Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś może wie co oznacza ten objaw ??

Dodam, ze dzieje się to na dużych trasach po pewnym czasie kiedy spadają obroty silnika (hamuje silnikiem) i załączy się sprężarka... buczy piszczy... jak dodam obrotów to jakby przesmaruje się i nic..

 

Na postoju na wolnych obrotach objaw nie występuje ??

 

Klima działa - chłodzi i nic jej wizualnie nie dolega... :shock:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Może przy chamowaniu silnikiem pasek sie ślizga?
...
Opublikowano

pasek raczej jest OK... - to buczy tylko na włączonej sprężarce - jak klime odłączę to od razu cichnie... (a klima załącza sie co 30-60 sek na 5-10sek)

raczej stawiam na łożysko... albo coś w sprężarce ?? (może mało oleju w R134.. ale klima działa i czynnika chyba nie ubywa...)

Problem w tym, ze słychać to co jakiś czas (np: po godzinie jazdy) i jak się w tedy zatrzymam to hałas ustaje... i nic nie mozna zdiagnozować... :(

Dlatego pytam, może ktoś z was miał podobny problem ??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Cześć !

Tak właśnie czytam przypadkowo Wasz temat i coś mi się przypomniało.

Kiedyś miałem podobny problem, a więc coś mi się dziwne odgłosy wydobywały ze sprężarki - słyszalne to było szczególnie na wolnych obrotach. Tak więc pojechałem do szpeca od klimatyzacji, a ten po podłoczeniu do swojej aparatury stwierdził, że jest za mało gazu i w ogóle chociaż klimatyzacja mi chłodziła i wydawało się , że jest wszystko w porządku. Twierdził, że było za mało gazu, w którym jest też jakiś czynnik smarujący i to był główny powód - z powodu nie wystarczającej ilości gazu smarowanie było zbyt małe. Po napełnieniu wszystko było dobrze.

To tylko takie moje małe doświadczenie.

Pozdrawiam.

Bartek

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Sprężarki klimy są fabrycznie zalewane olejem ( wiem bo montuję ) gaz ma też właściwości smarujące ale służy głównie do rozprowadzania ojeju znajdującego się w sprężarce dlatego nie należy go gwałtownie usuwać z obiegu ( wylatuje razem z olejem )
Opublikowano
Sprężarki klimy są fabrycznie zalewane olejem ( wiem bo montuję ) gaz ma też właściwości smarujące ale służy głównie do rozprowadzania ojeju znajdującego się w sprężarce dlatego nie należy go gwałtownie usuwać z obiegu ( wylatuje razem z olejem )

 

rewelacyjne wieści... :mrgreen:

Możesz zdradzić tajemnicę co w takim razie może piszczeć przy załączaniu klimy ?? (działa bez problemów od roku ale piszczy..)

 

Stawiam na łożysko.. i mam dodatkowe pytanie:

czy wyjęcie łożyska musi = wyjęciu sprężarki (czyli czy trzeba układ rozszczelnić...) ??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Na 90 % piszczy łożysko tzw. wolnego koła przy sprężarce klimatyzacji.

 

Wolne koło, to jest to kółko pasowe kręcące się ciągle, napędzane bezpośrednio paskiem klinowym od silnika. Ono kręci się bez przerwy, niezależnie czy klimatyzacja jest włączona, czy nie. Dlatego jego łożysko często "pada". Jeżeli dodatkowo przesadzi się z naciągiem paska klinowego, to już jest gwarancja szybkiego zdechnięcia tego łożyska.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Wolne koło, to jest to kółko pasowe kręcące się ciągle, napędzane bezpośrednio paskiem klinowym od silnika. Ono kręci się bez przerwy, niezależnie czy klimatyzacja jest włączona, czy nie.

 

No ale mnie piszczy tylko wtedy jak sprężarka się włącza... :doh:

Przy wyłączonej klimie to nic nie piszczy :nienie:

Dlaczego miało by to łożysko piszczeć pod obciążeniem a bez obciążenia - cisza ?? :|

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Dlaczego miało by to łożysko piszczeć pod obciążeniem a bez obciążenia - cisza ?? :|

 

Dobrze knujesz.

Opinia pochodzi od gościa, który przywraca dawną świetność sprężarkom klimatyzacji. Zapytałem go w kontekście kłopotów Marco z 518i Touringu. Też coś skrzeczy[ło] pod maską po włączeniu klimatyzacji.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Pojedź do dobrego szpeca od klimy i niech ci sprawdzi czy nie masz za mało czynnika smarującego układ czyli oleju,a jeżeli olej jest OK to znaczy, że powoli zaciera się kompresor. Może być też łożysko ale i tak sam nic nie zrobisz, chyba że chcesz spuścić gaz za ok. 200 PLN.Pozdrawiam :)
Opublikowano
Sprawdzałeś napinacz paska klimy ? Klima po włączeniu stanowi obciążenie dla silnika ,może po prosu rolka napinacza ma wyjechane łożysko i podczas luźnej pracy kreci sie normalnie a po właczeniu kompresora zaczyna szwankować.tańsze to od spuszczania gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.