleję i jak ręką odjął. Niestety jest z tym jeden problem. Taka taśma starcza max na 1 dzień. Zamek niszczy ją po kilku otwarciach drzwi. Następny patent to tekalan. Na razie nie mam czasu go sprawdzić ale znając jego wytrzymałość sądzę, że na rok powinien spokojnie wystarczyć. :)

 

Jak chcecie eliminować skutki to proszę bardzo. Ja wolę zlikwidować przyczynę. :)

Opublikowano

Hejka

Zebrałem wszystkie wasze pomysły i wprowadziłem w życie. I nastała cisza :cool2: Tak więc wykleiłem ramkę karoserii od wewnątrz starą izolacją parcianą, z listwy chromowanej zdjąłem uszczelkę, poluzowałem ją i wsadziłem pod nią kawałek cienkiej gąbki oraz usmarowałem silikonem, a na koniec dociągnałem śruby w zawiasach i okręciłem tę rolkę trzymającą zamek zwykłą taśmą izolacyjną. Któraś z tych czynności pomogła na pweno a może każda po trochu. W każdym razie po problemie :D Pozdro

Tomek
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,jak kazdy z was borykalem sie od pewnego czasu z uszczelkami(tzn z ich trzeszczeniem,skrzypieniem,piszczeniem itd) Smarowałem je chyba juz wszystkim,przestawiałem rygle i dostawałem szału. Az w koncu przeczytalem ten temat. I tak jak kolega "kojak_ct" pisal to niejest nic innego jak tylko wytarte rygle. Owinelem te tulejki teflonowa tasma i nastala totalna cisza ani nawet niepierdną-pełny relax

Niewiem na jak dlugo ta tasma wytrzyma i w krotce zdemontuje te rygle i sprawdze czy te tylejki sa wymienialne.Pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich,jak kazdy z was borykalem sie od pewnego czasu z uszczelkami(tzn z ich trzeszczeniem,skrzypieniem,piszczeniem itd) Smarowałem je chyba juz wszystkim,przestawiałem rygle i dostawałem szału. Az w koncu przeczytalem ten temat. I tak jak kolega "kojak_ct" pisal to niejest nic innego jak tylko wytarte rygle. Owinelem te tulejki teflonowa tasma i nastala totalna cisza ani nawet niepierdną-pełny relax

Niewiem na jak dlugo ta tasma wytrzyma i w krotce zdemontuje te rygle i sprawdze czy te tylejki sa wymienialne.Pozdrawiam

 

Ja wymieniłem uszczelkę i rygiel. Teraz jest cisza jak makiem zasiał.

Uważaj jak będziesz ściągał rygiel aby blaszka, do której jest dokręcony nie zleciała Ci w dół do progu. Po odkręceniu śrub rygla ledwo się trzyma we właściwym miejscu.

Edytowane przez tomekds4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.